mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

A védettségi igazolvány érvényességét nem szabad dátumhoz kötni

2021. április 02. - p.a

shild1.jpg

Teljesen értelmetlen a lejárat automatikus számítása, miközben lenne sokkal jobb módszer is. Igaz, azon dolgozni kell.

A nagy sietséggel és némi összevisszasággal kipostázott védettségi igazolványoknak jelenleg nem sok értelme van, de idővel (valószínűleg) feltöltik tartalommal. Egyes jogokat már egyből az elején mögé lehetett volna tenni (például a határbelépésnél legalább a magyar hatóságok elismerhetnék), de nem így történt. Nem gond, ha valamit, akkor várni biztosan megtanultunk az elmúlt évben – a magyar malmok lassan őrölnek. 

A várható jogok köre tehát nem világos, de ennél is nagyobb homály fedi a lejárat dátumát. Az igazolványon jelenleg csak a védettség megszerzésének kezdete található, az érvényességet a QR kód segítségével online lehet lekérdezni, de ott sem a dátum látszik, csak ennyi: ÉRVÉNYES. 

Az érvényesség időszakára a hat hónapot emlegetik, de ez nem a hivatalos álláspont, mert az nincs. A hatos szám valószínűleg onnan jön, hogy az oltóanyagok beindulásakor a gyártók ennyi időre szóló védelmet ígértek, de csak azért, mert a rohamtempóban elvégzett fejlesztés alatt ilyen időszakra volt tesztadatuk. Ma már más számokat mondanának, mondanak: fél év helyett egy év, nagyon óvatosan két év is elhangzik, igaz, ezek még most is inkább reménységek, mint vállalások. 

shield5.jpg

Tudjuk, hogy a védettség hossza egyénfüggő, ráadásul vakcinánként eltérhet. A betegség is változik. Arról nem is beszélve, hogy igazolványt nem csak az oltottak, hanem a betegségen átesettek is kaptak. Úgy tűnik, az utóbbiak védettsége nem olyan erős (illetve lefolyás súlyosságának függvényében is változó) és a Magyarországon jelenleg terjedő angol variáns ellen sokszor semmit sem ér az ősszel megszerzettnek gondolt immunitás. 

Fentiek alapján az igazolvány lejáratát egységesen hat hónapban (vagy bármilyen fix időtartamban) meghatározni nem csak értelmetlen, hanem felelőtlenség is. 

Van azonban mód, hogy a lejárat és a valós státusz közelítsen egymáshoz, ez pedig a vénás vérvétel eredményeként elvégzett antitest-jelenlét mérése. Igaz, nincs egységes álláspont/tapasztalat arra vonatkozóan, hogy mekkora antitestszám elegendő: technikailag a mérés pozitív voltát vizsgálják (tehát azt, hogy van vagy nincs antitest, mindegy, hogy mennyi), de így is nagyságrendekkel biztonságosabb az eredmény, mintha egyáltalán nem mérünk. 

A vérvételi és laborkapacitások persze végesek és jelen állapotukban egyáltalán nem alkalmasak a tömeges bevetésre. Ugyanakkor nincs más alternatíva, mint egy relatíve rövid időszakra érvényesíteni az igazolványt (2-4-6 hónap), ami utána a birtokosának kezdeményezésére, pozitív mérés esetén hosszabbítható (mint egy jogosítvány az orvosi vizsgálat után). Enélkül az igazolványnak nincs értelme, de az értelmetlenségnél nagyobb baj, hogy antitest-mérés hiányában a biztonságunk is sokkal ingatagabb lábakon áll majd. Védettségi kártyától függetlenül sem lenne haszontalan, ha az emberek könnyen megtudhatnák az aktuális státuszukat. 

shield2.jpg

Világos, hogy a rendszer kiépítése munkával jár, de egyáltalán nem lehetetlen és a kiépített infrastruktúra hosszú távon (egyéb esetekre vonatkozóan) is használható:

*meg kell határozni és folyamatosan frissíteni kell a mérési protokollt (mit mérünk, hogy mérjük, mennyi az annyi)

*ki kell építeni a vérvételi és elemző laborkapacitásokat (érdemes a piacra bízni, pályázatokkal támogatottan)

*át kell gondolni, milyen jogosultságok járnak az érvényes kártyához és melyek azok, amik anélkül is, azaz érvénytelen kártyával is megtarthatóak (pl határátlépéshez, focimeccse bejutáshoz kell érvényes kártya, éjszakai sétához nem) 

Legfontosabb, hogy 180 fokos fordulatra van szükség az elmúlt egy év kormányzati kommunikációjában, ahol a tesztelés/mérés minősítése a szükségtelentől a veszélyesig terjedő skálán mozgott. Mérni kell, szembesülni az adatokkal és azok alapján dönteni. Hogy erre ma Magyarországon van-e bármilyen esély, azt én nem tudom.

shield6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9016488504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.04. 16:04:53

@DFK:
Én úgy tudom, hogy nincs. Ezért is szerepel a bejegyzésben: “ nincs egységes álláspont/tapasztalat arra vonatkozóan, hogy mekkora antitestszám elegendő: technikailag a mérés pozitív voltát vizsgálják (tehát azt, hogy van vagy nincs antitest, mindegy, hogy mennyi)”

ulpius66 2021.04.04. 16:05:21

TELJESEN NYILVÁNVALÓ, HOGY A MAGYAROK 99+%-A NEM MEGY KÍNÁBA, ÉS A 90+% NEM MEGY NÉMETORSZÁGBA!

A LÉNYEG!

SAJÁT ORSZÁGÁBAN LEGYEN KÖNNYÍTÉS ANNAK, AKI OLTAKOZOTT!

birka menet 2021.04.04. 16:05:23

@lobster thermidor: " ha az EMA feltehetőleg politikai okokból nem lassítaná a Szputnyik V vizsgálatát."

Igen, politkika, a Kreml nem hajlandó benyújtani azokat a dikumencációkat, amelyek szükségesek az engedélyezéshez. Nyilván a EU a hülye, hogy erre a rusznyákok már fél éve nem hajlandóak.

Amúgy még Putyin se merte bevállani a Shitnikot, nem hüly e ö sem! Ja, meg az oroszok se tülekednek, hogy a hazug kormányuk hazug szereire bízzák magukat. Csak orbán áll az elsö sorban érte. MIvel zsarolhatja putyin ezt a járvány elkúrót még 2021-ben is, hogy az mindeig az elsö sorban szop fel neki minden alkalommal?

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.04. 16:10:04

@birka menet:
Szputnyik ugyanaz, mint az Astrazeneka. Arra is ki vagy bukva?
Egyébként megnézethetnéd magad, hogy miért nem tudsz soha egy kommentet sem írni “szop fel” meg hasonló kiszólások nélkül.

ulpius66 2021.04.04. 16:13:58

@birka menet:

Te vagy a "díszpéldánya" a hazai ballibsik keleti-vakcina, és oltás ellenességének!

Tudod az úgy van, hogy a vakcinájuk az oroszok, kínaiak szerint jó, bevizsgálta a saját a egészségügyi hatóságuk, ÉS NAGY ÍVBEN SZARNAK RÁ, HOGY MIT MOND AZ EU!!!!

AKINEK KELL, AZ ELFOGADJA!
(akinek meg nem kell, az szarakodik az EMA-val.....)

birka menet 2021.04.04. 16:14:56

@DFK: "Van-e tudományos megalapozottságú összefüggés az antitest szint és a védettség mértéke között? "

Biztos van egy hibahatáron belül és egymillió más feltétellel, azonban az jelenleg 100%, hogy mivel a beoltott továbbra is lehet vírushordozó és vírus terjesztö, így az oltási igazolvány a társadalom számára szart se ér.

Az csak azt bizonyítja, hogy te esetleg könynedén legyözöd majd a covid fertőzést. Ez meg kit érdekel rajtad kívül?? Senkit. Mire jó tehát a te oltottsági igazolásod mások számára? Semmire.

Csak a NER haver keresi magát megint degeszre, amelyiknek a nyomdája a közbeszerzést megkapta az igazolvány nyomtatásra.

ulpius66 2021.04.04. 16:17:04

@p.a:

Na végre!

