mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

Irtsuk-e a brazil őserdőt?

2019. augusztus 19. - p.a

img_8353.JPG

Tényleg a szűklátókörűség diadala az erdőirtás? Bolond a brazil kormány?

Az amazonasi esőerdő a világ tüdeje, legalábbis abból egy jó darab. Minden kisiskolás tudja, miért fontos az őserdők, a trópusi dzsungelek és úgy általában az erdőségek védelme. Annak nem lesz jó vége, hogy egyre több az ember és egyre kevesebb a levegő. Miért irtják mégis a brazilok az őserdőjüket, mindannyiunk őserdejét? Bolondok? 

Mi történik? 

img_8349.JPG2019. január 1 óta Brazília elnöke a katonából-lett-politikus Jair Bolsonaro, akit a nyugati sajtóban minimum populistának, de inkább ámokfutónak szokás bemutatni. Az biztos, hogy Bolsonaro szépen illeszkedik a Trump-Orbán trendbe, azaz konzervatív-keresztény hivatkozású retorikával nekimegy szinte mindennek, amit az elmúlt évtizedekben fejlődésnek gondoltak a nyugati (liberális-kapitalista) civilizációban. Fegyvertartás-párti, abortusz-, bevándorlás- és kábítószer liberalizáció-ellenes és általában az erős állam (+ erős katonaság) szószólója. Nyers, hirtelen stílusa szintén illeszkedik az előbbiekhez (pl menekültek = emberiség férgei, és hasonló kijelentések). Annyira, hogy a sajtóban sokszor a brazil Trumpnak vagy a trópusok Trumpjának is hívják. 

Nemrég kiderült, hogy a brazil őserdők fogyása felgyorsult, az idei irtási terület a korábbi évek többszöröse. A fogyás mértékét több szervezet is megerősítette, köztük a műholdas adatok alapján (is) dolgozó Brazil Nemzeti Űrkutatási Intézet, aminek Bolsonaro egyből nekirohant, annyira, hogy a szervezet vezetője hamarosan távozott a posztjáról. 

Az őserdők védelme a ’80-as évektől a popkultúra szerves része. Mondhatjuk, hogy szinte minden valamirevaló babyface popsztár kiállt a nemes ügy mellett. A magyar tévében még a Dolly Roll volt a sztár, amikor Sting már az Amazonashoz utazott, hogy felhívja a figyelmet az erdők pusztulására. Talán ennél is fontosabb, hogy nagy erejű nemzetközi szervezetek évtizedek óta pénzzel és propagandával támogatják az erdők megmentését. Most sorra jelentik be, hogy megvonják ezt a támogatást és csak akkor indítják újra, ha Brazília észhez tér (=azt csinálja, amit mondanak neki). 

Hogy vállalhatja fel a populistának mondott politika az erdőirtás egyáltalán nem populáris szerepét? 

Az egyik válasz, hogy ami nemzetközileg vállalhatatlannak tűnik, az helyben igenis népszerű lehet. Az erdőirtás termőföldet, munkát, faanyagot és pénzt jelent a braziloknak. Az utóbbi egyből a másik válasz is, amit érdemes az előzőektől elkülöníteni, hiszen önmagban is megmagyaráz mindet: Az erdőirtás pénzt termel. Lehet ezt bonyolultan elemezni, de ilyen egyszerűen is érthető, érti is mindenki, gondolom. 

img_8352.JPG

Igaza van-e Bolsonaronak vagy Bolsonaro egy szűklátókörű mániákus? 

Az a helyzet, hogy Németország és Európa többi része már régen kiirtotta a saját őserdőit, amikor arra szükség volt a gazdagodáshoz. Németország szupertehetős ország és a gazdagságért annak idején ugyanúgy lenyírta a természetet (sőt még ma is nyírja, még ha nem is ugyanúgy: lásd pl a Bajor-erdő pusztulása), mint ahogy Brazília teszi most. Persze az akkor volt most meg most van, de mégis felmerül, hogy Németország hogyan várhatja el Brazíliától a föld tüdejének gondozását. Hogyan várhatja el Németország helyett, hiszen Németországnak eszében sincs ilyen erdőket fenntartani a saját területén. 

Az amazonasi őserdők esete tipikus példája annak, hogy a kicsivé vált világban (globalizált – mondhatnánk, csak én már elcsépeltnek érzem ezt a szót) alapvető problémák nyúlnak át a nemzetállamok hatáskörén és lehetőségein. A föld tüdejének fenntartása 7,7 milliárd ember érdeke, nem lehet ezt a feladatot egy-két országra bízni. A világállam az adódó megoldás. Ennek igényét évtizedekkel ezelőtt megfogalmazták, de ma (azt hiszem) távolabb vagyunk tőle, mint bármikor azóta. Lássuk be, legtöbben nem is nagyon akarjuk, hogy létrejöjjön. 

img_8350.JPG

A globálpolitikai sci-fi helyett marad a közgazdaságtan, amit elvileg pont erre találtak ki (csak nem mindig erre használják). A brazil erdőirtásra a középiskolai közgazdaságkönyvek „extrernáliák internalizálása” fejezete adja a megoldást. A többi érdekelt országnak (az emberiségnek) olyan helyzetet kell teremteni, hogy Brazíliának ne érje meg az erőirtás. 

img_8351.JPGMeg lehet vonni a támogatásokat (ahogy ez történik is), de ennek nem lesz eredménye, hiszen pont arról van szó, hogy a támogatások amúgy sem voltak elég nagyok ahhoz, hogy Brazíliának ne érje meg a fakitermelés. Pont az ellenkezőjére van szükség. Ha Németország és a többiek azt szeretnék, hogy valaki helyettük gyártsa a levegőt, akkor mindenkinek jobban a zsebébe kell nyúlnia, leginkább (nyilván) annak, akinek tele van a zsebe (az majdnem mindegy, illetve ilyen szempontból mindegy, hogy az így átadott pénz hova és mire megy). Minden más megoldás etikátlannak tűnik. 

Közel 8 milliárd ember (közel? hamarosan!) jelenlétében az előbb említett közgazdasági tankönyveket át kell írni. A korlátlanul rendelkezésre álló javak közül szépen ki lehet venni a levegőt. Ahogy a föld népességének növekedésével lassan minden egyebet is.

img_8354.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr5815016156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.20. 07:22:07

Önmagéban nem érték az erdő. Nyilván felelős erdőgazdálkdás kell. De nem várható el a brazil néptől, hogy henyélő nyugat-európai zöldek kedvéért lemondjon saját erdeje hasznosításáról.

Kedélyes Paraszt 2019.08.20. 18:45:41

@MAXVAL bircaman közíró: regen is segg voltal, most is az vagy. egyszerű.

ubermeister 2019.08.20. 19:06:20

Majd megtanulnak metánt lélegezni és mennek a Titánra...
Sajnos nagyon sok termék ára nem tartalmazza az általa okozott környezeti károk árát, ezért is nem várható el hogy átlag állampolgár megfelelő döntéseket hozzon. A közgazdászok azok akik véges rendszerben várnak exponenciális növekedést.

Zamboni nem egy tészta 2019.08.20. 19:20:36

@Kedélyes Paraszt: most tok érvényes amit irt. Ettől meg általában igaz amit írtál :)

2019.08.20. 19:27:18

"Az a helyzet, hogy Németország és Európa többi része már régen kiirtotta a saját őserdőit, amikor arra szükség volt a gazdagodáshoz. Németország szupertehetős ország és a gazdagságért annak idején ugyanúgy lenyírta a természetet (sőt még ma is nyírja, még ha nem is ugyanúgy: lásd pl a Bajor-erdő pusztulása), mint ahogy Brazília teszi most. Persze az akkor volt most meg most van, de mégis felmerül, hogy Németország hogyan várhatja el Brazíliától a föld tüdejének gondozását. Hogyan várhatja el Németország helyett, hiszen Németországnak eszében sincs ilyen erdőket fenntartani a saját területén. "

"Németországnak eszében sincs ilyen erdőket fenntartani a saját területén."
Őserdőt Németországban?

Mennyi pénz lenne elég a zsaroláshoz?

Egyébként meg orbitálisan hülye vagy a dologhoz.
Ilyen erővel meg Németország kérhetne pénzt azért, hogy nem tölti fel arzénnal a határainál, ahol tovább folyik más országok felé.

Annyira egy baromságot tudtál összehordani, hogy az már fáj.

Amikor valaki ideológiát - és ráadásul ilyen baromságokat -keres arra, hogy miért jogosult valaki kárt okozni másnak - és itt most qrva nagy prolémáról beszélünk - az egy ostoba fasz.

Mankel 2019.08.20. 19:30:51

@MAXVAL bircaman közíró: az erdőgazdálkodás az az, hogy kivágom és ültetem az erdőt. Itt meg arról van szó, hogy mezőgazdasági területté alakítják. Nem szólhat bele de igen is usa eu kína nyúljon a zsebébe és fizessen annyit ezeknek az országoknak, hogy ne érje meg kivágni. Esetleg hozzon létre vállalatokat amik annyi erdőt vásárolnak fel amennyit csak lehetséges és védje meg az erdőirtástól. Kivételesen az ilyen tevékenységnek lehetne valami haszna az emberiségre nézve.

bkkzol 2019.08.20. 19:36:04

Tragikomikus, hogy a Norvégok nem adnak több pénzt ( valóban politikai okok miatt) az erdő irtás lassítására. Valamiért a jobboldali, konzervatív kormányok hatalomra kerülésekor jut eszükbe az ilyen-olyan támogatások megszüntetése.
A bálnavadászatot persze nem kell firtatni.... meg azt se , hogy a kőolajból van hatalmas jólét (nem a bio zuzmó árusításból)...

Veder1 2019.08.20. 19:42:12

vagy addig kellene bombazni oket amig nem megy bele az ostoba fejukbe hogy hagyjak beken az erdoket. Ruhellem amikor elindul a relativizalas, hogy "dehat a masik is!" meg "nekem is jar!". Jarni jar, de nem jut, ezt kellene felfognia ezeknek az iq szokevenyeknek...

Mankel 2019.08.20. 19:44:40

@bkkzol: Öhm ha ők a nemzeti szuveneritásra hivatkozva azt csinálnak amit akarnak a globálus következményeket teljesen ignorálva mert a szent GDP... Akkor bezzeg szemét norvégia amikor saját szuverén döntésként nem ad több pénzt ajándékba. Amit azért adott, hogy ne írtsák az esőerdőt. Aminek az irtása 1000rel pörög.

Mankel 2019.08.20. 19:46:26

@MAXVAL bircaman közíró: Ja igen mindent a szent GDPért... néhány nemzeközi mez gaz multi kerrese magát hülyére.. juhhú.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.20. 19:49:57

@Mankel:

Nem. Egyensúly kell. De nem várhatja el a minden erdejét kiirtó nyugat Brazíliától, hogy minden erdejét nyilvánítsa védettnek.

Mankel 2019.08.20. 19:59:14

@MAXVAL bircaman közíró: Ingyen nem fizesse meg a különbözetet. (Ezek szerint a jelenlegi összeg nem elég nagy)
Nem kell a népességnek az élelem ez az export marhahúsról meg szójababról szól. Amúgy meg nem a brazilok földje hanem az őslakosoké az ő szuverenitásukkal mi van? Szóval csak simán állni kell a cehhet vagy céget létrehozni és nemes egyszerűséggel felvásárolni az őserdőt és onnantól egy fűszálat nem kitépni probléma megoldva. (Ez talán még olcsóbb is lenne)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.20. 20:01:25

@Mankel:

A törzseknek van földje, de nem adható oda nekik a fél ország.

Mankel 2019.08.20. 20:06:42

@MAXVAL bircaman közíró: Dehogynem ők voltak ott előbb és erővel lettek elűzve. Nem függ brazília léte az újabb mez gaz területektől ez sima libsi kizsákmányolás. Nem akarnak elmenni onnan ha az ő örendelkezésük semmit se számít akkor a braziloké se.

exterminador 2019.08.20. 20:07:39

@bkkzol: mivel az eszelős Bolsonaro erősen felgyorsította az erdőírtást. Most komolyan, mások fizessenek neki azért, mert nem tud egy normális gazdaságpolitikát kialakítani?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.20. 20:08:41

@Mankel:

Nem tudtak országot alapítani, ez van, ilyen a történelem.

Kivlov 2019.08.20. 20:09:43

Ott kéne kezdeni, hogy a Föld népességét "visszacsökkentjük" kb 4 milliárdra...

bkkzol 2019.08.20. 20:15:06

@Mankel: Igazad van, ha szocialisták vágják az őserdőt akkor folyhat a pénz..... ha jobb oldaliak akkor egyből elapad a a pénz. Értem.

ubermeister 2019.08.20. 20:27:28

@bkkzol: Ja fizettek azért hogy X-nél többet ne vágjanak ki ami teljesült is, jött a jobber és 3X-et kezdtek vágni erre megvonták a pénzt mert nem tartotta be az egyességet, tudod erősen C típusod van érvelésügyileg (azé bántsák mert jobboldali)

bkkzol 2019.08.20. 20:33:21

@ubermeister: Ja.... kik is számolgatják ezeket..... ez olyan , mint amikor az Amnesty International csinály "független" jelentéseket. Vicc az egész.

steery 2019.08.20. 20:45:18

Az őserdők nem "gyártják" a levegőt, hanem a meglévő összetételét egy picit megváltoztatják. Úgy tudom, egyes számítások szerint a földi légkör oxigénjének kb. 90%-át a tengeri planktonok és algák állítják elő, 10%-át a szárazföldi növények. Szóval ha mind megfulladunk, akkor az nem az amazonasi őserdő kipusztítása miatt lesz, hanem mert teleszemeteljük, megmérgezzük és bűzös, halott mocsárrá erjesztjük a tengereket.
A brazil őserdők kiirtása csak hosszabb távon lesz gond a braziloknak, a talajerózió, az elsivatagosodás, az áradások és egyéb járulékos katasztrófák miatt. De akkor már késő lesz. Rövid távon keresnek ezen x pénzt, hosszú távon veszítenek rajta legalább 1000-szer x pénzt. Ez az ő döntésük, életük legyen rajta.

Fülig José 2019.08.20. 20:57:25

@Kivlov: ennek a Tanos gyeröknek volt erre egy ötlete... én mongyuk a 2.5 mill fitymatöltelékkel kezdeném, azok a debilek úgyse hiányoznának senkinek....sajna a mai "politika" au ilyen retardáltakra épít, ez a bolsi pont mint a salvini, zorbánkiraly meg a rózsaszín koponya... lesz itt még piffpuff nemsoká de sebaj, hullik majd a férgese.

Mankel 2019.08.20. 21:13:22

@bkkzol: Te most komolyan azt kéred számon a norvégokom, hogy nem pénzelnek tovább valakit aki 1 nem lassítja sőt fokozza kitermelését az erdőnek. 2 még csak egyet de ért vele semmiben?
És igen ha szocialisták vannak hatalmon azokat pénzelni akarják akkor pénzelhetik szívük joga, ha meg a jobboldaliakat nem akarnak pénzelni akkor meg ne pénzeljék ugyan úgy szívük joga. Te se adományozol ballib pártnak micsoda dolog ez bezzeg ha jobb oldali konzervatív lenne akkor adnál.

