mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

A behurcolás a legnagyobb veszély?

2020. augusztus 30. - p.a

beh1.jpg

Legalább magunknak ne hazudjunk.

Az elmúlt hetekben a kormányzat és a gondolkodás nélkül mantrázó pártmédia azt sulykolta, hogy a ránk leselkedő legnagyobb veszély a vírus külföldről történő behurcolása. Meglepő módon a független (ellenzéki?) sajtó is többé-kevésbé kritika nélkül vette át ezt az üzenetet. A határzár bevezetéséhez kellett is a puhítás, így most nincs népharag, pedig az utazás szabadságának korlátozása a kádári időket idézi.   

Ez a blog nem tagadja, hogy a határok lezárásában van logika, legfeljebb a megvalósítás szabályairól (melyeket teljes pontossággal még nem ismerünk) lehetne vitatkozni. Látni kell azonban, hogy a „minden ország piros” elv jól kommunikálható, népszerűséget hajhászó politikai fogás is (a kormány minden eszközzel megvédi a magyarokat – itt most a külföldiektől), ami a pártgazdaságnak jól jön (ez utóbbiról már írtunk itt). 

A legnagyobb veszély azonban nem a behurcolás. Nincs mit behurcolni, mert a vírus már itt van régóta. Legfeljebb a vírus terjedésének valószínűségét lehet erősíteni, ha olyan helyre utazik az ember, ahol többen betegek, mint itthon. Valójában a legnagyobb veszély, hogy az ilyen leegyszerűsített, politikailag praktikus üzeneteket tényleg elhiszik az emberek. 

beh2.jpg

 

A koronavírus nem attól terjed, hogy átlépjük a határt. Akkor lehet elkapni, ha úgy viselkedünk, hogy az elősegíti a terjedést. Majdnem mindegy, hogy külföldön vagy belföldön. 

Ennek a bejegyzésnek az az üzenete, hogy a kormányzati kommunikációval ellentétben nem a behurcolás a legnagyobb veszély, mert ha ezt elhisszük, hamis biztonságérzetet adhat. Ez a hamis biztonságérzet a valódi veszély, az igazi legnagyobb veszély. A csoportos, főleg zárttéri rendezvények elkerülése, a maszkhasználat és a távolságtartás ismét számít. Valószínűleg jobban, mint valaha.

Mint eddig számtalanszor a történelem során, most is abból lehet a baj, ha az emberek kritika nélkül elhiszik, amit mondanak nekik. Ne gondoljuk, hogy a kormány megvéd minket (nem is azért van), magunknak is tenni kell érte, sőt leginkább nekünk kell tenni. Az ország vezetőitől pedig a szigorításokon túl leginkább példamutatást várnánk. Legalább ebben.beh4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8116182516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanRob 2020.08.31. 19:41:27

@MAXVAL bircaman közíró: a fidesz pontosan tudta, hogy a vírushelyzetből (is) politikai hasznot tud kovácsolni. Amiből pedig politikai haszna van, ott szabadon tud lopni. Ha azt hiszed többről szól, akkor nagyon vaksi vagy.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 19:41:39

@eßemfaßom meg áll:
Izlés kérdése. Nyilván zenében sem értünk egyet. Nem baj. Csináljál olyat, ami neked tetszik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.31. 19:43:25

@vanRob:

Nehéz lett volna ekkora politikai hasznot szerezni, ha nem idétlenkedtek volna a ballibek.

Orbán helyzete könnnyű: csak teljes szabadságot kell adnia az ellenzéknek, s az azonnal zsákutcába tereli saját magát. Számtalan ilyen eset volt, az utolsó éppen a járvány.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 19:43:33

@eßemfaßom meg áll: Egyébként szerintem ez most pont kurvajó lett.

vanRob 2020.08.31. 19:49:57

@MAXVAL bircaman közíró: ezzel .em tudom vitatkozni a teljes ellenzék egy töketlen bagázs, megérett az eltakarodásra. De nem fognak maguktól, mert még az lecsurranó pár milka is több, mint amit a képességüknek megfelelő munkával képesek lennének megkeresni.
A fidesz nagyságrendekkel könnyebb helyzetben van, kezükben a média 80%-a. Azt és annyit hazudnak amennyit akarnak, ha sokszor leírják a hozzád hasonlók gondolkodás nélkül benyalják. Ha azt írják, hogy a hazatérő túristák hurcolják be, eszedbe sem jut, hogy talán mégis inkább a focimeccseken terjedhet. Meg a belföldi túrizmusban.

eßemfaßom meg áll 2020.08.31. 20:08:32

@p.a: "ez most pont kurvajó lett."
"Két orosz alternatív művész beszélget egy partyn:
- Te, Igor, odaszarjak a zongorára?
- Á ezek úgyse értenék"

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 20:11:20

@eßemfaßom meg áll:
Hát igen, erről van szó. Volt egy-két kanyar az elmúlt 10 millió évben. Nem mindegyik lett tuti siker, az tény.

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.08.31. 20:14:58

@p.a: jaja, a lisik pont arról híresek, h megértik a magarázatot nincs erre idő és a körülmények sem megfelelőek a szájbarágó magyarázokdásokra.

nemecsekerno_007 2020.08.31. 20:15:15

Már az indexen több cikk született a Covidról mint Jézusról :)))))

Etniez 2020.08.31. 20:19:59

Hova lett a 300 komment? :D

GyMasa 2020.08.31. 20:21:31

@p.a:
Most arra gondolsz, hogy a lezárás ellen tiltakozni az az armageddon maga, bezzeg maszk nélkül "jobbára békésen" fosztogatni, gyújtogatni, szobrokat ledöntögetni, meg lincselni az teljesen OK?