Te vagy az első blogger, aki a helyére tette, ezt az értelmi fogyatékos Birkamenetet!

dave_gahan 2021.04.04. 16:20:51

@dare: A vakcina mellett az új csámcsognivaló az oltásigazolás...

lobster thermidor 2021.04.04. 16:22:30

@birka menet:
Ezt mondod te, aki nem tudja, hogy mi is a valós történés, és csak elfogultan felmond egy buta leckét. A "Kremlezés" komolytalan, és nem érv. Az orosz vakcinát vizsgálja az EMA, az európai gyógyszerügynökség küldöttsége ebben a hónapban ellátogat az oroszországi gyárba, hogy meggyőződhessen arról, hogy a gyártás helye megfelel - e az elvárásoknak. Az engedélyezési kérelmet pedig a vizsgálatok lezajlása után kell benyújtania az orosz félnek. A németek, és az olaszok tárgyalnak a vakcina gyártásáról, jelenleg a franciák részéről van némi ellenállás, annak pedig kifejezetten politikai okai vannak, az pedig nem a vakcinát minősíti. Angela Merkel, és anémet e.ü. miniszter azt mondta az orosz vakcináról, hogy mindennel oltani kell, ami megfelel az EMA vizsgálatokon, sürgetik, és segítik a vakcina vizsgálatát, az osztrákok pedig konkrétan megrendeltek 1 millió adagot. Ha nem csak a süket ovis duma, hanem a tények is érdekelnek, szívesen bemásolom neked az ezekről szóló külföldi hírügynökségi jelentések linkjeit.

birka menet 2021.04.04. 16:24:54

@ulpius66: "Te vagy a "díszpéldánya" a hazai ballibsik keleti-vakcina, és oltás ellenességének!"

Te meg a FUNKCIONÁLIS ANALFABÉTA, A SÁRGA FÖDIG LEHÜLYÍTETT KISFIDERNYÁKNAK.

Nem is az a baj, hogy te egy Ramapitecus szintjén tengödsz a 21. század Magyarországán, hanem az, hogy a te fajtádból van még kétmillió. Egy országon belül. Mert még ha még szét lennétek szórva a világban, akkor hagyján.

A baromságaidat meg tagoljad te oltott agyú, nem ömleszd egybe, mert te magad sem tudod, hogy miket böffentesz.
Elösözr is nem bűn, hanem éppenséggel polgári értelem, hogy valaki elutasítja egy szer beadatását, amiröl eddig csak a hazudozásokat meg ködösítéseket látja, hallja. Akinek bizonyítani kellene, hogy a szere az arra jó meg úgy, ahogy azt állítja, az meg lapít.

Kisfidernyák, oltasd maga a Putyin által se bevállalt Shitnikkal vagy a 3-4-5-szörös nekirugaszkodású kínai hamisítvánnyal, aztán legyél azokkal boldog! Más meg majd eldönti magának, hogy a szarból akar enni vagy a csokitortából. Ti kisfidernyákok a szarevésre születtetek.

lobster thermidor 2021.04.04. 16:25:12

@dare:
Azt azóta már letárgyalták és sajnos maradt a kirekesztő verzió. Persze mire ebből igazolvány lesz, addigra sok minden változhat.

Exploiter 2021.04.04. 16:29:02

@p.a:

Nem ilyen lett a világ, az őrültek akarják azzá tenni.
Szerintem meg aki fél, az szépen beoltja magát, havonta kétszer, a kutyát nem érdekli.
A többiek dolgához meg senkinek semmi köze... nem elég a nyugdíjast megmenteni, valakinek fizetnie is kell a nyugdíjat. Mondjuk azoknak a százezreknek, akik most nem dolgozhatnak a fent említett őrültek miatt.
Szabad akarat, jogállam, alkotmány, tudom, egy éve ezekre a dolgokra nem sokan emlékeznek, de van, aki igen.

birka menet 2021.04.04. 16:33:55

@lobster thermidor: " A "Kremlezés" komolytalan, és nem érv. "

Komolyan? Hát nem a ruszki állami szerv próbálja a szert a világban eladni, a szernek nemzetközi elfogadottságot adni?

Amúgy mi az a stratégiaki termék ami ruszkiéknál szabadon futhat független businessekkel a Kreml ellenrzése és beleszólása nélkül? Olaj, födgáz, arany, élemiszer, vakcina? Nem úgy megy ott, hogy aki benyal az maradhat, aki nem az meg megy exilbe meg Szibériába?
Majd ugye a sputniknak van nyugati liberális története a ruszki VALÓSÁG helyett?

ulpius66 2021.04.04. 16:34:43

@birka menet:

Látom előbuggyant belőled a liberális kultúrfölény!

Te vagy az igazi liberális alany, aki mindig is, mindenkinél is, mindent is jobban tud!

ulpius66 2021.04.04. 16:37:15

@birka menet:

Engem egyebekben nem zavarsz!

Sőt!

Örülök, hogy vagy!

Az ilyen ész és értelem nélküli véglények, mint te is vagy, hullanak százszámra, a még tőled is sokkal hülyébb DK savazók!

Hajrá!

dare 2021.04.04. 16:39:24

@dave_gahan: Azért remélem a januári regisztrációm az oltásra nem sorol automatikusan az oltásellenesek táborába. :D
A teljes lezárás nagy gazdasági károkat okoz, ezt senki nem is vitatja, ahogy senki nem is javasolja.
2-3 hét erős zárás, és a határokon való ellenőrzés az más kategória.
Az az a kategória, amit senki nem akar alkalmazni azzal a címszóval, hogy a teljes lezárás óriási gazdasági károkat okoz. :D
A hónapokig elhúzódó korlátozó intézkedések szerencsére nem okoznak olyan nagy gazdasági károkat. :D

Mi az hogy kár kritizálni?
Csak leírtam azt, hogy ez nagyon rossz irányt is tud venni ez majd a jövőben.
(Mert lesznek még járványok, ezt csak így zárójelben jegyzem meg)

Meg miért jösz nekem azzal, hogy mit szeretne Izrael?
Korábban szintén leírtam azt, ha lesz elegendő beoltott személy vagy vakcina, az onnantól kezdve már más buli, de még ne vigyük már ebbe az irányba a sztorit, mert még nem tartunk ott.

dare 2021.04.04. 16:43:47

@lobster thermidor: Az jó.
Bár fogják ezt még simogatni, pl már az is, hogy a tagállamok kezébe adják ezt a döntést, már ez is egy ilyen dolog.
Aztán ha mások is tudnak majd keleti vakcinával nagyobb oltottságot elérni, akkor majd megint idomul ez egy kicsit.

ulpius66 2021.04.04. 16:49:29

@birka menet:

Két jó hírem van számodra!

1. Az oltási igazolvánnyal sokkal több jogosítványod lesz, mint nélküle (az érvényesség most másodlagos....)

2. A DK-s képviselők hullanak, mint az őszi legyek!

birka menet 2021.04.04. 16:55:16

@lobster thermidor: "Az engedélyezési kérelmet pedig a vizsgálatok lezajlása után kell benyújtania az orosz félnek. "

És még nincsenek lezárva? Tovaris, a szert már 2020 augusztusában engedélyezték ruszkiéknál. Azóta mire várnak??

Na ne tévelyegj sokat, arra vártak, hogy majd a EU-n valahogy átmegy a propaganda szerük. Csakhogy ahhoz valós dokumentációk kellenek, amilket meg nem küldtek. Na miért nem?
Ezért mentek a kormányfőkhöz. Azok meg mondták, hogy jöjjenek vissza amikor majd van EMA engedély. Ja, akkor ezek dobva, a ruszkik elkezdtek cégeknél érdeklődni. Csak Ausztriában valami 10-15 cégnél kopogtattak be, hogy majd azok segítségével jönnek be a hátsó kapun az EU-ba (gy-k: az EMA kikerülésével). Ott is dobták a ruszkikat, de aztán amint látható, egy-két céget a végén sikerült valamivel "megyőzniük". Na vajon mivel?

Az meg hogy a pandémia közepén melyik nagyvezér hogyan cseréli kétségbeesésében az elveit (mert ugyebár a 145-ödjére elhalasztott nyitás miatt inkább mindent bevállal), ez meg engem nem érdekel. Itassa a népet pálinkával, annak is van korlátozott vírusölő hatasa, ezt is megtehetnék ennyi erővel.

lobster thermidor 2021.04.04. 16:57:35

@birka menet:
Képzeld el, hogy engem nem a FSZB oltott, ráadásul sem vörös csillagot, de még Putyin képeket sem láttam az oltópontok falán, De az a helyzet, hogy nem is erről szólt a megjegyzésem, csak te terelnéd erre a vonalra, merthogy ennyit tudsz..

birka menet 2021.04.04. 16:58:53

@ulpius66: "Két jó hírem van számodra!

2. A DK-s képviselők hullanak, mint az őszi legyek! "

Ha anyád DK-.s képviselő, akkor ez most nekem jó hír? Mit akarsz üzenni bucika? Azért olyan mélysötétbunkó utolsó sztyeppei maradvány azért nem vagyok mint te, hogy ezen még örvendezzek is.

lobster thermidor 2021.04.04. 17:04:33

@birka menet:
Esetleg alátámaszthatnád az állításaidat, merthogy itt egy csomó új dolgot hoztál fel. Mondjuk cikkekkel, hírügynökségi jelentésekkel, politikai elemzésekkel, cégek neveivel, linkekkel, mert ez így csak a fantáziád szülte blabla, vagy esetleg a saját titkosszolgálatod jelentéseiből ollóztad össze ezeket a hülyeségeket? :D

birka menet 2021.04.04. 17:04:42

@p.a: "Szputnyik ugyanaz, mint az Astrazeneka. Arra is ki vagy bukva?"

