mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

Csak duma a gazdaság újranyitása?

2020. április 25. - p.a

isk1.jpg

Egyetlen elem megmutathatja, hogy a kormányzat komolyan gondolja-e.

A gazdaságot csak úgy lehet belökni, ha az iskolák is újraindulnak. Máshogy nem.

Egyes járványügyi intézkedéseket sokan már az elejétől kezdve félreértenek. Az egyik ilyen az iskolák bezárása, amire nem azért volt szükség, hogy „az én gyerekem ne betegedjen meg”, hanem azért, mert az összezárt gyerekek az egész társadalmat elérő vírus-újraelosztó központot képeznek. Valaki beviszi otthonról (akinek az apja pl biztonsági a repülőtéren) és egy-két nap alatt harminc családban jelenik meg a betegség, egy hét alatt pedig többszázban.

Talán emlékszünk, hogy március elején Orbán Viktor ezt elsőre nem értette meg (ösztönös reakciója a tanárok fenyegetése volt – ez hosszú távon még vissza fog ütni), több nap is ráment, mire korrigált.

isk6.jpg

A héten a sajtó a maga összevisszaságában tudósított arról, hogy számos országban lazítanak a szabályokon, ezzel párhuzamosan Orbán Viktor is újranyitásról kezdett beszélni. Látni kell, hogy bármennyire is szigorúnak érezzük a kijárási korlátozást, Magyarországon eleve egy igen laza szabályozás van érvényben, amit a szankcionálás szinte teljes hiánya (a legkirívóbb esetek kivételével) még lazábbá tesz. Lehet, hogy mindenhonnan az ömlik ránk, hogy „ne lépj ki az ajtón”, de ez csak kulturális kérdés, nem törvényi elvárás (kivéve egyes túlbuzgó, jogérzék nélküli polgármesterek időszakos teljhatalma).

Nem csak Spanyolországhoz vagy Olaszországhoz képest, hanem a szomszédos és sokat hivatkozott Ausztriához képest is nagy a magyar kijárási szabadság. Amikor ezek az országok lazítanak, még mindig nem érik el a magyar elvárások könnyedségét.

A legfontosabb, e blog által végig hangsúlyozott elem, hogy soha-sehol nem volt megtiltva, hogy az emberek dolgozni menjenek. Aki nem ment dolgozni, annak ez egyéni döntése volt (vagy főnöke döntése, de biztosan nem a jogszabályokhoz történő alkalmazkodás miatt). A gazdaság újraindítása tehát Magyarországon nem azt jelenti, hogy a kormány (lazítva a kijárási korlátozáson) mostmár lehetőséget teremt arra, hogy mindenki dolgozhasson, hiszen a munkába járásnak jogszabályi korlátja eddig sem volt.

isk4.jpg

A belengetett lazítás és gazdasági újraindítás így főként csak olyan összehangolt kormányzati kommunikációt jelenthet, ami a munkábajárás fontosságát hangsúlyozza és ösztönzi. Fogalmazhatunk úgy is, hogy az újraindításhoz nem kell törvény, elég csak beszélni róla.

Egyetlen érdemi elem van, ami tényleg akadályozta a munkavégzést, akár munkahelyen, akár otthoni munka keretében történik az. Ez pedig a gyerekőrzés/-nevelés/-tanítás.  Március közepétől családokra nyomták ezt a sokszor teljes embert követelő feladatot. Hogy menjek dolgozni, ha otthon van a 9 éves gyerek? Ki fogja ellátni, ki fog vigyázni rá, ki fog tanulni vele?

Amíg az iskolák nem nyitnak, addig nem indul a gazdaság. Az óvodák logikája ugyanez, csak egy kicsit különböznek járványterjesztési veszélyüket tekintve.

isk2.jpg

Természetesen szó sincs arról, hogy az iskoláknak ugyanúgy kell indulniuk, mint a bezárás előtt. Erre kell a kormányzatnak új szabályokat hozni. Pontosakat, szigorúakat, betarthatóakat és hatékonyakat.

Nem nehéz belátni, hogy a járványhelyzet a március közepén fennállónál nem lett kevésbé fenyegető. Akkor nem véletlenül döntöttünk az iskolák bezárása mellett. Az ellentmondást kár lenne tagadni. Kérdés, hogy Orbán a maga meggyőző erejével tényleg le tudja-e nyomni az emberek torkán az iskolák újraindítását. Meg meri-e próbálni? Az is kérdés, hogy jó ötlet-e ez egyáltalán? Ami biztos: Működő iskolák nélkül a gazdaság belökése csak duma marad. Igaz, néha a duma is elég valamire.

isk7.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3415639880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katalin Kolossy 2020.04.27. 02:16:02

A zsúfolt, sokszor koszos iskolákban valóban gyorsan terjed bármi. Most januárban tán a hírekben is benne volt, hogy egy iskolában egy hányós vírus a gyerekek 80%-át kiütötte néhány nap alatt, be is zárták a sulit 3 napra, elég sokan kórházba is kerültek infúzióra, most képzelhetitek a kórházat ebben a helyzetben, valószínű be sem engednek a gyerekhez látogatni!!! Én inkább az ilynektől tartok, április-májusban még elég gyakoriak a hányós vírusok.
Nekem egy 4-es és egy 5-es gyerekem van, akik a vírus előtt gond nélkül hazajöttek délután egyedül amíg én dolgoztam. De azért az egész napos otthonlét tanulással az más. Főleg ha egy laptopon kell osztozniuk, mert a legtöbb feladathoz kell a Word, a telefon nem elég. 3. napon a szomszéd hívott a munkahelyen, hogy hallja hogy a két gyerek már ölre megy, nehogy baj legyen. 4. naptól kezdve fél óránként hívogattak, hogy ebbe segítsek, abba segítsek, tesó megette a kajáját, bántja a tesó, elvette a laptopot, így ő nem tudja megírni a feladatot. Ja, egyedülálló anya vagyok. Szóltam a főnökömnek, hogy otthonról szeretnék dolgozni, mert ez így nem ment.
És igen , én is félek a tűztől. 5 éve lakunk panelben 8-on, és most Húsvétkor volt a 3. tűzeset a házban. Ezt egy gyerek nem tudja egyedül kezelni. Nálunk kétfelé lehet menni a lépcsőházban, és most én sem tudtam hogy melyik lenne jobb, mert nem tudtam hol lehet a tűz, a füst szag még most is az orromban van. Sajnos a panelek a rossz elektromos hálózat miatt nagyon tűzveszélyesek lettek. A drága szigetelés helyett, ami 60 év alatt térül majd meg, inkább az elektromos hálózatatot újították volna fel itt a mi házunkban -de ez más téma.

Az oxigén kiválik a széndioxidból 2020.04.27. 07:22:12

@teéjesenmindegy: "Olyan sincs, hogy idősotthonban 60 fertőzöttből 4 nek van tünete. Nem haldoklik, hanem tünete van. A másik otthonban meg 20% meg is hal." - már hogyne lenne. A fertőzés szétterjedéséhez képest nem ugyanakkor teszteltek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.27. 07:23:52

@MAXVAL bircaman közíró: Reggel van, valamit böfögnöd kell, különben lebasznak téged a Kremlből. Mindegy mit, a tartótiszted úgysem tud magyarul.

Exploiter 2020.04.27. 07:26:29

@teéjesenmindegy:

Nálunk kontakt kutatás sincs.
Ha valaki bemegy, hogy szarul van, akkor nem nézik meg se a családját, se a kutyáját, se senkit. Kapnak egy cetlit, hogy karantén van, aztán ennyi. Erről elég sok cikk ment. A sima gyors tesztek fals negatív eredménye brutális.
Meg nehezen tudom elképzelni, hogy egy olyan sűrű városban, mint New York, tényleg képes lenne bárki akár a valós kontaktok töredékét megtalálni. Ahogy te is írod, sokáig tünetmentesen fertőz, egyetlen ember egy hétig rohangálhat keresztbe kasul tízezrek között, mielőtt dokihoz megy.
Az USA nem Kína, hogy egy fertőzött miatt bedeszkázzák a háztömböt.

Amúgy itt egy másik cikk, itt vitatják, hogy nem lehet azért olyan alacsony, mint 0.1-0.2 százalék. Szerintük legalább 0.5-0.8 körül kell, hogy legyen.
Tetszik érteni, hogy nem százalékokról beszélnünk.

news.berkeley.edu/2020/04/24/study-challenges-reports-of-low-fatality-rate-for-covid-19/

És ez az első év, az első hullám. Ha most mindenkit elvisz, aki erre fogékony, komolyan kérdezem, hogy kit akarunk majd megmenteni egy egy év múlva érkező oltással.

Mert influenzára is van ám oltás, csak kevesen használják. Gondolom az idősebb kockázati csoportnak nagyon jól jön, de az, hogy addig nem lehet élni, amíg nem érkezik meg... hülyeség.

Egyre több ilyen cikk fog megjelenni, hidd el.

Itt egy olasz, megint más számokkal.

www.news-medical.net/news/20200426/The-true-infection-fatality-rate-of-the-earliest-Italian-COVID-19-outbreak.aspx

“When calculated by individual age groups, the infection fatality is much higher among those over 70 and 80 years old, but close to zero among those under 50 years, and 0.1% among the 50-60 years group.”

