mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

Tiltsuk be a politikai reklámot!

2025. április 11. - p.a

plakatno.jpg

Könnyű lenne egy jobb országban élni.

Kilenc évvel ezelőtt, 2016 májusában ezen a blogon megjelent egy „Tiltsuk be az alkoholreklámot!” című bejegyzés, ami valahogy még wikipedia-hivatkozásként is felhasználásra került az „Alkoholizmus Magyarországon” szócikk alatt. Minden szava érvényes ma is. Az alkoholreklámok betiltása legalább annyira kívánatos, mint kilenc éve és legalább annyira reménytelen felvetés, mint akkor.

Ez a bejegyzés egy másik reklám tiltását kezdeményezi: a politikai reklámét. A megvalósítás még lehetetlenebb, mint az alkohol esetében, mert fennmaradása a hatalom evidens érdeke. Ugyanakkor a mindenhol jelenlévő, kifejezetten irritálásra kitalált óriásplakátok, a végtelenül bosszantó youtube reklámok mindannyiunk életét rombolják. Garantálják a nyomasztó, rossz hangulatot minden egyes nap. Feszültséget keltenek akkor is, ha ez nem tudatosul bennünk. Amikor tudatosul, akkor méginkább. Lehúznak minket a mocsárba. Mindannyiunkat.

A mindennapjainkban semmi szükség bombákra, üvöltő, helyettünk döntő fejekre, gonosz tekintetű politikusokra. Pont, hogy ki kellene söpörni őket, hogy normális életünk legyen. Elég nehezek, gonddal terheltek a mindennapok enélkül is.

Ez a bejegyzés azt állítja, hogy politikai reklámok nélkül sokkal jobb lenne az életünk, sokkal jobban éreznénk magunkat. A tiltás egy azonnal ható gyógymód, azonnal érezhető életszínvonal emelkedés.

Nyilván lehet azon vitatkozni, hogy hol vannak a határok. Mit szabad még és mi az, amit már nem. Kezdetnek jó lesz a fent említett óriásplakát és youtube felületek teljes tiltása. Már ettől sokat javulna az életünk. Lehet külön szabályokat hozni bizonyos időszakokra (pl választások előtt egy hónap) vagy bizonyos témákra, bizonyos felületekre. De ezek csak részletkérdések. A politikai reklám tiltása nem elvi kérdés, hanem simán csak gyakorlati: egy jobb életet eredményez.

És a szegény politikusok hogyan fogják eljuttatni hozzánk az üzeneteiket? Na ez legyen az ő gondjuk (nekünk is megvan a sajátunk). Legfeljebb kicsit kevesebb agymosást kapunk majd, kibírjuk talán.

plakatno2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr5618838138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.04.15. 16:52:14

Talán nem kellene, mert nem vagyok orvos, de legjobban egy orvosi esettel tudnám megvilágítani a jelenség lényegét.

Mondjuk, ha valakinek magas a vérnyomása, és megfelelő gyógyszerbeállítás után normalizálódik, akkor visszatérhet a normál életéhez. Ha azonban évek múlva elkezdi vitatni az előírt gyógyszerek szükségeségét, csak mert épp jól érzi magát, akkor veszélyezteti vele a saját egészségét akkor is, ha már nem emlékszik az eredeti problémára.

És itt visszatérek a posztra. A politikai reklám nem önmagáért van, hanem egy terápia. Az ostoba szavazó szívgyógyszere. Ahhoz túl együgyű, hogy emlékezzen az okokra, de problémának látja a jelenséget. Talán tényleg ideje lenne a mértéket felülvizsgálni, de én még emlékszem, amikor a bokroscsomag után az első O-kormány négy év alatt egyenesbe hozta a gazdaságot, megindultak az építkezések, emelkedett a születések száma, szaporodtak a munkahelyek, és 50% alá esett az államadósság. Akkor még nem volt politikai reklám. Azt hitték a Viktorék, hogy az egyszerű szavazó emlékszik még a fillérre kiszámított kajapénzre, a bezárt munkahelyekre, a kilakoltatásokra, meg a ciklusuk előtt még egyharmadnyi minimálbérre, és elég annyival kampányolni, hogy mindenki számoljon, és utánna szavazzon.

Azt akkor még nem tudták, hogy az emberek nem tudnak számolni, de még a memóriájuk is elég aranyhali szintű. Arra szavaztak, aki szebbeket hazudott, és harmadszorra is visszahozták a kommunistákat. Lett is belőle szép világ, D-209, Hajdubét, kiárusítások (MÁV cargo, áramszolgáltatók, MOL, de még az ivóvízbázis is), a végén államcsőd, és IMF-kölcsön, és természetesen az elmaradhatatlan kommunista-csomag, most épp Bajnaitól. A Fidesznél tanultak belőle. Most folyamatosan tolják mindenki arcába a nyilvánvalót, hogy ne felejtsenek, és ha már maguktól nem gondolkodnak, hát legalább lássák az egyenletek eredményeit is.

Ami engem illet, én sem szeretem, de nem szeretem az egyéb reklámokat sem, teljesen mindegy, hogy melyik megy az idegeimre, viszon ugyan úgy, ahogy nem veszek semmit, csak mert egy monokinis csaj ajánlja, nem veszek tudomást a politikai reklámokról sem. Én ugyanis szeretem a számokat, használom is őket, meg a memóriám is elég jó. Én még arra is emlékszem, hogy mi váltotta ki a jelenlegi permanens politikai üzeneteket, ezért nem nekem szólnak, hanem azoknak, akiknek az emlékezete nem nyúlik túl mélyre, és a reklámokból csak az üzenetekkel találkoznak, a tényekkel nem. Sajnálatos. Talán ha majd a gondolkodó és emlékező emberek lesznek túlnyomó többségben, akkor okafogyottá válnak a politikai reklámok is. Addig meg akinek nem inge...
süti beállítások módosítása