Boar. 2019.08.20. 21:13:49

Nem maguknak termelnek azokon a földeken. A szójával etetik a világ gazdagabbik felének a haszonállatait, a cukornádból nyert bioetanolt meg tankolja a "környezettudatos" világ.
A bioüzemanyag gyártása, felhasználása hatalmas pofon a földnek csak ez valahogy mindig kimarad a mesékből.

Mankel 2019.08.20. 21:18:37

@bkkzol: öhm a saját ezzel foglalkozó intézetük is erre jutot.. vagy ez nem számít? Meg ilyenkor valahogy mindig megszűnik vagy a hatalomtól függővé tett intézetek kezdenek el mérni a vitatott kérdésekben és mindig minden a legnagyobb rendben van. Legalább olyan jó mint az amnesty mérés. Pont annyit is ér bár ez a műholdfelveteleken is látszik. Bár ezt meg hamisítják a büdös libsik.

bkkzol 2019.08.20. 21:21:32

@Mankel: Így van, csak az a képmutató dolog, hogy nem azt mondják, hogy "nincs pénz , mert nem szeretlek" hanem csúsztatnak gyenge dumával. Különben meg a kőolaj kitermelésből milliárdosak nem a rénszarvas tenyésztésből..... közben meg hobbi bálnavadászok.

bkkzol 2019.08.20. 21:23:11

@Mankel: Azért a beismerés már jó út.....

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.20. 21:25:15

A brazil elnök nem hülye. Most nekiállt irtani az erdőt. Ezért összekapják magukat egy csomóan, és egy rakat pénzt fognak utalni Brazíliának, csak hogy hagyja abba. Akkor meg szépen abbahagyják.
Abba belegondolt bárki is, hogy mégis mi a szent szart csinálnak évi fél Magyarországnyi friss mezőgazdasági területtel? Nincs az a gépesítés amivel meg lehetne művelni.

ubermeister 2019.08.20. 21:33:58

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
Semmit nem csinálnak, mert nem új terület, hanem a pár év alatt tönkrement területek pótlása. Ha eddig meg tudtam művelni X területet ezután is meg fogom tudni művelni. Csak máshol... aztán elfogy miden és néznek hogy most mi a fax van, lehet menni brazilba sivatagi túrázni.

Mankel 2019.08.20. 21:41:41

@bkkzol: Ja ráadásul amilyen retardált ez a brazil simán ad ürügyet arra, hogy anélkül ne kelljen nekin utalni, hogy ilyesmit el kelljen ismerni.

Mankel 2019.08.20. 21:55:32

@bkkzol: Ez ilyen jobb oldali narratíva?ha másik oldal ellop 1 milliót akkor én nem elszámoltatom hanem en meg 2 lopok hogy mi vezessünk? A norvégok legalább úgy tesznek mint akiket érdekel ez a dolog és költenek rá, hogybhelyre hozzák.
Mert azért nem mindegy hogy sunyiba hugyozunk a medencébe vagy a trambulinról. Ez a barazil meg pont ezt teszi.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.20. 22:01:49

@ubermeister: Igen, nyilván így lehet. Mert ha eddig meg tudtál művelni egy Csongrád megyényi területet, akkor holnaptól meg tudsz művelni egy ugyanakkorát, csak 200 kilométerrel arrébb.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.20. 22:05:20

@Mankel: "A norvégok legalább úgy tesznek mint akiket érdekel ez a dolog és költenek rá, hogybhelyre hozzák. "
Hagyjuk már ezeket a szent norvégokat. Olajat bányásznak, abból van pénzük, aztán adják a jógyereket. A rohadt nagy környezettudatosságukban mondjuk nem a saját fáikat vágják ki, hanem Romániából hoznak fát, hiszen az olcsóbb, meg a kamion sem szennyez.

Mankel 2019.08.20. 22:22:20

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Jah igen de ugyan ilyenek a svédek meg a finnek is azokat is az olaj teszi naggyá. Amúgy a norvegok a saját ökológia lábnyomukba beleszámolják az általuk kitermelt olaj felhasználását...

Mankel 2019.08.20. 22:32:49

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Most akkor mi is a bajod igazából? Tök egyszerű a norvegok meg az eu(aminek mi is tagjai vagyunk amúgy) azt mondta ha lelassitod az őserdő irtást x-re akkor kapsz zsét. Mivel a brazil elnök pár fakitermelő/mezőgaszdász oligarha zsebében van ezért min x+1 fát vág ki. Felrúgta a melállapodást vagyis nincs zsé. A legnagyobb balekok lennének ha tovább adnák a pénzt nem is értem hogy hogyan lehet ezt védeni? A saját!!! Intézményük is elismerte, hogy így van.

Mankel 2019.08.20. 22:35:43

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Igen megtudok csak át kell parkolnom a traktorral, mivel a régi csongrádmegye kimerült.

laci_52 2019.08.20. 23:24:28

náhány Egyszerű ez, mint a faék! Az őserdő Brazília nemzeti vagyonának része, az ország kormánya szabadon rendelkezik felette, ha akarja, akár ki is irthatja az egészet. Az erdőirtásnak nyilván gazdasági haszna van.

Ha más államok és/vagy nemzetközi szervezetek nem értenek egyet az erdőirtással, nyúljanak mélyen a zsebükbe és fizessenek néhány száz milliárd dollárt Brazíliának azért, hogy álljon le az erdőirtással.

Sir Galahad 2019.08.20. 23:35:59

Szerintem az egyszerű és a brazil szuverenitást nem korlátozó megoldás az, ha a többi ország sipákolás helyett erdőket telepít a saját területén. Hol van az előírva, hogy erdők csak Brazíliában lehetnek? Magyarország például idén 6 ezer hektárnyi új erdő létesül a meglévők megújítása mellett; 22 millió csemetét ültetnek el. Nem tudom, más országokban ez hogy van, de miért ne lehetne hasonlóan?

flydomi 2019.08.21. 00:10:03

Sivalkodjatok es orjongjetek illibsi popsik. :D

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.21. 00:35:41

@Mankel: Svédek meg a finnek mióta bányásznak olajat?
"Amúgy a norvegok a saját ökológia lábnyomukba beleszámolják az általuk kitermelt olaj felhasználását."
Te normális vagy? Csak kérdezem. Szóval ízlelgesd, napi 1,25 millió hordónyi olajat termelnek ki baszod. Az 5 milliós ország. Minden egyes norvégra naponta 50 liter olaj jut. Lehet számolgatni az ökológiai lábnyomot.

Marha nagy szakértője vagy te a dolgoknak baszod. Odébbparkolok a traktorral... Ja. Ez így megy. Az egész város úgy odébbköltözik. Ja, meg az utak is, meg úgy minden is.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.21. 00:37:19

@Mankel: Mellesleg nem tudom, hogy ezt a baromságot, hogy a termőföld kimerül honnan vetted, de úgy felhívom a figyelmedet, hogy európában egyes területeken 5000 éve folyik a termelés, aztán nem merültek ki a termőföldek...

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.21. 00:42:30

@Sir Galahad: Indiában valami 200 millió fát ültettek egy nap alatt, etiópiában meg 350 milliót.
Etiópia október végéig valami négymilliárdot akar ültetni.
A drágajó norvégok pedig teslát vesznek és hátradőlnek, hogy ők aztán megtettek mindent a környezetért.

Mankel 2019.08.21. 02:26:51

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Miért szerinted ezt úgy csinálják, hogy 200 km mélységben vágnak egy tömbbben? Ozt a fát hogy viszik el ki levitál? Képzeld te mindenhez is értő címeres zseni képtelenek vagyunk tökeletesen pótolni minden tápanyagot a talajból ami mindenképpen rontja a termésátlagot. De képzeld nem esik kevesebb eső attól, hogy nem eső erdő van ott hanem szójabab csak 10000szer szarabbul köti meg talajt és az a sok eső elmossa a francba róla termő réteget.... De igen TE ezt is jobban tudod.

Mankel 2019.08.21. 02:41:50

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: aha annyi szojababot vetettünk traktorral i5000 éve... Nem is úgy volt, hogy pinhentettek, ráhajtották az állatot később meg vetésforgót alkalmaztak rajta.... jah és nem utolsó sorban ott nem is esik 4x annyi eső ami lerántja a humuszos termő réteget és itt nem lehet egész évben termelést folytani ami még gyorsabban zsigereli ki a talajt. Ízlelgesd azért a legfontosabb problémát talajerózió...

Mankel 2019.08.21. 02:54:28

@laci_52: Nem mintha nem ezt írta volna a cikk... Amúgy meg azon van a brazil pasi besérülve meg lamentálnak itt páran hogy miaz az hogy megvonják tőle támogatást amit azért fizettek neki hogy lassítsa az esőerdők irtását?! Hisz csak padlógázzal irtjuk pillanatnyilag! Szemét libsik! Ők is környezetszennyeznek! Meeeeg van olajuk amit mi elégetünk! Szuveneritása hogy irtson mit pofázik bele?

Mankel 2019.08.21. 02:58:47

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: igem sok fát telepítenek amiből talán a 30 év múlva lesz valami. Jó kezdeményezés de azért ez mellé nem ártana a meglévő erdőket védeni mert hogy 350 millió csemete dermesztően nagy százaléka nem indul meg, és ezért a széndioxid megkötő képessége ritkán vetekszik egy 50-100 év közötti fáéval.

nu pagagyí 2019.08.21. 04:09:33

A következő cikket Észak-Koreáról kérném, ugyanebben a "nemzeti konzultációt" idéző zavaros stílusban.

- Jó-e ha atombombákat robbantgatnak?
- Miért ne robbantgathatnának, hiszen mások is?
- Kaja is van, jön Ámerikából csomagban, a lóvé meg állami hekkerek banki műveleteiből.
- Mi köze az egészhez bárkinek, ha egyszer ők így szeretik?
- Legyen-e világkormány?

nu pagagyí 2019.08.21. 05:22:33

@MAXVAL bircaman közíró: Addig is, amíg henyélnek a zöldek, csapoljuk le Balatont!

chrisred 2019.08.21. 05:49:14

@Sir Galahad: Az van megírva, hogy trópusi esőerdők csak az egyenlítő vonalában lehetnek.

Willkommenskultur 2019.08.21. 05:53:02

Termeszetesen eddig is ugyanigy irtottak az oserdot, csak most olyan kerult kormanyra, akit a libero media gyulol.

De nyugodtan vasarolhatnak maguknak a lipsik ott oserdot, es tema lezarva.

chrisred 2019.08.21. 05:53:32

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: 5000 éve legfeljebb Mezopotámiában voltak kiterjedt mezőgazdasági kultúrák.

chrisred 2019.08.21. 05:56:30

@Willkommenskultur: Nem ugyanúgy, ezt adatok bizonyítják.

Willkommenskultur 2019.08.21. 05:58:27

@chrisred: Milyen adatok? Fel eve van antilibbancs kormany.

acycloren 2019.08.21. 06:24:40

@MAXVAL bircaman közíró: Az a vicc, hogy nem a nép hasznosítja az erdőket, hanem pár világcég helyi leányvállalata, a haszon se a brazil népé lesz, hanem a nyugaté és a dúsgazdagoké.
Az őserdőirtás valójában nem a brazil emberek ötlete és biznisze, de nem is a nyugati átlagemberé. És mivel a trópusi talajok pár év mezőgazdasági művelés alatt kimerülnek, valójában nem is tekinthető előrelátó, felelős vállalkozásnak a kiirtott erdő helyén folyó növénytermesztés. Csak ezek a hattérhatalmi cégek szinte ingyen kapják az erdőket, 3 évente újabb területet letarolni is olcsóbb nekik, mint egy nyugati országban földet venni és azt intenzíven művelni.
Egy mérsékelt éghajlatú területen a talaj termőképessége fenntartható (tápanyagok, pH, mésztartalom, szerves anyagok), egy trópusi talaj nem ilyen, pár év alatt kimerül. Trópusi talajon a legjobb, amit tehetnek, hogy megtartják az erdőket. Persze Soros György inkább termeltet rajta szóját.

dunántúli gyerek 2019.08.21. 06:27:39

Aaasit

444 szerint kiderult hogy Putyin.....nem fogjatok elhinni, FASISZTA!

A legeslegokosabb gondolkodo mondta ezt el nekik, aki a HOLOKAUSZTROL is irt konyvet.

"sok példát hoz fel, hogy milyen sokat merítettek a mai orosz vezetők Ivan Iljin munkáiból (a filozófus a bolsevik forradalom elől menekült Németországba, és a fasizmus híveként reménykedett egy jobboldali orosz fordulatban sokáig)" ......pedig akar a sztalini demokraciaban is maradhatott volna a 444 aggodo publicistaja szerint

"az eseménytörténet inkább csak kiindulópont, hogy három nagy gondolati egységet mutasson be: a kortárs orosz fasizmus ideológiai hátterét, az erre alapuló propaganda hatását az ukrajnai háború első két évében, és az orosz hatást Donald Trump amerikai elnökké választásában. "

Vegre, igaz hogy nem sikerult bizonyitani Trump megvalasztasaban semmilyen orosz befolyast, de mikor kellett a kommunistaknak bizonyitek barmire? Tovabb hazudoznak "orosz hatas"-rol.

"Ennél a résznél a magyar viszonyokat ismerő olvasók számára nyilvánvalóvá válik, hogy Orbán Viktor politikája is az "örökkévalóság" elvei mentén alakul, fasiszta gyökerű"

Eljutottunk a katarzisig, kapaszkodjon mindenki: Orban Viktor FASISZTA

Sir Galahad 2019.08.21. 07:19:31

@chrisred: De azért gondolom, a másutt lévő erdő is termel oxigént.

nu pagagyí 2019.08.21. 07:29:59

@dunántúli gyerek: A fasizmus egy rendszer. Olyan rendszer, amelyben minden embert betagolnak valamiféle felülről ellenőrzött csoportba, nem maradhat senki ellenőrzés nélkül. A csoportok sem függetlenek, hanem centralizált módon mindegyik felett van valami és a felett is, egészen a végső megkérdőjelezhetetlen vezérig. Egyetlen állami ideológia van, amellyel mindenki köteles egyetérteni. Az egyetértést ki kell nyilvánítani, a sunnyogás bűn. A fasiszta és a sztálini típusú kommunista rendszer csak ideológiában tér el, szervezési formája azonos. Az ember nem számít, csak az eszme, Putyin esetében az orosz birodalom újjáépítése és korábbi gyarmatainak visszaszerzése. Az ilyen rendszerek mindig agresszívek, terjeszkedni akarnak, a pillanatnyi hatalom kevés, nagyobb kell. A vezér, attól vezér, hogy elhiszi magáról, hogy tévedhetetlen és aki kételkedik, nem számíthat könyörületre.