Ja, annyira mint Maradona megThorgelle.
Nem is tudom, hogy ha ilyen egyszerü a dolog, akkor miért nem gyártanak Sorosksáron már régóta magyar nemzeti illiberális Nernyik V-t?

Az lenne csak a válaszcsapás, hogy "Brüccel nem akarja a magyaroknak küldeni a vakcinát mert elhibázták azt amit mi is aláirtunk hogy úgy legyen, ezért inkább mi gyárcsuk magunknak mer a magyar ember minden csodára képes miközben a prücceli bürokraták meg se tuggyák védeni a népeiket csak mi, Orbán Viktor!

birka menet 2021.04.04. 17:07:11

@lobster thermidor:

küldjed be te elöször a magad a cikkeidet, a hírügynökségi jelentéseidet, a politikai elemzéseidet, a cégek neveivel, linkekkel, mert ez így csak a fantáziád szülte blabla, vagy esetleg a saját titkosszolgálatod jelentéseiből ollóztad össze ezeket a hülyeségeket? :D
Meg vedd ki a fejed a napi 24 órás Áhír TV-böl,a VALÓSÁG azon kívül van! Illetve csak ott!

taga20 2021.04.04. 17:30:59

@birka menet: jó tolod ember, látom a fityeszorkok toporzékolnak:)))

a csutigeci megmondta! úgy is lett, vagy várjunk csak!

coub.com/view/2k4mgu

dave_gahan 2021.04.04. 17:32:58

@dare: Nem soroltalak sem automatikusan, sem másképp az oltásellenesek közé, de tény, h elsősorban ők vannak kiborulva az oltásigazolástól...

dare 2021.04.04. 17:56:00

@dave_gahan: Én a többletjogoktól vagyok kiborulva, meg persze attól, hogy már most erről beszélünk, hogy oltási igazolvány, és azért egy pár embert be kell még oltani azért a nyájimmunitáshoz.
Nagyon örülök annak, hogy még nincs ebben az irányban a sztori és még nem kell ettől félni, ennek örömére írtam csak le én is a félelmeimet.
Egyébként ez az általuk kitaposott út is igencsak dicséretes.
Rálicitáltak az összes vakcina árára, ezért most előrébb tartanak mindenkitől az oltottság tekintetében.
A szép jövőbe vezető út.
Árgus szemekkel figyelem, hogy mi fog ebből kisülni majd a jövőben.

lobster thermidor 2021.04.04. 18:07:18

@birka menet:
Ez egy komoly tényszerű megnyikkanás volt, annyit elértél vele, hogy megint jól meggyőzted magad a semmiről.

taga20 2021.04.04. 18:10:28

@lobster thermidor: milyen az idő a néva partján ruszkidroid?

horrorpornó bábszínház 2021.04.04. 19:05:56

Mivel már a kiindulópont baromság, emiatt a következtetés sem lehet más, mint baromság.

A szervezetben akkor van nagy számban antitest, amikor éppen védekezik valamilyen fertőzés ellen.

Alapállapotban nincs, vannak viszont olyan emlékezősejtek, amelyek felismerik, ha olyan vírus kerül a szervezetbe, amellyel korábban már találkoztak, és akkor figyelmeztetik a szervezetet, amely nekiáll antitesteket termelni, hogy legyőzzék a vírust.

"Karikó Katalin arról is beszélt, hogy a vakcina által létrejövő, úgynevezett emlékezősejtek védelmet nyújtanak még akkor is, ha eltűnik az ellenanyag a szervezetből, vagyis, ha egy évvel a vakcina beadása után megfertőződünk, az emlékező sejtek automatikusan termelni kezdik az ellenanyagot."

Persze nyilván Karikó a hülye, a blogger meg a szakértő.

Sir Gombóc 2021.04.04. 19:19:08

@ulpius66: 2. Mekkora egy büdös görény vagy te! Az emberiség szégyene vagy!

Ekrü 2021.04.04. 19:23:34

@MEDVE1978:
"Eddig a Sinopharmmal kapcsolatosan hallani olyanokat, hogy az antitest szám nem megfelelő a második oltás után, ezért harmadik oltás kell. Ha az ember gondolkozik egy kicsit, akkor ez valószínű, hogy a többi oltásnál "-Ez teljesen igaz.Nekem a nagyobbik gyermekem anno újra kellett oltani BCG-vel,mivel a szervezete nem reagált az oltásra.Ez valószínű bármelyik oltással előfordul egyes embereknél.

taga20 2021.04.04. 19:30:50

@Sir Gombóc: egy nyomorult munkásőr ez a szarházi!

Ekrü 2021.04.04. 19:36:32

@lobster thermidor:
" A keleti vakcinával oltottak beutazásainak az engedélyezését a tagországok egyéni döntésére bízta az unió. "-A tagállamok pedig minden további nélkül el fogják fogadni a keleti vakcinákat is.Jó példa erre Görögország és Horvátország bejelentése,miszerint mindenki mehet akinek vakcinakártyája van függetlenül attól , hogy milyen vakcinát kapott.Bármelyiket elfogadják.így fog tenni a többi állam is, hisz nyár elejére még olyan kevesen lesznek beoltva a világon,hogy egy állam sem lesz olyan idióta,hogy kizárja a potenciális turistákat az országból.
Ráadásul ez az egész nem más mint politikai huzavona,hisz eddig sem tettek különbséget a keleti és nyugati vakcinák között. Aki Kínában vagy Oroszországban kapott gyermekkori oltást azt biztos nem az Amerikában megvett vakcinával oltották azt mégis utazhatott szerte a világon.Nem volt olyan kitétel,hogy újra kéne oltatni magát utazás előtt nyugati vakcinával.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.04. 20:15:00

@horrorpornó bábszínház:

Egyrészt én azt hiszem, ez ennél bonyolultabb:
theconversation.com/why-do-antibodies-fade-after-a-covid-19-infection-and-will-the-same-thing-happen-with-vaccines-148047
"However, some may persist as long-lived plasma cells (LLPCs), which can live for many years in our bone marrow, continually manufacturing and releasing large quantities of antibodies."

Másrészt (és ez itt a lényeg) itt nem arról beszélünk, hogy 4-6-8-10 évig fennáll-e a védettség, hanem arról, hogy 4-6-8-10 hónapig megvan-e.

Nyilván senkiben nem merült fel, hogy Karikó ne tudná sokkal jobban, mindenesetre ő is azt mondja, hogy nagyon kíváncsi, meddig jó a vakcinája. Ha az antitestek jelenléte még pár hónapig sem kimutatható, akkor nyilván a keresésük nem jó módszer, ahogy írod te is. Egyelőre minden okunk megvan azt gondolni, hogy jó.

A bejegyzésnek van egy alapvetőbb üzenete is: Mérni/tesztelni kell (azt, aminek van értelme) és ez nehéz ügy, hiszen kormányunk nem ezt a vonalat nyomta eddig.

Egyébként köszönöm a kommentet, az is lehet, hogy neked lesz/van igazad.
Meg azt is köszönöm, hogy most nyomdafestéket tűrő volt, meglepett.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.04. 20:40:41

@Sir Gombóc:
Előljáróban: Nem az van odaírva, hogy "semmit sem ér", hanem az, hogy "sokszor semmit sem ér". Ez azért nem ugyanaz.

Azt kell tisztáznunk, hogy bizonyítékokat akarsz egy vitában vagy csak érdeklődsz.

Ha az első, akkor az most nem fog menni.
Félbizonyíték lehet, hogy ha rákeresel, egy csomó bulvár-találat feljön erre, nyilván a fene tudja, mennyire hitelesek.

Ha a második, akkor: Nekem 3 olyan ismerősöm is van, aki most újra koronavírusos lett és ősszel is az volt (mindegyik esetben bizonyítottan, tesztelten, regisztráltan, stb). Ezekből kettő esetben az őszi betegség enyhe volt, most durvább. A harmadik esetben ugyanolyan enyhe lefolyású az őszi és a mostani is (fiatal az illető). Olyanról is hallottam (bár ez nem közvetlen ismerős), hogy ősszel is és most is kórházba került a betegséggel.

Azt mondják, a mostani variáns annyival agresszívabb, hogy akinek nem lett elég bika védettsége, azt könnyedén elkapja. Vagyis nem az a lényeg, hogy annyiban eltérne.

A kérdésed azért lényeges, mert ilyen és ehhez hasonlóan fontos adatok itthon nem nyilvánosak, pedig nyilvánvalóan szükséges lenne tudni. Látod, mostanában nagy sajtója volt, hogy nem tudható meg, hány beoltott eü dolgozó kapta el a vírust az oltás óta.

Röviden:
Ha azért kérdezted, mert te ebben nem hiszel, akkor az a te dolgod, nem tudlak meggyőzni.
Ha azért kérdezed, hogy jobban vigyázzál-e most, akkor én a helyedben jobban vigyáznék.
Ha azért kérdezed, mert osztályvezető főorvos vagy és a saját tapasztalatoddal szeretnéd az itteni tudatlanságot megvilágítani, akkor világítsd meg nyugodtan, az olyan kommentek az igazán jók, amik kiegészítik a témát, mégha cáfolják is.