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 20:22:07

@Etniez:
Igen, Batu Kán kommentelő ki lett tiltva.

GyMasa 2020.08.31. 20:22:42

@p.a:
Miért, itt volt?
:-D

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 20:23:44

@GyMasa:
Nem, semmi ilyesmit nem mondtam, sőt kb az ellenkezőjét gondolom.

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.08.31. 20:23:53

@p.a: igazad van :)

(bocs a félreütésekért)

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 20:24:18

@GyMasa:
Mindenhol ott van, nem? Egy robot, én arra jutottam.

GyMasa 2020.08.31. 20:24:53

@p.a:
Akkor kifejtenéd részletesebben, hogy mire is gondoltál, mert akkor tényleg nem tudom...

GyMasa 2020.08.31. 20:27:26

@p.a:
Igen, de nekem az Adblock Pls be van idomítva ellene, szóval nem látom.
Ha meg csinál új aliast (mert brendel Ratyika már csak ilyen) akkor csak egy újabb sort írok a szűrőlistába.
Mondjuk, abban igazad lehet, hogy valami M.I. de akkor elég nagy bajban vagyunk, mert matyika PhD SW fejlesztő, állítóag M.I. ből, de ha ennyit tudott kiköhögni magából jó 4-5 év alatt, akkor nem túl jó a szakmájában.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 20:30:46

@GyMasa:
Arra gondoltam, hogy mindkét karizmatikus vezető hajlamos arra, hogy nem-jó-példával járjon elő és a saját maga által preferált intézményekkel kivételezzen, ami igazából nem szerencsés.

A te konkrét felvetésedre pedig: A lezárás ellen tiltakozni nagyonis helyes, fosztogatni, gyújtogatni, szobrokat ledöntögetni pedig legfeljebb történelmi léptékben gondolkodva elfogadható.

Remélem válaszoltam a kérdésedre.

Érdekes kísérlet egyébként ez. Gondoltam, kicsit reagálok a kommentekre, ami nem szokás ezen a blogon. Meglátjuk, hogy hiba-e.

GyMasa 2020.08.31. 20:32:33

@p.a:
Á, OK, értem már!

Akkor egyet értek veled!
Majd novemberben meglátjuk, hogy lesz.
(már keresem az USA söröket, amik társaságában élőben nézzük a választást :-) )

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 20:36:16

@GyMasa:
Hónapok óta először (kb másfél hete) érzem úgy, hogy Trumpnak megint van esélye. Nem nagyon sok, de azért jóval több, mint eddig. Nyilván tévedhetek.

GyMasa 2020.08.31. 20:38:55

@p.a:
Szerintem is nyerni fog.
Nekem az az érzésem, hogy a mostani USA körülmények között nagyon sokan hazudnak az ottani közvéleménykutatóknak.
Olvastam valahol, hogy valami 34% monda, hogy ő Bidenre szavazna, és valami 55% meg azt, hogy szerinte a szomszédja Trumpra fog.
(ez persze, most ilyen anekdotális dolog, mert csak nagy vonalakban emlékszem erre, szóval nem szabad teljesen komolyan venni)

GyMasa 2020.08.31. 20:45:06

@p.a:
"Érdekes kísérlet egyébként ez. Gondoltam, kicsit reagálok a kommentekre, ami nem szokás ezen a blogon. Meglátjuk, hogy hiba-e. "
Szerintem ez tök jó dolog, mert van, hogy pl. én nem értek meg mindent, ami posztban van írva, és így lehet tisztázni.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2020.08.31. 20:52:11

@GyMasa:
Hát ez érdekes felvetés. Általában a kommentek közel 100%-a csak anyázik vagy ellentmondást nem tűrően, prófétaként kijelentéseket tesz, nem pedig megtárgyalni akar.

GyMasa 2020.08.31. 21:01:21

@p.a:
Mondjuk, szigorú moderálással, (kvázifasiszta módszerekkel) lehet írtami az anyázós kommenteket, de az rettentően energia- és időigényes lenne. AZ _esetleg_ leszoktatná az anyázókat a blogról.
Talán.

fideszes Bróker kormány 2020.08.31. 21:03:47

@MAXVAL bircaman közíró: "Orbán helyzete könnnyű: csak teljes szabadságot kell adnia az ellenzéknek, s az azonnal zsákutcába tereli saját magát."

ja ezt láttuk az önkormányzati választáson is te fizetett ruszki dezinformációs troll. Tarlós eftárs fosott kiállni a vitára, Karigeri erre kenterbe verte azzal a pár mondatos kampányával is. Tarlós eftárs nem lett tartós, orbánból is hamarosan porbán lesz.

fideszes Bróker kormány 2020.08.31. 21:10:50

Ostoba magyarok elmennek nemzetközi tömegstrandokra, tömeg turista helyekre, tömegrendezvényekre aztán még csodálkozik a vezér meg a bandája, hogy a hazatérő MAGYAROK naponta százasával hurcolják be a vírust. Erre mit csinál a féleszű vezír? Lezárja az egész országot, mert szerinte a külföldiek fertőzik agyon az Adriai nyaralásról még csak álmodni se merő NER társadalmat.
Ez a fidesz, az agyhalottak gyülekezete.

kunzoo 2020.08.31. 21:58:55

@p.a:
...az utazás korlátozása a kádári időket idézi....mondja a blogger.

driver70 2020.08.31. 23:26:44

Jó lenne már egy kicsit visszavenni a rettegésből

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 06:27:53

@fideszes Bróker kormány:

Tarlós nyert volna, ha kiáll vitázni. Rosszak voltak a tanácsadók, akik azt hitték, a parlamenti választásoknál alkalmazott ki nem állás itt is működik. Pedig itt nem, mert egy-egy afelállás.

