mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

Csalunk és trükközünk szinte mindannyian

2021. április 13. - p.a

tr9.Jpg

Az elmúlt egy év azokból is túlélőmestert faragott, akik korábban betartottak minden szabályt. Úgy rászoktunk a csalásra, hogy az nem múlhat el nyom nélkül.

Magyarország az ügyesedők országa. Valaki jól ügyeskedik, valaki nem jól. Igen, olyan is van/volt, aki igyekezett „becsületesen”, a szabályokat betartva élni. Tény, hogy az adminisztratív dzsungelben, a túladóztatás nyomása alatt, a hivatalok packázása közepette általában az jutott előre, aki tudta, meddig lehet feszegetni a határokat (és feszegette is azokat). Nem érdemes itt példákat hozni, mindenkinek van egy-két története erről, mindenki besorolja magát (és a többieket is) valahova.

Az elmúlt egy évben valami megváltozott. Az arányok eltolódtak. A korábban szabálykövető emberek tömegével lettek ügyeskedők. Nyilván nem mindenki, de elég sokan ahhoz, hogy nem menjünk el szó nélkül a jelenség mellett.

tr5.jpg

Csak néhány példa:

*Ezekben a napokban szülők ezrei gondolkoznak azon, hogyan tudnák elintézni, hogy gyerekük ne menjen jövő héten iskolába. Van rutinjuk, sokan az elmúlt hónapokban is többször otthon tartották a gyereket, ha veszélyesnek érezték az adott időszakot. E sorok írója tud olyan osztályfőnökről, aki a héten körlevélben jelezte a szülőknek, hogy szerezhetnének gyereküknek orvosi igazolást.

*Találkoztunk a barátokkal/rokonokkal, születésnapoztunk, söröztünk/boroztunk a megengedett létszám fölött is - egy-két főn nem múlhat semmi, igaz?

*Hamis papírokkal mentünk hétvégézni, vidéki szálláshelyeken éjszakáztunk, pedig azok hivatalosan zárva voltak.

*Lementünk a nyaralónkba, amikor a kormányszóvivő úgy értelmezte a jogszabályokat, hogy „nem fér bele”, hogy a budapesti telektulajdonos elutazzon vidékre „és ott folytasson szabadidős sétát” vagy ott aludjon.

*A fodrász, a pedikűrös, a masszőr bezárt – de igazából házhoz jött.

*Este 8 után is jöttünk-mentünk (amikor még 8 volt a határ).

*Hamis vagy félig hamis papírokkal közlekedtünk a határokon, rendszeresen.

*Oltást szereztünk magunknak, behívó vagy jogosultság nélkül.

Igen kevesen vannak, akik ne ismernének magukra a fenti példák valamelyikében. Olyan is kevés lehet, aki ne tudna melléjük tenni továbbiakat. Van, aki felháborodik az egyiken és indokoltnak tartja a másikat. Olyan is van, aki pont fordítva gondolja.

tr10.jpg

Csalók lettünk, természetes módon. Csalók lettünk és ez így is volt tervezve: Soha nem volt cél a szigorú számonkérés. E sorok írója kivétel nélkül emberséges, szinte jófej rendőrökkel és egyéb hivatalos személyekkel találkozott mindenütt (becsületükre válik), pedig még az is előfordult, hogy szilveszter éjszakáján hazasétált, több, mint 1 órán keresztül az Üllői úton hosszában (nyilvánvaló kijárási tilalom idején, Budapest egyik ütőerén).

A rendelkezések úgy lettek kitalálva, hogy amíg a többség betartja azokat, addig nincs értelme a trükköző keveseket büntetni.