A fasiszta rendszerek kezdetben hatékonyak, nincsenek gátlásaik, támadnak, zsarolnak.

Azok az országok, amelyekben békeidőben szabadságot hagynak az embereknek, nem készülnek háborúra. Nekik idő kell ahhoz, hogy elhiggyék, vannak olyan lator országok élükön címeres gazemberrel, akik komolyan gondolják, hogy romba döntik a világot.Viszont ha felismerik a problémát, valahogy sokkal motiváltabbak lesznek, mert az ilyen országban élőknek van mit személyesen is megvédeniük, nemcsak a zászlót.

Hogy Orbán rendszere fasiszta-e? Közelít hozzá. Nincs már semmilyen autonómia, az önkormányzatok helytartóságok lettek. Az állam minden vezető posztján az egyetlen ideológia képviselői csücsülnek. A tanároknak van Klikjük, az egyetemeknek kancellárjuk, bár már a rektor urak is inkább rezsimszolgák. A bíróknak ott Tünde asszony végtelen hatalmával. A kamarák megszállva, a szakszervezetek szétverve. Cigányoknak ott van Flórián, a falusi szegényeket a helyi Döbrögi kényezteti közmunkával, ha megérdemli. A művészeknek saját akadémiája lett megbízható káderrel az élen, lóvé csak annak megy, aki bizonyít. A Tudományos Akadémia immár fekete öves karatést kapott élet-halál urának (szegény Széchenyi). A sajtó egységesen hozsannázza amit kell, amelyik nem, az rövidesen kihal. A piac oligarcha kézben, persze van még néhány fröccsöntő, meg kisiparos, de azoknak sem árt, ha rendesen fizetik a kamarai díjat. Fasizmus-e? Inkább, mint nem.

dunántúli gyerek 2019.08.21. 07:37:03

@nu pagagyí: Lassuk, mit mond a rabbi Hitlerrol, aki kulonben nemzeti-szoci, nem faiszta.

www.jpost.com/Israel-News/Rabbis-recorded-saying-Hitler-was-right-pluralism-the-true-Holocaust-588203

"The Rabbi went on to say that “Hitler was the rightest person there was” and went on to say that the Nazi ideology was true as there is a “masculine side which fights and is focused on honor and the brotherhood of men and a feminine world which is soft and moral and claims one should submit the other cheek.”

According to the Rabbi, Hitler was completely right but he was on the wrong side, meaning against the Jews."

Tehat a rabbi szerint Hitlernek teljesen igaza van, csak a rossz oldalon allt, azaz nem a zsidoken. Tovabba irja hogy hisznek a rasszizmusban (a zsidok), amit kb. mindenki tud.

Ennyi, meg egy bambi. Minden baloldali-liberalis mozgalom zsido, azert vannak hogy az agyadat teleszarjak.

szepipiktor 2019.08.21. 07:51:52

A több évtizedes probléma pontosan rávilágít egy kis halmaz diktatórikus jellegére.
Miről is van szó?
Van egy független ország, a világ 5. legnagyobb országa, több mint 200 millió állampolgárral. A területükön található az egyik(!) legnagyobb őserdő. De Brazíliának is joga van az élethez, a fejlődéshez, a gazdaságuk működtetéséhez, semmi törvénytelent nem tesznek, amikor az őserdő kincseit használják, kiaknázzák, ott utakat építenek stb.
Pontosan ugyanezt teszi a világ minden állama!
Ha elfogadjuk, hogy az őserdő meghatározó mennyiségű oxigént termel a világnak, akkor azt is el kell fogadni, hogy ennek megóvása maximum tárgyalásokkal lehet befolyásolni!
SEMMI MÁSSAL
Főleg nem idegenből, erőszakkal, fenyegetőzve, egy független állam ideológiai zsarolásával.
A méregzöldek gyakorlatilag azt várják el a braziloktól, hogy a világ érdekében korlátozzák államuk működését. Érdekes, hogy ugyanez a szekta és társai ezt nem várják el az afrikaiaktól, az ázsiaiaktól, azok fejlődjenek, szaporodjanak, szennyezhetnek. A brazilok meg legyenek az aktivisták gyarmata?
Brazília gazdasági nagyhatalom, feltételezem, hogy megfelelő szakembereik vannak a témában, képben vannak az erdőgazdálkodás területén, és mivel helybeliek, a sajátjukat gondozzák, jobban értenek hozzá, mint a "rózsadombi" bölcsészalapú aktivisták.
Mert ha a brazilokat támadjuk, korlátozni szeretnénk, akkor ezt ma minden állammal szemben meg kellene csinálni, mindenhol zajlik az erdőgazdálkodás, nálunk is van vágás és új telepítés. És akkor a világ minden állama ugyanúgy bűnös, mint a brazilok.
Az erdő reprodukálja magát, egyetlen kockázat mindenhol, hogy esetleges őshonos fajok ne pusztuljanak el.
Ez az írás tehát rávilágít az aktivisták jellemére!
Gyakorlatilag azért akarnak a világon mindenhol mindenkit korlátozni, hogy nekik és az őket fizetők élete legyen jó. Kizárólag magukra gondolnak, szélsőséges bolsevik jellegű, diktatórikus jelleggel.
Ha meg a világ - nem az aktivisták - úgy gondolják, hogy inkább ne termeljenek ott fát, ne építsenek utakat, azt a részt ne fejlesszék - meg kell állapodni velük és gazdaságilag kompenzálni őket.
De a környezetvédők soha nem akarnak kompenzálni, ők csak korlátoznának és az embert pusztítanák. Ja, magukat azért nem.
Na ez a fasizmus!

enrikokaruszo 2019.08.21. 07:58:31

a trópusi esőerdők talajának termőrétege rendkívül vékony, csak folyamatosan termelődő szerves hulladék tartja egyensúlyban azt a rendszert...ha kivágják a sokszor 50 méter magas, rendkívül összetett, gazdag esőerdőt, a helyén létesített ültetvények alól 1-2 év alatt lemossa a napi eső a termőtalajt, marad a meddő váztalaj...uff, beszéltem:)

szepipiktor 2019.08.21. 07:59:16

@dunántúli gyerek:
Amíg nem tudod a fasizmus és a nácizmus közötti különbséget, addig ne oktass itt senkit!
Fasizmus rengeteg helyen van ma is, a mi államunk is fasisztoid.
A nácizmus viszont a bolsevizmus megfelelője.
A 444 meg nem forrás semmire, az a szilyék, bedéék - ex-indexesek - bulvárprovokációs felülete egy zárt haveri körrel a háttérben. A riposzt szintje csupán.
A mai index bulváralapú genderfeminista, antikapitalista, keresztényellenes momentum hátterű stílusa is közelebb van a tárgyilagossághoz, mint a 444...

midnight coder 2019.08.21. 08:00:41

Az erdõ nem a világ tüdeje. Megköt valamennyi CO2-t, de igazából pont annyi oxigént termel amit felhasznál. Ha nem így lenne, akkor az õserdõk alatt óriási szénmezõk lennének amiket az erdõ folyamatosan maga alá termel. Illetve akkor mûködhetne ez így, ha a fákat gondosan kivágnák, majd újratelepítenék, a kivágott fákból faszenet csinálnának és az így nyert szenet szépen elásnák.

Igazából szerintem a megoldás az lehetne, ha a brazilok más hasznosítást találnának az erdejüknek, Pl. turizmus.

cavalry 2019.08.21. 08:03:26

A megoldás egyszerű. Kel írni neki egy szép levelet, hogy holnap reggeltől az őserdő nemzetközi jogvédelem alatt áll kik van sajátítva és nem része Brasiliának. Tehát kifelé onnan vagy jön a tengerészgyalogság, az USA légierő meg szarrá bombázza a fővárost egy fél nap alatt az elnökkel együtt. Fontos kérdés: egy ország területe nem tulajdon hanem csak birtok, tehát bárki megszállhatja - ha tudja. Megszálljuk és kész. Ha nem ért a szóból akkor megy a bíróságra a fickó és kap száz évet az emberiség elleni bűnök miatt. Mivel katona ért a szóból. :)

enrikokaruszo 2019.08.21. 08:09:07

@midnight coder: a biomasszában köti meg, azaz a növényzettömegben, nem raktárba hordja

dunántúli gyerek 2019.08.21. 08:12:20

@szepipiktor: Nem gondolnam hogy kulonosebben erosre kellene allitani az ironia detektort, hogy amit irsz az az elozo hozzaszolasombol is kideruljon

dunántúli gyerek 2019.08.21. 08:13:32

@cavalry: Ha demcsi kormany lenne mar ott figyelne egy anyahajo az Amazonason

Mankel 2019.08.21. 08:25:32

@szepipiktor: Öhm akkor pont az történt amit mondasz a ballib kormányok pénzt ajánlottak, és fizettek azért, hogy ez az ország ne tegye tehat évente csak xt vágjon ki de mert ő egy kemény magár jobboldaliként definiálo megmondó ember ezért nehogy már beleszóljatok felkiáltással felpörgette a kitermelést. A ballib országok meg nem fizetnek tovább neki. Amíg nem csak simán belehugyozott a medencébe senki nem szólt semmit de amikor az ugrótoronyból csinálta elzárták a csapot.

dunántúli gyerek 2019.08.21. 08:30:56

@Mankel: A kulfoldi libbant kormanyok fizettek a brazil libbant kormanynak, aki tonkretette es eladositotta a brazil allamot, ahol oriasira nott a szegenyseg es a bunozes

Es Gurcsanyista szinten adositottak el a Brazil allamot az elmult4 evben, kb. 10000xesevel, mint amennyit a kulfoldi libbantak odautaltak

tradingeconomics.com/brazil/government-debt-to-gdp

csimpilimpi 2019.08.21. 08:33:51

“Az a helyzet, hogy Németország és Európa többi része már régen kiirtotta a saját őserdőit, amikor arra szükség volt a gazdagodáshoz. Németország szupertehetős ország és a gazdagságért annak idején ugyanúgy lenyírta a természetet (sőt még ma is nyírja, még ha nem is ugyanúgy: lásd pl a Bajor-erdő pusztulása), mint ahogy Brazília teszi most.”

Németország területének 32%-a erdő, ami ahhoz képest, hogy milyen sűrűn lakott az ország, nem is annyira rossz.

csimpilimpi 2019.08.21. 08:38:09

@Sir Galahad: “Magyarország még így is nagyon le van maradva a legtöbb országhoz képst a maga 24%-os erőterületével.

chrisred 2019.08.21. 08:39:45

@Sir Galahad: Persze, ahogy a sarkkörön túl elhelyezett napelem is termel valamennyi áramot. Mégis értelmetlen és logikátlan erőforrásokat pazarolni rá. Ugyanígy értelmetlen a trópusi esőerdők helyett a sivatagban fát ültetni.

chrisred 2019.08.21. 08:42:23

@Willkommenskultur: Amelyik azonnal megszüntette az adott terület természetvédelmi minősitését, hogy nyakló nélkül lehessen fát irtani.

chrisred 2019.08.21. 08:44:01

@csimpilimpi: Magyarország az erdeinek legnagyobb részét Trianonban vesztette el.

Willkommenskultur 2019.08.21. 08:44:01

@chrisred: Jol tette. Az a brazilok faja, nem a Greenpeace

Willkommenskultur 2019.08.21. 08:46:38

@chrisred: Csonka Magyarorszagon evrol evre nagyobb az erdoterulet evtizedek ota.

Plusz visszatertek olyan csucsragadozok, mint a medve, hiuz, farkas. Azaz itt nem fog nagy sikert aratni a lippsi kampany az okologiai apokalipszisrol (aminek megoldasa szerintuk a zoldre festett voros bolsevizmus)

chrisred 2019.08.21. 08:50:38

@dunántúli gyerek: Ja, például a nyugdíjrendszerrel adósította el, amit most az illibsi kormány szépen felszámol. Ez biztosan csökkenteni fogja a szegénységet és a bűnözést.

chrisred 2019.08.21. 08:52:30

@Willkommenskultur: És milyen szép nagy erdeink lesznek, amikor már csak 6 millió ember él majd az országban.

Brix 2019.08.21. 08:55:00

Brazíliában , különösen az Amazonas területèn apokaliptikus állapotok uralkodnak...A legújabb fejlemènyek: www.bbc.com/news/blogs-trending-49406519?_ga=2.243607813.1840440420.1565865181-1679906967.1555322899
Úgy tűnik, Bolsonaro hatalomra kerülèse csak felbátorította az illegális ès legális erdőírtókat, a földfoglalókat, a környezetpusztító bányászatot, az őslakosokat írtó bűnszervezeteket...Úton vagyunk a globális ökológiai apokalipszis felè...Trump, Bolsonaro ès a többi populista gazember felállították az antitèzist: mindent megtagadnak amit a tudományos világkonszenzus állít ( a tudósok 98-99%-a) klíma hoaxról beszèlnek, ès megtagadják az alapvető erkölcsi èrtèkeket- hogy utat engedjenek a legaljasabb emberi tulajdonságoknak : a kapzsiságnak, az önzősègnek, a szűklátókörűsègnek, a gyűlöletnek...A legnagyobb feladat most megállítani a hatalomèhes populista hazudozókat, akik kiszabadították a sötèt ösztönöket a társadalomban..

_carlos_ 2019.08.21. 08:55:30

Sajnos tipikus nyugati típusú gondolkodás ez. Nekünk bármit lehet, nekik mivel gyarmat, semmit. Brazíliának több mint a fele őserdő és ez összesen kb 5.5 millió négyzetkilóméter. Eszméletlen méretekről van szó. És egy iszonyúan szegény és fejletlen országban. Nehéz elképzelni, hogy fordítva hírérték lenne, hogy mondjuk a perui elnök bírálja Hollandiát vagy Franciaországot hogy kevés az erdő.. pedig még a németeknél is sokkal kevesebb mint a braziloknál. Ha jártál már a térségben, akkor láttad, hogy az egész egy őserdő (ez közép-amerikára is igaz) ahol egyszerűen semmit nem lehet kezdeni.

Willkommenskultur 2019.08.21. 08:56:06

@chrisred: Erdekes modon a szavazok igy dontottek, nem akarnak nyugdijat.

A lipsik csak egy orszag romba dontesre alkalmasak, meg persze a nyugdijrendszer ellopasara = lasd kigyos feri.

Willkommenskultur 2019.08.21. 08:56:57

@chrisred: Remelhetoleg nem lesz tobbet lipsi kormany, szoval nem halnak ki/vandorolnak el a magyarok.

2019.08.21. 08:58:07

@szepipiktor: ha már sületlenségeket írsz, legalább ne tennéd ilyen terjedelemben :) A brazilok nyugodtan kivághatják az összes erdejüket, aztán ha majd harminc év múlva ott ülnek egy terméketlen sivatag közepén, remélem a nyugat röhögve nézi végig, ahogy éhendöglenek, legalább annyival kevesebben leszünk. Ugyanolyan rövidlátó barmok, mint te, semmi távlati gondolkodás, csak pár évig lehessen harácsolni. te is megdöglesz, mire beüt baj,de téged mit izgat, ugye? Majd ha az unokáid ölre mennek kaszával a többiekkel némi ételért meg vízért, kurva nagy hálával gondolnak rád (meg mindenki a felmenőire). Csak neked az már mindegy lesz, így le is szarod jó előre.