Ha a ballibek tényleg egyesülnek 2022-re, ott is ki kell állnia Orbánnak vitára. Nem az lesz a helyzet ebben az esetben, mint eddig volt, hogy van 5-6 ellenfél, akikkel tényleg felesleges kiállni.

Szóval ha a Jobbik-MP-MSZP-Momentum-P tényleg beáll a DK listája és Gyurcsányné mögé, Orbán vitázni fog, éppen a Tarlós esetből tanulva.

Buchhalter 2020.09.01. 06:53:49

@vanRob: te még hiszel a covidban??? Nem kicsit van túltolva ez a vírus,de sebaj.Látom, te is szeretsz valamin rettegni.

Buchhalter 2020.09.01. 06:55:52

@MAXVAL bircaman közíró: hiába fog kiállni Orbán papa vitázni a legjobb esetben is max 50 %-ot fog összeszedni.Ismerek régi volt Fidesz fanokat ,akik már teljesen kiábrándultak belőle és a tolvaj bandájából.

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.09.01. 07:10:11

@Buchhalter: én is sokmindenben kiábrándultam, ennek ellenére sose fogok leszavazni egy dékás-momentumos-mszpés-jobbikos moslékkoalícióra. inkább maradjon a fidesz, mégha sokmindenben nem is értek egyet velük.

Buchhalter 2020.09.01. 07:12:33

@De nagyot tud lökni az úr az ajtón: vagy el sem megy az ember szavazni,vagy színre lép addig egy elfogadható lelkes csapat.Csodák még lehetnek.

Galerida 2020.09.01. 07:15:02

@Buchhalter: A döntő az lesz, hogy a dolgozó nép tömegei látni fogják, az ellenzék által pozíciót kapott önkormányzati vezetők micsoda felvirágzást hoznak a rájuk bízott területeken!

vanRob 2020.09.01. 08:04:05

@MAXVAL bircaman közíró: Ennek nézz utána. Picit segítek: közmédia, KESMA, TV2 csoport. Országos rádiók, internetes portálok. Az az 50-50, inkább 80-20 a kommunista pártnak. Más kérdés, hogy a média tartalmat fogyasztók alig fele használja azt a 80%-ot.
Attól, hogy egy adott média nem kormányzati, kormány közeli, attól még nem ellenzéki.

vanRob 2020.09.01. 08:05:39

@Buchhalter: vírus van, de túl van tolva. Legfőképp a kommunista párt aktuális céljainak megfelelően kommunikálva. Ésszerűen kezelve lehetne folytatni az életet, de ilyen központi riogatás mellett ez esélytelen.

vanRob 2020.09.01. 08:12:07

@MAXVAL bircaman közíró: Ha Tarlós kiállt volna vitázni, max annyi derült volna ki, hogy egy pökhendi pöcs. Abban hittek, hogy ha mindenhol a másik oldalt szapulják, az elég a párt híveknek. Nem elég. Rossz az irány. De hát enynire képesek csak. Ha nincs mit felmutatni, akkor muszály ellenségképet gyártani. Akinek nincs jelene, az a múltjával példálózik, így áldozva fel a jövőjét.
Orbán nem fog vitázni, soha sem mert kiállni mások elé, csak a hívei elé. Egyszer állt le vitázni, Gyurcsány fel is mosta vele a padlót. Az más kérdés, hogy amíg Gyurcsány bármilyen szinten is benne van a magyar politikában, addig esély sincs ezt a csúti faszt elpucolni innen. Személyes véleményem, hogy sajnos akár sikerül eltakarítani, akár magától vonul félre, olyan kádári rendszert épített ki, amitől a következő 20-25 évben nem fogunk szabadulni. De ez egy másik téma.

vanRob 2020.09.01. 08:14:31

@Galerida: nehéz úgy felvirágoztatni valamit, ha elzárják a pénzcsapot. vagy például Göd esetében elveszik a város legnagyobb bevételi forrását adó iparűzési adót. És ezt az ott élik is tapasztalják, és ezt a kommunista párt pontosan tudja, és így is számol vele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 08:56:27

@vanRob:

Ne a médiák szémát nézd, hanem a nézettséget, olvasottságot.

vanRob 2020.09.01. 08:57:37

@MAXVAL bircaman közíró: haha... Persze, hiszen az elbaszásokért mást mindig egyszerűbb és könnyebb hibáztatni, mint elismerni a hibát, tanulni belőle és fejlődni. Csakis ezért kreál a NER ellenségeket, nem másért. Böszme banda.

Buchhalter 2020.09.01. 09:01:06

@vanRob: szerintem 20-25 évig nem fog tartani. Hogy a munkanélküli segélyt nem hajlandó felemelni 3 helyett legalább 6 hónapra ,cirka 190 000 szavazót veszített. Az eüből kivont 65 év feletti dolgozók és emiatt a várakozási idő kitolódása újabb legalább ennyi szavazó. A közművek lerohadása meg egy lassan ölő méreg lesz. 2/3 tuti nem lesz 2022-ben.

vanRob 2020.09.01. 09:01:16

@MAXVAL bircaman közíró: Pont ezt írtam. Jobboldali média túlsúly van, hiszen vagy direkt fidesz irányítás alatt, vagy NER kézben, vagy NER közeli kézben van a médiák 80+%-a, ennek ellenére a médiafogyasztók alig felét érik el vele. Valamit szarul csinálnak... Helyesbítek, ezt IS szarul csinálják.

