mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

Nem sikerült kanyarban előzni… az EU-nak

2021. július 28. - p.a

flag1.jpg

Pedig itt volt a lehetőség.

Azt gondolná az ember, hogy egy-egy válság összekovácsolja az egyébként széthúzó tagokat. Amikor össze kell fogni, amikor segíteni kell egymást, amikor az összehangolt akciók nyilvánvalóan eredményesebbek lennének, mintha mindenki külön dolgozik a megoldáson.

Nem ez történt. A brüsszeli központban felmerült ugyan, hogy cselekedni kellene, de elbénáztak mindent, amit csak lehetett.

1. A vakcinabeszerzés végtelenül amatőr módon zajlott. Rosszul felmért alkupozíciók és érdekek/súlypontok. Rosszul, szakértelem és piacismeret nélkül megkötött szerződések. Rossz utólagos érdekérvényesítés. Mindez megdöbbentően lassú tempóban. Az eredmény: Az USA-hoz, Nagy-Britanniához, de még Kínához képest is megkésett/alacsony (itt a kettő ugyanaz) átoltottság, ennek következtében magasabb halálozás és tovább gyűrűző gazdasági problémák. Széthúzó, különutas, egységet megbontó tagok (legjobb példa Magyarország), akik ráadásul tényleg jobban jártak azzal, hogy nem bízták magukat a brüsszeli központra. 

2. A járvány negatív gazdasági hatásait ellensúlyozó („forradalmi”-nak nevezett) pénzügyi csomag szétosztása kétségbe vonható elvek mentén történik, de az igazi probléma az, hogy lassan-lassan-lassan, nagyon lassan. Jóval több, mint egy évvel a járvány kitörése után az USA-ban már a szétosztott pénzek okozta inflációtól tartanak, míg az EU még mindig csak számolgat, hogy kinek-mennyit-hogyan. 

3. Néhány kirakatpélda kivételével egyáltalán nem volt kölcsönös segítségnyújtás a tagállamok között, központilag szervezett pedig még annyi sem. A járvány nem egyenletesen érintette a kontinens területeit. Volt, hogy Portugáliába, Szlovákiába vagy éppen Magyarországra került a gócpont. Mindenki megtanulta, hogy csak magára számíthat. 

4. Jóval több, mint egy év telt el az EU védettségi igazolvány bevezetéséig. Mi tartott eddig? Már egyből az elején létre kellett volna hozni egy egységes rendszert, akkor természetesen még nem az oltottságra, hanem PCR tesztekre, átesettségre. Evidens lépés lett volna egy EU szintű akkreditáció a PCR laborokra, de ennek szükségessége még csak fel sem merült a brüsszeli központban. 

5. A határzárak (igazából: szigorítások) az EU egyik legfontosabb, közember számára leginkább érezhető és értékelhető vívmányát törölték el, villámcsapásként, egyik pillanatról a másikra. Mindenféle központi iránymutatás nélkül az országok zárták/nyitották a határaikat (persze inkább zárták), áttekinthetetlen, követhetetlen és leginkább értelmetlen, önkényes szabályrendszert alkotva. Ez a blog a kezdetektől fogva a határzárak ellen emel szót, mert csak fájdalmat és pénztelenséget hoznak (különösen egy olyan pici országnak, mint a miénk), cserébe viszont értelmetlenek (megint jó példa Magyarország a hosszú és szigorú határzárával, közben az EU egyik legsúlyosabb járványával). Még ha vannak is szigorítások a határokon, biztos, hogy jobb lett volna azokat központilag szabályozni. Az EU nem volt erre képes, igazából meg sem próbálta. 

6. Központilag megfogalmazott egészségügyi, logisztikai, jogkorlátozásokra vonatkozó, stb iránymutatásra lett volna szükség és központilag szervezett, hiteles edukációra. Nem volt ilyen.

flag2.jpg

Közvetlenül nem a járványhoz kapcsolódik, de az EU helyzetét és rátermettségét jól példázza az elmúlt hónapok két szégyenteljes pillanata: februárban Josep Borrell, az Európai Unió kül- és biztonságpolitikai főképviselőjének moszkvai megalázása illetve Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnökének áprilisi félreültetése Ankarában (von der Leyen reakciója talán még szánalmasabb, mint maga az eset).

A fentiek csak példák (sőt inkább csak kifejtésre szoruló témakörök), de jól látszik, hogy ha baj van, az EU nem képes megfelelően ellátni a feladatait. Az EU gyenge, minden tekintetben. Nem kell szégyenkeznünk kimondani: A járvány alatt cserbenhagyta a polgárait és tagországait arra kényszerítette, hogy külön utakon járjanak.