Csaltunk, amikor meg akartuk látogatni most született unokaöcsénket a határ túloldalán vagy téliesítenünk kellett az ott lévő ingatlanunkat. Akkor is csaltunk, amikor csak egy kis februári napfényt szerettünk volna látni vagy amikor nem tartottuk be a szigorú lakhelyelhagyási tilalmat. Csaltunk, amikor nem akartuk elfogadni a háziorvos által kínált kínai oltóanyagot és csaltunk, amikor hamis orvosi igazolást szereztünk a gyerekünknek.

Csaltunk, bátorságunk és vérmérsékletünk szerint. Csaltunk és körülöttünk megértette mindenki, hogy csalunk.

Tömegével csaltak olyanok is, akik egyébként soha. Mondhatjuk: belekényszerítették őket. Leginkább az Élet. Elítélhetjük a másikat, de nincs értelme.

De egyszer elmúlik a világvége-hangulat és nehéz lesz majd nem-csalni, amikor megint valami akadályba ütközünk. Hívhatjuk jellemfejlődésnek vagy dekadenciának. Akárhogyis, ez az ország már nem lesz ugyanaz, ebben sem.

tr11.png

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3216500384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.13. 22:45:57

A szabály eleve csak tanács. A lelkes ember sose követ vakon szabályokat.

midnight coder 2021.04.14. 07:51:50

A kádári puha diktatúrában az boldogult aki csalt. Ez különböztette meg kis hazánkat a béketábor országainak nagy részétõl - azokban még az sem. Aztán ez azóta is folyik, állam bácsi a fejõstehén és az ellenség egy személyben, aki szintén ellenségnek tekinti a polgárait.
Ezért is izgat minket kevésbé a korrupció jobb és baloldalon egyaránt mint más országok lakóit. Megszoktuk, hogy állam bácsi az ellenség, hogy a korrupció az élet része. Tegye fel a kezét Pl. aki még soha nem adott "hálapénzt" dokinak. És persze azok tegyék le, akik még nem voltak orvosnál, vagy már nem élnek. De a rendszer így is lõtte be a dokik fizetését, ahogy az egyes futárcégeknél is volt hogy a vezetõk arra apelláltak, hogy a futár úgyis kap borravalót.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 11:22:54

@midnight coder:

Az egész liberális demokrácia alapja: ki képes a másikat átverni hatékonyabban.

vanRob 2021.04.14. 11:31:43

@MAXVAL birсaman közíró: Még a kúrmány sem a saját maga által, saját magának készítetteket sem... Ezt látja a kisember, és a "ha az a tetűláda megteheti, akkor én is" elvet követvén, csalunk és ügyeskedünk egyre többen. Nemcsak a jó, a rossz példa is ragadós ám. Csak a kisember nem tud magának törvényeket írni, hogy a lopást "törvényessé" tehesse.

vanRob 2021.04.14. 11:33:58

@MAXVAL birсaman közíró: Nem, a liberális demokráciának NEM ez az alapja. Ezt csak a komcsi férgek hangoztatják, hogy a mostani kormányzati lopásokat legyen mivel magyarázniuk. Mert az a fontos, hogy ha valamiről kiderül, hogy csúnya dolog, akkor lehessen MÁSRA mutogatni. Mintha attól a fidesz lopás már nem is lopás lenne.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.14. 11:49:12

@MAXVAL birсaman közíró: Ilyen alapon mondhatjuk, hogy az egész élővilágnak ez az alapja.

Kotit 2021.04.14. 11:50:57

Irhatok én ide egyáltalán? Nem követtem el egyiket sem a felsoroltak közül...

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.14. 11:54:24

@Kotit:
Jó tudni, hogy van ilyen.
De legalább nem állítod azt, hogy mások sem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 11:59:20

@vanRob:

Mindig a hatalom dönti el melyik lopás nemlopás.

Pl. nyugaton bebörtönöznek ha elviszel a boltból valamiyen tárgyat fizetés nélkül, de ha meg mlliátdokat lopsz emberektől mint pl. Soros gazda, akkot megdicsérnek, hogy leleményes vállalkozó vagy.

steery 2021.04.14. 11:59:30

Senki nem csal. Hanem eltérően értelmezi a szabályokat, a maga sajátos módján. Nincs ezzel semmi baj. Fontos a rugalmasság és az ötletesség.