Az immunmemória felvetése jogos, reagáltam erre egy másik kommenttel kapcsolatban az előbb. Reméljük igazatok lesz.

Motorogre 2021.04.04. 20:48:47

Ugye ismeritek a játékelméletből a fogoly-dilemmát ? Az oltás (és a jutalomcumi: az igazolvány) is ilyen: mindenki más olttassa be magát (mert én félek a mellékhatástól, vagy hirtelen terhes, autóimmun vagy zombi lettem) és így én is védettséget szerzek a járvány ellen. És az eredmény: mind megszívjuk, minden téren.
Amúgy az egész ország tudva vagy tudatlanul ki-be jár a covidban, sokan szereznek spontán immunitást - ezt a hatást kellene pontosan felmérni, és figyelembe venni. Eddig csak elhagyolt becslések hangzottak el.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.04. 20:54:19

@Motorogre:
Arról nem is beszélve, hogy egyik nap azt mondják a szakértők, hogy tünetmentesen vagy nagyon enyhe tünetekkel is lehet valaki beteg, másnap meg azt, hogy aki az elmúlt 3 hónapban beteg volt, az nem menjen oltakozni. Végül meg beterelnek mérés nélkül oltásra.

dave_gahan 2021.04.04. 21:00:20

@dare: A nyájimmunitás elérésekor már semmi értelme az oltásigazolás rendszerének. Egyrészt attól még qrva messze vagyunk, másrészt a nyájimmunitás azt jelentené, h olyan mértékű az átoltottság, h lehetséges a teljes nyitás. Addig viszont éppen az lenne a cél, h a fokozatos nyitással visszaengedjük az életbe azokat, akik már megfelelő mértékben védettek. Akik elkezdhetik visszapörgetni a gazdaságot, akik mindezzel már nem terhelik az eü rendszert. Ismétlem, én egészséges 40-esként még időpontot sem kaptam oltásra, de eszembe sem jutna hőzöngeni azért, mert mások számára már enyhítenek a korlátozásokon, sőt, örülni fogok neki. Az oltás nem kötelező, de jó lenne ha mindenki felfogná azt az összefüggést, ami a történet mögött van.
Akik diszkriminációt kiáltanak ebben a helyzetben, azok egyszerűen csak annyit látnak, h mások visszakapják az életüket (vagy legalábbis annak egy részét), míg ők nem - kizárólag a saját döntésük miatt. Ezt a következményt pedig nem szívesen élik meg, keserű érzés lehet lenyelni ezt a békát..
Szokás még jönni a saját joggal... Nos, joga van, csak nincs információja, ami alapján dönteni tudna.

Exploiter 2021.04.04. 22:00:08

@dave_gahan:

“csak nincs információja, ami alapján dönteni tudna”

Senkinek sincs információja, ami alapján dönteni tudna.
Azt se tudod, elkaptad-e már, azt se tudod, hogy ha elkapod valaha, lesznek-e egyáltalán tüneteid, vagy peches vagy és belehalsz.
Azt se tudod, te hogy reagálsz az oltásra, azt se, hogy nálad kiépül-e az immunitás, se azt, hogy milyen hatása van hosszú távon a technológiának.
Ebben a kérdésben csak százalékok vannak, esélyek, meg vakhit, bármelyik oldalon is állsz.
Abszolút megértem, aki bezárkózik, abszolút megértem, aki leszarja az egészet, abszolút megértem, aki oltani akar, azt is, aki semmi áron nem akar.
Egy a lényeg, hogy végre ne próbáljunk már mindenkit megmenteni mindentől, az életet élni kell, emberi módon, amúgy semmi értelme nincs létezni.
2020 óta nincs élet és az ilyen hülye szabályok csak akadályozzák, hogy valaha is legyen újra. Amint be van oltva mindenki, aki akart, MINDEN korlátozást el kell felejteni örökre és elfelejteni, hogy ez a marhaság valaha is megtörtént.

horrorpornó bábszínház 2021.04.04. 22:41:26

@LebensraumamOsten:

Igaz, nem kell oltatni. Csak hozni egy törvényt, hogy aki nem oltatta magát, az marad karanténban továbbra is, nem engedik be még élelmiszerboltba sem szeptember után, de egész nyáron sem mehet be semmilyen szórakozóhelyre, strandra, fürdőbe, moziba stb.

Az agyatlan kőkorszaki barmok ellen ugyanis tenni kell.

horrorpornó bábszínház 2021.04.04. 22:43:02

@Exploiter:
Nem, koma, ti oltásellenesek vagytok elmebeteg barmok.

dare 2021.04.04. 23:10:39

@dave_gahan: Nem arra céloztam, hogy akkor lesz majd igazán hasznos, csak megjegyeztem hogy az még kicsit odébb van.
Addig még játszhatjuk ezt a nekem van papírom az oltásról, neked meg nincs nevű játékot, ami tényleg csak azért bosszantó, mert szinte látom előre azt amit okozni fog majd.
Mert ha oltási igazolvánnyal lehet majd csak járni bárhova is, azzal odáig semmi baj nincsen, ha teszem fel van mondjuk 5 millió vakcina raktáron a keleti vakcinákból, van mondjuk 5 millió vakcina raktáron a nyugati vakcinákból, mert akkor mindenki eldöntheti azt, hogy élni szeretne ezekkel a jogokkal, vagy nem.
De most még korlátozások vannak, tehát még nincs miről beszélni.
Ha oldani fogják a korlátozásokat, akkor fog ez az oltási igazolvány csak felértékelődni.
Támogatom azt, hogy minél hamarabb induljon be újra a gazdaság, sőt, ezt szorgalmaztam is már korábban, a különbség csak annyi, hogy én ezt nem igazolványokkal képzelem el, hanem teszteléssel a határokon ingázóknak, és szabad mozgással az országon belül élő embereknek.
Ettől még jöhetnek külföldi vendégek az országba akár milliószámra is, csak legyenek mind letesztelve.
Úgy nem tudjuk pörgetni a gazdaságot, hogy a nyugdíjasokat , a krónikus betegeket, és az egészségügyi dolgozókat ( néhány pedagógussal és kiváltságossal karöltve+ akik átestek a fertőzésen) szabadon engedünk az igazolvánnyal, mert ez kevés lesz egy normálisabban zajló működéshez.
Ha viszont a határokon tesztelnénk, és le tudnánk csökkenteni a halálozások számát nagyon minimálisra, majd még tovább szűrni az eseteket addig amíg nullához nem érünk, akkor onnantól kezdve feleslegesnek tartanám az igazolványt, mert még ilyen középkori barbár módszerekkel is több hasznot tudnánk a mostani időszakból kihozni, mint ezzel az oltási igazolvánnyal.
Utolsó gondolatom az, hogy én Kínával példálózzak, de ott olvastam olyan esetet, hogy egy diáklány külföldről hazavitte a vírust, és gyorsan le is teszteltek úgy 47 millió embert a környezetében, mert biztos ami hótziher.

Ha lazítják a korlátozásokat, majd egy hónapon belül megkapom az oltást, majd 4 hét múlva a másodikat, akkor az úgy oké, egy árva mukkot nem fogok utána szólni.
De ha nem így lesz, ha még júliusban se fogom megkapni a második oltást, közben itt tömegek fognak majd járkálni ilyen-olyan rendezvényekre, sporteseményekre, külföldi utazásokra, az már azért egy picikét zavarni fog majd, amit szóvá is fogok majd tenni minden egyes alkalommal.

Exploiter 2021.04.04. 23:11:24

@horrorpornó bábszínház:

Nem vagyok oltásellenes.
Az őrültek a fejükbe vették, hogy ez a kulcs. Senkit nem beszélek le róla, csinálják. Sőt, egy 85 éves rokont én győztem meg, h kell neki, ha már van.
De minél tovább húzzatok ezt az őrületet, annál nagyobb lesz a pofára esés.

horrorpornó bábszínház 2021.04.04. 23:17:33

@lobster thermidor:
Nézd, egyszerű a választás: vagy élni akarsz, idén még csak Magyarországon (mert jövő januárig kaphatsz másik vakcinát, ha akarsz, bőven a lakosságszám fölötti mennyiséget kötöttek le), vagy az utazás reményében meghalni.
És hát van az a régi mondás, hogy aki hülye, haljon meg.

Én meg úgy vagyok vele, hogy leszarom, milyen vakcina, ha nyáron itthon legalább tudok koncertre járni, meginni egy sört a haverokkal, utazni országon belül - kurvára jól kibírom külföld nélkül, akár több évig is (pedig egyébként szoktam járni).