Különösen fájdalmas, hogy hibák következmények nélkül maradnak. Mit csinál most Borrell, von der Leyen? Ugyanazt. Tudjuk, ki tárgyalt rosszul a vakcinabeszerzésről? Ki szövegezte a kapcsolódó szerződést? Még csak beszélgetés sincs a kudarcról és annak okairól.

Ez a blog EU-párti, legalábbis Magyarország EU tagsága mellett áll mindenképpen. De látni kell, hogy válságkezelésben az EU alulmúlta és továbbra is alulmúlja önmagát. Fel kell tenni a kérdést, hogy ilyen Európát akarunk-e továbbra is. Ha nem, akkor hogyan lehet megreformálni? Elég-e csak kicsit pofozgatni vagy valami nagyobb szervizelésre van szükség? Vagy már mindegy, mert reménytelen, örüljünk a mának, ez itt a haldokló Római Birodalom és kész?

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9116641674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MEDVE1978 2021.07.30. 10:15:19

@pragmatika: Izraelben az átoltottság 60%-os. (www.portfolio.hu/global/20210703/durvul-a-jarvany-a-delta-mutans-miatt-de-a-vakcinak-megmentettek-az-ujabb-lockdowntol-izraelt-490996). A delta variáns teljes kivédéséhez a virológusok becslése szerint 85%-90%-os átoltottság lett volna szükséges.

Ha mindenkit kötelezően beoltanának véget érne az egész. Izraelben sem kötelező a védőoltás.

Serény Vélemény 2021.07.30. 10:17:45

@Boldeone Bull: "akkor - egyelőre - nincs perspektíva."
Bizonyos körök nagyon jól fizetett emberei helyében én is erre kondicionálnám az egyszerű közvéleményt. Mindig van más perspektíva.

Serény Vélemény 2021.07.30. 10:18:51

@MEDVE1978: Ha kötelező lenne a védőoltás, akkor a "védettségi igazolvány" feketekereskedelme és hamisítása is felszökkene jól.

MEDVE1978 2021.07.30. 10:22:34

@alöksz róz: Kockázata óriási. Hatalmas a valószínűsége, hogy hirtelen, három év múlva összeesik mindenki holtan. Ja, hogy nem.

Az MRNS oltások új technológia, legyen. Akkor mindenki legyen vektorvakcinával oltva (Sputnyik, Astra, Johnson and Johnson), aki be van szarva a "gyógyszerkísérlettől". A vektorvakcinákat az 1970-es évek óta használják, az influenza elleni oltás is ilyen. Soha nem derült fény semmilyen durva mellékhatásra.

MEDVE1978 2021.07.30. 10:24:36

@Serény Vélemény: Az emberek meglepően nagy része szabálykövető. Ha elrendelné a magyar kormány a kötelező védőoltást, akkor mondjuk a társadalom 1-2%-a próbálna trükközni, további mondjuk 5% meg mindenképpen próbálná kikerülni, ahol tudja. A többi beadatná, morogna, de hagyná. A védettségi igazolvány feketekereskedelme valóban megnőne, de arra ott a rendőrség, meg a TEK.

Serény Vélemény 2021.07.30. 10:25:00

@Lord_Valdez: "Azon lehet vitatkozni, hogy tovább kell-e menni,"
MÉG.
Egy idő után meg már nem lehet vitatkozni, ugyanúgy, ahogy az lmbtq...xyz "jogok" olyan szerepet kapnak az EU-s narratívában, amilyen szerepet soha nem kaptak, és amit már vitatni sem lehet. A EU politikai integráció szorosabbra fonása nagyjából a diktatúra kialakításának és kialakulásának már nem csak az előszobája, hanem önmaga a diktatúra.
A IV. birodalom.

Boldeone Bull 2021.07.30. 10:29:24

@Serény Vélemény: Mindig van más perspektíva."
Egyelőre , az MRNS -típusú vakcinák győzelemre állnak. A kínai akkor elfogadható volt , amikor nem állt más rendelkezèsre elèg mennyisègben , de a jövőben már a modern technológiát kellene előnyben rèszesíteni, arra szerződni

A Joda visszatér 2021.07.30. 10:34:21

@birka menet: Erre semmi bizonyíték, üres vádaskodás amit előadsz. Az biztos asszony számláján landoló 4 misire viszony bizonyíték van.

Boldeone Bull 2021.07.30. 10:35:19

@MEDVE1978: A választás előtt egy populista kormány semmi esetre sem vállalná be a mindenkinek kötelező oltást , mert a szèlsőjobb szavazók jelentős rèsze oltás-szkeptikus ès az ellenzèk is rárepülne erre a hálás tèmára, így egymásra találnának az ellenzők. Olyan hatása lenne mint most a homofób törvènynek , csak ellenkező oldalon , a saját tábort osztaná meg vele, ami politikailag nem elfogadható

Serény Vélemény 2021.07.30. 10:36:04

@MEDVE1978: Ja, meg a NAV. :-)
Igen, egyébként igaz, DE.
Most a szélsőségesen objektív tényfeltárós újságírásos valóságban Magyarország egy diktatúra. MI lenne, ha egy ennyire kötelező, mindenkire érvényes és mindenkire ható törvényt hoznának?