Editor Bob 2021.04.14. 12:00:39

Jellemző, hogy mindenki látja, hogy már a jelenlegi korlátozó szabályok is betarthatatlanok, de az ellenzék rinyál, hogy szigorítást akar. Minek? Még a saját híveik sem tartanák be azokat.

El kell ez a tiltósdit engedni. Aki nem oltatja be magát még májusban sem, amikor már több lesz a rendelkezésre álló oltás, mint ahány regisztrált még vár rá, az viselje ennek következményeit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 12:06:58

@vanRob:

A liberalizmus fő értéke a hatékonyság. Aki hatékonyan tud lopni, az piros pontot kap, s övé a hatalom is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 12:07:47

@p.a:

Jó meglátás!

Csak az élővilág értelem nélküli, míg az ember nem az.

Fragreg 2021.04.14. 12:09:10

Aki foglalkozott magyar történelmi forrásokkal, tudja, hogy a "nép ügyeskedése" minimum a török hódoltság óta szerves része a hétköznapoknak. Ahogy az aktuális hatalommal való - valami hagymázas ideológiával leöntött - bipoláris viszony is.
Ha otrombán akarnék fogalmazni: a társadalom évszázadok óta velejéig korrupt. Minden, amit akármilyen oldal akármilyen embereitől látunk nem ok, hanem ennek következménye. Így bárkitől, aki ebben a társadalomban szocializálódott, tisztességes viselkedést várni, legalábbis bődületes naivitás. (Ettől még időről időre vannak tisztességes fecskék. De nem csinálnak nyarat.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 12:09:14

@vanRob:

Nyugaton hiába mutat rá a piti zsebtolvaj, hogy a tőzsde urai milliószor többet lopnak, mégis bebörtönzik, ha ügyetlen volt, s emiatt elkapták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 12:11:01

@Fragreg:

Alapvetően amióta a társadalmi rend nem szakrális, a hatalom mindig idegen test. Azaz a kisember mi-ők viszonyban nézi. A törüök hódoltság esetében a gond az volt, hogy a hatalom idegennek számított pluszban még.

ulpius66 2021.04.14. 12:16:37

@Editor Bob: "El kell ez a tiltósdit engedni. Aki nem oltatja be magát még májusban sem, amikor már több lesz a rendelkezésre álló oltás, mint ahány regisztrált még vár rá, az viselje ennek következményeit."

Tökéletes meglátás!

AKI HÜLYE, AZ DÖGÖLJÖN MEG!
(.... és még véletlenül sem az én befizetett tb-hozzájárulásomból gyógyítsák!!!!!!!)

vanRob 2021.04.14. 13:30:04

@MAXVAL birсaman közíró: pont, mint a fidesz. Hatékonyan lopnak, és övék a hatalom. Hogy aztán még hatékonyabban lophassanak. Most a most van. Ami most történik azért az a felelős, aki a hatalmat és azzal együtt az irányítást a kezében tartja és nem egy kreált ellenség, nem az aki 10 éve volt és nem az aki 2 év múlva lesz. Csak azt hiszitek, a másra mutogatással el is van intézve.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 13:34:07

@vanRob:

A Fidesz nem lop, hanem kormányoz. AMit lopásnak hiszel, az azt jelenti: az egyébként külföldre kisíbolt pénzek egy részét megfogja és belföldön tartja. Hogy legyen magyar gazdaság.