Szóval amikor azt mondom, hogy nem aggódok se a gyerekért, se az asszonyért, se magamért és csak részlegesen a szülőkért, akkor halálosan komolyan gondolom, nem csak lövöldözök a vakvilágba.

cavalry 2020.04.27. 07:51:59

A halálfélelmet lehet gyakorolni és leszarni az egészet, aki elhullik eltemetjük és kész. Ezt szeretnétek? Egy igaz mese. Apám az egyik településen ment a járdán a II.VH idején amikor az oroszok már bent voltak az országban. Az úton egy lőszeres kocsikból álló német oszlop közlekedett, lóvontatású szekereken vitték a harckocsi gránátokat. Jött két orosz csatarepülőgép és elkezdte végig lő gépágyúval az utat. Apám beugrott az árokba és bemászott egy beton csőbe ami a kocsibehajtó miatt volt az árokban. A mellette lévő szekéren ült egy német és pipázott, de nem ugrott le. Amikor elmentek a gépek megkérdezte tőle (jól tudott németül) miért nem ugrott le?. Azért - mondta, mert leugrálni veszélyes, volt aki eltörte a lábát ilyen esetben. Egy éve szállít lőszert, még sosem találták el, de több ezerszer kellett volna leugrálnia. Ugrál a franc. Minden a valószínűség számításon múlik, mondta, - mert matek tanár volt civilben.

Exploiter 2020.04.27. 08:16:33

@cavalry:

www.spiked-online.com/2020/04/22/there-is-no-empirical-evidence-for-these-lockdowns/

Lehet úgy felfogni, hogy csak racionalizálni akarom a félelmet.
De ha a fejlett világ életszínvonala, politikai struktúrája és józan esze függ tőle, akkor szerintem megéri rámutatni, hogy az elmúlt hónapok pánikja irracionális.

Ha ezeket a számokat ismerte volna a világ januárban, szerinted lett volna ország, ami teljes egészében leállítja magát?

Tényleg senki nem tanul a történelemből?
A félelemmel lehet eladni mindent.

Maxim Tsigalko 2020.04.27. 08:20:17

@birkamenet: máshol bőven 100% felett van ez a szám. Ennyit a világrekordodról

Sir Galahad 2020.04.27. 08:24:24

@p.a: Hogyne. Szünidőben is mindig összeomlik a komplett világgazdaság... Ja nem. Amúgy másfél hónap múlva amúgy is nyári szünet lenne.

Gábor Révész 2020.04.27. 08:32:19

Itt sokan arra hivatkoznak, hogy mindjárt itt a nyári szünet, akkor meg amúgy is zárva az iskola. Nade! Egyrészt a nyári szünetben szoktak lenni táborok. Azok most biztosan nem lesznek, mert vagy tönkrementek, vagy nem kapnak engedélyt. Másrészt nagyon sok munkahelyen úgy próbálták áthidalni a leállást, hogy kivetették a dolgozókkal az összes olyan szabadságot, amit a munkáltató kiadhat. (Munka Törvénykönyve szerint) Viszont így anya-apa nem tud otthon maradni a nyári szünetben a gyerekkel, mivel maradt 7 nap szabija.
A másik kérdés az egyedül hagyott gyermek. Egy 8-10 éves gyerek hihetetlenül találékony, amikor gebaszt kell csinálni. És ha egyedül van otthon, akkor szabadon szárnyalhat a fantázia.... Ez ugyan az a problémakör, mint amit pár napja feszegettek, hogy egyre több a súlyos otthoni baleset, mivel önjelölt ezermesterek vágnak bele olyan feladatokba, amikhez sem szakértelmük, sem tehetségük nincs. Viszont a körfűrész nem válogat....

cavalry 2020.04.27. 08:50:02

@Exploiter: A valós adatok nem ismertek - csak becslések vannak. A hatásokkal kapcsolatos információk is kezdenek színesedni. Valószínű hogy újra kell szervezni mindent, és rengeteg eddig megszokott foglalkozás és bevételi lehetőség nem fog működni sokáig, vagy soha többet. Átalakul a gazdaság is, sok ember visszamegy az agrárgazdaságba, és műkörmösség helyett kertész lesz. A fogyasztás is átalakul, nem lesz a boltban három polc vagy 5 köbméter kozmetikum. A szolgáltatások egy része elhal. Nem rohangál mindenki a Kanári szigetekre fapadossal. Újra itt lesznek az 50-es évek. Majd kiülsz a parkba egy könyvvel és olvasgatsz. Na puff. A Sziget fesztivál elmarad.

Andy73 2020.04.27. 08:58:49

@élhetetlen: OK, de azért itt inkább ne nyelvészkedjünk. Egyébként senkinek se könnyű most, annak akinek több gyereke van, szerintem nem könnyebb, mint neked, de nem kell túlaggódni a dolgot. És a több gyereknek megvan az az előnye, hogy tudnak egymással is játszani, a nagyobbak a kisebbekre vigyázni, ahogy már írtam. Mi egyébként kertes házban lakunk, ahol szerintem határozottan könnyebb - egy lakásban már lehet, hogy mi is becsavarodtunk volna.

MEDVE1978 2020.04.27. 09:40:15

@Exploiter: Az ember verheti magát a földhöz az egész ügyben és mondhatja, hogy hulljon a férgese - persze addig, amíg nem ő a férgese. Csak néhány dolog, hogy miért nagyon sokan potenciálisan veszélyeztetettek és húzza ez keresztbe a számításokat / tömeges megbetegedéseket okozhat:
1. Nem találtam hirtelen újabbat, de a csatolt doksi szerint az orvosok kb. kétharmada 50 év feletti, negyede 60 év feletti. Ez egy 2012. évi adat, azóta óriási mennyiségű fiatal orvos ment ki nyugatra, tehát kétlem, hogy az arány javult volna. Ez azt jelenti, hogy a kétharmaduk jelentősen, egyharmaduk nagyon jelentősen veszélyeztetett. Így az orvosi ellátás újra normalizálása gyakorlatilag lehetetlen. www.enkk.hu/hmr/documents/beszamolok/HR_beszamolo_2012.pdf
2. Tanárok esetében 47,6 év az átlagéletkor. eduline.hu/kozoktatas/20190624_OECD_tanarok_felkeszultseg. Ez bizony ismét azt feltételezi, hogy a nagy részük fokozottan veszélyeztetett. I
3. Egy new-yorki tanulmány alapján a halottak 23%-a a 45-64 éves korosztályból került ki. Tehát kurvára nem igaz, hogy csak az öregek és a betegek halnak meg. Ez alapján az orvosok és a tanárok esetében is a dolgozók több mint kétharmada fokozottan veszélyeztetett.
4. Aki újraindítja az iskolákat, éttermeket, egyéb helyeket, mind úgy teszi, hogy megvan a lehetőség a megfelelő távolságtartásra. Itthon ez nincs meg az iskolák esetében (sőt szerintem a jelenlegi kórházaknál sem). Az egyik gyerekem ovis, az oviterem 30-35 m2 és jár bele 25 gyerek. A másik gyerekem iskolás, ugyanekkora tanterembe jár 27 gyerek. Míg nyugaton jár mondjuk 20 gyerek egy osztályba, nálunk több. Egyszerűen nem megoldható az elkülönítés a jelenlegi infrastruktúra mellett. Az éttermeknél, vendéglátásban erősen kérdéses, hogy ki tud úgy újra kinyitni, hogy egyharmadházzal kalibrál.
5. Krónikus betegségek. Minden krónikus betegség, ami súlyosbítja a koronavírus lefolyását rohadt gyakori Magyarországon. COPD (krónikus tüdőbetegség) kb. 500.000 fő, asztma kb. 300.000 fő, magas vérnyomás kb. 3 millió ember, elhízottság (kb. 2,5 millió-3 millió ember). Ebből a szempontból inkább a new-yorki halálozási esély állna közel hozzánk, mint a dél-koreai - természetesen figyelembe véve az ottanihoz képest szánalmasan gyenge hazai egészségügyi rendszert.

A fentiek miatt lenne felelőtlenség eltörölni a korlátozó intézkedéseket. Itt egy személyes dolog: én középkorú vagyok, de asztmás és magas vérnyomásom is van, sőt nem vagyok sovány sem, bár kórosan elhízott sem. Ebből kifolyólag nekem inkább kinéz itt még egy év maszkviselés - kesztyűviselés, állandó kezet mosás. Az viszont biztos, hogy kockázatos lenne, hogy ha elkapnám ezt a szart, ezért bajban lennék, ha a gyerekeimnek úgy nyitnák újra az ovit / iskolát, hogy fokozott fertőzésveszélynek lennének kitéve.

Merlot 2020.04.27. 09:40:44

@birkamenet: Azért hangyányit azt is számításba vehetnéd, hogy Zorbán sem halhatatlan, remélhetőleg megfertőződik, mert hiába vesz fel űrhajós öltözéket, ha kórházat látogat, a szakértői értekezleteken rajta és néhány más barmon soha nincs szájmaszk. :D

midnightcoder2 2020.04.27. 10:53:07

@cavalry: "Átalakul a gazdaság is, sok ember visszamegy az agrárgazdaságba, és műkörmösség helyett kertész lesz."

Ez nagyjából ki van zárva. A nagyüzemi gazdálkodással nemigen lehet árversenybe kezdeni, illetve max. akkor, ha van egy rakás gazdag hülye akit mindenféle ezoterikus marhasággal át lehet verni. A gazdag hülyék létszáma viszont a közeljövőben nemigen fog emelkedni...

Barkalot 2020.04.27. 10:54:37

@Exploiter:

Szerinted az oltás dísznek lesz majd? Azért ölnek bele annyi sok milliárdnyi dollárt a végére?