Kataj 2020.09.01. 09:01:44

@MAXVAL bircaman közíró: Csak azt magyarázd meg, kiket illet "ballib" jelzővel egy ilyen KGB/FSZB ügynök, Bulgária székhellyel, magyarországi bomlasztási paranccsal Moszkvából! Persze az ilyen idióta kifejezésed nélkül is mindenki látná, ki vagy és mi a fizetett megbizatásod, de legalább tisztelnél minket annyira, hogy nem ilyen agyhalott szövegekkel próbálsz minket "meggyőzni". Miről is? A szovjet életforma "csodálatos jólétet, nemzeti függetlenséget" biztosító "ideológiájáról", azaz hazugságáról. Mindezt a szabad, azaz liberális nyugati demokráciák - a ti diktatúrátokhoz képest - elsöprő fejlődésének, jólétének folyamatos mocskolásával próbálod elérni. A valódi szociáldemokráciák - tehát valódi baloldal -, és a valódi szabadság, tehát liberális demokráciák kíméletlen, sztálinista stílusú támadásával. Ha nem élte volna meg hazánk 40 éven át a mocskos diktatúrátokat, ha nem jöttetek volna most vissza "nemzeti-keresztény" jelmezben, akkor is messziről látszana rajtatok, kik vagytok. Most éppen mázlik sorozata van mögöttetek, de nem fog mindig összejönni a választási csalás, a migráncsozás, sorosozás. Itt már nem fogtok olyan könnyen "rendet csinálni", mint Minszkben, meg a "csodálatos" eszmei hazádban, Ororszországban.

vanRob 2020.09.01. 09:07:38

@Buchhalter: Tipp volt, de nem vagyok optimista. A tetű által okozott károkat nem lehet kiheverni, az által kialakított rendszert nem lehet egyik napról a másikra eltűntetni. Ha sikerül is ezt a gecit eltakarítani, a mindenhol jelenlévő szervilis pártkatonái keresztbe tesznek.
Tök mindegy, hogy itthon mennyi szavazót veszít, a határon túli 4-500 ezerből bármikor varázsol papíron 1 milliót, bármikor behozat pár ezer kettős állampolgár ukránt, hogy a billegő településeken többséget szerezzen, bármikor csináltat kamu pártokat, hogy szétforgácsolja a szavazatokat. És a lista hosszan folytatható.
Ha meg ez sem lenne elég, megint csak a saját szája íze szerint szabatja át a választási törvényt. És még mindig vannak, akik elhiszik, hogy nem az a lényeg, amit tesz, hanem amit mond.

Az EU a népek börtöne 2020.09.01. 09:20:16

Minek a határzár amikor úgy is lehet kezelni a járványt, ahogy Karácsony teszi. Rakjunk maszkot a villamos orrára, és nem kapja el a villamos a Covidot. Csináltam valamit, amit lehet kommunikálni

Nagyjából ilyen az egész ellenzéki hozzáállás. Megvárjuk, amig csinál valamit a Viktor, aztán nekiállunk ajvékolni. Akkor volnának bajban, ha nem lenne Vityó, mert nem tudnának miről irni. Csinálni meg amúgyse szoktak semmit

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:21:52

@vanRob:

A modern politika alapja az állandó harc, mert a modern tömegdemokrácia jellegzetessége a folytonos kampány, s harc meg nincs ellenség nélkül. Ennyi az egész.

A hibák beismerése fontos, de sose úgy, hogy az segítsen az ellenséges csapatnak.

S ezt nem is politológustól tanultam, hanem egy régi munkahelyemen, ahol a SVÁJCI tréner mondta ezt: sose ismerd be a hibádat nyíltan, hanem amint rádöbbensz a hibádra, javítsd ki, majd az esetleges kérdésre, hogy mi az oka a véltoztatésnak, monnd azt: "alaposabban megvizsgáltuk a körülményeket, ezen vizsgálatok új körülményeket derítettek fel, ezért módosítottunk".

S ez a világ egyik vezető telefomgyártója volt, nem valami gonosz komcsi cég.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:22:42

@vanRob:

Egyenlőség van, sőt egyes szegmensekben - pl. hetilapok - ma is ballib fölény van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:24:29

@Kataj:

A ballibaizmus egy sajátos kelet-európai jelenség, elsősorban Mo-ra és Lengyelországra igaz. Az jelenti: exkomcsik liberálissá lettek, de nem merik bevallani, hogy változtak, ezért ragaszkodnak máig ahhoz, hogy ők baloldaliak.

vanRob 2020.09.01. 09:26:08

@MAXVAL bircaman közíró: hülye vagy... És tájékozatlan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:26:31

@Kataj:

"A valódi szociáldemokráciák - tehát valódi baloldal"

A szocdem nem valódi baloldal. A baloldal meghatározó jellemzője, hogy elutasítja a kapitalizmust, a szocdemek meg támogatják. Ráadásul a szocdmek egyre jobbra tolódtak az idők során, ma már nem lehet őket megkülönböztetni a progresszív liberálisoktól.

vanRob 2020.09.01. 09:28:02

@MAXVAL bircaman közíró: Az exkomcsik ma már nem nagyon látszódnak, de attól még a teljes politikai életet (jobb és baloldal) egyformán átszövik. De már megérkeztek a helyükre az újhullámos NER gyártású posztkommunisták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:28:20

@Kataj:

"nem fogtok olyan könnyen "rendet csinálni", mint Minszkben"

A belarusz nép fellázadt már a Soros-ügynökök ellen.