Mi a gond a hibásra mutogatással?

vanRob 2021.04.14. 13:34:41

@MAXVAL birсaman közíró: itthon meg ugye ha NER-es lop, akkor az rendben van, ha nem NER-es, akkor meg így járt. A lopás az lopás. Tökmindegy, hogy 2 joghurt, vagy 30 milliárdnyi közvagyon. Az érte járó büntetési tétel más. Csak itthon nem látni, hogy a milliárdokat ellopó NER lovagok közül bárki is ülne. Neveket te is találsz csak az elműlt 3 évből. Nem érdekel, hogy melyik másik pártból 20 éve ki lopott. Azért a fidesz 2010-ben elszámoltatott. Jaaaa.... Nem.
Most nem 20 évvel ezelőtt van, hanem most. Aki most lop, azt ugyanúgy lopásnak hívjuk. Attól, hogy írtak rá egy törvényt, hogy "amit mi lopunk az nem lopás" attól az még lopás.

vanRob 2021.04.14. 13:36:55

@MAXVAL birсaman közíró: "Mi a gond a hibásra mutogatással? " Csak annyi, hogy aki másban keresi a saját maga által elkövetett hiba okát, az tévúton jár. Nem képes tanulni és fejlődni és megreked. Végső soron saját magát csapja be.
A fidesz nem kormányoz, hanem minden nap annak a lehetőségét keresi, hogy hogyan tud még többet lopni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 13:37:57

@vanRob:

Nem, semmi gond azzal se ha a ballib nagyvállalkozó "lop", a szó liberális értelmében. Minden nagytőkés hasznos, ha a profitot bent tartja. Pl. Gyurcsány is hasznos mnt nagytőkés, mert milliérdps bevételét belföldön költi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 13:39:35

@vanRob:

Én is szeretném, ha egyáltalan nem lenne lopás, azaz nem lenne egy tőkés se. Dehát ehhez a liberális demokráciát likvidálni kellene először. Ez viszont csak távlati cél, most még nem vihető végbe ez, szóval kénytelenek vagyunk tűrni a lopást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 13:40:58

@vanRob:

"minden nap annak a lehetőségét keresi, hogy hogyan tud még többet lopni"

S ezzel mi a gond, mármint ha a "lopás" szót annak ballib értelmében vesszük?

wrstjnethn 2021.04.14. 13:48:06

Dehogy lett csaló bárki is az elmúlt év során. A magyar mindig is sunyi, gerinctelen fajta volt, elég végignézni a történelmen: csak akkor haladt előre az ország, amikor egy külföldi hatalom bekussoltatta a népet és megmondta mit kell csinálni. Mindig is a szabályok megkerülésén meg a kiskapukon járt az emberek esze, ahelyett, hogy a szabályok értelmét próbálta volna megtalálni. Nincs ez most sem, csak most nem a buszon bliccelnek az emberek, hanem házhoz hívják a fodrászt.

tcrex 2021.04.14. 14:11:51

@wrstjnethn: A magyar mindig is sunyi, gerinctelen fajta volt, elég végignézni a történelmen......csicska vagy wrstnethn...kihalhatnál

wrstjnethn 2021.04.14. 14:18:01

@tcrex: mert akkor te annyival előrébb lennél? Újabb példa a másikat lenyomni, eltaposni, kiiktatni mentalitásra: erről beszéltem. Cáfolni nem tudod, csak szűnjek meg, hogy neked jobb legyen.

Viola68 2021.04.14. 14:37:36

Ha a döntéshozók össze- vissza beszélnek, netán azt látom, hogy dr.Eszjé csaladja dubaji nyaraláson vesz részt, talán érthető, ha a médiahírek hatására, melyek többnyire a halálról szólnak, nem a sunyiság kategóriája a gyereket otthon tartani.

Kivlov 2021.04.14. 15:01:20

Ezekből is látszik, hogy a korlátozások 99%-ának értelme nincs, az emberek élni akarnak.

wrstjnethn 2021.04.14. 15:07:51

@Kivlov: van értelme bizonyos korlátozásoknak, csak az emberek nem látják. Olyan, mintha azt mondanád, nincs értelme egy kisgyereket megállítani a járda szélén, hisz ő csak át akar menni széjjelnézés nélkül, hadd menjen. Csak a kettő éppen kizárja egymást. Ha nincs korlátozás, hogy élhess, nem sokáig fogsz élni.