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:02:20

@Brix: BBC=bullshit broadcasting network

jo hogy nem a cnn-nel jossz, ja varj az is ugyanezt irja. Ki mas akarhatna a brazilok joletLet, mint a bbc meg a cnn? A magyar sikerekert is odavannak...:DD

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:04:21

@Eugene Horse: A nyugat csak jot akar a braziloknak, ezt mar megszokhattak. Az osszes delamerikai imadja az USA-t.

Brix 2019.08.21. 09:05:08

@Willkommenskultur: A csúcsragadozók lehet hogy megjelentek, de nálunk is van elèg környezeti problèma: kb 2 millióra teszik a parlagfű- allergiások számát, ez a gyom a lègköri CO2 szint növekedèse miatt invázóban van...Ehhez jön mèg a Pm10 vagy a PM 2,5 Európában az egyik legmagasabb -- daganatos megbetegedèsek túl sok embert èrintenek, többek között a rossz levegő okán...Nincs okunk nekünk sem örülni...

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:07:44

@Brix: Nincs a levegonkkel semmi baj, marhasagokat beszelsz. Meg Budapest is az egeszsegesebb levegoju nagyvarosok kozott van europai osszehasonlitasban.

Mankel 2019.08.21. 09:08:03

@_carlos_: Igazából lófaszt. 50 éve tudunk egyáltalán erről a problémáról és sokkal egyszerűbb gyorsabb és hatékonyabb megőrizni azt ami megvan mint teljesen újat létrehozni.

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:10:23

@Mankel: Nincs itt semmi problema, a nyugat ne pofazzon, hanem fizessen.

De nem ezzel van a baj persze, hanem a NACI Bolsanaroval, raszalltak a lipsik.

Brix 2019.08.21. 09:10:37

@Willkommenskultur: Keress rá akkor a portugál nyelvű forrásokra, ott is ugyanaz van leírva....Az, hogy te hogyan ítèled meg a BBC- t indifferens...A szèlsőjobb populizmus egyik fő jellemzője èppen az, hogy a valóság megtagadásával , fèligazságokkal, tudománytalansággal tűzdelt antitèzist állítanak fel...

_carlos_ 2019.08.21. 09:12:27

@Mankel: tudod kinek írj ebben a stílusban. Mi a probléma? Hogy még mindig iszonyat sok őserdő van Brazíliában?

Mankel 2019.08.21. 09:12:47

@Willkommenskultur: Azt ugye tudod, hogy az előző kormanyok is jobbosok voltak?
Illetve hogy ott mindenki keresztény-konzervatív a libsik meg maximum úgy léteznek mint nálunk a KDNP papíron?

Mankel 2019.08.21. 09:13:46

@_carlos_: Nem hanem hogy kurva gyorsan fogy.

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:14:17

@Brix: "A szèlsőjobb populizmus egyik fő jellemzője èppen az, hogy a valóság megtagadásával , fèligazságokkal, tudománytalansággal tűzdelt antitèzist állítanak fel..."

Senkit sem erdekel, kit neveznek a bukottlippsik szeljobb populistanak.

Amugy meg te allitottal valamit, es en nezzek utana? Te szivatsz?

Brix 2019.08.21. 09:14:42

@Willkommenskultur: Tèlen nagyon sokszor van riasztás Budapesten , Nyíregyházán , Miskolcon, Debrecenben. A PM szint különösen magas ( PM 10 ès PM 2,5) ami különösen rákkeltő..Nèzz utána jobban!

CCnick 2019.08.21. 09:16:59

@chrisred: hitelből nyugdijrendszert építeni mindig jó ötlet és hosszú távon fentartható

Mankel 2019.08.21. 09:17:03

@Willkommenskultur: Bolszonaro nem teljesítette a feltételek ezért a libsik nem fizetnek ha majd teljesjesíti akkor megint fognak fizetni.

Sir Galahad 2019.08.21. 09:18:05

@chrisred: Bevallottan nem vagyok szakértője a kérdésnek, de azt gondolom, ha Európában erdősítenek, az azért nem ugyanaz, mintha a sivatagban tennék. Azért az valahol mégiscsak furcsa, ha a braziloktól elvárjuk, hogy az országuk területének nagyja semmilyen gazdasági hasznot nem jelentő erdőkből álljon, magunktól meg nem.

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:18:56

@Mankel: ja, 2002 ota a workers party adta az elnokot meg 2 evre a brasilian democratic movement ota most van eloszor jobbos kormany

Ez a brazil maszop es DK, igyekeztek fenyesre nyalni a globalista gazdikat, nem is irt a sajto semmit Braziliarol, amig be nem szart a gazdasag de teljesen.

_carlos_ 2019.08.21. 09:20:07

@Mankel: sajnos egy szuverén ország, amelynek ügyeibe nem szokás ilyen stílusban beavatkozni. Kínában brutális a környezetszennyezés, az oroszok atommal szórják a vidéket, stb. Nem egyedi a dolog. Akinek nem tetszik, az dobja össze rá a lóvét a braziloknak. Én is megnézem mennyi van félretéve.

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:20:18

@Mankel: Megtarthatjak az aprojukat. Kb. annyira semmirol beszelsz, mint nalunk a norvegalapos penzek.

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:22:07

@Brix: Annak, hogy hany riasztas van semmi koze ahhoz, hogy Budapest egeszsegesebb levegoju, mint az EUs fovarosok tobbsege. Ne farassz mar.

Mankel 2019.08.21. 09:23:06

@CCnick: Ez azért nem ilyen egyszerű. Gazdasági vállságban igenis jó ötlet az államnak eladósodnia és jólléti intézkedéseket csinálnia , hogy pörgesse a gazdaságot belső fogyasztással. Aztán majd "kinövi" az államadósságot. A fidesz se vesz fel kevesebb kölcsönt csak lasabb ütemben mint a gdp növekedése és bumm így lesz az államadósság csökkentés.

Brix 2019.08.21. 09:24:28

@Willkommenskultur: Lófaszt egèszsègsebb! Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és a Po- Alföldön van a legrosszabb levegő Európaban!

asebes 2019.08.21. 09:24:59

@icipicicsipa: Miért lenne ostoba? Brazilia egyik természeti erőforrása az őserdő. Mások gond nélkül kiaknázzák a saját erőforrásaikat: gátakat építenek, bányákat nyitnak stb.
Ha a világnak szüksége van a brazil őserdőkre, fizessen érte...

Ez nem olyan, mintha ciánt öntenének akárhova, a példád abszurd. Ez olyan, hogy a saját területükön lévő saját erdeiket hasznosítani akarják. Ha valakik azt akarják, ne tegyék, kárpótolják őket.

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:25:11

@Mankel: "Bolszonaro nem teljesítette a feltételek ezért a libsik nem fizetnek"

Ertsd: fizessek a brazil gazdak megelheteset, akkor megmarad az oserdo. Amig nem fizeetnek, addig mirol ugatnak a legkondis irodajukbol?

Addig a brazil paraszt ugy el meg ahogy tud. Es a brazil elnok oerte felel nem a nyugati hipszterekert.

CCnick 2019.08.21. 09:28:03

@Brix: erre valami forrás?

Mankel 2019.08.21. 09:28:13

@Willkommenskultur: Akkor miért csinált a Fidesz akkora hisztit abból hogy kapott az apróból?

nemecsekerno_007 2019.08.21. 09:29:52

Nagyon jól közelítettétek meg a kérdést, ritkán lehet ilyennel találkozni. Arra a fonák helyzetre mutat rá, hogy azok a jólétben élő országok osztják az észt klímavédelemből akik az eddigi szennyezésért felelősek.

Mankel 2019.08.21. 09:30:48

@CCnick: ennél jobban zanzásítva nem megy ha igy se érted akkor tehetetlen vagyok.

CCnick 2019.08.21. 09:32:23

@Mankel: nyugdijrendszerről volt szó, nem gazdaságélénkítésről

chrisred 2019.08.21. 09:32:47

@CCnick: Szegénységről és bűnözésről volt szó. Az elit szempontjából nyilvánvalóan az a leggazdaságosabb, ha az átlagember csak addig él, amíg munkaképes.

CCnick 2019.08.21. 09:35:11

@chrisred: "Szegénységről és bűnözésről volt szó."

vs:

chrisred 2019.08.21. 08:50:38
" Ja, például a nyugdíjrendszerrel adósította el"

Mankel 2019.08.21. 09:35:42

@nemecsekerno_007: Mondjuk ezek az országok is tesznek a legtöbbet ellene... pl kárpótolják a brazilokat a gazdasági kiesés miatt hogy ne vágják ki az verdőt.
Ha meg nem elég a lové azt úgy kell megoldani hogy fizessetek többet, hogy kapjátok be adjátok a pénzt tovább mi meg úgy irtunk ahogy nekünk tetszik?

cavalry 2019.08.21. 09:36:09

Szórakoztató dolgokat írogattok. 8 éve foglalkozom fatelepítéssel és két találmányom van a facsemete nevelésre és az gyökérszintű öntözésre. Jól nézzétek meg a fákat ahol láttok, mert kifognak pusztulni ha így megy tovább a felmelegedés. Az újulatok elpusztulnak mert nem kapnak vizet, a talaj szárad, a talajvíz esik, a leveleken látszik hogy kevés a víz (néha meg sok, az sem jó). A kárpát medence megszívta itt nagyobb és gyorsabb a felmelegedés. Ha nem lesz új stratégia és taktika, akkor sivatag lesz itt. Nincsenek hatalmas víztározók, az öntözésünk nulla közeli, az árvizeket elengedjük. Ez egy hülye ország. Stadionban mit termelsz? Banánt?

nemecsekerno_007 2019.08.21. 09:37:16

@Eugene Horse: B@szki, olyanok vagytok mint a hittérítők. Aki műanyag szatyrot vesz, Pokolra jut!!!
Jó lenne lejönni a szerről, mert ez így csak árt a környezetnek, a józan észről már nem is beszélve...

CCnick 2019.08.21. 09:37:37

@Mankel: te tudsz róla, hogy a bezzegjóországok többet akartak fizetni csak a gecik direkt nem fogadták el hanem inkább erőirtanak mert az szórakoztatóbb?

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:40:50

@Mankel: Azert mert az a Norvegok kompenzaciokent fizetik az EUnak, ugy hogy nem kicsit gusztustalan hogy politikai alapon csak a lipsik kaptak belole

Mankel 2019.08.21. 09:41:07

@CCnick: mert az szerinted nem gazdaságélénkítés? Nem csak ugy lehet gazdaságélénkíteni hogy adókedvezményeket meg direkt támogatásokat adsz az iparnak. Hanem úgy hogy közvetlenül az embereknek juttatod. Ez lehet nyugdíj vagy csok vagy babaváróbkölcsön.

cavalry 2019.08.21. 09:41:39

@asebes: Nem az övék az erdő. Az országhatár nem tulajdont kerít be. Az csak birtok, az veszi el aki akarja és tudja. Nincs a világának egy Földhivatala ahol ki van töltve a tulajdoni lap és rajta van a Brasilia mint tulajdonos. A francot. lehet elhúzni onnan a francba ha éppen valakinek ez az ötlete. Lásd Tajvan, Krím, akármi. A Nagy Magyarország akkor a tiéd ha elfoglalod.

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:42:56

@cavalry: Akkor biztos hallottal rola, hogy 1990 ota csomot nott az erdoterulet Mo-n

Willkommenskultur 2019.08.21. 09:44:33

@Mankel: Igen, a gazdasagot Braziliaban es Magyarorszagon is jol felelenkitettek a lippsik (csak nem a braziloket es a magyaroket), azert kergettek el oket a zemberek

Mankel 2019.08.21. 09:45:40

@Willkommenskultur: ez nem a brazil gazdákról szól hanem pár nagytermelőrőll. Előbb kezdték el és honapokig vágták kvóta felett a fát a támogatás meg most szűnik meg. Bolsonaro sarikna gazdákra nem a libsik (na jó igazából ők is de nem ők kezdték)

Mankel 2019.08.21. 09:47:13

@Willkommenskultur: Mert libsik egy csomó pénzt fizettek/fizetnek azért ha mezgazdasági termeles helyett erdőt telepítesz..

midnightcoder2 2019.08.21. 09:48:28

@enrikokaruszo: Ezt mondom: megköt valamennyit (véges, többé-kevésbé fix mennyiséget), de azon túl igazából fel nem halmoz. A meglévõ CO2 többlet ettõl 1000 év múlva sem csökken.

asebes 2019.08.21. 09:49:17

@cavalry: Hát ebben tévedsz. Létezik nemzetközi jog, ha még nem hallottál volna róla. Tudomásom szerint a világ valamennyi országa elismeri Braziliát, az ENSZ is - ami azt is jelenti, hogy elismeri a határait is. És ami a határokon belül van, az a Braziloké, tetszik vagy nem tetszik. És ez nem az az eset, hogy a tőlem továbbhaladó folyóba nem teszek szennyezést a szomszédos állam "örömére"...

Ha nem így lenne, elmehetnél Szaud-Arábiába olajat kitermelni :-) De nem mehetsz, mert az az olaj a szaudiaké...

(
Az "az veszi el, aki tudja" ideje hála Istennek elmúlt, bár a kurva oroszok nem igazán tartják be.)

cavalry 2019.08.21. 09:49:41

@Willkommenskultur: Nem ér semmit. Egyrészt invazív akác, ami ktirt mindent maga körül. A bükk erdők kipusztulnak már nem is szabad telepíteni mert KO. A kőris beteg, ki fog pusztulni. A fenyő nem bírja a melegedést. A nyár allergén. De tök mindegy, ha nem öntözöd, kimegy mind és olyan lesz a táj mint Horvátoknál, mediterrán képet fog mutatni, ha nem lesz öntöző rendszer ( de olyan mai nem pazarolja a vizet, a felszínt tilos öntözni, a kerti slag agyrém - ivóvízzel öntözni a gyomot..) De van remény, szerencsére megoldottam (véletlenül) . Egy amerikai gyökérszintő öntözési elem 50 USD (saccra 15000, az enyém 500 Ft.) és teljesen automatizálható az öntözés a talaj hőmérséklete és nedvessége, időjárási adatok, napsütés, magyarul a fotoszintézis figyelésével. Egy deci víz sem megy ki feleslegesen, és nem kell csinálni semmit minden automatikus. Egy 100 (/1000) hektáros szőlőt is lehet vele öntözni. .Az telepített kb 1000 fából a jól kezeltek 400 % -al többet gyarapodtak mint a kontroll csoport.

midnightcoder2 2019.08.21. 09:50:20

@cavalry: Feltéve ha a jó usákok rábólintanak, különben fekete seggû diktátor vagy és jönnek a szankciók.