A magyar nép pedig immmár szintén átverhetetlen, a ballibák nem lesznek képest megint átverni...

vanRob 2020.09.01. 09:28:49

@MAXVAL bircaman közíró: a baloldal elutasítja a kapitalizmust? Te magadtól vagy ennyire hülye? Vagy súg valaki?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:29:00

@vanRob:

Igan, aki nem hisz a libbant áladatokban, az tájékozatlan...

vanRob 2020.09.01. 09:29:28

@MAXVAL bircaman közíró: A belarusz nép a csaló diktátor ellen lázadt fel.

vanRob 2020.09.01. 09:32:33

@MAXVAL bircaman közíró: Hmmm.... Áladatok. Melyik oldali médiát is perlik folyamatosan álhírterjesztés, adatok meghamasítása miatt? Vicces, amikor elolvasok egy kormányzati hazugságot, aztán a nemzetközi médiában szembejön a tökéletes ellentéte vagy cáfolata.
De elég csak kimenni az utcára és nyitott semmel és füllel járni, rögtön kiderül, hogy a kormányzati fakenews és a valóság nincs teljes összhangban. Persze, aki nem itt él, annak esélye sincs megtapasztalni a valóságot. Úgy ahogy te, elvan a hazugságokkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:35:15

@vanRob:

Semmi jelentősége ma már annak ki exkomcsi. Az idő lejárt.

Ennek a 90-es években volt jelentősége, amikor a volt ellenzéki liberók és a volt komcsi új liberók egymásra találtak, mögöttük a hatalmas tőkerő, mind külföldi, mind belföldi: a magyar korai tőkésosztály 90+ %-ban exkomcsi volt, a pártnomenklatúra volt technokrata ága, s ezek az esetek 99 %-ában már Kádár alatt is liberális nézeteket vallottak. Tudom, családilag is érintett vagyok, onnan származom én magam is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:36:28

@vanRob:

A bal/jobb elválasztás lényeg: mit támogat a munka és a tőke küzdelmében, a baloldal a munkét, a jobboldal a tőkét.

Az EU a népek börtöne 2020.09.01. 09:36:44

@MAXVAL bircaman közíró:

Vannak akik munkát végezni tudnak, és vannak akik kommunikálni. Egy Tarlós-Karácsony vitából nagy valószinűséggel az utóbbi jött volna ki jobban. Aztán meg lehet nézni, a gyakorlatban mennyit ér. Egy elfuserált kamasz akinek már esélye sincs felnőni

A megfelelő ember kiválasztása nagy szakértelmet és módszeres átvilágitást igényel, ezért kapnak óriási pénzeket a HR cégek. Rengetegen vannak, akik szerint a Gyurcsány-Orbán vitát a Feri nyerte, csak azért mert bejön náluk a kocsmai stilus, amit előadott, Egy HR cég két perc után kihúzta volna a jelöltek listájáról

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:38:30

@vanRob:

Nem kell ott élni az ottani médiák ismeretéhez.

Sokkal több magyar médiát olvasok, nézek, mint az átlag mo-i lakos.

vanRob 2020.09.01. 09:39:54

@MAXVAL bircaman közíró: jaja, szép gondolat. Ott működik, ahol kellően nyitott és értelmes (liberális) vezetés van, de ahol ilyen köcsög pökhendi kommunista bagázs, akik alapvetése, hogy ők nem hibáznak, ott az általad leírtak értelmezhetetlenek. Nem képesek tanulni a hibáikból, mert szerintük ők nem hibáznak, így nem is tudnak fejlődni. Eklatáns példa az elbukott főpolgármesteri választás. Vagy a fiatalok körében tapasztalható elutasítottságuk. A gyűlöletkeltés, a folyamatos ellenségkép vetítés zsákutca, és ha képesek lennének felismerni ezt a hibát, akkor képesek lennének erre rájönni.
Azok az országok, akik folyamatosan háborúban állnak, nem képesek fejlődni. Mert az erejük nagy része arra megy el és nem a gyarapodásra. Azt most hagyjuk, hogy a NERtársak akkor is milliárdokkal gyarapodnak, amikor emberek tízezrei veszítették el az állásukat itthon. Ez kellene, hogy zavarjon, nem egy távoli, megfoghatatlan és alig létező ellenség képe.

vanRob 2020.09.01. 09:41:42

@MAXVAL bircaman közíró: Ó, nyílván... De nem itt élsz. Így esélyed sincs a saját szemeddel látni, hogy a valóság közel sem az, mint amit a kormányzati hazugsággyár tol az emberek képébe. És ha a valóság nem az, mint amit az arcodba tolnak, akkor hamar rájössz, hogy a kettő közül az egyik hazugság. Rád bízom, hogy rájöjj, melyik lehet az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:42:49

@Az EU a népek börtöne:

Ez cégfüggő.

A nagy multiknál éppen a feris stílus a nyerő.

Az utóbbi 13 évben csak ilyen helyeken dolgoztam.

Olyan is volt, hogy a semmihez nem értő, egész nap semmit se csináló kollégából középvezető lett fél év alatt, csak mert hangos volt, agresszív volt, folyamatosan kapcsolati hálót épített, állandóan haverkodott a főnökökkel. Így lassan elterjedt róla: rendkívül sikeres, határozott, céltudatos egyéniség.

Egyszer ideiglenesen az én főnököm is volt pár hétig. Persze azonnal rűjöttem a gyengéjére: bólogatni kell neki, majd az ellenkezőjét csinálni, olyan buta volt, hogy észre se vette.