Kivlov 2021.04.14. 15:10:33

@wrstjnethn:
Így is lehet nézni.
Csak túl sok az ésszerűtlen és következetlen korlátozás. És akkor csodálkoznak hogy a népnek elege van. :D

ulpius66 2021.04.14. 15:20:51

Mink még a csalással is trükközünk!
(avagy a trükközéssel is csalunk....)

kartoffel 2021.04.14. 15:34:54

@Kivlov:

Persze, teljesen következetlen és idióta a korlátozások nem kis része, ez van, ha egy kizárólag a saját népszerűségével törődő narcisztikus szociopata kezében összpontosul minden hatalom -- de a magyarembör akkor is berzenkedne, ha kizárólag értelmes korlátozások lennének. Most sem csak a hülyeségeket szegik meg 'okosba'.

@poszt:

Technikailag kimagyarázható, de azért az iskolákkal kapcsolatos elmebeteg szabályozások kijátszását ne vegyük már egy kalap alá a "nekem csak ne mondják azt, hogy nem mehetek el berúgni hétvégén" típusú felbuzdulásokkal.

Kivlov 2021.04.14. 15:41:48

@kartoffel:
persze, hogy nem csak a hülyeségeket szegik meg. 1 éve megy a sz*patás és a helyzet semmit nem javul. nem csoda, h a hócipője tele van mindenkinek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 16:17:48

@wrstjnethn:

Te ki vagy, a Bartus Pedofil László vagy a Kertész Féldöglött Ákos?

wrstjnethn 2021.04.14. 16:53:16

@MAXVAL birсaman közíró: hahaha, azért ekkora sértés már fáj...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 17:45:48

@wrstjnethn:

Megértelek. Túl kemény voltam hozzád. Nme lehetsz akkora gazember, mint Bartus vagy Kertész.

kewcheg 2021.04.14. 18:38:49

Én kőkemény fideszesként mondom hogy valoban lopnak, kivéve a miniszterelnök.Ő sem boldog, de más ut nincs, "there's no way" amerikaiul.Orbán vallásos, hivő ember, leszarja a pénzt.Viszont örülnünk kell, hogy az alatta levő körök bevállalták az aljas lopást, ergó helyettunk viszik vásárra a bőrüket.Ők fognak elkárhozni- ha van tulvilág.Avagy olyan nagy boldogság az a vagyon? Egy idő után átok.Torzul a személyiség, nincs barát, nincs alkonyati séta Dunakeszin a Duna- strandon.Vagy pl. bárkinek is van két farka, hogy egyszerre két bombanőt qurjon? Van három gyomra, hogy többet egyen? A garázsban állo kocsik közül egyszerre hányat tud hasxnálni? Én Rogánt is sajnálom.Elrontották a pénzéhes szukák...

ulpius66 2021.04.14. 19:21:25

@MAXVAL birсaman közíró:

... és Paul Lendvait mán senki sem akarja megölni?

CyberPunK 2021.04.14. 19:40:22

@Editor Bob: Jó, astrát kaptam, júniusban jön a második kör. Feleségemnek a háziorvos mondta a pfizer-t, de szerezni nem tud. Remélhetőleg legalább az ő két köre belefér az általad adott határidőbe te ostoba pöcs.

élhetetlen 2021.04.14. 23:54:10

@p.a: „Csaltunk, amikor nem akartuk elfogadni a háziorvos által kínált kínai oltóanyagot”. Ebben mi a csalás? Kivártuk, míg lesz, amit elfogadunk.