Barkalot 2020.04.27. 11:00:13

@midnightcoder2:

Márpedig rengeteg embernek át KELL majd képeznie magát, hogy munkához jusson. Aki eddig pincér vagy szakács volt, az teljesen más pályán fog majd dolgozni, és ez csak két példa.
Kb. ez várható.

cavalry 2020.04.27. 11:11:38

@midnightcoder2: Az agrárgazdaság most a nagyüzemi gabona, repce, stb. termelésre állt át, nagy gépek kevés emberrel tömeg árút termelnek. (korábbi 350 ember helyet most 30 ) egy ismerős nagy gazdaságban) Csak sajnos a Kanadai stb termék jobb áron van. Ez kivédhetetlen. Hasonló a szőlő termelés is, nálunk magas a költség. A kertészeti termékek mennyisége visszaesett, nézd meg a KSH STADAT adatait. Nincs munkaerő erre. Állattenyésztés romokban. Az öntözés alig érzékelhető az Eu más országaiban jobb a helyzet. Ha összeomlik a gabonatermelés akkor mi lesz? Bukfencet vetnek a zöld bárók? A csapadék helyzet miatt 30-40%-ot is eshet a gabonák terméshozama, és ez csak romlik a felmelegedés miatt. Az őszibarack ültetvényeken is nagy volt a hozam esés.

cavalry 2020.04.27. 11:19:30

@midnightcoder2: Nézd meg mennyi a nyeresége egy hektár kertészetnek és mennyi a mostani gabona termelésnek. A gépesítés meg nem olcsó, és a hitel megterhelő. A magyar és a holland, dán stb termelést összehasonlítva más érdekességek is vannak. Nálunk pld a málna már alig termelt növény. Eltünt a munkaerő.

Kivlov 2020.04.27. 11:30:42

A gazdaságot leállítani se kellett volna :D

midnightcoder2 2020.04.27. 11:35:34

@cavalry: Kertészetben mit termelsz ? Zöldséget, sárgarépát, salátát, stb. Ezt ma már hidropóniásan sokkal gazdaságosabban lehet, ráadásul a jövő is ennek dolgozik, mert ez kevésbé víz, föld, stb. igényes. És persze munkaerő sem kell hozzá annyi.
Málnát lehet(ne) termelni, az olcsó munkaerő legalábbis megvan hozzá.

Etniez 2020.04.27. 11:42:54

@nemecsekerno_007: mi olyan magy dolog?
Csak ti, fidesztálibok nem ismertek el soha semmit, erre vagytok trenírozva.

Én már többször is leírtam, azért van olyan kevés halott odahaza, mert remek ütemben zártak és a kelet-európai ember kevésbé fogékony erre a vírusra.

Ennyi. Ti nem vagytok képesek semmit elismerni, maszkviselés, tesztelés, stb.

Többször hülyét csináltatok magatoból ezekben a kérdésekben.

És akkor a teljesen felesleges pesti úti balhét meg sem említem, hány idősotthonban lett covid? 20?

teéjesenmindegy 2020.04.27. 11:44:03

@Az oxigén kiválik a széndioxidból:
"A fertőzés szétterjedéséhez képest nem ugyanakkor teszteltek."
1. Ha már kimutatható mennyiségű vírus van benned, akkor tüneteidnek is kell lenni. Illetve van a világszinten 18% körüli tünetmentes is. De 18, nem 94...
2. Ha antitestet mértek, akkor pedig már átestek a fertőzésen - megint csak illene némi tünetet produkálni.
3. Szar a teszt, vagy karigeri hazudik.
4. Csoda a Rózsa utcában..

birkamenet 2020.04.27. 11:48:53

@teéjesenmindegy: "Szar a teszt, vagy karigeri hazudik."

kis köcsög CO2 szétválasztó Nobel-díjas fideSS troll, orbánod bepróbálkozott párszor, hogy Karigerire kenje az ÁLLAMI MULASZTÁSOKAT, de mindegyikkel lebukott. Az államnak meg jelenleg ki az egyeduralkodója cica bogár?

Amúgy a covidtól nektek fidióta birkáknak kell iszonyatosan félnetek, mert ugyebár a vírus a nyuggerekben, meg az ostoba, igénytelen emberekben teszi a legsikersebb károkozást. Ha orbán ráengedi a covidot a birka táborotokra, akkor a a fideSS 100%-ban elveszíti a szavazó táborát. Igaz, ezt le se kell szarnia, mert hát megvan az egyeduralom örök ideig, azzal pedig a büdös életben nem kell több választást csinálnia.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 11:52:58

@Exploiter: "Nálunk kontakt kutatás sincs.
Ha valaki bemegy, hogy szarul van, akkor nem nézik meg se a családját, se a kutyáját, se senkit. Kapnak egy cetlit, hogy karantén van, aztán ennyi. Erről elég sok cikk ment. "
Ühüm. Hát persze, nincs.
Csak tudnám, hogy akkor mégis kire nyomták el azt a 50ezer tesztet.

"Meg nehezen tudom elképzelni, hogy egy olyan sűrű városban, mint New York, tényleg képes lenne bárki akár a valós kontaktok töredékét megtalálni."
Hmm . Akikkel együtt lakik? Akikkel egy légtérben dolgozik?

"egyetlen ember egy hétig rohangálhat keresztbe kasul tízezrek között, mielőtt dokihoz megy."
Igen pici valószínűséggel fertőz így. Kezdjük ott, hogy már alapból a tünetmentes is gyengébben fertőz, plusz az, hogy az utcán elmegy melletted nem fog megfertőzni.

"but close to zero among those under 50 years, and 0.1% among the 50-60 years group.”"
Akkor megint, és újra. Fasza, hogy nem halnak meg. A két hét lélegeztetés + maradandó tüdőkárosodás annyira fasza opció?
Baszki, az a baj, hogy a szenzációhajhász média úgy felvitte az ingerküszöböt, mint az állat. Baleset? Hány halott? 3. Akkor az nem is akkora baleset. És a 48 sérült, aki többet nem tud járni?
Ennél is. Jajj, de kurva jó, hogy az ismerős 24 éves nem halt meg. Csak úgy néz ki, mint egy csontváz, és soha többet nem fog sportolni, mert szarrá ment a tüdeje. És ez az amit most tudunk.

Etniez 2020.04.27. 11:54:41

@teéjesenmindegy: látod, ezért vagy fotelszakértő.

Nincs összefüggés a látható tünetek és a pozitív teszt között.

Sok tünetmentes ember van, aki nem hogy pozitív, de még terjeszti is.

Sőt, újra el lehet kapni, volt egy betegem, aki produkálta a tüneteket, 2 hétre izoláltuk, negatív tesztekeket hozott két hétig, vettünk tőle vért és újra pozitív lett. És semmilyen tünete nincs, de a vérteszt kétszer is pozitívnak hozta.

Olyan jó lenne, ha nem hoznád ilyen magabiztosan a hülyeségeket.

Etniez 2020.04.27. 11:58:07

@Etniez: i meant 2 hétig pozitív volt, karanténba raktuk, utána két hétig negatív, aztán újra pozitív volt egy hétig.

Váladék teszt és vérteszt is volt.
Első alkalommal lázas volt, 95%-os O2, köhögött, másodjára semmi.

Ilyen ez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.27. 12:12:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Ne reménykedjenek gazdéid, a hiteles kisemberek erősebbek az olajnál, s ha nem fogad szót az olaj, ökölllel tanítják tisztességre.

Andy73 2020.04.27. 12:13:49

@MEDVE1978: Egyetértve azzal, amit írtál, a személyes szempontjaidra reagálok. Szerintem a járvány egyik nagy tapasztalata, hogy fontos, hogy mi is tegyünk az egészségünk megérzéséért, hogy minél kevésbé legyünk veszélyeztettek a hasonló betegségeknél. A középkorúak jelentős része túlsúlyos, ami okozhat magas vérnyomást, és az asztmás tüneteket is súlyosbíthatja. Ezért fontos ez ellen tenni, nem koplalással vagy drasztikus fogyókúrával, hanem több mozgással. Ez most a karantén miatt is fontos, a stressz lekűzdésére is. Nem feltétlen otthon mozogni, hanem lehetőség szerint a szabadban is többet, legalább sétálni, de lehetőleg kocogni és futni is. Ezt sem kell drasztikusan csinálni, fokozatosan lehet a mennyiséget és a tempót is fokozni. Ha kipróbálod, megtapasztalhatod, hogy idővel meg lesz az eredménye. Jobb közérzet, jobb egészség, sőt még akár előnyösebb külső is.

nemecsekerno_007 2020.04.27. 12:25:38

@Etniez: Te az ellenzékről beszélsz. :)))))))))))))

Egyébként majd fél év múlva fog kiderülni, hogy melyik módszer a jó. Fogjuk rá, hogy jól csinálták a korai szigorítást, de most lassan azért lazítani kell mert a gazdasági hatások sokkal rosszabbak lesznek. Az ellenzék meg egy tragédia.

white999 2020.04.27. 13:05:18

@teéjesenmindegy: Ez megvan?

index.hu/belfold/2020/04/27/az_orvosi_egyetemek_mar_az_elejetol_tudtak_rengeteget_kell_tesztelni/

Az elejétől véded a kormány hülyeségét, amiből már Ő is próbál szabadulni. Még most se veszed észre, hogy rád égett?

white999 2020.04.27. 13:10:02

@teéjesenmindegy:Ühüm. Hát persze, nincs.
Csak tudnám, hogy akkor mégis kire nyomták el azt a 50 ezer tesztet.

Ami ugye 32000 ember a hírek szerint.

ŐŐŐ..... Petike, Laci bácsi Viki bácsi?

white999 2020.04.27. 13:14:21

@Kivlov: Mielőtt kijött az intézkedés már üresek voltak a plázák. Ha nincs hatalmi szó akkor is lett volna visszaesés. Ezért lesz korlátozott a nyitás haszna is. Ha teljesen kinyit, akkor hullanak az emberek ha részleg akkor pedig nem változik szinte semmi.