Galerida 2020.09.01. 09:43:30

@vanRob: Az tagadhatatlan, hogy Tarlós nem ugyanolyan gazdasági állapotban adta át Budapestet Karácsonynak, mint ahogy ő vette át Demszkytől, de ha Vágóra és Kálmán Olgára meg a többi szakértőre tellett.....
Az igaz, hogy Gödön már nem lenne tényező a beruházás, ha ezek a megválasztott vérprofi szövetségesek tárgyalnak a befektetővel....Ott is bölcsen választottak az emberek....

vanRob 2020.09.01. 09:43:35

@MAXVAL bircaman közíró: Igen, ez az elmélet, és ami itthon látható az a gyakorlat. A csúti geci nyíltan a munkaalapú társadalom pártján van. A tőke viszont a NERtársaké. Vagyis, a te kedvedért egyszerűen is megfogalmazom, amit itthon megtermelünk, azt a fidesz ellopja.

vanRob 2020.09.01. 09:46:22

@MAXVAL bircaman közíró: Akkor azt is tudnod illene, hogy fakenews gyár folyton bukik. De ezt a kormányzati portálokról soha sem fogod megtudni. Ehhez olyan oldalakat kellene olvasnod, amit nem fogsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:49:48

@vanRob:

Nincs más. Kell a hazai tőke. KIsebb rossz az idegenhez képest.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:50:27

@vanRob:

Magyar médiafogyasztásom 85-90 %-a ballib, kevés fideszes médiát olvasok, nézek.

vanRob 2020.09.01. 09:52:11

@Galerida: Gödön és a többi településen az emberek a kormányzati gyűlöletkampány ELLEN szavaztak. A fidesz a saját fegyvere által hullott el. A másik oldal elleni uszítás az ő legfőbb választási fegyverük.
Én azt tapasztalom, hogy az emberek nagy tömegének van tele a fasza a folyamatos rémisztgetéssel, a fantomok elleni csatákkal, a mindennapi életet ellehetetlenítő baromságokkal. Azzal, hogy mindent szétbarmolnak ami még működik, csak azért, hogy a romok közül mindent ellopjanak.

vanRob 2020.09.01. 09:53:10

@MAXVAL bircaman közíró: Na, ha ezt neked mondanák, te elhinnéd...? Naugye.

Buchhalter 2020.09.01. 09:53:20

@vanRob: vagy még külföldről jöhet cunami : lásd az eu kezdi unni,hogy Orbánék mindig kelet felé kacsintgatnak .Például Törökország ,amely már lassan háborúba keveredik a saját szövetségeseivel. 1999-ben a törökök lelőttek egy görög vadászgépet,mert állítólag túl ment a tengeri határokon. Ma egy ilyen lővés,főleg hogy ott van a francia-angol és olasz hadiflotta (+Cipruson egy komoly francia tengerészgyalogos állomány) és az USA is hüvös viszonyra váltott Erdogannal, durva következményekkel járna és akkor a csúti szarházinak gyorsan kell majd döntenie.Az sem tesz jót a magyar külpolitikának,hogy Kínának is nyalják az ülepét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:54:13

@vanRob:

A hibákból mindig tanulni kell. ENnek semmi köze azonban az ellenség számára a hiba bevallásához.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 09:56:01

@vanRob:

Szoktam Mo-ra utazni, látok mindent. Alapvetően jó az irány.

vanRob 2020.09.01. 09:57:25

@MAXVAL bircaman közíró: hazai tőke? Mire gondolsz? Amit orbán ellopat mészárossal, meg a vejével? Mitől lesz az tőke? Tévúton jársz. A tőkéjük nem kitermelődött, hanem ellopták. És nem befektetik, hanem eltűntetik. A jelenlegi itthoni befektetések külföldi tőkéből, EUs támogatásból vagy külföldi hitelből valósulnak meg. A kormányzati kiegészítés eredete az itt élők által fizetett ilyen-olyan adók, az itt működő cégek befizetései. De ha tényleg olvasnál kormánykritikus tartalmat, vagy egyszerűen csak itthon élnél, akkor ezekkel tisztában lennél.

vanRob 2020.09.01. 10:01:53

@MAXVAL bircaman közíró: a Jóbarátok egyik jelenete jut erről az eszembe. Amikor Monica milliárdos barátja az utcai harccal próbálkozik, és az első meccsén szarrá verik. Monica vigasztalja,hogy jó voltál. Erre a faszi azt mondja, hogy köszönöm, hogy ezt mondod, miután ezer ember skandálta, hogy szar vagy.
Az irány nem jó. Illetve fogalmunk sincs róla, mert a geci hol ennek nyal, hol annak nyal. Súlytalan és komolytalan, csak nem veszi észre (=nem tanul a hibáiból). Ellenben az ellopatott milliárdokból élete végéig gondtalanul és luxusban élhet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 10:02:49

@vanRob:

Nyugaton is így lett a tőke, állami pénzből.

Ami biztos: az 1990-2010 közti liberális görénykurzus, mely az idegen tőkére épített nem működésképes. Orbánék - helyesen - igyekeznek a távol-keleti modellt adaptálni.

vanRob 2020.09.01. 10:06:41

@MAXVAL bircaman közíró: Én is szoktam németbe utazni, szerintem ott is jó az irány. Csak ugye nem ott élek, tehát nem tudom, hogy tényleg jó-e. Így aztán a véleményen nem több, mint egy túristáé. Az pedig nem nevezhető sem mérvadónak, sem átfogónak. Na, így vagyok én veled. Nem vagy hiteles. Én is olvasgatok Thaiföldről szépeket meg jókat, de nem mondanám, hogy azok alapján ismerem is az ottani helyzetet.

vanRob 2020.09.01. 10:12:03

@MAXVAL bircaman közíró: távol-keleti modell? A sikertörténet keleti nyitásra gondolsz? Ó, nem, te inlább a putyini diktatúrára gondolsz, végül is innen nézve az is kelet. Hogy sikeres-e? Nem tudom, kérdezzük meg az oroszokat...
Az ugye megvan, hogy 1990 és 2010 között volt egy liberális fidesz 4 év? Az sem volt túl sikeres, hacsak a devizahitelezés csúcsra járatását nem nevezzük annak.
Idegen tőke? Abból épül az ország. És amit onnan ellopnak abból gyarapodik a csúti geci, meg a NERtársak.