élhetetlen 2021.04.15. 00:22:49

@midnight coder: „Tegye fel a kezét Pl. aki még soha nem adott "hálapénzt" dokinak.”. Ne keverd a „hálapénzt”az előre kikövetett összeggel. „De a rendszer így is lõtte be a dokik fizetését”, hogyne, belekalkulálták, hogy egy körzeti orvos, vagy kórboncnok is annyi hálapénzt kap, mint egy neves sebész, vagy nőgyógyász. Tudsz még hülye érveket mondani?
Más, ma küldtem ezer forint hálapénzt egy cipésznek, mert először azt mondta, hogy nem tudja megvarrni az adott pénztárcát, de aztán elmondtam a húgomnak, hogy hogyan magyarázza el neki, és ezek után megvarrta. Vehettem volna újat? Hogyne, de most a 17 centis vastagok vannak az interneten, belefér ugyan a kézitáskámba, de akkor más már nem. A hálapénz a jól elvégzett munkáért járhat, ahogy a borravaló is.

élhetetlen 2021.04.15. 01:04:30

@ulpius66: Hogyne. „Tökéletes meglátás! AKI HÜLYE, AZ DÖGÖLJÖN MEG!”. Kérdés, hogy ki a hülye? Aki egy kártya birtokában flangálhat, megfertőződhet, fertőzhet, mert senki nem tudja, hogy kell-e neki harmadik oltás a sinopharmból, mert az első kettő nem hatott, vagy az a szervezet, aki tud a lehetséges problémáról, de nem törődik vele, nem mér antitestet? Egy biztos, nem a szervezet fog megdögleni. Nagyon jó! Ugye?

Etniez 2021.04.15. 04:12:07

@élhetetlen: Pedig ez lenne az egyetlen módszer.

Miután mindenkinek megajánlották az oltást, oltatlan covid betegeket önköltségi alapon kellene ellátni.

LebensraumamOsten 2021.04.15. 07:38:01

@MAXVAL birсaman közíró: Csúf véget fogsz te érni birca. Elhiheted.

Exploiter 2021.04.15. 08:03:40

@Etniez:

Ha ez azzal jár, h kivonulhatok a szánalmas társadalmatokból és adót se kell többet fizetnem, akkor holnap megszavazom.

2021.04.15. 11:30:00

Ja, még a hajléktalannak is van képe trükközve az utcán tartózkodni! Felháborító! De a szemfüles közeg tudta mi a dolga: majdnem 200 ezer forintra büntetett egy hajléktalant, mert megszegte a kijárási tilalmat. Két legyet egy csapásra. 1. A bűnös megbűnhődik. 2. Az állami költségvetés tutibiztos bevételhez jut. Köszönjük biztos úr!

2021.04.15. 11:31:23

@Etniez: oltásfan(atikus)-e vagy?

igazi hős 2021.04.15. 11:46:20

@Kivlov: Ez a 99% túlzás, a maradék pedig a mi hibánk. Normális országban ha van egy veszélyes kanyar, akkor kiraknak egy figyelmeztető táblát és mindenki annyival megy, hogy ne essen le az útról. Nálunk, ha két autó leesik egy kanyarban (mert bőven 90 felett mentek), akkor kiraknak egy 70-es táblát. Az emberek pedig látnak 1-2-sok indokolatlan 70-es táblát, ezért ott se fognak lassítani, ahol indokolt.
Ugyanez van a járványkezeléssel: kevesebbet, fokozatosan és -ami a legfontosabb- részletesen megindokolva hoztak volna intézkedéseket, akkor sokkal jobban betartottuk volna. (Vagy csak nagyon naiv vagyok.) És nyilván rontja a járványkezelés hitelét az, hogy ezt az alkalmat is leginkább lopásra használták a nertársak. A vakcinahiszti is ártott, Orbánnak látványosan, élő tévéadásban az első adagból kellett volna beoltatni magát. (Biztos vagyok benne, hogy be is lett oltva még a legelején Pfizerrel, de akkor nem lehetett volna annyit brüsszelezni.)

igazi hős 2021.04.15. 11:51:14

@kewcheg: Nagyon jól csinálod, majdnem hihető. Ha indulsz a választáson több szavazatot kapsz, mint Gödény, de sokra ne számíts. Az "Orbán nem lop" csak 70-es IQ alatt hihető, de nekik már fix jelöltjük van.