Sir Galahad 2019.08.21. 09:50:29

@chrisred: Én nem Etiópiáról írtam. Ez volt az első hozzászólásom: "Szerintem az egyszerű és a brazil szuverenitást nem korlátozó megoldás az, ha a többi ország sipákolás helyett erdőket telepít a saját területén. Hol van az előírva, hogy erdők csak Brazíliában lehetnek? Magyarország például idén 6 ezer hektárnyi új erdő létesül a meglévők megújítása mellett; 22 millió csemetét ültetnek el. Nem tudom, más országokban ez hogy van, de miért ne lehetne hasonlóan?"

kgaba82 2019.08.21. 09:53:38

@poszter
en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_forest_area

Németországé 32% volt 2011-ben, Brazíliáé 56%.
Európában évtizedek óta nő az erdők aránya. Pont azért, mert a korábbi hibák kijavításán dolgoznak.
Az erdőterület nagyságában az oroszok duplán verik a brazilokat. Az egyenlítő menti esőerdőknek viszont nagyobb a klíma-befolyásoló szerepe és a természeti gazdagsága.

Egyébiránt szándékosan relativizálod a dolgokat, így mosdatva egy senkiházi szájhőst, csak mert a magyar kormány olyanokkal borul össze, akik szintén alternatív valóságot gyártanak a választóiknak, akiknek bűnbakokra és jól kijelölt ellenségekre van szükség, mert amúgy képtelenek átlátni/ elfogadni, hogy a világ a maga természeténél fogva egyre bonyolultabbá válik (egyre növekvő népesség, bonyolultabb technika, újabb foglalkozások és megélhetési módok, gazdagodó kultúra, szórakozási lehetőségek, stb) és benne az egyének és nézeteik is mind nagyobb mértékben differenciálódnak.

Különösen mókás, ahogy ezek a jelentős részben keresztény hipokritáknak/ vagy hipokrita keresztényeknek a legnagyobb problémájuk nem azzal van, hogy pusztul a környezet, vagy az emberek egyéni szabadságjogait sértik meg, hanem hogy a mesékből és babobás hiedelmekből felépített hazafias/ vallásos virtuális környezet az látszólag sértetlen maradjon.
Közben pedig olyanoknak tisztelegnek, akik emberileg vállalhatatlanok.

cavalry 2019.08.21. 09:53:39

@asebes: Tisztelem a humorodat. De azért a történelem könyveket sem árt olvasgatni. Irakkal mi a helyzet? Ja mert rosszalkodtak. Indokot mindenre lehet találni, meg "behívtak" ugye? A törökök épp most készülnek megszállni Szíria egy részét. Szóval egy francot érdekel bárkit bármilyen nemzetközi jog. Megszállják és kész. Utána majd lehet róla beszélni 200 évig ki mit miért hová stb. Szerbiát is szarrá bombázták nem? Láss is. Csak a II. VH óta volt pár esemény.

Mankel 2019.08.21. 09:54:19

@CCnick: Miért te tudtál az elkenkezőjéről? Vagy lehet hogy ez a pasi csak simán egy korrupt gazember(mert azért nem csak libsik korruptak ám) és ő közvetlenül ezzel jár jobban a többit meg leszarja?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.21. 09:55:52

Érthetetlen, miért él olyan makacsul az a tévhit, hogy az őserdők a Föld tüdeje. Egy érintetlen esőserdő gyakorlatilag karbonsemleges, vagyis pontosan annyi oxigént termel, amennyit el is használ. Ennek oka az, hogy nagyon vékony a humuszrétege, és a talaj adottságai miatt is az elhalt, elkorhadt fák nem tudnak lesüllyedni, hogy magukkal vigyék a bennük lévő szenet. Így aztán az elhalt növények lassan visszaadják a légkörnek a bennük tárolt szenet, míg az új növények kb. ugyanannyit kivonnak a légkörből, hiszen itt egy dinamikus egyensúlyról van szó.

Persze tény, hogy a kivágott fákban tárolt szén visszakerül a légkörbe, ha elégetik azokat és nem egyéb faipari, építőipari célokra használják fel.

Ezzel nem védeni akarom az őserdőirtásokat, hiszen rengeteg egyéb kárt is okoznak, pl. élőlények kipusztulása, a regionális klíma megváltozása, de ezt a "Föld tüdeje" mítoszt ideje lenne elfelejteni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.21. 09:57:54

Egyébként bármennyi pénzt adnnak is az erdőkirtások megállítására, ez csak a korrupciót növelné, plusz újabb zsarolási potenciált hozna létre.

cavalry 2019.08.21. 10:00:09

@Sir Galahad: Az szépen szól a sajtóban. Csak azt kell tudni hogy az elültetett facsemeték 30%-a elpusztul a statisztika szerint. Ha száraz az idő akkor 80% -is. Kipróbáltam az erdészeti technikát, nem sok az esélye ilyen felmelegedés mellett. Ha csak ültetsz és rábízod a természetre, az esélytelen lesz. Gondozni is kell és akkor derül ki hogy nem tudod gondozni mert iszonyat drága. egyszerű példa: elültetsz 100 db fát, ha slaggal öntözöd és mindegyiknek adsz 5 liter vizet az 3-5 perc. Tehát legyen 500 perc amit mellette ácsorogsz / nap. Ez nem fog menni, mert egy hektárra kiraknak 3000 fát mondjuk. Ha csepegtetsz az elpárolog (45 C fok a talaj felszín). A mikroszórófej jobb de mikor jut abból egy méterre leszivárgó víz és mennyi kell hozzá? (uszodányi viz kerül kiöntözésre egy gazdaságban /nao és lövésük sincs milyen a talajnedvesség mert nem mérik (idióták) A talaj is párolog (evaporáció). Na akkor kb mi marad a sok fából? Emlék -a telepítésről.

Sir Galahad 2019.08.21. 10:01:02

@csimpilimpi: Igen, ennek az az oka, hogy Magyarországtól elcsatolták az erdővel borított területek nagy részét. Ezt a problémát azonban jelenleg elég nehézkes volna megoldani.

cavalry 2019.08.21. 10:02:54

@asebes: A Szaudiak nem viccből vásárolnak eszméletlen mennyiségű fegyvert, minket órák alatt vernének szanaszét ha arra akarnánk menni olajat foglalni.

énisfélek 2019.08.21. 10:04:18

Évente küldött segély (korrupt politikusok hizlalása) helyett inkább miért nem vásárolnak területet ugyanabból a pénzből? Amennyi pénzt elszórtak már erre a célra, abból lehet, hogy egy kisebb országra való őserdő lehetne már Norvégia tulajdonában.

nemecsekerno_007 2019.08.21. 10:04:27

@Mankel: Adjanak nekik olyan technológiákat ami környezetkímélő v. fenntarthatóbb gazdaságot eredményez. Persze akkor nem keresnek pénzt és a technológiai előnyüket is elvesztik a gazdag országok...
Szép gondolatok ezek, de a globális kapitalizmus logikája lenyomja őket...

Meg kéne győzni a leggazdagabb 1-2%-ot, hogy olyan technológiák fejlesztésébe fektessenek amelyek fenntarthatóbb gazdaság kiépítését teszik lehetővé, Ezeket aztán át kéne adni a fejlődő országoknak. Nem tudom milyen ösztönzőkkel lehetne ezt elérni, de ha ez nem változik, akkor csak a sz@rt fűrészeljük ahogy eddig...

kgaba82 2019.08.21. 10:05:15

@poszter
Kicsit sem véletlen, hogy csak a brazil elnököt pártoló, vagy teljesen abszurd válaszokat kínáltál fel. "Világkormány", te jó ég.
Esetleg nyomásgyakorlás, bojkott?
Mégha nem is mennénk vele sokra, akkor is legalább vállalható a többi kiszemezett opciódhoz képest.

Mankel 2019.08.21. 10:05:41

@énisfélek: Mert egyik ország se lelkesedik többnyire azért ha egy másik felvásárolja

Sir Galahad 2019.08.21. 10:06:41

@cavalry: Írtam már, nem vagyok erdészeti szakértő, de nem gondolom, hogy emiatt azt kéne mondani, hagyjuk, ne ültessünk egy darab fát se, mert egy része ki fog pusztulni. Ha melegszik az idő, gondolom, érdemesebb a szárazságot jobban tűrő fafajtákat ültetni.

chrisred 2019.08.21. 10:08:31

@Sir Galahad: Én meg csak erre a kérdésre reagáltam: "Hol van az előírva, hogy erdők csak Brazíliában lehetnek?"

chrisred 2019.08.21. 10:10:51

@Mankel: Ha ez az ország 100%-ára igaz lenne, soha nem vásárolnának fel külföldiek sehol egyetlen országban sem. Mindig van, aki jól jár vele.

Willkommenskultur 2019.08.21. 10:11:18

@Mankel: A lipsiknek nincs penze, itt a cimlapon is lejmolnak.

Az EU meg visszafizeti, amit beadunk.

Willkommenskultur 2019.08.21. 10:14:37

@Mankel: "ez nem a brazil gazdákról szól hanem pár nagytermelőről"

Egy qrva szo sem igaz abbol, amit a nk-i sajto ir Braziliarol. Vagy Magyarorszagrol. Nem lipsik, ezert minden szar.

A valosagban meg rajuk szavaztak az emberek, es ennyi.

chrisred 2019.08.21. 10:14:43

@Willkommenskultur: Gavallérosan, a sokszorosát.

Sir Galahad 2019.08.21. 10:16:34

@chrisred: Oké, de mivel tudtommal nem az etióp kormány veri az asztalt a brazil erdőirtás miatt, hanem az európaiak, talán erdősíteni is nekik kéne.

Willkommenskultur 2019.08.21. 10:27:02

@chrisred: Kiveve a hulye lipsiknek, nekik a ZEU se ad, meg a hitelezok se, marad az IMF.

Viszont demokracia az csak akkor van, ha az IMf diktal.

chrisred 2019.08.21. 10:28:13

@Sir Galahad: Már úgy érted, hogy a feleakkora, ugyanakkor két és félszer nagyobb lakosságú Európai Uniónak kellene biztosítani a Föld erdőállományának nagyságát?

Willkommenskultur 2019.08.21. 10:32:58

444.hu/2019/08/20/amikor-a-mai-orosz-fasizmusrol-olvasunk-magyarorszagra-ismerhetunk

Kiderult, hogy Putyin fasiszta. Akkor az ukranok utan ott keszitik elo a kovetkezo zsidokormanyt?

kgaba82 2019.08.21. 10:33:59

@Sir Galahad:
Európa erdősít rendesen.
"A time series for 17 EEA countries shows an increase in growing stock from 85 million m3 (5.4 m3 ha-1) in 1990 to 110 million m3 (5.9 m3 ha-1) in 2010"

www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/forest-growth-1/assessment

Sir Galahad 2019.08.21. 10:39:17

@chrisred: Úgy értem, hogy amilyen követelményeket állítanak az európai hatalmak Brazíliával szemben, olyat támasszanak magukkal szemben is. Ha például azt várják, hogy Brazília területének fele legyen erdő, akkor legyen ugyanez az igényük magukkal szemben is.

Clint Fastfood 2019.08.21. 10:39:18

Ha optimisták vagyunk és feltételezzük hogy száz év múlva is élnek majd emberek ezen a bolygón, valószínűleg készítenek majd egy hatalmas emlékművet a most élő generációnak, csak azért, hogy mindenki, aki arra jár, öszintén és tiszta szívből leköphesse az emlékünket.

Willkommenskultur 2019.08.21. 10:39:28

@kgaba82: De emellett az is igaz, hogy Europaban senkinek nincs annyi % erdoje, mint a braziloknak.

Egyszeru dolog ez, ha a jobban elo tobbet szennyezo nyugati akar valamit, akkor segitsen a brazil kisembereken, vagy vegyen ott erdot, aztan vedje. Csak gondolom visitozni olcsobb.

midnightcoder2 2019.08.21. 10:39:40

@kgaba82: Ja, a bojkott nyilván sokat segít a brazilokon hogy kevesebb erdõt irtsanak. Ja bocs, nem is.

chrisred 2019.08.21. 10:40:44

@Willkommenskultur: Ahhoz képest az alapokmánya szerint az egyik fő tevékenysége a pénzügyi hitelezés.

chrisred 2019.08.21. 10:43:23

@Sir Galahad: Erdősítést nem vár senki Brazíliától, hiszen felesleges is lenne.

_most_ 2019.08.21. 10:46:11

Azért szerintem mondjuk Németországban elég nehéz lesz esőerdőket ültetni. Amúgy meg előbb utóbb eljön az a választás, hogy mi a fontosabb Brazília szuverenitása, vagy a levegő. Szerintem az emberek többsége a levegőt fogja választani, és ha nem megy pénzzel, megoldják fegyverrel.

chrisred 2019.08.21. 10:48:34

@Willkommenskultur: Tévedés, van olyan hitelkonstrukciójuk, ami kizárólag erős gazdaságú országok számára van fenntartva.

Willkommenskultur 2019.08.21. 10:51:53

@chrisred: Nincs. Az eros gazdasagu allamoknak kamatot fizet a piac, hogy megvehessek az allampapirjukat.

Willkommenskultur 2019.08.21. 10:53:07

@_most_: Egyelore epp elkergettek az allamcsodot okozo brazil lippsiket, szoval az meg odebb van.

Sir Galahad 2019.08.21. 10:55:50

@chrisred: Valóban, Brazíliában nem kell erdősíteni az elvárt arányhoz, elegendő volna megtartani azt, ami megvan. Európában viszont ugyanehhez az arányhoz komolyan erdősíteni kellene. Most akkor gondoljuk át: ha nem alkalmazunk kettős mércét, reálisak ezek az elvárások?

2019.08.21. 11:02:07

@asebes:

Hülye vagy baszki te is.

Azzal ideológiát gyártani, hogy nekem azért van jogom hülyének lenni, mert más is az, az a primitívség, gyökérség egyik szintje
Gratulálok neked is.
.

felső határ nincs 2019.08.21. 11:02:56

Eljen Bolsanaro Elnok Ur es a szabad brazil nep!

asebes 2019.08.21. 11:07:38

@icipicicsipa: Ki írt ilyet? Azt írtam, hogy ha elvárják Braziliától, hogy ne aknázza ki a természeti kincseit, ne hasznosítsa területét, akkor kompenzálják. De hát ennek a megértéséhez egy döglött cerkófmajom IQ-jánál magasabb intelligencia kell...

A stílusod alapján reklamálj a szüleidnél, hogy miért nem neveltek emberré...

Fikalnyik Eugén 2019.08.21. 11:08:19

Beszarok milyen indulatokat tud kelteni itt a kommentszekcióban, hogy a Föld túloldalán mit csinálnak.
Ha csak fele ekkora felzúdulás lenne novemberben, amikor a cigányok lelopják fél Borsod erdeit, máris hihetőbb lenne az elszántság.

chrisred 2019.08.21. 11:08:59

@Sir Galahad: Részben jogos. Ezt az érvelést szoktam alkalmazni, amikor egyesek a túlnépesedés miatt az afrikai országokat okolják, holott az európai államok népsűrűsége sokkal nagyobb.