2020.04.27. 13:31:16

@Exploiter: A stroke sajnos nem hiszti. New Yorkban írta le az egyik orvos, hogy amikor kihúzza az érelzáródást, a szeme előtt jelenik meg az újabb, real time. Ezzel együtt nincs más tünet, csak az embólia, stroke, etc, és mindegyik 30-50 közötti.
Nyilván keveseket érint, de megint New Yorki adat, hogy 4x annyi ilyen hullát szednek össze hetente, mint normális körülmények között a tűzoltók.
Az olaszok egész jól leírták a betegség patológiáját és abból következhet a véralvadási zavar, amely közvetlen előzménye az elzáródásos kórképeknek.
Én ebbe a korosztályba tartozom és remélem nem így jön ki majd a fertőzés.

Kivlov 2020.04.27. 13:35:57

@white999:
Pontosan. A vállalkozó megoldotta volna magától, hogy kinyit vagy nem.
De mi értelme 3kor bezárni pl.? A vírus csak 3 után fertőz, addig nem?
Ahogy a teszkó zöldségrészlegen se fertős 10 centiről. De az étteremben fertőzne 2 méter asztaltávból is.
Az ilyen jellegű "mesterséges gazdaságleállítás" volt felesleges.

cavalry 2020.04.27. 13:40:27

@midnightcoder2: Ismerem a technikákat, de sajnos az még gyerek cipőben jár, mert az íze nulla. Ettél mér ilyen paradicsomot biztos. Javul ez is, van anyagom egy 1000x1000 méteres zárt rendszerről, amiben 6 méter magasan termelnek paradicsomot folyamatos szedéssel, 1 m2-en 56 kg jön le. Csomagolás és szállítás, számítógéppel irányítanak mindent. De szedni azt is kell. A poén a mikroelemek adagolása hogy ne legyen vízízű , egész jól megy nekik. De gyümölcsfákat nem lehet ilyen módszerrel termelésre fogni :) sok képzett ember kell, de van benne profit. A nagy informatikai és elektronikai cégek is csinálnak ilyet de ott a fény is mesterségesen dolgozik ütemezve, és teljesen steril az egész, mosni sem kell fogyasztás előtt. A műkörmösök előtt nagy perspektíva van.

white999 2020.04.27. 13:51:53

@Kivlov: Pont ez volt a lényeg. Aki dolgozik 3 után már ne bóklásszon vásárolni. Ennek hatása, hogy viszont szombaton vasárnap tömegnyomor pl egy barkács áruházban, mert mindenki akkor megy. Így igazából a többször emlegetett legendás magyar fegyelmezettséget sem értem. Pusztán annyi történt, hogy idejében zártak és főleg az iskolák zárása volt a jelentős dolog. Tiszta sor, hogy így a végtelenségig nem megy de hogy mi lesz a nyitás után két héttel, azt nincs ember aki megmondja.

midnightcoder2 2020.04.27. 13:53:10

@cavalry: Szerintem a forgalomba került zöldség nagy része ilyen. Amit az éttermekben eszel egészen biztosan, különben nem tennének mindenbe 120 tonna sárgarépát. A zöldségnek pedig így is, úgy is szar íze van. A gyümölcs ma még érdekesebb kérdés, de őszintén szólva nem nagyon látom magam előtt, ahogy a pesti műkörömipari szakmunkás vesz pár hektár földet Szabolcsban és ezen túl almatenyésztésből él majd meg. Egyrészt azért, mert ehhez elég sok föld és elég sok szaktudás kell - már a hajlandóságot túl. Ráadásul mire az almatenyészet jövedelmezni kezd, az sem egy nap. És a földön viszonylag csekély azoknak a milliomosoknak a száma, akik ebből gazdagodtak meg.

midnightcoder2 2020.04.27. 13:54:18

@white999: Másrészt idénre már tiszta hülyeség kinyitni az iskolákat.

cavalry 2020.04.27. 13:55:24

@midnightcoder2: Rabszolgák lesznek nem vállalkozók. Munka, munka, munka és nem hal éhen. Ez a titok.

midnightcoder2 2020.04.27. 14:01:39

@Exploiter: Szerintem ezzel a bezárással kapcsolatban kiindulhatsz abból, hogy ezt már kiszámolták az ujjacskáikon elég okos emberek. Első körben a kicsi kínaiaknál, és hidd el hogy azok inkább dobtak volna le Vuhan-ra atombombát, mint hogy egy százalékkal csökkenjen a GDP-jük. Ehhez képest még ők is lezártak. Az pedig, hogy mi itt mit csinálunk kb. mindegy onnantól kezdve, hogy a gengszterváltás után Antallék és a ragadós kezű jóelvtársak együttes és szorgalmas munkával felszámolták a hazai gazdaságot. Mi egy pici nyitott gazdaság vagyunk ahol a GDP-t a külföldi multik, illetve azok beszállítóik produkálják, illetve azok a kereskedők akik a főleg kínaiak által gyártott termékeket adják el a lakosságnak. Ergo a mi GDP-nket nem az határozza meg, hogy Viktor bácsi nyit-e vagy zár.

midnightcoder2 2020.04.27. 14:03:36

@cavalry: Rabszolgák eddig is voltak. Nem azért nem termelünk málnát, mert nincs hozzá munkaerő. Van mindjárt egy olyan egy milliós kisebbségünk akinek a nagy része nem annyira küzd túlképzettségi problémákkal.

cavalry 2020.04.27. 14:07:05

@midnightcoder2: Itt a lehetőség bevezetni őket a munka világába, úgyis az akar lenni ez az izé, nem?

midnightcoder2 2020.04.27. 14:11:19

@cavalry: Hajrá. De nekem az az érzésem, hogy a málnás joghurthoz szükséges 5%-nyi málnát továbbra is ugyanazok fogják szállítani akik eddig. És a joghurt málna ízét továbbra is a mesterséges aromák, a színét pedig a mesterséges színezék adja majd, ahogy eddig is. Mert hogy ez a legolcsóbb, és fizetőképes kereslet még kevésbé lesz majd mint eddig.

Kivlov 2020.04.27. 14:39:47

@white999:
Persze, hogy nem mehet. Ezek a korlátozások ideiglenesen jók max, és ennyi.
Mivel nem tudjuk, hogy ennek a sztorinak mikor lesz vége (2 hónap, 1 év, soha?), így pláne csak ideiglenesek lehetnek.vagy ha még jövő ilyenkorra se lesz vakcina, akkor még mindig nem lesz suli? nem lesz étterem, rendezvény, szórakozóhely és egyebek nyitva? ugyanmár...

teéjesenmindegy 2020.04.27. 14:54:03

@white999: Ez már három, bravó.
Egyébként mesélj, mert látom a vip betegség neked valami rögeszméd.
Szóval ott a nagy gonosz Pintér mondjuk. Aztán nem ad tesztet senkinek, hanem faszán leteszteli önmagát. Eddig értem a kis világodat. És ez miért jó neki?
Negatív? Másnap csinálhatja újra, ugye? Hiszen megy jobbra-balra. Sőt, ugye, ha pozitívval volt kapcsolata, akkor karantén.
Pozitív? Mehet a francba karanténba. Hát ez megint egy remek opció.
Ha pedig pozitív és szarul lesz, akkor meg mehet a vip kórházba vip körülmények közé fuldokolni, mert gyógymód az nincsen.
Szóval, azt hiszem, hogy logikád az egy szál sincs. A teszt nem véd meg a vírustól. Nem gyógyít ki belőle. Nem ad védettséget. Mutat egy pillanatnyi állapotot.
Mi értelme van használnia magára a nagy csúnya gonosz ner lovagnak?

teéjesenmindegy 2020.04.27. 14:57:31

@Etniez:
"Nincs összefüggés a látható tünetek és a pozitív teszt között.
Sok tünetmentes ember van, aki nem hogy pozitív, de még terjeszti is."

És én ennek hol mondtam az ellenkezőjét kedves sofőrből lett szakmai atyaúristen?

Csak hogy te is értsd, mert látom már annyira külföldi vagy, hogy nem nagyon megy a magyar - az, akinek nincs tünete, kevésbé fertőz mint az aki éppen a tüdejét köpi ki.

Exploiter 2020.04.27. 15:01:35

@midnightcoder2:

Okés.
Azért szerintem figyeld a híreket.
Amilyen gyorsan eljutottunk a “Kínában vírus van, kit érdekel” szintről az “elpusztul az ismert világ” szintjéig, ugyanolyan hirtelen lesz a váltás most is.
A kicsi kis ujjaikon most is számolnak az emberek, ki is jött az operatív törzs kommunikációja, ugye. Feltűnt, hogy már ott is sokkal, de sokkal kisebb számokkal dobálóznak...?

teéjesenmindegy 2020.04.27. 15:02:33

@Kivlov: "De mi értelme 3kor bezárni pl.? "
Csökkenti az érintkezések számát. Ha minden nyitva van, akkor sétálgatsz, vásárolgatsz.
Ha van fél órád, akkor elmész és megveszed a legfontosabbakat.

"Ahogy a teszkó zöldségrészlegen se fertős 10 centiről. De az étteremben fertőzne 2 méter asztaltávból is."
A teszkó zöldségrészlegén jellemzően töltesz fél percet. Az étteremben pedig mondjuk másfél órát. Sokkal kisebb a fertőzés veszélye, ha valakivel (esetleg maszkban esetleg kesztyűben) fél percet töltesz el a pultnál, mintha mellette ennél innál egy órán keresztül.