élhetetlen 2021.04.15. 12:14:06

@Etniez: „oltatlan covid betegeket önköltségi alapon kellene ellátni”. Nem az oltatlanokról írtam, hanem azokról, akik megkapták a második sinopharm szurit is, és nem tudják, hogy védettek-e, vagy kell-e a harmadik.

MEDVE1978 2021.04.15. 14:51:17

Hát a COVID-os dolgok egy része alapvetően betarthatatlan hülyeség volt:
1. Szülők. Full hírzárlat van. Ha valaki kifosná kormányzati oldalon magából, hogy mennyi megbetegedés fordult elő gyerekek között, ebből mennyi volt súlyos, kórházat igénylő (tudtommal kisgyerek szerencsére nem halt meg), akkor lehetne látni, hogy gyerekeknél mennyire veszélyes ez a szar. Így viszont nem lehet. A nép egy része megnyugszik ebben, hogy hja, most veszélyesebb, de semmi különös, továbbra is alig érinti a gyerekeket, más része meg már megszokta, hogy hazudnak neki / elhallgatják előle a dolgokat, ezért ettől is parázik és otthon akarja tartani a gyereket.
2. Találkozás a barátokkal. Hallottam ilyenről. Fiatal huszas, harmincas kollégáknál. Mondtam is neki, hogy ez faszság. Szart is rá, amíg meg nem betegedett nemrég.
3. Hamis papírokkal hétvégézés: ez igazából viszonylag könnyen megfogható lenne. A szálláshelyeknek csak egy töredéke van nyitva, nem hiszem, hogy azokat nagyon nehéz lenne ilyen esetekben ellenőrizni és szétbírságolni a kedves fizetővendégeket, ha ilyen van.
4. Lementünk a nyaralóba. Ez viszont betarthatatlan. Rokonom öreg néni, Zalaegerszegen lakik. Ha elindultunk volna a balatoni nyaralóba, akkor visszaküld a rendőr, hogy nem mehetek a nénihez? A gyakorlat így is azt bizonyítja, hogy sok nagyvárosi ember leköltözött a nyaralóba. Tehát ez full felesleges volt, nem véletlen, hogy idén már nem húzták meg.
5. Fodrász stb. Én ezt kevésbé tartom problémásnak. Ha a fodrász és te is maszkot viselsz, akkor még az új, virulensebb vírustörzsek esetében is kb. 1-8% az esélye, hogy megfertőződsz. Ha FFP2 van mindkettőtökön az 1% alatti. (Itt egy kalkulátor, német: www.zeit.de/wissen/gesundheit/2020-11/coronavirus-aerosole-ansteckungsgefahr-infektion-hotspot-innenraeume) Mivel a fodrász hozzád jön, ezért te nem találkozol másokkal se odafele, se visszafele, se a fodrászatban. Engedélyezni lehetett volna ezeket azzal, hogy mindig legyen a fodrászon, masszőrön stb. maszk és szellőztessék a szobát.
6. Este 8 utáni közlekedés. Bírságokkal megoldható lett volna, akarat nem volt rá. Azért volt egy este, amikor én orvosi ügy miatt igazolással kinn voltam még tavaly decemberben a városban. A metrón kb. 4 ember utazott. Ezt szerintem döntően betartották.
7. Hamis papírok a határokon. Ezt is kicsit több odafigyeléssel ki lehetne szűrni. Ismerősömék sielni mentek februárban Svájcba. A kamu az volt, hogy üzleti ügyben mennek oda, de rettenetesen átlátszó volt. Ha egy kicsit belekérdeznek, fordíthatták is volna vissza az autót.
8. Oltás behívó nélkül. Alapvetően ugye ott a fő probléma, hogy bevonták a háziorvosokat. Mert a házidokiknál van kedves, meg nem kedves beteg. Ha nálunk is a stadionokban oltanának, mint az angolszász országokban, akkor kevesebb korrupciós lehetőség lenne.