Willkommenskultur 2019.08.21. 11:11:22

@chrisred: Igen, ott van milyen remek gazdasagok vettek fel ezt a hitelt. Aki nincs szarban nem megy az IMFhez, hogy utanna az beleugasson a politikaba.

Ne egesd mar magad

Sir Galahad 2019.08.21. 11:12:42

@chrisred: Utóbbi logikád azért sántít, mert Európa el tudja tartani a maga népességét, Afrika meg nem.

chrisred 2019.08.21. 11:17:04

@Sir Galahad: Talán mert előzőleg nem Afrika gyarmatosította Európát, hanem forditva.

Willkommenskultur 2019.08.21. 11:21:09

@chrisred: Es?

Azert, mert Europa modernizalta (gyarmatositas = modernizacio, csak narrativa kerdese) Afrikat, le kell cserelni az europaiakat afrikaiakra?

Jo 5let lipsik, de inkabb koltozzetek ti Afrikaba.

kgaba82 2019.08.21. 11:24:50

@Willkommenskultur: az összehasonlítás nevetséges. Európa általában jóval szárazabb mint Brazília. A déli, délkeleti vidékei kifejezetten szárazak. Utóbbiak füves sztyeppék a jégkorszak vége óta.
Az északi vidékei meg fagyos tundra.
Ennek ellenére van vagy 3.5- 4 millió négyzetkilométer erdő. Ebből 2 millió Oroszországon kívűl.

Willkommenskultur 2019.08.21. 11:25:47

@chrisred: “We are resigning from a $9.2 billion credit line from the IMF,” the Finance Ministry said on Twitter, quoting Finance Minister Mateusz Morawiecki. “The Polish economy is in such a good situation that we can do it.”

Thee, teleszart feju czigany.

chrisred 2019.08.21. 11:27:07

@Willkommenskultur: A vége valami bemutatkozás volt?

Willkommenskultur 2019.08.21. 11:28:30

@kgaba82: A lenyeg hogy senkinek nincs joga belepofazni a brazilok ugyeibe.

Persze nem is errol szol a tortenet, hanem az antifa hozongesrol (eddig is csokkent az oserdoterulet, megsem olvastal rola).

chrisred 2019.08.21. 11:28:39

@Willkommenskultur: Ja, ahogy Sztálin és Rákosi is modernizálta Magyarországot, az ízlésednek megfelelően.

kgaba82 2019.08.21. 11:39:32

@midnightcoder2:
Ja persze, ezt mond annak, akinek már beadták a tündérmesét a szegénységből és bizonytalanságból a mezőgazdálkodás segítségével kitörni vágyók millióiról és az őket meghallgató a "nép egyszerű fia" jobbos vezetőről.
Mindezt a 21. században pár hektáros földeken, piacra termelve. Nagyon hiteles.
Még véletlenül sem az óriás cégek fognak száz és ezer hektárokon nagyüzemi növénytermesztést vagy állattartás folytatni.

Willkommenskultur 2019.08.21. 11:46:44

@kgaba82: Most a brazil valasztokkal vitatkozol, vagy magaddal?

idiota

Sir Galahad 2019.08.21. 11:49:54

@chrisred: Ez a két kontinens eltartóképességét illető jelenlegi tényeken nem változtat. Maxiumum annyit lehet megjegyezni, hogy az egykori gyarmattartó országokra hárul bizonyos felelősség, hogy - legalább valamelyest jóvá téve egykori bűnüket - támogassák, segítsék az általuk egykor kifosztott országokat.

Willkommenskultur 2019.08.21. 11:52:04

@Sir Galahad: Vizmergezessel lehetne tamogatni Afrikat, de mar a Delamerikai kokerok is nagyon elszaporodtak

kgaba82 2019.08.21. 11:52:29

@Willkommenskultur:
Az IMF-hez akkor megy egy ország, ha az adósságait a piacon keresztül nem tudja, ill. csak romló, dráguló módon tudja finanszírozni.
Ezt történt velünk a 90-es években és Gyurcsány alatt. Az IMF 3-5% között kínált, amikor másutt már 6-8%-ért se kaptunk. A 6% feletti (reál)kamatra kapott hitelt a nemfenntartható kategóriába skálázza a közgazdaságtan.

Brix 2019.08.21. 11:58:23

@Willkommenskultur: Amit belinkeltèl, megint egy "real time" air quality index,ott van a lap alján...Ti Orbánisták annyira elvakultak vagytok, hogy kèptelenek vagytok szembenèzni a való világ realitásaival...

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:01:20

@Brix: Es a real-time levegominoseg szerint az orszag 90%-an jo a levegominoseg, 10%-an meg kozepes.

Te meg azt hazudtad hogy rossz, es beraktal errol egy Nepszava cikket.

Meddig egeted magad, te idiota?

chrisred 2019.08.21. 12:01:35

@Sir Galahad: Ahogy Európa és az egyenlítő környéki országok erdőállomány-fenntartási lehetőségei is különbözőek, ezért írtam, hogy a tiéd nagyon hasonló érvelés.

Brix 2019.08.21. 12:02:50

@Willkommenskultur: Most perpillanat, Te idióta! De , nem èves szinten !

kgaba82 2019.08.21. 12:02:56

@Willkommenskultur: Te talán brazil képviselő vagy? Ha nem, akkor ki adta meg a jogot neked arra, hogy a nevükben ilyen hagnemben beszélj?

Gondolom a románok ciánszennyezésekor is azt mondtad, hogy a románok dolga.

A téma az lett volna, hogy kire tartozzon. Te csak mind agresszívebben mondod ugyanazt. Nem diskurálsz, csak ugatsz. Ha modorosan fogalmaztál volna, akkor egy sima "nem értünk egyet"-tel zárnák a többiek a vitát veled.

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:09:13

@kgaba82: A roman ugy mas volt, meg is buntettek oket.

Ez meg a brazilokra tartozik, nem a lipsi sajtora. Mer nem veszik meg az oserdot a braziloktol, ha annyira aggodnak?

Ja mer loveja az nyista. Hat akkor kuss van.

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:10:36

@Brix: Hol a forras? Nepszavat hanyagold.

Brix 2019.08.21. 12:22:09

@Willkommenskultur: A lègszennyezetttsèget az ÁNTSZ mèri Magyarországon. 2016- ban ès 2017- ben az NO2 szint, Budapest Szèna tèren 200- szor, Debrecenben ès Pècsett 100 - szor volt egèssègügyi határèrèk- túllèpès....A PM 10 szint szintèn rendszeren meghaladja a határèrtèket: Budapesten, Nyíregyházán, Debrecenben, Vácon, Kazincbarcikan, Pècsen...Elég ha tèlen odafigyelsz a hírekre hányszor van komoly szmoghelyzet Magyarországon ès ÁNTSZ figyelmeztetès..

kgaba82 2019.08.21. 12:24:07

@Willkommenskultur: a fidesz "szabadságharcot" hirdetett annak idején az IMF hitellel szemben. Idő előtt 1-2%-kal drágább piaci hitelekkel váltotta. Csak azért, hogy az akkor még külsős Költségvetési Tanács ne láthasson bele az üzelmeibe.
Minden jobb oldali kormány trükkje a zsidó-liberál-IMF összeesküvéses baromságok terjesztése. A legtipikusabb politikai összeesküvés ez, a jobboldali. A baloldaliak arra esküsznek össze, hogy kicsinálják egymást. A jobboldali játszma mindig is a tekintélyről szólt, a baloldali pedig annak folyamatos megkérdőjelezéről.

Az előbbi a maffia tipusú szerveződésekre lett szabva, az utóbbi pedig élhető társadalmakra.
Ami az utóbbiaknál a "zavaros", az az előbbieknél a rendszer maga.
A fidesz-NER egész biztosan köszöni szépen áldásos tevékenységed.

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:26:35

@kgaba82: Persze, en is ismerem a libbant kamatmatekot, csak nem erdekel.

A baloldal szetszarta a gazdasagot es eladosodott, ennyi tortent, zorban megforditotta a trendet.

Brix 2019.08.21. 12:28:26

@Willkommenskultur: Az általad belinkelt oldalon sincs jó helyzetben Magyarország, levegőminősèg tekintetèben, EU szinten meg inkább a rosszabbak között...( Világátlagban olyan közepes lehet, de nekünk az EU a mèrtèk..)

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:28:31

@Brix: Ne fasszagokon lovagolj, hanem nezd meg a levegominoseget nk-i osszehasonlitasban.

www.greenpeace.org/international/press-release/21193/latest-air-pollution-data-ranks-worlds-cities-worst-to-best/

A legelso link a szovegben a 2018as jelentes, semmi gond nincs a levegovel.

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:31:41

@Brix: 250ig mer a skala, az a legrosszabb, 0 meg a legjobb. Ebbol Magyarorszag eredmenye 17.

Gyor kozel van a O-hoz. Szelek varosanak hivjak.

Ugyhogy ha sokat finganak a lipsik Budapesten, akkor megerjuk, hogy lesz vmi amit nem csak ElQrni tudnak.

Brix 2019.08.21. 12:34:41

@Willkommenskultur: Győr igen...De, a medence fekvèső borsodi városok, Budapest , Nyíregyháza , Debrecen igen rossz levegőjű városok...Különösen a tèli időszakban..

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:35:50

@Brix: Sokat javult a levegominoseg miota az idiota lippsiket elzavarta a nep

g7.hu/elet/20190302/szinte-hihetetlen-de-jobb-lett-a-levego-magyarorszagon-az-elmult-tiz-evben/

Meg az idiota lippsik szerint is.

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:38:13

@Brix: Es mit csinalsz a medence fekvesu varosokkal?

Latszik az Europa terkepen, hogy eszaknyugatrol delkelet fele egyre rosszabb a levegominoseg (onnan fuj a szel), de sehol sem rossz. Ebbe a domborzat jatszik meg bele, aztan kesz.

kgaba82 2019.08.21. 12:40:37

@Willkommenskultur: a bal és jobboldali minősítéseket nemzetközileg értettem.
Idehaza mindenki a kommunista/ horthysta/ dzsentri uram-bátyámos világ erkölcsein nőtt fel. Ezen sosem épül demokrácia. Max. illiberális. Ami keresztény mázzal leöntött egy kollégiumi társaságból megszervezett "irányított demokrácia", vagy maffia-állam.

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:45:00

@kgaba82: Nem is kell demokracia. Az USAban sincs, megis megvannak.

A demokracia a hulyek uralma. Ezt 90ben meg el lehetett adni, mert mindenki azt hitte hogy cukraszdat nyithat Becsben ha demokracia lesz (meg EU). Aztan meg csorobbak lettek.

Az elmult 9 evben 2x annyit nott a realkereset, mint az azt megelozo 20-ban. Ezt el lehet adni, ez erdekli a nepeket nem a lozungok.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:45:57

@Brix: Nemtom mi a Greenmatch, nem is erdekel.

Brix 2019.08.21. 12:46:11

@Willkommenskultur: Nem a " lisiktől" függ a levegőminősèg, hanem hogy mennyi az ipari kicsocsátó , a lakosság mivel fűt, mekkora az adott terület lakossága\ autóhasznált ès milyen a földrajzi adottsag + időjárás...Nálunk valóban javult, mert egyre többen fűtenek gázzal , szèn helyett ès szocialista nagyipar megszűnt...Ennek ellenère , mèg így is jelentős a szennyezès..

kgaba82 2019.08.21. 12:50:14

@Willkommenskultur: "roman ugy mas volt, meg is buntettek oket."
A hatás ott közvetlen volt, és az ítéletre volt precedens. Ugyanez nem mondható el majd, ha Mexikó és az USA egyes vidékei szárazabbá válnak. Az esemény időben elnyújtott lesz és nem magában fog hatni.

Brix 2019.08.21. 12:50:51

@Willkommenskultur: A reálkereset nem demokrácia függvènye, lsd: Szingapúr...Más kèrdès , hogy az autoriter rezsim hogy hamisítja a statisztikát...Az EU támogatások nèlkül, èves GNI 4%- a , sehol nem lennènk...Az export 80% - át külföldi multik adják...Mi nullák vagyunk az EU nèlkül...

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:58:22

444.hu/2019/08/20/amikor-a-mai-orosz-fasizmusrol-olvasunk-magyarorszagra-ismerhetunk

Oke lipsik fasizmus van. Igaz, a liberalis demokrata gondolkodonak csak kiesik a szajan, hogy Vilagkormany kene, hogy demokracia legyen (sic), ne fasizmus.

Ez ujdonsag, eddig a Vilagkormanyt mindig fasiszta osszeeskuves-elmeletnek hazudtatok.

index.hu/gazdasag/2019/06/25/joseph_stiglitz_interju/

Itt szinten azt allitja a zsido, hogy Vilagkormany kell, meg szen-dioxid ado !

Mi a picsa? A levegovetelert akarnak adoztatni a zsidok, hogy cserebe kormanyozzanak minket.

Tuti 5let, a bolsevista internacionale volt az utso ilyen probalkozasuk.

Willkommenskultur 2019.08.21. 12:59:27

@Brix: A KSH statisztika mindenkinek megfelel, meg az EUnak is, hogy a bukott lipsiknek nem, hat csocsesz.

Willkommenskultur 2019.08.21. 13:01:03

@kgaba82: Akkor semmi gond, meg boven van ido hogy az USA az osszes brazil erdot megvasarolja. Vagy a sajat zabalasat brazil szintre korlatozza. Ja az man nem jao...

Brix 2019.08.21. 13:10:27

@Willkommenskultur: Persze hogy megfelel...A főnököd kapott 20%- os bèremelèst, te meg nullát, ès mindjárt kijön a 10%-os átlag...

Willkommenskultur 2019.08.21. 13:12:54

@Brix: Jo hulye vagy ha csak 20%-ot kaptal.

Clint Fastfood 2019.08.21. 13:13:53

@Fikalnyik Eugén: A cigányokat aztán tök fölösleges és irreleváns volt idekeverni. Jelenleg ők bármit megtehetnek, mert nekik azt most szabad, és meg van engedve.
Azok akik az országunk felvásárlásán dolgoznak (jajj, nem szabad őket megemlíteni..), ma is vinnyogva röhögnek azon, hogy a magyarság önként, saját zsebből és kölcsönökből fizette a cigányok ipari szinten történő termesztését.
Miközben minden harmadik magyar fiatal külföldön dolgozik, tehát nem itt fizet adót és járulékokat, nem itt alapít családot, a gyerekei nem itt nőnek fel. Megfelelő demográfiai módszerekkel nagyszerűen kiszámítható, hogy ezek a folyamatok néhány évtized alatt hová is fognak vezetni.
Ez egy nem megoldható, hanem folyamatosan eszkalálódó probléma. Egyetlen megoldása lehetne: ha visszamennének Indiába, ahonnan jöttek. Csak ott a gond, hogy onnan sem ok nélkül jöttek el, és ha ma vissza akarnának menni Indiába, az indiai határon lángszórókkal fogadnák őket..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.21. 13:18:22

@énisfélek:

"Évente küldött segély (korrupt politikusok hizlalása) helyett inkább miért nem vásárolnak területet ugyanabból a pénzből?"