@ulpius66:
És ki a faszom akar Kínába menni a (remélhetőleg) nép általi akasztás elől menekülni akaró magyar kormánytagokon kívül?
100 ezer magyar biztosan nem (a magyarok 1%-a), ahogy 1 millió sem Németországba (10%). A magyarok legalább 50%-a nem megy sehova, nemcsak vírus idején, máskor sem, mert örül, ha kenyérre futja. Ne higgy a KSH Orbán-parancsra összehazudozott átlagkereset-kamujának.
Persze a leghülyébb fidesztrollnak - igen, ez te vagy - ezt elég nehéz lesz belátnia.

@DFK:
Semmi.

@p.a:
"Szputnyik ugyanaz, mint az Astrazeneka."
Hát kurvára nem. Azonos a gyártástechnológiája (adenovírusra épül), de ilyen alapon a nyelestengely meg a váltófogaskerék ugyanaz, mindkettő forgácsolással készül, fémből.
Az orosz eddig még nem okozott vérrögöt senkinek. Az AZ már egy csomót.

@birka menet:
Te ugyanolyan politikailag elvakult agyatlan ostoba s*gg vagy, mint ulpius66, csak a másik oldalról. A hozzád hasonlók riasztanak el egy csomó embert az ellenzékre szavazástól.
Ha meg már orosz cuccról írsz, legalább próbáld meg a magyar szabályok szeriont helyesen leírni a nevét, ne csak a csökevényes angoltudásoddal "villogva". Egyrészt a vége -nyik, nem -nik, az elején meg nézd meg, hogy mondják a szar szót oroszul, aztán hívj valakit, aki le is tudja írni, mert azok a szemét ruszkik még betűből is másfajtát használnak, csak hogy a hozzád hasonló félkegyelműekkel (oroszul: igyiot) kibasszanak.

@Exploiter:
Bocs, de kicsit utána kéne nézned azoknak a fogalmaknak, amelyeket összehánytál.
Pont a jogállam lényege, hogy amikor mások életéről van szó, akkor az ő élethez való jogaik miatt magasról szarik a te szabad akaratodra meg a hozzád hasonló istállóból, a jászol elől menekült agyatlan barmokéra, amíg mások életét veszélyeztetitek. És te azt teszed. Vagy oltasd be magad, vagy maradj a ketrecben, ahová való vagy.

John Doe3 2021.04.04. 23:18:29

@Exploiter: egyéni szinten nincs információja. De az emberek a döntéseiket túlnyomórészt -- helyesen -- statisztikai alapon hozzák, és ahhoz megvan a szükséges információ. Amit nem mérnek fel az emberek helyesen, az a kockázat (amennyiben megvan a halálos kimenetel nem 0 valószínűsége x a halálozás mint veszteség mértéke). Ezt sokan lekicsinylik (a halálos kimenetel valószínűségét 0-nak tételezik), míg az oltás kockázatát extrém módon túlbecsülik. Ennek alapján hoznak meg hibás döntéseket.

John Doe3 2021.04.04. 23:24:19

@horrorpornó bábszínház: belföldön is van elég fertőzött ahhoz, hogy az oltás nélküli belföldi nyitás (sörözés, koncert) még súlyos gondokat okozzon, még határzár esetén is. Az én gondom csak az, hogy az átoltottság elég magas szintje lenne szükséges a nyájimmunitáshoz, amit a regisztráltak teljes oltakozása sem fog biztosítani. Azaz: prolongáljuk a vészhelyzetet (feltéve persze, ahogy egyik kollégám mondta volt: ez nem cél, hanem eredmény), hacsak a paradigma nem változik meg.

horrorpornó bábszínház 2021.04.04. 23:49:31

@Exploiter:
De,egyértelműen az vagy. Legalább saját magadnak ne hazudj.
Aki meg ennyire fél az oltástól, mint te, az legyen is bezárva otthon.

"Amint be van oltva mindenki, aki akart, MINDEN korlátozást el kell felejteni örökre"
Igen, azok számára, akik be vannak oltva. Akik meg nincsenek, azoknak karantén, amíg nem oltatják magukat, mert azok mind közveszélyes elmebetegek.

@ulpius66:
Te pont olyan agy és értelem nélküli véglény vagy, mint ő, konkrétan te vagy a leghülyébb fidesztroll, akit nemcsak anyád, de már a többi fidesztroll is szégyell.

Ahogy birkamenetet is a sajátjai.

"Az oltási igazolvánnyal sokkal több jogosítványod lesz"
Nekem már van, mivel van több jogosítványom? Mármint olyan, amit ez az igazolvány ad.

@birka menet:
Itt (is) konkrétan faszságokat hordasz össze. A Szputnyik V (szputnyik ví -a a vít angolul ejtik, nem oroszul, az ve lenne) már EU-engedélyezés alatt van, és a franciákon kívül mindenki támogatja is, mert kiválóan működik. A szerbek pl. azzal oltanak, semmi mellékhatás, pedig már több millió embert oltottak vele.

Téged pont úgy szégyell a saját politikai oldalad, mint az ulpius nevű segget a többi fidesztroll. A hozzéád hasonlók miatt nem szavaz egy csomó ember az ellenzékre, szóval te így Orbán szekerét tolod, jobban, min ulpius. Kár, hogy a mákszem agyaddal nem vagy képes felfogni. (Bár nem lepődnék meg azon sem, ha a Lendvayból kapnád a fizetésedet, mit ő, mert sokkal hatékonyabban tántorítod el az embereket az ellenzékre szavazástól, mint ahogy ő a Fidesz mellé állítja őket (mert ő is inkább eltántorítja azt aki a Fideszre szavazna))

@dare:
Nincsenek semmiféle többletjogok.
Azoktól kell jogokat megvonni, akik másokat veszélyeztetnek azzal, hogy nem oltatják be magukat. Ahogy a fertőző betegeket is karanténba zárják, vagy a veszélyes elmebetegeket elmegyógyintézetbe, mert veszélyesek a társadalom többi részére.
Ez pont igaz rájuk is.
Ráadásul ők szabad akaratukból teszik, míg mondjuk a fertőzött vagy az elmebeteg nem szabad akaratából az, azaz ha nem tetszik nekik a jogfosztás, akkor beoltatják magukat, és a várakozási idő letelte után máris megszűnt a jogfosztottságuk. A kezükben a döntés.

@Törpe minoritáska:
Nem, egy szűrő az idiótáknak a társadalomból való kiszűrésére.

@p.a:
"itt nem arról beszélünk, hogy 4-6-8-10 évig fennáll-e a védettség, hanem arról, hogy 4-6-8-10 hónapig megvan-e"
Igen, csak hülyeségeket írtál.
A magas antitestszám azt jelenti, hogy a szervezet készenléti állapotban van. Azaz éppen jelzést kapott, kiadta a riasztást, és várja a támadást. Ezt nem fogja évekig tenni, a szervezet nem hülye. Pont az a lényeg, hogy ha az antitestszám lecsökken is, a szervezet emlékezni fog a vírusra, és amikor az belép, elindítja az antitestgyártást.
És néhány hónapig biztosabban megteszi, mint évekig. Nem véletlen, hogy aki másodszor is elkapta a fertőzést, az enyhe tünetekkel úszta meg a másodikat. Mert elkapni el fogod, csak pár nap alatt leküzdi a szervezeted - bár ez alatt a pár nap alatt fertőző vagy, továbbadhatod, mivel az egész szervezetre elegendő antitest legyártása nem 2 másodperc alatt történik.
De mint írtam, nem velem vitatkozok, hanem Karikóval, persze ha te több vakcinát fejlesztettél már ki, mint ő, akkor biztos neked van igazad.

@Motorogre:
Akkor csináltatsz antitesttesztet, ahányszor csak ki akarsz lépni otthonról. Természetesen pénzért, lehetőleg sok pénzért.
Ha van, kimehetsz, ha nincs, nem. Ennyire egyszerű azoknak az ostoba, önző barmoknak, akik a saját idióta hisztijük miatt mások életét akarják veszélyeztetni.

dare 2021.04.04. 23:51:48

@John Doe3: 6566 volt a mai fertőzöttek száma.
Tegnap volt 8637.
Tegnapelőtt 9055.
Valóban csökken az esetszám, amit jó lenne 1000 vagy 500 alá csökkenteni a lehető leghamarabb, mert akkor határzárral (vagy inkább úgy fogalmazok kicsit azért komolyabb odafigyeléssel, ami nálam a többszörös tesztelést jelenti) és az új esetek lokalizálásával elejét vehetnénk egy újabb fertőzési hullámnak, és meg lehetne kockáztatni egy óvatos nyitást.
Tessék-lássék módon történő védekezéssel viszont ezt nem lehet csinálni, nincs az az erődítmény, amit ne lehetne bevenni úgy, hogy az tele van nagyon sok kiskapuval.

Ekrü 2021.04.04. 23:53:44

@dare:
"a különbség csak annyi, hogy én ezt nem igazolványokkal képzelem el, hanem teszteléssel a határokon ingázóknak, és szabad mozgással az országon belül élő embereknek."-A szlovákok is valami hasonlóval próbálkoztak,az eredményt pedig láthatjuk.Jelenleg az egész országot hetente tesztelik, a járvány mégis dühöng, az ott élő embereknek pedig már tele van a hócipője az egésszel. (Vannak szlovák ismerőseink és elegük van már.)

horrorpornó bábszínház 2021.04.04. 23:54:51

@dare:
"szabad mozgással az országon belül élő embereknek"
Azaz belföldön hadd terjesszék a fertőzést. Mert azt ugye hallottad már, hogy a vírus már itt van az országban?
Gratulálok! A gondolkodásképtelenségi igazolványt máris kiválthatod, jár neked.