Mindenesetre nem átugorva a témát, igen, Magyarországon a trükközés mindennapos. Voltak német, dán, angol stb. üzleti partnereim, akik a magyar bürokráciától falnak mentek. Számukra ilyesmi ismeretlen, mert az állam nem abból indul ki, hogy mindenben trükközni akarsz. Ez egyébként nyilván hátrány a magyaroknak a nem bürökratikus, tisztán teljesítményalapú struktúrákban és előny a bürokratikus struktúrákban.
Nem véletlen, hogy Brüsszelben Viktor 10 évig szinte mindent ki tudott magyarázni, a magyarok mesterei annak, hogy megtalálják a kiskapukat, ami egy olyan bürokratikus intézménynél, mint az EU nem nehéz.

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 14:56:45

tudod poszter, te összemosod azt a simliskedést ami az életben maradáshoz kell és azt ami nem az életben maradáshoz kell, hanem csak ahhoz hogy te a kiskaput keress!!! Ha majd megtanulod kettéválasztani akkor írjál róla posztot! A Berki Krisztián féle okoskodó és a cigányoktól a kertjét védő és a kerítésbe áramot vezető paraszt között kurva nagy különbség van !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ráadásul Berki megússza a paraszt meg szopja!!!!

Etniez 2021.04.15. 16:39:48

@Exploiter: Nem, de aki elutasítja az ingyenes oltást, az utána fizesse ki a saját kezelését.

Így senki nem mondhatja, hogy rá van valamire kényszerítve, meg akarják ölni, hosszú távú mellékhatásai lesznek az oltásnak, választhat.
Sokkal nagyobb esélye van az embernek elkapni a covidot és súlyos szövődményeket átélnie, esetleg belehalni, mint az oltásba. De aki ennek ellenére köti az ebet a karóhoz, azt nem szabad semmivel kényszeríteni, de ha mégis bajba kerül, akkor viselje a következményeit. Ez így fair.

@Vincent örül: Mit jelent, hogy valaki oltásfanatikus? Életem során már rengeteg oltást kaptam, ahogy mindenki és még mindig itt kommentelek.

@élhetetlen: Akik kaptak oltást, de mégis megbetegednek, azt természetesen lássa el az állam ingyen, hiszen a maguk kötelességét megtették.

Etniez 2021.04.15. 16:42:53

@igazi hős: Nekem a veszélyes kanyar tábláktól van ki a tököm.
Motorozom sokat, hegyekben is. Több ezer km-es túrákat teszek meg, 5-6 országon átmegyek.
Sok helyen találkozom a veszélyes kanyar táblával és teljesen random, hogy milyen kanyar jön utána. Néha egy 180-as visszafordító, amit 30-al alig lehet bevenni, néha meg olyan, amit 150-el is bevennék. Amikor az ezredik ilyen jön, mi történik? Elkezdi leszarni az ember, aztán egyszer beleszalad egy olyanba, amit nem tud bevenni.
Ugyan ez, amit te is írtál.

Fasz szabályokra kialakul egy ingorancia.

Billy Hill 2021.04.15. 20:05:00

@Etniez: Az Alföldön olyan helyeken van villogó fényekkel kiegészített veszélyes kanyar jelölés, amiről a Bakonyban, a Mátrában vagy a Mecsekben észre sem vennék az arra járók, hogy volt valami íve az útnak...

Billy Hill 2021.04.15. 20:06:01

@Billy Hill: Szóval még országon belül is más-más lehet kicsit az ézékenység a jelölésre.
süti beállítások módosítása