Kivlov 2020.04.27. 15:10:00

@teéjesenmindegy:
Jogos. Ezért mondom, hogy ideiglenesen ki lehet bírni a korlátozást. Hosszú távra viszont ezeket a korlátokat nem lehet tartani.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 15:11:16

@white999: " Így igazából a többször emlegetett legendás magyar fegyelmezettséget sem értem. "
1. Azért ha megnézed elég sokan hordanak maszkot. A sorban posta előtt 2 métereket tartják. A buszok üresek, aki meg rajta ül azok is szétszórva. Ez a fegyelmezettség azért meglepő.
2. Nem gondolom, hogy legendás lenne, attól függ, hogy mihez viszonyítasz. Ázsiaiakhoz képest biztos kisebb, az olaszoknál meg biztos nagyobb. Én speciel elég kevés hőbörgőt láttam, hogy miért nem mehet be, vagy miért kell kint várnia.
3. Azért nincs olyan miniszterelnök a világban, aki azzal állna ki, hogy "gecik, nem tartotok be semmit, amúgy is kövérek vagytok meg tunyák, meg fogtok dögleni"

Exploiter 2020.04.27. 15:21:30

@Geza vagyok:

Lehetséges, sok minden kiderülhet.
De egyelőre naponta jön újabb hír, hogy mi mindent okoz a cucc. Csoda, hogy életben maradt bárki, aki valaha ránézett egy fertőzöttre.
Majd ha ezt szépen megvizsgálják, aztán szépen tudományos alapokon bebizonyítják, hogy a kettő közt valóban van ok-okozati összefüggés és majd mellé is tesznek egy valódi számot, hogy a fertőzöttek hány százalékát érinti, akkor majd komolyan veszem.
Addig beteszem a többi hasonló hír közé.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 15:47:30

@Exploiter:
A NY kormányzó kiad egy közleményt, ami pont ellene megy a világ összes kormányának és eü intézményének a meglátásaival, azt komolyan veszed.
Ha kutatók/orvosok elmondják, hogy milyen hatásai vannak az akkor kacsa.

Ja, meg ugye abból indulsz ki, hogy hússzor annyi fertőzött van, mint hivatalosan, tehát gyakorlatilag akármilyen számot mondanak, hogy mi érinti a hány százalékot az röhejesen alacsony lesz szerinted.

Így azért könnyű.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 16:51:59

@Geza vagyok: Kivéve, ha esik. Mert akkor inkább otthon maradnak. A Bastille-t sem esőben borították le.
Vagy ha fúj. Úgy nem lehet.
Vagy ha hideg van. Kinek kell egy megfázás a forradalomban?
Vagy ha hőség van. Komoly koncolásokat nem lehet rövidujjúban...

teéjesenmindegy 2020.04.27. 16:56:31

@Geza vagyok:
Ha esetleg olyat idéznél amit regisztráció meg előfizetés nélkül is megnézhető...

"eurologists across the country are reporting a drop in the number of acute stroke patients seeking emergency care during the COVID-19 pandemic ― suggesting that some patients may be intentionally staying home rather than risking coronavirus exposure at hospital emergency departments (EDs)."
Mert én ennek semmi közét nem látom semmihez. Nem mernek kórházba menni.

Exploiter 2020.04.27. 16:58:27

@Geza vagyok:

Thx!
Mondjuk a cikk fő mondanivalója az, hogy az emberek nem mernek kórházba menni, ha rosszul vannak, ami kb. azt erősíti, hogy a pánik és annak következményei így vagy úgy, de egyre több embert ölnek meg, tehát... ez melyik oldalra érv?

white999 2020.04.27. 19:32:07

@midnightcoder2: Akkor kinyitják. Jó lesz gumicsontnak és megint össze lehet rántani a híveket.

élhetetlen 2020.04.27. 19:33:17

@csodalámpa: Nem azt írtam, hogy a gyerek gyújtja fel a lakást, ha nem tűnt volna fel. Úgy is lehet zárlatos egy csatlakózó, hogy semmi nincs bedugva. Volt szerencsém már a sercegéshez a kanapé mögött, elhúztam pattogtak ki a szikrák a falból. Ha nem vagyok ott a kanapé huzata felgyulladhatott volna, attól meg a többi bútor. Tudtam kezelni, felnőtt vagyok, de te biztosan boldogultál volna 8 évesen. És a többi, ha kigyullad egy lakás alattad, melletted, és átterjed a tűz? De van Google-d, nézegesd kicsit a lakástüzeket, csak márc.16-án volt három, nem szökő évente egy. Hogyne, aki ilyennek nem teszi ki a gyerekét, az lelkileg megnyomorítja. Okos meglátás.

white999 2020.04.27. 19:35:54

@teéjesenmindegy: Vitya Peti Lacika vicc volt. inkább csak arra céloztam, hogy akár egészségest is tesztelnek de olyat aki szarul van már nem biztos.

white999 2020.04.27. 19:41:21

@teéjesenmindegy: Ok. Neked jelző nélkül írom, csak a kormány propaganda sajnálkozik, hogy ha mindenki fegyelmezetten betartja a korlátozást, akkor büdös életben nem lesz nyájimmunitás. Ezért kell most nyitni hogy végre fertőződjenek már meg az emberek. Ne velem veszekedj majd, ezt Ők mondják.

csodalámpa 2020.04.27. 19:48:15

@élhetetlen: Nem tudom, nekem egy normális műszaki állapotú lakásba nem férnek bele a szikrázó konnektorok :D De igen, a felső szomszéd is eláztathatja, földrengés is lehet, végül is az is előfordul Magyarországon, igaz nem hetente, sőt szerintem egy nyolcéves azt sem reagálná jól le ha a Chinoinban lenne valami baleset pl. és felbőgnének a szirénák a környéken. Biztos velem van a baj, de nemé rzek késztetést rágooglizni a lakástüzekre, bocsi.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 20:03:14

@élhetetlen: Úristen, volt három 16-án? Aztakurva.
Oszt csókolom a háromból hány keletkezett azért, mert égő cigivel elaludt a lakó? Amit a nyolcéves nem csinál. Vagy a másik a konyhában kigyulladó olaj, amit szintén nem csinálnak a nyolcévesek.

De persze nyilván életveszélyes otthon lenni, neked anyád 20 éves korodig fogta a kezed, ezért lettél ennyire életrevaló. Éjszakánként járőrözni kell a konnektorok környékén, tessék mondani?
Ja, egyébként ha már a szikrák csak úgy pattognak, akkor el lehet menni otthonról néha, vagy folyamatosan kell felügyelni a konnektort?

teéjesenmindegy 2020.04.27. 20:12:00

@white999:
"kár egészségest is tesztelnek de olyat aki szarul van már nem biztos."
Miért nem? Ez lenne a nagy gonosz terv? Vagy mert ezt írta a 444.

Nem tudom mit mond a kormánypropaganda, de elég merész dolog a nyájimmunitásra várni, amikor azt sem tudjuk biztosan, hogy egyáltalán immunitás kialakul-e, illetve ha kialakul akkor meddig. Plusz ugye naponta jönnek hírek, hogy még milyen hatásai vannak ennek a dögnek.
Azt pedig nem tudom, hogy ki vette számításba, hogy marhára lehet úgy ujraindítani, hogy arra kell számolni, hogy a munkavállalók kapásból betegállományba mennek egy-két hétre.

Ami engem érdekelne,- de nyilván az újságírókat nem, azért nem kérdezik meg, mert nekik nem lényeges- hogy hány új beteg jön a kirendelt karanténból. Mert ha minden új eset a már megfigyelt és elkülönítettekből jön akkor nincs járvány.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 20:23:31

@csodalámpa:
Mondjam a megoldást? Lenyomod a biztosítékot. A nyolcéves meg legózzon otthon vagy rajzolgasson. Csak így lehet megóvni a lakástűztől.

Nylul 2020.04.27. 21:09:56

@nemecsekerno_007:

Ezt a hozzászólást a nemecsekféle belinkelt comment után kezdtem el írni úgy 12:30 körül, de miután nekem azért van jobb dolgom is, mint itt osztani az észt, elfelejtettem befejezni.
Szóval itt maradt nyitva ez az oldal.

Ez volt az comment:
"Na, ez egy egész értelmes társalgás, mindkét oldalt érdemes volt olvasni. Sajnos megjön nemsokára Brendel, és telefossa az egészet."

Na most elküldöm ezt a posztot, amikor majd az oldal újratölt, és le merem fogadni, hogy 200+ új hozzászólás lesz, ahol Matyika meg az etetői a béka segge alá süllyesztik a színvonalat.

white999 2020.04.27. 21:10:25

@teéjesenmindegy: Hosszú közös pályafutásunk alatt, majdnem teljesen egyetértek az elmondottakkal. Az a baj, hogy nem csak a karanténos betegeket nem lehet érteni de most már semmit se.

www.portfolio.hu/gazdasag/20200427/van-egy-megmagyarazatlan-furcsasag-a-magyar-koronavirus-szamokban-428556?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Nylul 2020.04.27. 21:16:50

@Nylul: Oups, tévedtem. Nem tudom, mi van Matyikával, de üdítő változatosság, hogy most a Birca meg a teéjesenmindegy öblögetik a szájukat fasszal. :D

cavalry 2020.04.27. 21:23:08

@midnightcoder2: ez a fizetőképes kereslet szöveg mindig élvezetes. Elárulom hogy az a kereslet ami NEM fizetőképes az nem kereslet hanem álmodozás. A kereslet fogalom tulajdonságai közé tartozik hogy a kereső képes és szándékozik realizálni a vágyait. Ha nem képes akkor nincs racionális kereslete. Én pld keresek egy Jaguár sportkocsit, mint álom és vágy. Pénzem az nincs rá. Igaz mégis van rá pénzem 10 darabra, de azt nem szándékozom ilyen marhaságokra költeni. Na most akkor mi van? Tehát pontosítva: a kereslet olyan vágy ami a célra költendő forrásokkal rendelkezik,és a vásárlásra fordítandó összeget erre a keresletre akarja költeni..