Galerida 2020.09.01. 10:14:04

@vanRob: Az tagadhatatlan, hogy a Fidesz eszköztárából hiányzik az a mély humanizmus és tisztesség, amit Ron Werber örökre beépített a ballib gondolkodásba!
Az okos emberek amúgy sem Orbán rémisztgetésének hisznek, hanem a bajai videónak és a Kórozs/ Athína féle dokumentumfilmnek!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 10:21:12

@vanRob:

A modern kapitalizmusnak van kb. 5 fő modellje:
- angolszász: kis állam, a tőke szabadsága,
- skandináv: nagy állam, erős szakszervezet, a tőke komoly adóztatása,
- német modell: az előbbi kettő között valahol,
- távol-keleti: az állam hatalmas, s fő feladat a tőke megteremtése, annak ellenőrzés alatt tartása,
- kelet-európai: az idegen tőke uralma, az majd lassan magához vonzza a helyi gazdaságot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 10:22:13

@vanRob:

"ugye megvan, hogy 1990 és 2010 között volt egy liberális fidesz 4 év?"

Na és? Ezt ne nekem mondd. Mi ezzel az érved?

vanRob 2020.09.01. 10:23:16

@Galerida: Hmmm, én annak hiszek, amit látok és hallok. Nem fedhetetlen egyik oldal sem, balhé van, a politikus nem egyenes ember, hanem olyasvalaki, aki alkalmatlan bármi másra. Leszarom, hogy kivel éppen milyen botrány van egyik vagy másik vagy akármelyik oldalon. Csinált vagy valós botrány, véletlen vagy szándékos. Ilyen mindig is volt van és lesz. Mindenhol.
Ami viszont érdekel az az ország lehetőségeinek a szisztematikus szétforgácsolása. Ami zavar, hogy míg a környezetünkben lévő országok gyarapodnak (nyílván vannak ott is problémák, de leszarom, mert nem ott élek), addig itthon ennek nem látom jelét. Alacsonyabb az adó? Ja, de bocs, kitörölhetem vele. Valahogy mégsem telik többre. Ki érti ezt?
A "okos" ember nem egyvalaminek hisz, hanem igyekszik egy adott helyzetet, eseményt több oldalról is megvizsgálni, hogy képes legyen objektíven véleményt mondani. Ha csak egy aspektusból ítél, akkor igazából nem is ő mond véleményt, hanem csak azt ismétli, amit olvasott, hallott. És az már nem önálló vélemény, hanem irányított. És meg is jöttünk a kormányzati propaganda működésének értelméhez.

vanRob 2020.09.01. 10:31:02

@MAXVAL bircaman közíró: az utolsót te költötted hozzá, hogy igazold magad. Igazából: "a (modern) kapitalizmusnak öt modellje létezik, a piacialapú, a szociáldemokrata, a kontinentális európai, a mediterrán és az ázsiai" De nem vagyok a terület szakértője, ezt gugliztam.
De tulajdonképpen leszarom, hogy milyen modell meg hol. Nem modell alapján lopat a geci, hanem önös érdekből. A hatalmának nincs más célja csak a saját és mérhetetlen meggazdagodása. És ezért egy ország jelenét és jövőjét sem átall beáldozni. Na, ezért O1G.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 10:34:46

@vanRob:

Számtalan felosztás van, én a legegyszerűbbet írtam le.

A lényeg: a kelet-európai modlel nem működik, alapjai hibásak.

A magyar érdek: növekedjen az életszínvonal. Ehhez politikai alap kell, s pedig ez a modellváltás.

Galerida 2020.09.01. 10:59:34

@vanRob: Örülök, hogy bár Orbán játszva megtévesztette az IMF-et, az EU-t,a hitelminősítőket, a nagy befektetőket és mintegy 2,8 millió biztos szavazót,addig te azzal az ésszel ami neked van megtéveszthetetlen vagy!

vanRob 2020.09.01. 11:00:36

@MAXVAL bircaman közíró: Nem, a geci érdeke, hogy gazdagodjon. Ezért a NERtársaknak hatalmat ad, hogy mindehol segítség gazdagodását. Cserében nekik is csurran-cseppen, mint rogánnak a letelepedési mutyi, lázárnak a cigi mutyi, andy vajnának a kaszinó mutyi, stb, stb, stb...
Életszínvonal növekedés? Tudod mivel haknizott orbán legutóbb Brüsszelben? Amikor kucsorogni kellett a következő 7 évre kapható EUs pénzekért? A szegénységi küszöb alatt élők százalékos arányával. Ami még mindig 30% fölötti. Miközben a középosztály folyamatosan forgácsolódik, és ahogyan a globális folyamatok is mutatják, kábé 2/3-uk leszakadóban van.