Talán nem eladó. Na meg nem is érné meg felvásárolni, amikor egy új kormány bármikor államosíthatja a megvásárolt területeket.

kgaba82 2019.08.21. 13:19:10

@Willkommenskultur: az átlagbér növekedésének mértéke nem rendkívüli a többi közép-európai országhoz képest. Nincs köze a politikai irányultsághoz. Ahol nagyobb az elvándorlás, alacsonyabb a szaporulat, külföldi beruházás van, ott ez történik.

Aligha a hazai stadion, szálloda, fürdő biznisz megszaladásának köszönhetjük mindezt.

A magyar gazdaságpolitika nagyvonalakban pont ugyanolyan ostoba, mint mindig. A tűzhöz közel ülők ugyanúgy a húsos fazékból lakmároznak, a távol állóknak pedig max permetet szórnak az ausztriához való felzárkózásról. Közben nyomják a bal, vagy jobb oldali mantrájukat.

A maszop önhibájából, a világgazdasági válság előtt pont annyi államadósságot csinált, amennyi magánnyugdíjat a fidesz lenyúlt (GDP 13%-át kitevő eszközállományból 2% ha maradt).

Ha a baromságokról van szó, nem árt ha tudjuk,hogy mások dolgába való belepofázás tipikusan zsémbes, pletykás, kiálhatatlan vénasszonyok ismérve. Köszöhetően a fidesznek az "überkereszténykedés", "übernemzetieskedés", ergo álszent képmutatás nemzeti jellemzőként lesz kornzerválva.

A cél, hogy addig se beszéljünk a felesleges költekezésekről.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.21. 13:27:07

@chrisred:

"Ezt az érvelést szoktam alkalmazni, amikor egyesek a túlnépesedés miatt az afrikai országokat okolják, holott az európai államok népsűrűsége sokkal nagyobb."

1) Mi akadályoz meg abban, hogy elhúzz egy kisebb népsűrűségű országba?

2) Te is tehetsz a nagy euróoai népsűrűség ellen. Ne csinálj gyereket, de végső esetben a Freitod is reális opció lehet számodra.

3) Ugye a kisebb népsűrűségű országoknál a gyakran a terület túlnyomó részét kitevő sivatagokat is beleszámolod? :DDD

Willkommenskultur 2019.08.21. 13:31:33

@kgaba82: Meg csak nem is karcolod a lenyeget.

Orban 1998tol 2002ig is csokkentette az adossagot. Es eros novekedes is volt. Meg 2010 ota is ugyanezt csinalja.

A Maszop a valsag elott lenullazta a novekedest, 2007ben a szlovak novekedes 9% volt, a magyar 1%. A nk-i konjunktura sokkal erosebb volt, mint most. Most 9x kell 1%kal megverni a szlovakokat, hogy azt egyaltalan behozzuk. Es az csak 2007.

Ehhez kepest 2018ban pontosan ugyanannyi volt a brutto atlagfizetes, mint a szlovakoknal. Pedig ott valami fele az allamadossag. Azaz ott tobbet lopnak, vagy szarabbul kormanyoznak.

Sokkal tobben adoznak, sokkal kevesebbet. 800 ezerrel tobben dolgoznak, a minimalberesek szama a harmada a lipsi kormany alatti szamnak (amikor sokan csaltak ezzel is).

Azaz valo igaz, nem Orbanek a zsenik, hanem a lipsik voltak katasztrofalisak. Soha tobbe lippsi-komcsi demokraciat!

Willkommenskultur 2019.08.21. 13:33:51

@kgaba82: Ehhez kepest a stadionprogram 8 ev alatt talan 200 mrd-ba kerult, ami 1 evnyi ktgvetesi koltes 1%-a, azaz nem lenyeges.

Ennel a 200 mrd-nal lippsik idejen a Nemzeti Bank eves vesztesege is tobb volt.

Occam beretvája 2019.08.21. 14:04:36

@Willkommenskultur: Szégyellhetnéd magad.Ezek fasiszta számok! Mindig csodálkozom ha konkrét adatokkal számokkal szembesítem őket az sem okoz változást.továbbra is nyomják a mantrát.:-))

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.21. 14:10:28

@Mankel: " 350 millió csemete dermesztően nagy százaléka nem indul meg, és ezért a széndioxid megkötő képessége ritkán vetekszik egy 50-100 év közötti fáéval."
Figyelj, okoska, akarod még égetni magad a hülye sötétzöld maszlaggal, vagy esetleg utánaolvasol kicsit a témában?
Tudod mikor köt meg a fa szenet? (Nem széndioxidot, hanem szenet) Amikor nő. Amikor meg kifejlett, akkor szerinted mégis hova teszi a szenet? Raktárba? Széfbe?
Amikor tavasszal levelet ereszt, akkor is köt meg keveset, hogy amikor elhullajtja a leveleket, akkor azok az égés során újra visszakerüljenek a levegőbe co2 formájában.
Szóval légy erős, az van, hogy a facsemete építi be a szenet, a levegő co2 jából, ennek a mellékterméke az oxigén. Örülök, hogy segíthettem az általános iskola 6. osztályos tananyagban. Okoskodj tovább nyugodtan.

kgaba82 2019.08.21. 14:14:01

@midnightcoder2:
"Ja, a bojkott nyilván sokat segít a brazilokon hogy kevesebb erdõt irtsanak. Ja bocs, nem is."

1.Nem említettem általános bojkotott. Nyilvánvalóan a faipari termékekre, és marhahúsra lenne értelme. Esetleg még szójára, banánra, pálmaolajra, kakaóra, kávéra.
2. Írtam, hogy nem tartom valószínűnek, hogy áttörést lehetne ezzel elérni.
3. Néha csak annyit tehet az ember, hogy helyteleníti, amit a másik tesz.
Jelen esetben is erről van szó.
A "hadd csináljanak a brazilok, amit akarnak"-nak az üzenete elfogadhatatlan. A brazilok úgy is azt teszik majd, amit ők eldöntenek.
Nem kell senkinek se védeni őket. Nem érdemlik meg.
Egykor Churchillnek mondta valaki, hogy Brazília a jövő nagy ígérete. Amire ő azt válaszolta, hogy az is marad.
Ahogy a másik szomszédos "szappanopera-ország" most megy csődbe ki tudja hanyadjára.
Észak-Amerikával összevetve, ennyit számít, hogy protestánsok, vagy katolikusok alapítanak egy országot.

kgaba82 2019.08.21. 14:39:10

@Willkommenskultur:
"Ehhez kepest 2018ban pontosan ugyanannyi volt a brutto atlagfizetes, mint a szlovakoknal. Pedig ott valami fele az allamadossag. "

Mi köze az államadósságnak a bruttó bérekhez?
Az olaszoknál 2szeres az államadósság, a japánoknál még több.

Az állam csak újraoszt. Max a nettót befolyásolja. Vagy inkább a forgalmi adót. Az igazi különbség ott van a két ország között. A szlovákoknál van vagy 40%-os adóék (az összesített, nem a személyes), míg nálunk 47%. Ebből vagy 1.5%-ot magyarázhatsz az államadósság magas kamataival.

Az állam érdemben nem végez termelő tevékenységet. Nem az a dolga. A munkaerő 80%-át a piac alkalmazza.

Willkommenskultur 2019.08.21. 14:53:24

@kgaba82: Az allam beveteleibol lemegy a kamat es adott esetben a toketorlesztes, a tobbibol lehet gazdalkodni.

A szlovakok GDP aranyos adossaga 40% korul van, a magyar 70%. Mi fizetunk tobb kamatot.

Az allamadossag kamatai alacsonyak. Az adoekunk csokkenoben van, nezd meg azt is mennyi volt 10 eve. A szlovakoknal nem tudom, mi jar ingyen, mi nem. Van e vizitdij kisfaszom.

"Az állam érdemben nem végez termelő tevékenységet. Nem az a dolga. A munkaerő 80%-át a piac alkalmazza." - ki mond mast?

kgaba82 2019.08.21. 14:56:58

Bezzeg máskor simán 80-90% egyetértésben osztjuk a latinokat és az afrikaiakat a felelőtlenségükért, most meg szegény brazilok.
Miért?
Mert a fidesz kifordítja a mindannyiunk által ismert valóságot. Az ottani tolvaj banda/ lusta népségből is szabadságharcost csinál.
Az ember észre se veszi és már az ellenkezőjét szajkózza a korábbiaknak.

Totálisan abszurd a brazilok védelme, hogy hadd csináljanak, amit akarnak.
Úgyis az lesz, mert érdemben nem tudunk tenni.

A mi társadalmunk se nem eléggé szervezett, sem elkötelezett vagy céltudatosnak nem mondható, ahhoz, hogy többezer kilométerre lévő eseményekre hatni tudjon.

Trump és az amerikai jobboldal is hasonlóan operál.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.21. 15:05:46

@kgaba82: Hogy a jó édes anyádba jött ide a fidesz? De tényleg.
Szó van a brazilokról. Ha képtelen vagy elfogadni más véleményt, esetleg átgondolni valakinek az érveit, mozgatóit, akkor mi a francért kommentelsz, meg mi a francért olvasol ilyeneket?
Ülj le egy papírlap elé, írd rá, hogy mocskos brazilok, és kész.

kgaba82 2019.08.21. 15:08:04

@Willkommenskultur:
A magasabb államadósságból nem szeded össze a 7%-os különbséget. Tudom, hogy 50% körül volt az adóék 2009 körül.
A lényeg, hogy semmi köze az államadósságnak a bruttó fizetésedhez. Az csak a nettódra és az elköltött jövedelmed után általad fizetett forgalom adóra hat.
Arra viszont hat még a sporttámogatás, közmédia, egyházak, nagyobb bürokrácia, stb.
Egy rakás dolog, amiről sokkal értelmesebb lenne vitatkozni, mint a "másokról".

Willkommenskultur 2019.08.21. 15:15:20

@kgaba82: Hogyne lenne koze az allamadossagnak a fizeteshez

Ha te adossagot torlesztesz, akkor ugyanannyi a koltheto jovedelmed, mint aki ugyanannyit keres, de nincs adossaga, vagy hitelt vett fel?

"hat még a sporttámogatás, közmédia, egyházak, nagyobb bürokrácia, stb.
Egy rakás dolog, amiről sokkal értelmesebb lenne vitatkozni"

Nem kell semmirol se vitatkozni, hiszen a lipsik vallalhatatlanok, bizonyitottak, nem egyszer, nem ketszer, hogy semmit sem tudnak. Igy a reszletekrol a Fidesz dont, es ez jol is van igy.

kgaba82 2019.08.21. 15:15:49

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
Ja persze. A brazilok nagy szerete abszolút természetes forrásból fakad számodra. Nem is azért mert Orbán összeborult a brazil elnökkel.
Inkább hanyagold a tettetést, mert a másik alternatíva annak a beismerése, hogy sült hülye vagy.

Olvasd el a korábbi kommentjeim. Abból jobban megérted.

kgaba82 2019.08.21. 15:24:07

@Willkommenskultur: az ország jövedelme és az államháztartás két külön dolog.
Csakis a külső adósság törlesztése csökkenti az országban elkölthető jövedelmet. A belső adósság kamatai az jövedelem az országon belüli gazdasági szereplőknek (akár cégek, akár háztartások, vagy intézmények).
A vállalatok számára az elsődleges befolyásoló tényező a bérek megítélésekor a munkerőpiaci helyzet. A kereslet és kínálat aránya.

Mankel 2019.08.21. 15:26:42

@kgaba82: Ne erőlködj... azt se sikerült megértenie, hogy nyugdíj bevezetése mitől gazdaságélénkítő.

kgaba82 2019.08.21. 15:29:33

@Willkommenskultur:
"Nem kell semmirol se vitatkozni, hiszen a lipsik vallalhatatlanok, bizonyitottak"

Többet kommentelsz itt, több embernek beszólsz, mint bárki más.

Jó indulatú leszek és azt mondom, rossz napod volt.
Inkább nézz meg valami filmet. Kapcsolj ki.

Willkommenskultur 2019.08.21. 15:31:26

@kgaba82: Ki beszelt belso adossagrol, senki.

Igaz, a kereslet-kinalat mozgatja a bereket a legjobban, plusz az adokedvezmenyek (amit nem lehet adni ha nincs mibuuul). A munkaeropiaci fordulatot meg az hozta meg, hogy Zorban pont az ellenkezojet csinalta, mint a bukott lipsik.

Willkommenskultur 2019.08.21. 15:32:05

@kgaba82: Soha tobbe a mocskos bolsik demokraciajat!

Willkommenskultur 2019.08.21. 15:33:18

@Mankel: Orulok hogy 13000 km-rol jobban tudod, mi gazdasagelenkito, mint a brazil valasztok.

te idiota

Willkommenskultur 2019.08.21. 15:34:43

@Mankel: Azota mar bortonben van a brazilok nagy lipsi gazdasagelenkitoje, Lula.

kgaba82 2019.08.21. 15:46:05

@Willkommenskultur: rajtam nem múlik.
Viszont elég sajnálatos, hogy a fidesz maffiával szemben a tolvaj/ amatőr mszps banda és a még nem tolvaj, de amatőr új pártok vannak részben kiszolgált 90-es évekbeli politikusok gyerekeivel.

Mankel 2019.08.21. 15:49:07

@Willkommenskultur: ez meszzebbről is megy segítek, hogy neked is menjen oké? Ha több pénz van a fogyasztóknál többet költenek, az növeli a belső fogyasztást ami élénkíti a gazdaságot. Tudom tudom érthetelen mert nem egy jobblibsi mondta de ezért bírkózz meg vele.

Mankel 2019.08.21. 15:54:40

@Willkommenskultur: felreertesz valamit attól még, hogy egy politikus egy korrupt bünöző lehetnek jó gazdaságpolitikai húzásai. V.iktor-nak is vannak jó gazdaságpolitikai húzásai miközben oligarhái vannak.

kgaba82 2019.08.21. 15:58:01

@Willkommenskultur:
"Soha tobbe a mocskos bolsik demokraciajat!"

Nem tudom emlékszel e arra, amikor az mszp kisebbségi kormányzásra kényszerült, s a szadesz a közmédiás kurrátorait az mszp-vel szembeni szavazásra kérte. Az mszp elbukta a közmédiát az utolsó évre, s az függetlenebbé vált mint valaha. Bosszúból ők megvágták annak a költségvetését. Nem volt baloldali újság, amely ne szidta volna sokkal jobban a szocikat, mint a fideszt.
A demokrácia "csúcsa" pont ez az időszak volt. Most alig van különvélemény a fidesz táboron belülről.