Etniez 2020.04.27. 21:37:40

@teéjesenmindegy: pedig ebben a, kérdésben nekem van tudásom és tapasztalatom is, te meg internetről okoskodsz.

A tünetmentesek is fertőzhetnek, sőt ők az igazi szuperterjesztők.
Nem azért, mert ők bocsátják ki a, legtöbb vírust, hanem azért mert őket mindenki közel engedi magához, mivel jól néznek ki.

white999 2020.04.27. 21:38:57

@teéjesenmindegy: Lásd megint igazat adok. A tesztelésnek így tényleg nincs értelme.

hvg.hu/itthon/20200427_A_gyorsteszteles_beszunteteset_kovetelik_a_haziorvosok

Lehet az a baj, hogy a türk tanács meg a kipcskok nem gyártanak tesztet. A kínaira meg nem lehet azt mondani hogy szar mert akkor ugrik a belgrád-budapest vasút hitele.

white999 2020.04.27. 21:40:53

@Etniez: Én már láttam nagyon ronda szuper terjesztőt is. Ott se lehet mindenki szépségkirálynő.

Etniez 2020.04.27. 21:54:29

@white999: nem úgy értettem, hanem úgy, hogy nem néznek ki betegnek, ezért sokat társalognak.

Mi is kiengedtük karanténból, egy hétig volt a közösségi területeken, érintkezett a többi beteggel. Vissza is fertőzött néhányunkat és 3 beteget. A gyógyszerei miatt havi vérteszten van, így derült ki, hogy covidos újra...

A kedves "úriember" folyamatosan degradál teherautó sofőrnek, sajnos az ő szakmáját nem ismerhetjük..

Én mérlegképes könyvelő vagyok, de építettem házat, kőműves melót megtudom csinálni, vezettem teherautót, diákként dolgoztam gyárban, pincérként, vezettem boltot két évig még odahaza, sorolhatnám.

Sokmindent kipróbáltam és mindenütt helyt álltam. Ezen kívül fociztam 8 évig és kosárlabdáztam 13 évig nb3-ban.

Csak azért írom le, mert kicsit elvan tévedve az "úriember", kíváncsi vagyok árva gyerekként hányszor jutott volna el a Maldív-szigetekre....

5 hete talpig műanyagban dolgozom ffp3 maszkban, szemüvegben és pajzzsal a fejemen. 2.5 éve dolgozom az egészségügyben. De neki már csak beakadt a teherautó... Ennyi erővel kőműves is lehetnék :D

élhetetlen 2020.04.27. 22:06:39

@csodalámpa: “nekem egy normális műszaki állapotú lakásba nem férnek bele a szikrázó konnektorok”. (Veszel egy újat, kicsit gyári hibás, és zárlatos lesz. Ha mázlid van, csak levágja a biztit, ha nem akkor csak szikrázik egy kicsit, de te ezt előre meg tudod mondani, hogy ilyen nem történhet). De az belefér, ha már megtörténik, hogy a kiskorú gyereked birkózzon meg az esettel, mert így nem lesz lelkileg megnyomorítva. Ne nézz lakástüzeket, ne is képzeld el, hogy az alattad levő lakás ég, otthon van a 8 éves, meg két kicsi egyedül, becsap a láng, meggyullad a függöny, utána a többi bútor, nem gond szerinted, csak felkészülnek az életre, de nem nyomorodnak meg lelkileg szerinted. Igen, veled van baj. Minden gondatlanságot lehet magyarázni, ahogy te is teszed, de az, hogy ennyi gondatlanság mellett is felnő (véletlenül) a gyerek, az még nem igazol téged.

Nylul 2020.04.27. 22:44:20

@élhetetlen: Olyan, minimális valószínűséggel bekövetkező eseményekkel dobálózol, amik alapján a gyereket egy odúba kéne zárni, és ki sem engedni 18 éves koráig.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 23:02:47

@white999: Ezt olvastam félig, de ez csak valami számítási vagy statisztikai hiba. Mittomén az egerszegi kórházból hazaküldik veszprémbe... Ebből szerintem semmi nem következik.

Azt nem értem, hogy mi a faszért kell elbasznod egy viszonylag normális beszélgetést.
"Lehet az a baj, hogy a türk tanács meg a kipcskok nem gyártanak tesztet. A kínaira meg nem lehet azt mondani hogy szar mert akkor ugrik a belgrád-budapest vasút hitele."
Imádom ezeket az összemosásokat. A Cecília megmondta, hogy ezek nem jók. Hogy ki és miért használja amikor az OT kimondja, hogy nem megbízható, nem értem. Pont ugyanannyira senki nem számol utána, hogy honnan és mennyiért veszik, szóval akár jószándékkal is vehették. Miért baj, hogy jóban próbáunk lenni kelettel, nyugattal? Komolyan azt gondolod, hogy a kínai gyorstesztgyártó lobbi olyan erős, hogy megakadályoz egy milliárd eurós vasúti fejlesztést? Szerintem nem egy liga.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 23:06:10

@Etniez: Hát, jó is ez az egészségügy, 2,5 fél év után már árványügyi szakértő és egészségpolitikai plusz gazdasági szakértő is lettél. Itt tényleg jobb a perspektíva, sokkal gyorsabb a karrier, a friss jogsival egy évig csak felügyelettel vezethetsz.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 23:11:43

@élhetetlen:
"de az, hogy ennyi gondatlanság mellett is felnő (véletlenül) a gyerek, az még nem igazol téged."
Merő véletlen, hogy 7,7 milliárd ember él a földön. Képzeljük el egy pillanatra, hogy mi lenne, ha minden másodikat nem vinné el a lakástűz.
És akkor hol vannak még a mozgólépcsők áldozatai. Naponta százak halnak meg ott is.

Baszod, ahogy elnézem a galapagosi teknősök nagyobb arányban élik meg a felnőttkort mint a gyerekek a te világodban.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 23:12:45

@Nylul: Erre volt példa a bezzegausztriában. Ott volt egy ilyen haladó szellemiség, a lányát tárolta ott. Csak a világ még nem értette meg...

élhetetlen 2020.04.27. 23:16:10

@Nylul: Minimális valószínűség, Te se nézd meg pl. a lakástűzeket. Ha ilyen esetben meghal egy gyerek, mert egyedül volt otthon, az tényleg nem tömeges, de, ha a tiéd hal meg egy szomszéd lakásban keletkezett tűz miatt, akkor csak legyintesz, hogy nem gond, nem volt valószínű, majd lesz másik? Mondjuk a szülő elmegy dolgozni, oda, vissza két óra, és “csak” 8 óra meló, a kiskorúak addig otthon egyedül, és, ha bármi történik, oldják meg? Tudom, egy gyereket meg lehet tanítani arra, hogy, ha át akar menni egy zebrán, akkor várja meg a zöldet, de akkor is elcsaphatják., de a szándékos veszélyeztetés az más eset. Ha érted, ha nem.

élhetetlen 2020.04.27. 23:27:31

@teéjesenmindegy: Hess! Nem érdekel a zagyva agymenésed. Mikor látod be? Vagy ki előtt villogsz a nekem írt brilliáns kommentjeiddel? Vagy kényszeres szükséged volt egy válaszomra? Beteges.

teéjesenmindegy 2020.04.27. 23:40:22

@Nylul:
Értsd már meg, hogy a szülők minimum 2 óra távolságban dolgoznak, és a lakástüzek mindennaposak. Főleg, ha a szomszéd gyullad ki, mert a lakások általában üresen szoktak kigyulladni, amikor senki nincs otthon.
Egész konkrétan halálra ítéled a gyereket, ha otthon kell maradnia egyedül.

Nylul 2020.04.28. 00:07:07

@élhetetlen: Bocsi, de ez nem objektív álláspont.
Nyilván tragédia. Ha az enyém hal meg egy ilyen helyzetben, én valszeg meg is őrülnék, és egy csomó kamunickel szidnám a kormányt és az ellenzéket, a gázosfiút, a tűzoltókat, a szomszédokat pedig hirtelen felindulásból aprítanám fel a tűzből megmentett svájci bicskával.

De ettől ez még az én személyes tragédiám marad, és bármennyire is sikerült behúznom a legszarabb lottó ötöst, én hiába fogok tombolni az utcán, senkit nem fog érdekelni.

És objektíven: Ez így természetes.

teéjesenmindegy 2020.04.28. 00:33:41

@Nylul:
Előzd meg a tragédiát. A gyerek kezét soha, semmilyen körülmények között ne engedd el 18 éves koráig. Csúnya, veszélyes világ ez.
Ráér az a gyerek 18 évesen megtanulni, hogy a mozgólépcső hogyan működik. Azért 16 évesen kérjél tőle tanácsokat klímavédelem ügyében.

élhetetlen 2020.04.28. 00:39:58

@Nylul: Felőlem hápoghatnál is, kárálhatnál is, makoghatnál is, kamunickel szidnád a kormányt és az ellenzéket, de ez nem változtatna a személyes felelősségeden. A kiskorú egyedül hagyása egy lakásban veszélyeztetés, akkor is, ha teéjesenmindegy egyetért veled. és ez obektív tény. “És objektíven: Ez így természetes.”. Nem nem természetes a veszélyeztetés. Büntetendő. akkor is ha általában utólag derül csak ki.

Nylul 2020.04.28. 09:18:30

@élhetetlen: Nem, ez nem feltétlenül veszélyeztetés. Rengeteg dologtól függ, amit az adott esetben kiskorú veszélyeztetésének gyanúja miatt indított nyomozás során dől el, hogy egyáltalán továbbkerül-e vádemelési javaslattal az ügyészségre, az ügyészség eldönti, hogy vádat emel-e, majd végül a bíróság mondja ki, hogy mi azt, ami a tény.