@John Doe3:
Nem tudom, miért nekem írod ezeket, én is így gondolom.

horrorpornó bábszínház 2021.04.05. 00:00:19

@dare:
Csökken az esetszám, mert ma a nagypénteki tesztek eredménye jött meg. Egészen csütörtökig alacsony is marad, mert ünnepnapokon meg hétvégén kevesen mennek teszteltetni.
Csütörtök-pénteken jönnek meg a kedd-szerdai, azaz hétköznapi tesztek eredményei, akkor majd megint emelkedni fog, 8000-9000 környékére. A kevesebb mint 1 millió mindkét adagot megkapott még kurva kevés bármiféle közösségi immunitáshoz.

Ami a védekezést illeti, jóval szigorúbb lezárás kellett volna, mint ami itt november óta van, de rövidebb ideig.

@Ekrü:
A magyarokhoz képest minden téren jobban állnak (1 millió lakosra vetítve). Szóval valami eredménye mégiscsak volt.

]{udarauszkasz 2021.04.05. 00:05:43

Talan azt se artana figyelembe venni, hogy aki volt covidos, az szinten vedett,sot,az antitestek elfogyta utan meg mindig kepes az immunrendszer egy ujabb koronafertozes eseten emlekezetbol ujabb antitesteket termelni.Aztan ott van meg a sejtszintu immunitas,es tarsai Szoval az immunitas egy eletre szol, es legfeljebb megfazasszeru tunetekkel tulelheto egy ujabb fertozes, kiveve azt, akinek valamiert problema van az immunrendszerevel. De ez ritka, az emberek ezen csoportjara az influenza, es egyeb jobbara veszelytelen fertozesek is problemasak.
Szoval!
A jelenlegi korlatozasok (2 millio folotti legalabb egyszer beoltott + a meggyogyultak miatt)mar semmit se ernek, semmi ertelme ennek a kabarenak, hagyjatok az embereket elni.

]{udarauszkasz 2021.04.05. 00:12:42

@horrorpornó bábszínház: zarkozzon be az, aki fel, es aki tenyleg beteg.
Sokan a hatarzarat preferaljak. Nekem a csalad fele Ausztriaban a masik fele Magyarorszagon el. 2 nyelven nottem fel. A hatar az ma mar csak egy kacskarongos csik a terkepen(legalabbis annak kene lennie) mert ez itt egy osszenott regio, Mosonmagyarovarnak tobb koze van gazdasagilag Becshez es Pozsonyhoz, mint Pesthez, vagy akar Gyorhoz. Ha elvagjatok a hatart, azzal szetvagjatok a fel megye gazdasagi es tarsadalmi osszekotteteseit.
Gyerekek, a vasfuggony a torikonyvben jopar oldallal odebb van, felejtsuk mar el vegre.

dare 2021.04.05. 00:13:22

@horrorpornó bábszínház: Ezt onnantól ha lesz elegendő vakcina, már meg lehet tenni, simán lehet adni a többletjogokat, vagy elvenni belőlük, ki hogyan nézi ezt. Ez olyan döntés, ami egy világjárvány megfékezése érdekében az egyetlen járható út.
Feszegethetünk sok oltásellenessel morális kérdéseket, de nagyon sokféle vakcina van, és tényleg lehet választani közülük.
Ha ilyen sok vakcina közül se akarják beoltatni magukat egyikkel sem, az már tényleg csak az ő felelősségük.
Ráadásul a védőoltások között is sok különbség van, csak talál tán egyet valaki ami neki megfelelő.
Én pl az Astrával nem szeretném magam beoltatni, mert ott 12 hetet kell várni a második oltásra, de szerencsére van több másik helyette.
Ennyiből meg lehet találni mindenkinek a neki tetszőt, ha nem, az már tényleg egyéni probléma.
De legyenek vakcinák.
Ez a legfontosabb, mert ha van választék, és minden regisztrált embert minél hamarabb be tudnak oltani, annál hamarabb beszélhetünk majd többetjogokról vagy jogfosztásról.
Addig nem.

horrorpornó bábszínház 2021.04.05. 00:15:01

@p.a:
Minden hozzászólásom minden szava tűri a nyomdafestéket.
Keress rá az Indexen, a Telexen és a 444-en.
Ez 3 sajtótermék, mindegyik szerepelt legalább az egyik valamelyik cikkében, de a többség mindhároméban. Azaz tűri a nyomdafestéket.

dave_gahan 2021.04.05. 00:19:02

@Exploiter: A vakcinák vonatkozásában azért van elég információ, ráadásul hétről hétre többet lehet tudni. Azért ne csináljunk már úgy, mintha az oltások hatékonysága, vagy biztonságossága vagy-vagy alapon működne. Könyörgöm, több száz millió ember átoltására készülve ez kicsit kevés lenne...

dare 2021.04.05. 00:20:59

@Ekrü: Ha sikerül csökkenteni az esetszámokat a minimálisra, csak abban az esetben van értelme.

@horrorpornó bábszínház: Miért terjesztenék a fertőzést te nagyon okos, pont erről írtam, ha lecsökkentjük az esetszámokat, majd figyelve hol nem sikerül gátat szabni a terjedésnek, ott akár szigorú karantént alkalmazni addig, amíg újra nem csökken a fertőzések száma.
Volt is erről korábban szó, hogy felosztják majd az országot védekezés szempontjából, majd nem lett az egészből semmi.
Pedig ez jó ötlet volt, nem tudom miért nem alkalmazták.
Ettől minden jobb.

dare 2021.04.05. 00:27:05

@horrorpornó bábszínház: Ebben lehet valami, lehet tényleg ez okozza csak a számok csökkenését.

@jancsi_1: De jó hogy itt vagy, akkor én lépek is.
Csak nyugalom, ne turbózd fel túl magad.

horrorpornó bábszínház 2021.04.05. 00:28:15

@]{udarauszkasz:
Van, amelyik egy életre szól (himlővakcina), van, amelyik meg nem (pl. tetanusz - a diperte a difteria (torokgyík), pertussis (szamárköhögés) és tetanusz ellen véd, kb. 1950 óta mindenki megkapja, mégis halnak meg tetanusz miatt emberek, torokgyíkban már valóban nem). Nem véletlenül adnak tetanuszoltást, ha mondjuk rozsdás szögbe lépsz. Hiába kaptál dipertét gyerekkorodban.
De a influenzavírus elleni védőoltás sem véd 1-2 évnél tovább.

Bezárkózásról szó sincs. A magukat nem oltató hülyéket be kell zárni. Határtól függetlenül. Ha nagyon utazni akar, beoltatja magát, és amint letelik az immunitás kialakulásához szükséges idő, már mehet is. Ha meg ennyit nem vállal, akkor maradjon a seggén a szobájában, még a kaját is csak házhoz szállítással.
(Természetesen csak azután, amikor már van annyi vakcina, hogy megkaphatná, azaz szabad akaratából nem oltatja magát. Aki ennyire hülye, dögöljön meg a lakásában, ne másokat fertőzzön.)

@dare:
Addig nem - addig mindenki egyformán jogfosztott, ahogy most is. És ez jól van így, illetve nincs jól, mert sokkal erősebb zárás kellene, legalább 10 ezerrel kevesebb ember halt volna meg, de lehet, hogy 20 ezerrel, azaz Orbán nyugodtan nevezhető tömeggyilkosnak, mert ezekért a halottakért ő a felelős, ahogy szeptemberben mondta is, hogy a halottak számában méri a sikert. Pol Pot is abban mérte.
A többiben egyetértünk.

Ekrü 2021.04.05. 00:28:52

@horrorpornó bábszínház:
Én nem nevezném azt jónak ,hogy összeomlott az egészségügyük és segítséget kellett kérniük...

horrorpornó bábszínház 2021.04.05. 00:34:54

@dave_gahan:
Hadd hőbörögjenek, ki nem szarja le, ha ennyire másokra tekintettel lenni képtelen önző barmok.
Nem kötelező az oltás, de aki nem oltatja be magát, annak karantén. Ha elkapják, hogy megszegte, akkor meg pénzbüntetés + börtön. Ja, és ha megbetegszik, akkor nincs kezelés, dögöljön meg, ő vállalta.