vanRob 2020.09.01. 11:22:19

@Galerida: Hitelminősítők? Ugye még bóvliban vagyunk? Mennyi is EUR-HUF árfolyam? Hová is áraz bennünket a piac? Illetve hová is árazzuk magunkat?
Ó, dehogy vagyok én megtéveszthetetlen, ezért is tájékozódok széles spektrumon. Ha csak annak hinnék, amit a kommunista párt propagandaként szétszór, hát, akkor az nem én lennék.
Az EU-t nem tudja megtéveszteni, csak ott lassan reagálnak és a saját szabályaik fogjai. Ezt játssza ki okosan (és most tényleg komolyan mondom, hogy okosan) ez a geci. Csak a célja nem az, amit mond, hanem amit tesz. Ezt pedig az itthon élők nagy része világosan látja.
De menjünk tovább. Befektetők? Mennyi? Mihez képest? A régióhoz képest? A legalacsonyabb. De ez sem a teljes kép, mivel a Közép-európai régió a Brexit miatt más piacot kereső beruházók kiemelt célpontja lett 2018-2019-ben. Ilyen környezetben egy konszolidált monetáris politikával és kedvező kamatkörnyezettel lehetne a befektetések nagyobb részét ide vonzani. De mindezek mellet is, ha nem lenne EU-s pénz, akkor itt lófasz sem lenne. Akkor kiderülne, hogy mire lenne képes a geci saját erőből. Könnyű vigéckedni úgy, hogy még mindig az EU-s költségvetésben azon az oldalon vagyunk, ahol többet kapunk, mint amennyit befizetünk.
IMF? Na ez most hogy jön ide? Egyszer már kiutálta, mert rossz IMF, csúnya IMF, aztán megint odadörgőzik egy kis alamizsnáért. Az IMF nem személyes szimpátia alapján ad vagy nem ad hitelt, hanem akkor, amikor az adott konstrukció feltételeit teljesíti vagy a teljesítését vállalja a hitelt felvenni akaró.
2.8M szavazó? Hmmmm... 1M nyugdíjas, 0.5M külföldi. A nyugdíjasok egy majdnem 2M-os szavazóbázis, nyalni kell nekik. Én is ezt tenném. Erzsi uti, párezer forint, 3-4 kiló krumpli 2 köbméter tüzifa. 13-ik nyugdíj visszavezetése. Szavazatvásárlás, ezt így hívják. És igen, a 2.8M (ami ugye inkább a M-et súrolja, azt is alulról) szavazó jó része egészen egyszerűen félre van vezetve. Mert ömlik rájuk a rettegj a migráncstól, rettegj sorostól, meg úgy egyébként is rettegjé. Mert létbizonytalanságban vannak, ahol igen, a 2 köbméter tüzifa is hatalmas segítség. A határon túliak szavazati joga meg egy olyan fxen 1-es a totón, amit csak és kizárólag a fix 1-es miatt léptek meg. Nem hiszem, hogy bárki is gondolta volna, hogy a Választási bizottság által számolt külhoni levélszavazatok 99%-a mindig a fideszre megy, miközben a külképviseleteken szavazó magyarok alig egytizedének (nem véletlenül lehetetlenítik a szavazásukat választásról választásra, de ez egy másik történet), de hát ez van, ilyen választási törvényünk van. Ti szavaztátok meg, hogy lopjanak. Csak elhiszem, szar felismerni, hogy tényleg lopnak.

vanRob 2020.09.01. 11:27:11

@MAXVAL bircaman közíró: tudom. Nem is hinni kell benne, a hit a gyengék menedéke. Olvasgass, tájékozódj, járj nyitott szemmel és nyitott füllel. Hátat lehet fordítani a tényeknek, de a tények előbb utóbb seggbe fognak baszni. Azt olvastam valahol, hogy aki arccal a múlt felé fordul, az seggel megy a jövőnek. Na, hát ez van itthon. Piedesztálra emelik a múltunkat, illetve annak is csak a dicső momentumait, a kevésbé fényes eseményekről nem beszélnek. Ha pedig nem lehet letagadni (Trianon), akkor meg mártír szerepet írnak hozzá. A múltunk nem dicső, hanem csak a múltunk. Ha képtelenek a helyén kezelni, akkor a jövőnk is ez lesz. És nincs az az épeszű ember, aki azt akarhatná.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 11:41:35

@vanRob:

Minél többet tájékozódom, annál abszurdabbnak tűnik a ballib világlátás.

Minden nemzet történelme egy későbbi felépítmény, te is tudod. Mi ezzel a gond?

vanRob 2020.09.01. 11:54:39

@MAXVAL bircaman közíró: akkor ismételten, de mégis kicsit másképp: nem a múlt maga a gond, hanem a múltban elkövetett hibák újbóli elkövetése. Nem a történelem ismétli önmagát, hanem az emberek akkora faszok, hogy folyton ugyanazokat a hibákat követik el.
Minél többet tájékozódom, annál nyílvánvalóbb a mostani posztkommunista bagázs aljassága és a lopás iránti féktelen vágya. Leszarom, hogy máshol ki mennyit lop, nem ott élek. Leszarom, ha azzal példálózik bárki is, hogy bezzeg korábban is loptak a többiek. Ad ez bármilyen felmentést is bárkinek? Attól a mostani lopás az nem lopás? De az. A csúti geci lop, a NER lop. Te meg rájuk szavaztál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.01. 12:35:01

@vanRob:

Mo-on mindenki posztkommunista, még azok is, akik nem éltek a kommunizmusban, mert ők is posztkommunista szülők gyerekei. Szóval a "posztkommunista" minősítés értelmetlen, gyakorlatilag csak pár tízezer evándorlóra nem igaz.

Az embereket az érdekli, növekszik-e személyes jólétük. Ebben pedig a Fidesz sokkal jobban teljesít, mint a ballibek - harmadik opció meg nem létezik. Szóval az átlagember ezt nézi szavazáskor, nem azt, hogy valami ballib megmondóember mit hadovál.

Nyilván van 10 %-nyi törzszavazó, aki mindig elvi alapon szavaz, a fele ballib, s fele nemzeti, de ez a 10 % nem oszt, nem szoroz,nem ők döntik el a választások eredményét.

Arra szavazok aki közelebb áll hozzám, ennyi az egész, hiszen kedvenc pártom nincs. Szerintem jobb az országnak ha pl. Mészáros lop Soros helyett, lemenve a te szintedre, hogy értsd.

Pötyögtetek 2020.09.05. 12:14:46

Hazudnak ezek orrsba-szájba. Hol van most nyunyóka?
süti beállítások módosítása