Ez nem bináris helyzet, abszolút nem mindegy, hogy egy 16 évest hagysz otthon, amíg leszaladsz a boltba, vagy egy csecsemőt, amíg elmész bulizni éjszaka. Mindkét esetben hivatalból nyomozás indul, de míg az első esetben, hacsak fel nem merül valami súlyos értelmi fogyatékosság, a nyomozást bűncselekmény hiánya miatt lezárják. A második esetben az az ügyvéd dolga, hogy lehetőleg a 2-8 év között kiszabható büntetés inkább a kettőhöz legyen közel.

teéjesenmindegy 2020.04.28. 09:45:10

@élhetetlen: "A kiskorú egyedül hagyása egy lakásban veszélyeztetés, akkor is, ha teéjesenmindegy egyetért veled. és ez obektív tény."
A lófaszt, te idióta. Fingod fogalmad nincs erről sem.

white999 2020.04.28. 10:48:14

@Etniez: Nem olvastam végig az előzményeket csak fel akartam dobni a napodat a viccel. Értettem, hogy gondoltad.

white999 2020.04.28. 10:53:58

@teéjesenmindegy: A Cecília megmondta, hogy ezek nem jók.
Azt hittem a kormány felelőssége már csak a különleges felhatalmazás miatt, hogy az OMSZ mit használ. Olyat aminek van értelme vagy olyat aminek semmi.
A vita kb arról szokott szólni, hogy a kormány ura e helyzetnek vagy sem. Legtöbbször úgy látszik, hogy én ezekre hozom fel sorban a példát. Mások úgy gondolják, hogy igen és arra nem nagyon szoktak felhozni példát.

teéjesenmindegy 2020.04.28. 12:48:18

@white999: Nyilván mindenkit lehengereltél a példáiddal.
Mondjuk az biztos csak valami véletlen, hogy ha a kormány hallgat valakire, akkor az nerlovag orbánseggnyaló lesz, ha nem hallgat valakire, akkor az attól a pillanattól szakértőnek számít.
A 444 en nyilatkozott a hős orvos, persze helyszín és név nélkül, hogy az alibabáról rendeltek maszkot. Ő hős, aki teszi a dolgát. Ha esetleg kiderül, hogy szar amit vettek, és kárt okoz, akkor a kormány a hibás. Ha az OMSZ kivisz egy olyan tesztet ami nem jó, akkor ő nem hős, hanem áldozat, a kormány a hibás.

Te tényleg úgy gondolod, hogy mind a százezer eü dolgozó mellett ott áll a patás, és irányítja? Megmondták, hogy mit kell csinálni, minek van értelme és minek nincs.
Azért azt is megnézném, hogy a bezzegmáshol országokban vajon honnan szerezték a teszteket. Mintha a spanyoloknál lett volna valami gáz velük szintén.

white999 2020.04.28. 14:03:23

@teéjesenmindegy: Kezdesz közel járni a megfejtéshez. Mindenhol van gond a tesztekkel és maszkokkal ami Kínából jött. Csak máshol a curva anyjába küldik a kínaikat, mert ez nem segély volt hanem fizettek érte. Nálunk meg csak a kipcsakok meg a türk tanács ment meg kínával egyetemben a mocskos eu meg a soros 2.0 hálózatot építi szegény Magyarország elveszejtésére. Nem csak az alibabás orvos mondja, hogy nincs maszk meg ruha.
Nem tom érzed e a különbséget a kommunikációban. Amúgy az sote-t vezető professzor csináltatott 13.000 tesztet aki az operatív törzsben szakértő. Ilyenkor tényleg nem érted, hogy szakértőként mást mondana, mint amit a munkahelyén meggyőződésből csinál? És a sort órákig lehetne folytatni.

teéjesenmindegy 2020.04.28. 17:20:15

@white999: Na, ez valami új. Tehát mi nem fizettünk Kínának a tesztekért meg a maszkokért? Azt csak úgy adták?
Kezdem elveszteni a fonalat egyébként. Szóval az tény, hogy az eu se nekünk se másnak nem adott lófaszt sem. Az egy remek dolog, hogy valami pénzt nem kell befizetni júniusban (amit amúgy se tudna senki, mert nincs állami bevétel) de ugye pénzzel nagyon nem lehet tesztelni. Szóval a filantróp Soros is hiába adott Karigerinek pénzt, ugyanúgy kínai tesztet tud venni.
Egyébként az eu-t kurvára jogosan kritizálja mindenki aki él és mozog. Tudtad, hogy van járványügyi központ, 230 dolgozóval? Hallottál róluk bármit is?

Hány lett pozitív abból a 13 ezer tesztből egyébként? Mert olyan sok nyilván nem, hogy semennyire nem ugrott meg a hivatalos szám. Milyen alapon találták ki, hogy kit tesztelnek?

Egyébként azon túl, hogy rohadjon meg az Orbán, mit akarsz mondani? Komolyan.
Vannak hullahegyek? Szétesett az egészségügy? Pánik van az utcán?
Tényleg értem, hogy szarul hangzik a türk tanács meg a csipcsák akármi, de mi rosszat is csináltak azzal, hogy adtak pár maszkot?
De, csak az alibabás mondja, hogy nincs védőeszköz. Természetesen az ilyenek valahogy mindig megtalálják a 444. hu-t. Meg ugye a "nem tesztelnek senkit" dumával is megtalálják.
Belekötöttél te konkrétan már abba, hogy mi ez a duma a nagy "fegyelmezettségről". Ok.
Belekötötté abba, hogy keveset tesztelnek. Ok
Nyilván mondtad már, hogy szar az egészségügy. Ok.
Na, ha a magyarok nem fegyelmezettel, szarul szervezett minden, szar az eü is, nem is tesztelnek, és amúgy is mindenki alkalmatlan, akkor nem kéne itt térdig gázolni a haldoklókban?
Esetleg azt a következtetést még el tudom fogadni, hogy a kipcsák vért azt nem bírja a vírus, és ezért vagyunk ilyen szuperek.

Szóval azért a kis felépített alternatív valóságodat nem zavarják a tények? Ha igaz lenne a 444 meg a többi független (höhö) média minden marhasága, akkor nem kéne valami sokkal szarabb eredményeknek lenniük?

white999 2020.04.28. 20:41:35

@teéjesenmindegy: Most vagy direkt értesz félre dolgokat vagy szövegértési problémáid és a napi történésekből alapvető alul informáltságod van. Tételesen végigveszem a kedvedért és legyen ez a zárszó.

Tehát mi nem fizettünk Kínának a tesztekért meg a maszkokért? Azt csak úgy adták?

Volt ajándék a nagy többség természetesen vásárolva. Feltételezem jó szokás szerint azért közbeiktatva egy cég a haszon kedvéért. Viszont Vitya szerint csak és kizárólag a türk tanács és kipcsakok meg kína segít rajtunk. Bármennyire is cinikusnak tartod ezek nem az én szavaim, hanem fidesz hivatalos álláspontja a kérdésben.

Szóval az tény, hogy az eu se nekünk se másnak nem adott lófaszt sem. Az egy remek dolog, hogy valami pénzt nem kell befizetni júniusban (amit amúgy se tudna senki, mert nincs állami bevétel) de ugye pénzzel nagyon nem lehet tesztelni.

Amikor nem fizeted be a pénzt valahova az pont olyan segítség mint a hitel moratórium amivel az Orbán kormány menti az embereket. A különbség, hogy azt egyszer majd be kell fizetni. Csak nem azt mered állítani, hogy az Orbán kormány haszontalan dologgal menti az embereket.. Mert szerintem ez esetben nem, még ha meg se közelíti azt a segítéséget amit az eu ad nekünk.

Hány lett pozitív abból a 13 ezer tesztből egyébként? Mert olyan sok nyilván nem, hogy semennyire nem ugrott meg a hivatalos szám. Milyen alapon találták ki, hogy kit tesztelnek?

Erre talán az operatív törzs vezetője tudna válaszolni ha akarna. Sokszor és sok egyéb kérdésre nem akar. Sajnos ez irányú információ éhségedet nem tudom kielégíteni.

Egyébként azon túl, hogy rohadjon meg az Orbán, mit akarsz mondani? Komolyan.
Vannak hullahegyek? Szétesett az egészségügy? Pánik van az utcán?

Még nincs és reméljük, hogy nem is lesz. Még nem esett szét de esélyes.

Tényleg értem, hogy szarul hangzik a türk tanács meg a csipcsák akármi, de mi rosszat is csináltak azzal, hogy adtak pár maszkot?

Kipcsak. Csak vicces a türk tanácstól várni a megmentést. Szerintem te is elismered hogy az eu gazdasági ereje nem mérhető a kipcsak tanácséhoz. Valamint a magyar gazdaság is eu és elsősorban német függő. Mondjuk a türk vonaltól simán éhen lehetne halni egy hét alatt annyira nem számottevő.

De, csak az alibabás mondja, hogy nincs védőeszköz. Természetesen az ilyenek valahogy mindig megtalálják a 444. hu-t. Meg ugye a "nem tesztelnek senkit" dumával is megtalálják.

Nem csak ajánlom a google keresőt.

Belekötöttél te konkrétan már abba, hogy mi ez a duma a nagy "fegyelmezettségről". Ok.
Belekötötté abba, hogy keveset tesztelnek. Ok
Nyilván mondtad már, hogy szar az egészségügy. Ok.
Na, ha a magyarok nem fegyelmezettel, szarul szervezett minden, szar az eü is, nem is tesztelnek, és amúgy is mindenki alkalmatlan, akkor nem kéne itt térdig gázolni a haldoklókban?