@dare:
"Miért terjesztenék a fertőzést te nagyon okos"
Talán próbálj meg gondolkodni, hogy miért terjesztene egy nem oltott barom fertőzést.
Ha nem terjesztené, akkor miért is oltanak szerinted?

horrorpornó bábszínház 2021.04.05. 00:36:33

@Ekrü:
Az csak azt mutatja, hogy az egészségügyük nem igazán erős.
De 1 millió lakosra vetítve minden számban verjük őket. Ami ez esetben negatívum, nem erény.

dare 2021.04.05. 00:49:36

@horrorpornó bábszínház: Amire céloztam, az már egy komolyabb védekezés fázisa közbeni pillanat.
Nem a mostani, amit nem is tudom minek nevezzek.
Jelen pillanatban egy nyitással egybekötött belső vándorlás csak rontana a helyzeten.
Szerinted erre céloztam?

dare 2021.04.05. 00:54:34

@horrorpornó bábszínház: Mármint azt szerettem volna szerinted, hogy minél több ember menjen tökön-paszulyon keresztül az országban, csak nem okoz ez akkora nagy gondot jelent pillanatban az itt élőknek?
Biztos rosszul fogalmaztam valahol, de hol ment ez ennyire félre?

dare 2021.04.05. 00:57:26

@dave_gahan: Ha májusban minden regisztrált megkapja majd az első oltást, akkor vedd úgy hogy nem írtam semmit se erről az oltási igazolványról.

Exploiter 2021.04.05. 02:02:36

@horrorpornó bábszínház:

De kurvára elegem van a magadfajtából.
Miért gondolod, hogy az életed ér nekem bármit is? Erre a hülye felvetésre alapoztok mindent.
Rohadtul nem ér.

Exploiter 2021.04.05. 02:20:01

@dave_gahan:

Hmm igen, hát majd ha a beoltott nők gyereket szültek, azok felnőttek, meg úgy általában eltelt tíz év, amennyi ideig egy rendes tesztelés szokott tartani, na utána lesz elég információ.
Addig marad a hit.

lobster thermidor 2021.04.05. 09:07:27

@horrorpornó bábszínház:
Félreérthettél, mert én már be vagyok oltva, és van egy szép plasztikkártyám is, ami igazolja ezt. Ettől függetlenül, vagy talán pont ezért, a különféle vakcinák körüli politikai huzavonát látom ebben az védettségi igazolvány mizériában.
@Ekrü:
Minimális eltérésekkel ezt mondom én is.

odamondó 2021.04.05. 09:11:40

Az egész diszkrimináció addig amíg a kormányok illetve a gyógyszergyártók nem hajlandóak garantálni a felelősségüket a mellékhatásokért.

Addig az egész csak félrebeszélés és alsó hangon is egy mocskos zsarolás.

birka menet 2021.04.05. 09:18:31

@horrorpornó bábszínház:

Jaj te idióta, tehát nálad az a mérce, hogy mindegy, hogy mindegy hogy mivel csak oltsanak be, mert te már hülyét kapsz, hogy nem tudsz vedelni menni. Na pont az ilyen ostoba agyhalottakra bazirozza orbán az életfogytiglani uralkodását. Hát öcsém, akkor oltasd be magad a kinai gyökér szerrel, amelyiknek még lehet hogy a 3. nekirugaszkodás után sincs semmi hatása, de te villogjál, hogy kétszer megkaptad a szúrást meg a papírt, aztán már mehetsz is a haverokkal degeszre inni meg degeszre bulizni magadat.

Az ilyen esetekben mindig Kósalajcsi jut eszembe, aki anno reménytelen ellenzékiként egyszer azzal ruklolt elő, hogy a választói jogot az IQ szinthez kötné. Még szerencse, hogy ez nem valósult meg, mett különben nem mebetnél szavazni.
Igaz le se szarod, mert vedelned már lehet.

birka menet 2021.04.05. 09:55:19

@horrorpornó bábszínház:

Tovaris, jesli ti hoces mne predpodit ruskij jazik, vstavaj ranse ti durak. Potomu sto ti poni aes sto ja tebe pisu, polucis moj atvet po vengerski:

Tartsd magad ahhoz amit Csányi mondott anmo Kocsis Máténak: ha hazudozni akarsz, akkor menj a fidessbe! A te imádott ruszki Shitnikedről az EMA már többször is kijelentette, hogy a dokumentációk hiányosak és igy nem alkalmas az engedélyezésre. 2020 augusztusa óta akarják a ruszkik az EMA-t kikerülni az orbán félék segitségével, eközben meg már olyan vakcinákat engedélyezett az EU amelyek 2020 augusztusában még sehol nem voltak. Ennyit a Kreml jól ismert módszeteiről és megbizhatóságáról.

Abba meg már bele se menjünk, hogy ez a sputnyik vakcinát előállitó cégnek, illetve a vezér kutatójának annyi engedélyezett szere van, hogy a világot le tudná gyarmatositani. Milyen érdekes azonban, hogy ezek a "világraszóló" találmányok csak és kizárólag Oroszországban vannak engedélyezve, külföldön meg se próbálkoztak velük. Mintha egy tudatosan felfuttatott intézmény lenne, amelyet tucatnyi államilag elismert meg engedélyezett módszerrel meg termékkel stafiroztak ki, amitől az egyszerű 3-ik világbeli illibbant nép eltátja a száját és azt hiszi, hogy itt valami zseni laborral van dolga. Közben meg a ruszki Mérszarös Lölő modellel van dolga.

John Doe3 2021.04.05. 11:25:59

@dare: Örülök, hogy egyetértünk. Egyébként a németek területi bontásban az új fertőzések intenzitását (azaz 100.000 főre vetített számát, esetenként ennek 3 vagy 7 napos mozgóátlagát) mérik, és ha ez 100 főt meghalad, akkor szigorítanak. Idézett adataid szerint mi is e körül vagyunk, tehát lazításra nincs indok, és (a németeknél) ennek semmi köze ahhoz, hányan vannak már beoltva (ugye messze 50% alatt). Egyébként szintén német info, hogy a szakszervezetek az érettségi vizsgák teljes eltörlését kérik.
Nekem összességében úgy tűnik, mintha nálunk a lazításkurzus erősebb, és kevésbé megalapozott lenne.

munkanélküli informatikus 2021.04.05. 12:12:31

"A védettségi igazolvány érvényességét nem szabad dátumhoz kötni"

Ha az érvényesség dátuma nem rányomtatva szerepel a kártyán, hanem az internetről lehet leolvasni (a QR kód segítségével), akkor a kártya érvényessége nincs dátumhoz kötve. Hiszen a kártyához hozzárendelt lejárati dátum (az interneten) bármikor megváltoztatható.

VT Man 2021.04.05. 12:16:11

@horrorpornó bábszínház:
"A kevesebb mint 1 millió mindkét adagot megkapott még kurva kevés bármiféle közösségi immunitáshoz."

Minek kommentel az, akinek lövése nincs a témához?

Nem kell két adag a védettséghez, már egy adag után is jelentõs a védettség (lásd brit és izraeli adatok). A kettõ az a tartóssághoz kell.

Azt pedig nagyvonalúan elfelejted, hogy 4-4.5 millió magyar már átesett a víruson (Merkely Béla még februárban 4 milliót mondott).

VT Man 2021.04.05. 12:18:04

@munkanélküli informatikus:
Ha az érvényességi idõpontot interneten kell ellenõrizni, akkor az állam tudni fog minden alkalomról, amikor kocsmába, étterembe vagy színházba mész. A biztonság érdekében aki ellenõriz, az majd kell, hogy jelezze a helyszínt is (pl. Kék Osztriga bár).

Az lesz csak a jó világ!

Exploiter 2021.04.05. 12:18:53

@VT Man: jó lesz az inkább már 6-7nek is.

VT Man 2021.04.05. 12:19:28

@birka menet:
"Hát öcsém, akkor oltasd be magad a kinai gyökér szerrel, amelyiknek még lehet hogy a 3. nekirugaszkodás után sincs semmi hatása"

Kevesebbért is ment már ki a rendõrség házkutatásra... Amit leírtál, az nagyon durva rémhírterjesztés.

dare 2021.04.05. 12:21:33

@John Doe3: Ezzel az érettségivel itt még tuti nagy bénázások lesznek.
Hamarosan nyitunk, tanárok vissza tanítani ( egy oltással), diákok zöme magasról erre az egészre, majd érettségi, amire már lesznek fertőzött tanárok és diákok is, akik nélkül lesz ez az egész már megtartva.
Lezajlik az írásbeli rendben, mert megcsináltuk ezt már tavaly is kétszer lazán ( igaz, tomboló brit mutáns nélkül, de ez most részletkérdés szerintük), szóval vége az írásbelinek, kis bandázás a fiatalok körében, megint egy pár fertőzött.
Szóbeli még messzi, újabb bandázások, megint egy pár fertőzött.
Eredményhirdetés: sikeresen lezajlott az idei érettségi!

dare 2021.04.05. 12:29:33

@dare: De lehet ezt csak a bennem lakozó kisördög íratta csak le, és a valóság egy olyan jól megszervezett érettségi vizsgát fog majd hozni, amire elégedett csettintés lesz majd csak a válasz lenni részemről.
Bár így lenne, ez lenne a jobb.