A Joda visszatér 2021.07.30. 10:41:23

@birka menet: Te hülye a kínaiak között is többféle van. Van a Sinovac, amit nálunk adtak be, az a Sinopharm.
Kb. azt csinálod, mintha a Pfizert mosnád össze a Jonson&Johnson vakcinával.

Ha valóban nem működne a Sinopharm, miért nincsenek tele a hazai kórházak ezzel oltott idős emberekkel?

Kampfer 2021.07.30. 11:00:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A qrvaanyádba gondoltam, de ő még nálad is bűnrondább és büdösebb is... De aztán ráébredtem, hogy nekem nem is kell bujkálnom. Te kis nyomorult génhiba!

@Lord_Valdez: "Azon lehet vitatkozni, hogy tovább kell-e menni, vagy vissza kell-e fordulni, de abban azért nagy az egyetértés, hogy ez az állapot igazából senkinek se jó."

Hm... Ahogy látom, egyre kevésbé lehet erről vitatkozni. Az az állítás már nem szalonképes 'ajróopéer' körökben, hogy a nemzetek Európája a cél és a létező megoldás. Ez már nem elfogadott. Jelenleg az integráció az elfogadott, de talán néhány év és csak az lesz elfogadott, amit az a patkányfertőzött 'csótányferencné' prédikál. Még egy kis idő és már az integráció erősítése sem lesz eléggé 'haladó'! Ahogy ez a folyamat szépen látható a migráció, a genderharc és az 'ngo'-k jogainak definiálása körül is.
Kamp.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.07.30. 11:11:13

@Serény Vélemény:
Ezen logika alapján minden állam diktatúra.

@Kampfer:
Ez nem szalonképességi kérdés. A "nemzetek Európája" jelenleg egy átlátszó bullshit és ezt világosan látják nyugaton is. Annyit takar, hogy "adjátok ide a pénzetek, de ne kérjetek semmit". Ez így nem megy. Lehet harcolni az integráció ellen, de nem úgy, hogy közben követeljük az integrációs támogatásokat. Ez az egész devolúciós törekvést hitelteleníti, különösen, hogy a két legnagyobb haszonélvező áll az élén.
Az integráció egyébként azért vitatott kérdés, mert mindenki érzi, hogy muszáj lesz, ha Európa nemzetközi tényező szeretne lenni, de senki se adja fel szívesen a saját kis királyságát.

kvadrillio 2021.07.30. 11:21:42

OK ! EGYETÉRTEK !!!!! :)

❗️A magyar gyermekek védelme a magyar szülőkre tartozik és nem külföldi autóversenyzőkre❗️

Serény Vélemény 2021.07.30. 11:27:44

@Lord_Valdez: "Ezen logika alapján minden állam diktatúra."
Milyen logika alapján?
Az EU egyik mondása az, hogy "pluralizmus" és "demokrácia".
Kivéve, ha egy állam bizonyos kérdésekben nem ért egyet az EU fő nyerteseinek az álláspontjával. Akkor miért kell "demokráciáról" beszélni, ha nem lehet a tagoknak csak egy darab véleménye?

Az integráció azért vitatott kérdés, mert az ember alap indentitásának a feloldásával jár, illetve az EU tényleges vezetői, így akarják végrehajtani. ÉN nem csodálom, hogy még az olyan átlagember számára is problémás, akit még nem sikerült teljesen agymosni.

kvadrillio 2021.07.30. 11:29:49

Hosszú Katinka elárulta, mi hiányzott a felkészüléséből

:o)))))ö...Katinka egyéb pénzes versenyeken már tönkre kereste magát !!! :O)O))))

citrix 2021.07.30. 11:33:13

Szerencsére a nemzeti kormányunk remekül teljesít, előzünk mindenkit, az unió tagállamai között hazánkban a legmagasabb az életszínvonal és a korrupciónak nyoma sincs. Nincs kémszoftverünk ami ugye mindenkinek is van lehet hogy nekünk is de nem szabad kérdezni se róla. Alkalmazta is Varga Judit persze csak kiszervezve, ő nem tud semmiről. Azt is megtudtuk tőle, az EU egy szellemi halottasház és Hamilton maradjon a forma1-es autójánál mert semmihez se ért. Szerencsére Juditunk mindenhez is ért, pláne az igazságügyhöz... és a dekázáshoz. Leginkább az ami megy neki.

Kampfer 2021.07.30. 11:34:45

@Lord_Valdez: "Ez nem szalonképességi kérdés."