Nem. Mert időben zártak be mindent amit most fognak kinyitni. Németek pár napja nyitottak és már emelkedik a dolog. A suli bezárás nem Orbán műve volt sokkal inkább az a bravúr, hogy az Ő akarta ellenére végrehajtották. Ezért is lett a rendelti kormányzás, hogy még a sok hülye beszari fidesz képviselő ne tudjon belepofázni. Hiszen zseniális vezetőink vannak Orbán mindenhez ért de ma Palkovics oktatta sok hülye közgazdászt, mert Ő is mindenhez ért. Hál isten zsenikkel vagyunk tele. Majd meglátjuk mire mennek.

Esetleg azt a következtetést még el tudom fogadni, hogy a kipcsák vért azt nem bírja a vírus, és ezért vagyunk ilyen szuperek.

Ebben van fantázia. Én nyugodt vagyok, mert 0 vércsoportúakat kevésbé bántja. Biztos van valami genetikai stb ok is. Főleg az egészségesek halála ami érdekes még ha nagyon kevés is van.

teéjesenmindegy 2020.04.28. 22:38:45

@white999: "Viszont Vitya szerint csak és kizárólag a türk tanács és kipcsakok meg kína segít rajtunk"
Tudsz másról? Nem pénzről, hanem eszközről?

"Amikor nem fizeted be a pénzt valahova az pont olyan segítség mint a hitel moratórium amivel az Orbán kormány menti az embereket. A különbség, hogy azt egyszer majd be kell fizetni. Csak nem azt mered állítani, hogy az Orbán kormány haszontalan dologgal menti az embereket.."
Most akkor megint. Ha ég a házad, akkor víz kell vagy az, hogy ne fizesd be majd a jövő havi részletet?
Már bocs, teljesen jó döntés, hogy eltolják a hiteleket. Viszont közben az országnak lélegeztetőgép kell, nem pedig pénz. Érted? Baszhatod, ha elengeded mondjuk a kórház adósságát, ha az nem tudja ellátni a beteget.
Azokért a kurva gépekért meg megy a harc.

"Még nincs és reméljük, hogy nem is lesz. Még nem esett szét de esélyes."
Nem is fog. Most tényleg nem azért, de attól mert 1000 ember kórházban van nem fog összedőlni a rendszer. Sőt, van egy olyan sejtésem, hogy itt tapsoljuk az eü dolgozókat, meg kapnak fél millát sokkal kevesebb dolguk van mint egy átlagos napon.

"Csak vicces a türk tanácstól várni a megmentést. "
Szerintem nem várja tőlük senki a megmentést. Legalább is egyszer nem hallottam olyat, hogy majd ők megmentenek.

"Szerintem te is elismered hogy az eu gazdasági ereje nem mérhető a kipcsak tanácséhoz."
Az biztos. Ezért is érthetetlen, hogy a kipcsak küldött eszközt, az unió meg képtelen rá.
És baszki, továbbra sem lehet pénzzel lélegeztetni. Ha nincs eszköz, akkor baszhatod a pénzt, mert nem tudsz venni.
Az meg külön kurvajó, hogy a németek leállítottak és nem engedtek kimenni eü konténereket.

"Mert időben zártak be mindent amit most fognak kinyitni."
Nofene, akkor csak jó döntéseket hoztak?
"Németek pár napja nyitottak és már emelkedik a dolog."
Itt is fog. Csak elvileg nem letolt gatyával várjuk a lófaszt, hanem felkészült rendszerrel.

"A suli bezárás nem Orbán műve volt sokkal inkább az a bravúr, hogy az Ő akarta ellenére végrehajtották."
Ez meg mi? Ott voltál? Most akkor hogy is van? Diktátor, vagy meg lehet győzni? Vagy változtatja a véleményét ha érvekkel találkozik? Akkor nem is annyira diktátor?

"Ezért is lett a rendelti kormányzás, hogy még a sok hülye beszari fidesz képviselő ne tudjon belepofázni. "
Meg úgy mondjuk Kunhalmi ne kezdje el magyarázni a mindent...

"Hiszen zseniális vezetőink vannak Orbán mindenhez ért de ma"
Figyelj, a fóbiádat kezeltetni kéne. Orbán mellett ott állnak a szakértők. Persze tudom, hogy azok nem igaziak, mert az igazi szakértők mindig a 444-en vannak.
Az iskolabezárásról: Nem zárták be. Megy a tanítás. Hétfőn érettségi. Kitalálták, hogy hogyan lehetne többé kevésbé megoldani, hogy ne legyen bezárás, de ne is menjenek be a suliba.

élhetetlen 2020.04.28. 22:55:12

@Nylul: Fárasztó vagy. Valakivel arról beszéltünk, hogy ő 8 éves korában a 2 és 3 éves tesójára vigyázott, és tojásrántottát is sütött, és nem gyújtotta fel a házat. Most szájbarágósan. Erre írtam, hogy nem kell, hogy a gyerek gyújtsa fel, egy lakásnál elég, ha a szomszéd gyújtja fel a sajátját, vagy az gyullad ki akármitől, vagy van egy elektromos zárlat. Ebbe folytál bele. Ha a 8, 2, 3 éves pl. benn ég, akkor nem az számít, hogy mekkora volt a valószínűsége, hogy ez megtörténik. Ennyit kéne felfognod. Most jössz a 16 évessel. Ne nézz hülyébbnek magadnál, nem vagyok az, akkor sem, ha a szellemi társad idiótázik. 14 évesen már 100 km-re laktam a családomtól egy ipari technikum miatt, ráadásul albérletben, mert nem volt kolesz. Ez nem veszélyeztetés. De én tudom azt is, hogy mi a különbség a 8 éves, a 14 éves, és a 16 éves átlagos gyerekek fejlettségi szintje között. Itt befejeztem.

Nylul 2020.04.29. 00:39:25

@élhetetlen: 'Ha a 8, 2, 3 éves pl. benn ég, akkor nem az számít, hogy mekkora volt a valószínűsége, hogy ez megtörténik.'

De, igenis számít. pont ezért van a nyomozás, ügyészség, bíróság, szakértés.

Ha egy 8, 2, 3 éves ég benn, egészen pontosan az esemény bekövetkezésének a valószínűségét vizsgálják, és azt, hogy milyen lehetőségei voltak a felelős személynek.

Nem 'jöttem' azzal, hogy 16 éves valaki. Azt próbáltam elmagyarázni, hogy ez egy tól-ig skála, egy spektrum, aminek a 16 éves véglete már csak nagyon extrém körülmények miatt húzható rá at 'kiskorú veszélyeztetése' tényállásra.

white999 2020.04.29. 08:17:36

@teéjesenmindegy: Tudsz másról? Nem pénzről, hanem eszközről?

Arról a pár ezer maszkról beszélünk aminek a többszörösét elosztogattuk már mi a határon túlra? Gesztus értékű. Egy kórház akár pár napig is el van belőle.
Ezt állítjuk szembe a magyar gdp éves 4-5 % kitevő eu pénzzel a csatlakozás óta? Ezeket akkor most tényleg teljesen komolyan kérdezed?

"A suli bezárás nem Orbán műve volt sokkal inkább az a bravúr, hogy az Ő akarta ellenére végrehajtották."
Ez meg mi? Ott voltál? Most akkor hogy is van? Diktátor, vagy meg lehet győzni? Vagy változtatja a véleményét ha érvekkel találkozik? Akkor nem is annyira diktátor?

Annyira képben volt hogy egy nappal előtte még a repülőforgalom fejlesztéséről egyeztetett a két ország között. Azért a reggeli beszéd még megvan, hogy nem lesz bezárás? Összes keresztény demokrata maszkban rettegett mögötte.

Már bocs, teljesen jó döntés, hogy eltolják a hiteleket. Viszont közben az országnak lélegeztetőgép kell, nem pedig pénz. Érted?

A dolgozó attól még nem kajál, hogy nem fizet hitelt. Kellene élelmiszerre is. Érted?

És baszki, továbbra sem lehet pénzzel lélegeztetni. Ha nincs eszköz, akkor baszhatod a pénzt, mert nem tudsz venni.

Pénzzel lehetne munkaerőt megtartani a lélegeztető géphez. Meg azt is pénzért adják Meg a maszkot is. Nem a türk maszk oldotta meg a helyzetet főleg, hogy azóta 90 millió jött és Rétvári úr szerint nem azért van, hogy ki legyen osztva mert ki tudja meddig tart a válság. Akkor mikor osztják ki? Ha vége lesz? Most már be lehet szerezni.

"Ezért is lett a rendelti kormányzás, hogy még a sok hülye beszari fidesz képviselő ne tudjon belepofázni. "
Meg úgy mondjuk Kunhalmi ne kezdje el magyarázni a mindent...

Mondjuk én demokratikus elveket vallok veled ellentétben. Az ellenzéknek az a dolga, hogy elmondja a véleményét. Egy demokratikus berendezkedésű államnak meg azt, hogy erre lehetőséget biztosítson. Onnantól kezdve az állampolgár meg eldönti, hogy mi a véleménye róla. Tudom Kim Dzsongunéknál nem így van de akkor lehet odamenni ha az tetszik.

Az iskolabezárásról: Nem zárták be.

Lovaglás a szavakon, tudod mit jelent. Érdekes más országban az érettségit is megoldották, hogy ne kelljen menni. Portugáloknál minden gyereknek laptopot vettek és internet előfizetést biztosítanak. Ha már digitális oktatás. Azt hittem, hogy Czunyiné azért lett 4 éve a digitális oktatásért felelő, hogy ezt kidolgozza. Vagy csak a pénzért egy bújtatott állás.
süti beállítások módosítása