John Doe3 2021.04.05. 12:34:59

@VT Man: azért erre a 4 millióra kellene valami erősebb bizonyíték. Az esetszámok számomra nem igazolják ezt, meg a korábbi mintavételes kutatás sem. Így viszont bukik az érvelés.

dare 2021.04.05. 12:43:02

@VT Man: De kell.
Az első adag is védettséget ad ez tény, de vakcináktól is függ, hogy ez a védettség pontosan hány százalékos is valakinek.
Nem mindegy ki milyet kap, okoz-e neki megfelelő immunitást az, vagy pl kapnia kell egy harmadik kínai vakcinát is neki (már ilyet is olvastam), szóval nem mindegy a védettség milyen hatásfokú egy vagy két oltást követően.
Az elérhető maximális védettség a két oltást követő 2 hét elteltével alakul csak ki, addig nem beszélhetünk magas fokú védettségi százalékokról senkinek az esetében sem.

Kotit 2021.04.05. 13:11:45

@VT Man: Ezekkel a számokkal meg lenne a nyáj immunitás. A maradék 2-3 millió ember okozna olyan számokat, amik 10 millióra vetítve is világbajnok?

Sir Gombóc 2021.04.05. 16:58:52

@horrorpornó bábszínház: a dolog ennél azért hangyányival összetettebb.

Sir Gombóc 2021.04.05. 17:02:18

@Exploiter: na pont ugyanennyi teszünk mi is a te nyomorodra.

Sir Gombóc 2021.04.05. 17:09:42

@VT Man: az a 4-4,5 milliós szám eléggé légből kapottnak tűnik.

Sir Gombóc 2021.04.05. 17:11:58

@VT Man: valójában nem az, mert van valós alapja az állitásnak.

Sir Gombóc 2021.04.05. 17:19:40

@dare: pfizerről, AZ-ről vannak brit adatok, az első oltás utáni 2-3. héten, ha jól emlékszem 80-85%-os hatásfokról cikkeztek a súlyos betegség kialakulásának megakadályozásában.

odamondó 2021.04.05. 18:35:10

@munkanélküli informatikus: és akkor szerinted a haver akinek a cége nyomtatja a kis kártyákat mégis miből keresne milliárdokat? Vajon miért kezdték el fejvesztve kinyomtatni a kártyákat??? Ne legyünk már naívak. Valaki itt jól keresett. Ugyanúgy mint a kínai vakcinán ami egy közvetítő cégen keresztül lett beszerezve igen olcsó áron.

birka menet 2021.04.05. 20:06:23

@VT Man:

Micsoda, rémhirterjesztés, hogy a kinai szert már 3-szor is lőni kell mert nincs hatása???? Apja, erről szól a világsajtó!!

Abba már bele se menjünk, hogy igy a kinai gyökérség igy már 100 dollárba kerül, miközben a Pfizerral 13 dollárért rég le lehetett volna tudni. De ugyebár a Pfizerral az orbán maffia nem tudta volna degeszre keresni az ofcsór számlájukat.

konrada 2021.04.06. 12:13:55

@birka menet: Meg arról is szól a világsajtó, hogy háromfejű kutyát ellett egy ló, hogy lapos a föld...

...ezért nem mindegy ki mit olvas világsajtónak...

driver70 2021.04.06. 12:41:50

Én még nem akarok öngyilkos lenni,de ki hogy érzi

Geert Vanden Bossche, egy világszerte elismert oltásszakértő és oltásfejlesztő, aki Bill Gates alapítványánál is dolgozott, nem törődve a karrierjével, most arra figyelmeztet, hogy a vakcina hatására az oltottak a mutánsok veszélyes, szupertörzseit tenyészthetik ki magukban, amik immunisak bármilyen védőoltással szemben. amit aztán továbbadnak, ezzel veszélyeztetve az egész emberi fajt.
Ha a világ nem hagyja abba a tömegek beoltását, akkor halálos járvány keletkezhet pusztító következményekkel, amit maga az oltás idézett elő.Ezt az oltást nem lenne szabad járvány idején adni. Nem véd a fertőzéstől. Sajnos nem látunk az orrunknál tovább. Elmulasztottuk, hogy összerakjuk a kirakó mozaikdarabkáit.
Az immunizáció olyan, mintha egy új programot telepítenél a számítógépre.
A saját, nem specifikus antitestjeink széles skálán dolgoznak, jöhet akármelyik vírusváltozat, megvédenek tőle.
A vakcina hatására keletkező antitestek másmilyenek. Ezek tartósan veled maradnak. Ezek viszont specifikus antitestek, amik csak egy bizonyos vírusra reagálnak. Más fajta vírusra nem tudnak reagálni.
A vakcina indukálta antitestek robosztusabbak és felülkerekednek a szervezet saját természetes antitestjein, és soha többet nem hagyják őket érvényesülni, így a szervezet a variánsokkal szemben védtelen lesz.
Aki oltat, az nagy bajba kerül, mert tönkreteszi a saját, természetes immunrendszerét.
Amikor az oltásokat görényeken tesztelték, a görények nagyon súlyos reakciót mutattak, amikor az oltás után kitették őket egy koronavírus fertőzésnek.
A vakcina nagyon súlyos globális problémát jelent, mert egyre fertőzőbbé és halálosabbá alakítja a vírust. Aminek a vége az lesz, hogy a vírus már olyan fertőző, hogy nem lehet megállítani.
Ez már most is zajlik. Az oltással a személyt tünet nélküli hordozóvá alakítjuk, aki ontja a vírust. Már most közel járunk a vakcinarezisztenciához.
Az oltással elveszted az immunrendszered legértékesebb részét, a veled született immunrendszert, mert ezt nem hagyja érvényesülni a vakcina által kiváltott antitest. Ez a hatás tartós marad, és minden védelmet elvesztesz bármely vírusvariánssal szemben. Vagyis a saját immunrendszered lenullázódik.
Ezt az oltást nem lenne szabad járvány közben használni. Mert megfizetjük az árát. Természetes járványoknál nem találkozunk egyre erősebb vírustörzsek megjelenésével. A helyzet már kezelhetetlen. Mi magunk mutáljuk a vírust az oltással.

Na ez a durva

konrada 2021.04.06. 13:35:45

@driver70:
Nem, hát nem.

...de teszem hozzá, hülyeséget könnyebb leírni-terjeszteni, mint végig gondolni.

Világjárványok tucatjait számolták fel - a covidnál sokal halálosabbakat: lásd tbc, kolera, himlő, stb... - oltásokkal az utóbbi 150 évben.

...s qrva nagy szerencse, hogy az öngyilkos hajlamúak - oltást elfogadók - voltak többségben a természetes kiválasztódást propagálókkal szemben, mert az tény és való, hogy annak is van létjogosultsága, mert akinek a szervezete képes önmagától megfelelő választ adni ezen támadásokra, az sokkal életrevalóbb leszármazottakat képes világra hozni...
...de ehhez nem egy esetben - az akkoriban sokkal erősebb genetikai állapotú (hiszen már gyerekkorukban meghaltak azok, akiknek a szervezete gyengébb volt) - lakosság közel felének az elpusztulására volt szükség.

...én meg - a 20. század közepe-vége, és 21. század gyerekeit ismerve nem kockáztatnám ezt.
...s lehet hogy ez is durva...

driver70 2021.04.06. 13:46:45

@konrada: Van néhány orvos a családban és ők is hasonmló dolgokról beszélnek és egyikük sem akarja beoltatni magát.

konrada 2021.04.06. 14:28:48

@driver70:
...azért persze az is benne van, hogy ez a náthajárvány nem egy himlő, vagy pestis, így az 1% körüli halálozási rátájával lehet kockáztatni az oltás elhagyását is azoknak, akik nem féllábbal a sírban állnak.

...de ettől még tartom, hogy a járvány működési mechanizmusa hasonló a többi járványhoz: csak akkor szűnik meg, ha elfogy a támadható emberi szervezet vagy immunizálódástól, vagy elzárástól.

Ezért ezt az oltásellenes okoskodás csak addig tolerálható, míg önveszélyezteti magát az ember, de ha közveszélyes...

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.14. 19:27:20

@Sir Gombóc:
Emlékeztem a kérdésedre, ezért visszakerestem, mert ma beszéltem egy laboros kutatóval, aki a következőt magyarázta nekem: Úgy tűnik, hogy az angol és dél-afrikai variánssal való találkozáskor a régebben alapvariánssal (a kínai) megfertőződöttek nagy erővel kezdik termelni az antitesteket, de azok nem tudják lenyomni az újfajta vírust.
Gondolom hamarosan olvasható majd a sajtóban is.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.14. 19:29:58

Kapcsolódó, 12 nappal a bejegyzés után:

Merkely: Ősz előtt nem vizsgálják központilag, hogy mennyi antiteste termelődött a kínai vakcinát kapóknak.
444.hu/2021/04/14/osz-elott-nem-vizsgaljak-kozpontilag-hogy-mennyi-antiteste-termelodott-a-kinai-vakcinat-kapoknak
süti beállítások módosítása