Egyébiránt megértettem, hogy te a nyílt diktatúrát szereted. Nem kell ragoznod.

Willkommenskultur 2019.08.21. 16:00:14

@Mankel: Lula jo gazdasagpolitikai huzasa pl. az volt, hogy meg Szarcsanyinal is jobban eladosodott.

Willkommenskultur 2019.08.21. 16:02:05

@Mankel: Tobb penz van a fogyasztoknal mi? Es a nyugdijpenzt a vizbul veszi ki? Vagy az aktiv dolgozoktol el? Abbol hogy lesz fogyasztas?

Hogy lehet vkinek ennyi esze?

Willkommenskultur 2019.08.21. 16:04:25

@kgaba82: Ja, a demokracia csucsa az volt amikor a lipsi eszdeesz meg akarta uszni a sajat kormanyzasat

az gyonyoru volt, az eszdeesz volt az elmult30 ev legkarosabb partja

kgaba82 2019.08.21. 16:14:00

@Willkommenskultur:
": Ja, a demokracia csucsa az volt amikor a lipsi eszdeesz meg akarta uszni a sajat kormanyzasat"
Igen, az volt a csúcs, amikor bosszúból és a maguk mosdatásáért csináltak demokráciát.
És ez az ami, mindent elmond az ország demokratikus potenciáljáról.
Ettől még ekkor volt a csúcs. Olyan volt ez, mint a betonból kinövő gyomvirág.

Willkommenskultur 2019.08.21. 16:20:39

@kgaba82: Mondom hogy senkit nem erdekel a demokracia, szimplan jobban akar elni a magyar.

A lipsik hiaba pazaroltak el ezermilliardokat, meg annyi agyuk sem volt hogy itthoni vallalkozoi bazist epitsenek belole, ami segithetne oket a szuk esztendokben.

Kb. ennyit tudnak, meg a nevuket.

kgaba82 2019.08.21. 16:39:21

@Willkommenskultur:
"Mondom hogy senkit nem erdekel a demokracia, szimplan jobban akar elni a magyar."

Nincs kitartás a közügyek és a valóság megismeréséhez, se gyomor a bonyolultsága megemésztéséhez.
Egyedül folyamatos egymást irritáló személyeskedésekhez.

Minden nemzet olyan vezetést kap, amilyet megérdemel.

Willkommenskultur 2019.08.21. 16:41:39

@kgaba82: Mit ismersz meg? Szerinted a nemet meg az amerikai proli azon filozofal, hogy hogyan kene az allamot iranyitani?

Fogd mar fel, hogy a politika az urak dolga, nem a parasztoke. Meg a csoro keleteuropai orszagokban is, minden orszag elen milliardosok allnak.

kgaba82 2019.08.21. 16:49:05

@Willkommenskultur:
"Fogd mar fel, hogy a politika az urak dolga, nem a parasztoke. Meg a csoro keleteuropai orszagokban is, minden orszag elen milliardosok allnak."

Akik nem születtek annak, és javarészt nem gazdasági, hanem seggnyalási képességeiknek, más senkiháziakkal való együtt lógásuknak, maffiába szerveződésüknek köszönhetik sikereiket.
Te őket élteted és urazod.
Gondolom ez fizet. Elég szánalmas, ha valaki csak így boldogul.
Még szánalmasabb az, aki kezet csókol neki.

Willkommenskultur 2019.08.21. 16:59:49

@kgaba82: Mintha ismernel egyetlen milliardost is, na ne rohogtess.

En tobbet is ismerek Magyarorszagon, nem fogod elhinni tudnak banni a penzzel, es dolgoznak mint a barom.

kgaba82 2019.08.21. 17:15:00

@Willkommenskultur:
"Szerinted a nemet meg az amerikai proli azon filozofal, hogy hogyan kene az allamot iranyitani?"
Egy részük, bizonyos szempontból és mértékben azt teszi. Talán többet kellene utaznod. Kár személyes tapasztalodból általánosítani. Én sem teszem.
Azt látom, hogy sokakat a nagyobb bizalmatlanságuk védi meg attól, hogy vallásos, nacionalista vagy baloldali ideológiák rabja legyen. Nem az oktatástól függ. Sőt igazából az oktatás mindig is ideológiai célokat szolgált. Elsősorban a későbbi olcsó hazafias katonaanyag kitermelését. Az egyház pedig az állam legfőbb támasza volt a tömegmanipulációban.

Azokat, akik akárcsak egészségesen bizalmatlanok mindez megvédi az ilyen jellegű hívószavaktól (migráns, Soros, "fizessenek a gazdagok", stb.).

Willkommenskultur 2019.08.21. 17:22:18

@kgaba82: Nem azert nem lehet levaltani Orbant, mert migranssoros, hanem azert mert a lopsik az alternativa.

A tobbivel csak a bukott lopsi vezetok kabitjak az maradek idiotat

kgaba82 2019.08.21. 17:22:44

@Willkommenskultur:
"En tobbet is ismerek Magyarorszagon, nem fogod elhinni tudnak banni a penzzel"
Ugyan már! A száz legnagyobb magyar kiadványból, max.
Netalán te vagy a könyvelőjük.

A tudnak bánni a pénzzel nem ugyanaz, mint kizárólag saját érdemből szert tenni rá.

A munkának meg nem a keménység, hanem a hatékonyság a fok mérője.

Willkommenskultur 2019.08.21. 17:35:18

@kgaba82: Akit en ismerek, mind a 2 sajat erejebol lett milliardos. A top100ban egyik sincs benne, mert tobb ezer milliardos van.
Bar az egyik beferne a top100ba, de neki Szlovakiaban van a legtobb bulija, nem Mo-n.

kgaba82 2019.08.21. 17:46:15

@Willkommenskultur:
"Nem azert nem lehet levaltani Orbant, mert migranssoros, hanem azert mert a lopsik az alternativa"

Ez így ugyanúgy lódítás.
A fenti témák terelések. Az azokhoz és a régi pártokhoz való viszonyuk, egybemosásuk kritikus lehet. Az új kispártok ezerszer elvéreznek, mielőtt valami érdemi szellemi háttéret teremthetnének. Az értelmes emberek odavonzását gátolja, hogy a "pártállam" eléggé rátelepszik a társadalomra. Onnan pedig kevesen kockáztatnak.
Ez így van most is, a 90-es években és azelőtt.

A Fidesz előnyét két dolog adja.
1. Az, hogy elképesztően centralizált, ami a születéséből és az azt követő pár év alakulásából ered ("kollégium-párt").
2. Orbán meglátta, hogy a nemzeti ideológia, a jobboldali térfél az ahol neki keresnivalója van. Ahol kevesebb a szellemi vita, és ahol a tekintélyt könnyebb kiharcolni és megtartani. Ahol a követők észérvek helyett érzelmeik, félelmeik kifejezését várják a vezetőiktől.

kgaba82 2019.08.21. 17:54:54

@Willkommenskultur: Legjobb esetben is egyéni tapasztalatból általánosítol. Mintád nem reprezentatív.
Mindeközben szándékosan elhallgatod a NER-es gazdagodásokat.
Szóval továbbra is hajlok arra, hogy egy milliárdost sem ismersz komolyabban.

Egy jó és hiteles vitában az ember nemcsak elvesz, hanem ad is.
Nincsenek olyan megnyílvánulásaid amelyek az utóbbira hajaznának.

kgaba82 2019.08.21. 17:59:17

@Willkommenskultur: két személy a milliárdosaink 1%-át sem teszi ki. És ráadásul a szlovákiai üzletekkel rendelkező inkább szlovákiai milliárdosnak számít. Sikere rajta kívül a szlovák gazdaság lehetőségeit dicséri.

kgaba82 2019.08.21. 18:04:31

@Willkommenskultur: "Nem azert nem lehet levaltani Orbant, mert migranssoros, hanem azert mert a lopsik az alternativa"

Addig alternatíva sem lesz, amíg nincs szabad tér és átláthatóság sem, hanem csak érzelmi manipuláció.
Változást várni így olyan, mintha egy darab fecskére várna az ember, hogy nyarat csináljon.
A pártoskodás, érdemi politika nincs komolyabb szervezeti munka nélkül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.21. 18:58:38

@asebes:

"Azt írtam, hogy ha elvárják Braziliától, hogy ne aknázza ki a természeti kincseit, ne hasznosítsa területét, akkor kompenzálják."

Első ránézésre jó, amit írsz, de aztán arra gondolok, akkor Kínának is kompenzáció jár, hogy ne tüzeljen több szenet az erőműveiben. És minden olyan országnak, amely természeti kincseket aknáz ki. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.21. 19:01:27

Mellesleg az őserdők kiirtásának globálisan nem sok hatása van. A legnagyobb kárt Brazíliának okozza a regionális klíma megváltoztatásával.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.21. 19:07:33

@kgaba82:

"Észak-Amerikával összevetve, ennyit számít, hogy protestánsok, vagy katolikusok alapítanak egy országot."

Szerintem inkább a latin mentalitás az.

Willkommenskultur 2019.08.21. 19:24:56

@kgaba82: Megint handabandazol.

Milyen atlathatosagrol beszelsz? Hol van vagy volt atlathatosag? Az amerikaiak meg a valasztasi rendszeruket se latjak at.

Mar megbeszeltuk, hogy a politikat nem a parasztok intezik sehol a vilagon.

"A pártoskodás, érdemi politika nincs komolyabb szervezeti munka nélkül."

Na vegre egyetertunk. Csak ugye az is munka, meghozza ellenzekben halatlan, ezert nem foglalkozik vele az ellenzek.

"Változást várni így olyan, mintha egy darab fecskére várna az ember, hogy nyarat csináljon."

Ez az ellenzeki vezetok baja, nem a tied. Nem rad tartozik. A te megelhetesed nem attol fugg, hogy ki a miniszterelnok. Senki nem allit meg, hogy megszervezd a 23. valtsukleorbant mozgalmat. Csak ki kell talalni vmi jo politikai termeket, amit megesznek a nepek. Persze meg akkor sem lesz konnyu, Zorban hibazasara is szukseg lesz.

Willkommenskultur 2019.08.21. 19:36:52

@kgaba82: A szlovakiai egy magyar faszi, aki a MOLlal kozosen megvette a Slovnaftot, a legnagyobb Szlovak benzinkuthalozatot. En mar akkor is ismertem amikor hajnalban paprikat hordott ki a sajat kocsijaval Csehorszagba eladni, aztan meg lenyomta a 8orajat az irodaban mint mindenki mas. Ennyire lent kezdte.
Csunyan nezne, ha kulfoldinek neveznek Magyarorszagon. De nyilvan, o hatar menti szarmazasu, es jol ismeri a szlovak helyi viszonyokat, meg az ottani vallalkozokat. Ugyhogy o a politikai osszekoto is a magyar kormany meg az ottani magyarok kozott. De nem itt kezdte, kokemeny meloval kezdte.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.22. 10:59:27

@kgaba82:
"A brazilok nagy szerete abszolút természetes forrásból fakad számodra. Nem is azért mert Orbán összeborult a brazil elnökkel."
Te sötét valag. Lehet, hogy számodra ennyire egyszerű a világ, másoknak nem. Nyilván te vagy a szerencsés, hogy ennyi eszed van, és azért ilyen egyszerű minden neked. Boldogok a lelki szegények.

Szóval a patás mikor is borult össze a brazilokkal? Mondjuk azon túl, hogy tudtommal ott volt a beiktatáson, másik száz államfővel. Aztán, ki a szent szart érdekel, hogy kivel borult össze? Engem biztos nem. Tulajdonképpen már összeborult mindenkivel.
Aztán honnan veszed, hogy szeretem a brazilokat?
Sötét egy lény vagy te, de nagyon.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.22. 11:52:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Első ránézésre jó, amit írsz, de aztán arra gondolok, akkor Kínának is kompenzáció jár, hogy ne tüzeljen több szenet az erőműveiben. És minden olyan országnak, amely természeti kincseket aknáz ki. :D"
És pont erre fognak rámenni. Hosszú távon marhára nem kell a brazilnak a terület. Nem fog innentől minden évben kivágni két megyényi erdőt. Viszont ezzel beszaratja a nyugati zöldeket, azok olyat szavaznak aki majd odaküld némi pénzt. Ezt hívhatjuk zsarolásnak vagy politikának. Kim Dzsongun az atommal fenyeget, Erdogán a migrikkel, most a brazilok is találtak egy ütőkártyát.

cavalry 2019.08.22. 21:59:53

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Teljesen igazad van, de ezekből az Erdogán úr az erős, a másik kettő megdorgálható sec perc.

cavalry 2019.08.22. 22:07:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "akkor Kínának is kompenzáció jár, hogy ne tüzeljen több szenet az erőműveiben. És minden olyan országnak, amely természeti kincseket aknáz ki." ez akár igaz is lehet. Csak az a kérdés hogy ki fog kompenzálni. A földet sikerült kivégezni átmenetileg pár millió évre, az már lényegtelen hogy az ember mint egy igen buta állatfajta kihal, és majd az amőbáknak, és különböző papucsállatkáknak gondjai lesznek. Tegyenek panaszt három példányban :) úgysem tudják az igazságügy által kitalált adatlapot kitölteni így mehetnek azok is a francba.

chrisred 2019.08.23. 05:47:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A különbség, hogy Kínának a saját érdeke, hogy ne fojtsa szmogba a munkaképes lakosságát, mielőtt az összes hasznot kihajtja belőlük, így is bőven lesznek demográfiai problémáik.

chrisred 2019.08.23. 05:48:34

@cavalry: Kim közülük az erős, mert ott áll mögötte Kína és Putyin.

cavalry 2019.08.23. 10:33:10

@chrisred: Kim eljátszik ott magában, de katonailag komolytalan, leszedik a rakétáit és letörlik a földről az egész csapatát ha túllép egy határt. De addig éhen halnak kétszer. Pedig nem egy tájékozatlan ember hanem képzett. Jó a marketingje, de ezzel a rakétázással nem okoz komoly veszélyt, legfeljebb a Dél Koreának. Jelenleg mindenkinek jó amit csinál, húzza a katonai költségvetést és ez szuper a gyártóknak. Folyt köv.

kiskisutca 2021.04.29. 11:17:31

"Irtsuk-e a brazil őserdőt?"

Milyen kérdés ez?
Kik a mi?
Az emberiség?
A Nyugat?
Az EU?
A magyarok?
Jelenleg a brazilok irtják, hogy a sok szarvasmarhát tudjanak eladni. Kinek is?

Aki brazil szarvasmarhát vesz, annak a "kedvéért" irtják az erdőket.

"Az amazonasi esőerdő a világ tüdeje, legalábbis abból egy jó darab."

Nem így van egészen, régebben így hitték, de ma már pontosabban tudnak mérni.

Amúgy Európát is őserdők borították. Miért nem inkább ezt erdősítjük vissza?
Mi.

(A megoldás a műhús és a hidropónika.)
süti beállítások módosítása