A politikában mindenképpen az. Egész kis retorikai stratégia épült föl arra, hogy az ellentétes oldalon állókat már pusztán a létükben szalonképtelennek tüntessenek föl, az érveiket így érdemi vizsgálat nélkül lesöpörhessék. Ez így az egész politikát hiteltelenné teszi.

"A "nemzetek Európája" jelenleg egy átlátszó bullshit és ezt világosan látják nyugaton is."

Inkább csak annak akarják láttatni. Erről szól számomra a szalonképességi kérdés is. Eleve hülyeségként definiálnak valamit, ami nem osztja az 'integráció' agybaját. Hasonlóan a genderháborúhoz, ahol a hetero fogalma lassan már szitokszó. Illetve ahogy a migráció kérdéskörében immár emberi jogként definiálják egyes politikusok a bevándorlást, ami szintén egy elmebeteg hülyeség.

"Annyit takar, hogy "adjátok ide a pénzetek, de ne kérjetek semmit"."

Egyrészt: nem azt kérjük, hogy adják ide, hanem azt, hogy az évekkel ezelőtt megkötött szerződésektől eltérő újabb és újabb, általuk megálmodott feltételeket ne szabjanak a kifizetésekhez. Továbbá nem az 'ő pénzük'! Ezeket a pénzeket mindkét fél által aláírt feltételrendszerek szerint fizetik ki a felszabadított piac, a vámok leépítése, az egységesített munkaerőpiac és a rablóprivatizáció következményeinek részbeni kompenzációja, illetve korábban kohéziós pénzek voltak. Továbbá a költségvetéshez Magyarország is hozzájárul.

"Ez így nem megy. Lehet harcolni az integráció ellen, de nem úgy, hogy közben követeljük az integrációs támogatásokat."

Dehogynem! Az eredetileg letárgyalt feltételek között nem szerepelt további hatáskörök egyoldalú elvonásának lehetősége! Kétoldalú tárgyalások esetén kölcsönös megegyezés kérdése, de egyoldalú elvonás nem lehet opció! Korábbi kifizetési kötelezettségek ezekhez rendelése pedig közönséges zsarolás!

"Ez az egész devolúciós törekvést hitelteleníti, különösen, hogy a két legnagyobb haszonélvező áll az élén."

Ez a két legnagyobb 'haszonélvező' a munkaerőpiacát, az iparát, részben a mezőgazdaságát simán beáldozta a 'zunijó' érdekei szerint. Ergo a kép ennél sokkal bonyolultabb!

"Az integráció egyébként azért vitatott kérdés, mert mindenki érzi, hogy muszáj lesz, ha Európa nemzetközi tényező szeretne lenni..."

Nem lesz az! Gazdasági értelemben biztosan nem. Pénzügyi centrumként még egy ideig. Katonailag nem is értelmezhető, míg politikailag saját magát szúrja tökön az ilyen 'ursulákkal', 'timmerfrancokkal', 'mogerinikkel' és még lehetne sorolni az ostobábbnál ostobább söpredékeket.

"...de senki se adja fel szívesen a saját kis királyságát."

Miért tennék? És ha a nemzeteken ezt számonkérik, akkor miért akarják a 'zunijó' esetében ezt a törekvést legitimálni???
Kamp.

A Joda visszatér 2021.07.30. 11:43:07

Úgy tűnik, hogy egyik 7. hely nem olyan mint a másik 7. hely..

A Joda visszatér 2021.07.30. 11:48:07

@Lord_Valdez:

"Annyit takar, hogy "adjátok ide a pénzetek, de ne kérjetek semmit"."

Hehe ez jó..Nyugodj meg, hogy annak idején dekára kiszámolták, hogy megéri nekik a posztszoci országokat bevenni. Tisztán gazdasági érdekből..

A Joda visszatér 2021.07.30. 11:49:24

@citrix:

Lewis maradjon a majomkenyérfájánál..:DD

Boldeone Bull 2021.07.30. 11:53:08

@Kampfer: ki a felszabadított piac, a vámok leépítése, az egységesített munkaerőpiac és a rablóprivatizáció következményeinek részbeni kompenzációja, illetve korábban kohéziós pénzek voltak. Továbbá a költségvetéshez Magyarország is hozzájárul."

Felszabadított piac " az fordítva is elmondható, a magyarországi cègek is vámmentesen exportálhatnak az EU- ba szabadon , köszönhetően az integrációnak . Ugyan , milyen alkupozíciója lenne egy iyen kis országnak ( 1% az EU- n belüli össz GDP) az EU- n kívül, vámok terèn ? Nagyjából semmilyen ...Az egysègesített munkaerőpiacnak is a magyar állampolgárok kedvezőbb helyzet, hiszen lehetősègük van 3-4 x - es áron eladni a munkaerjüket nyugaton ...
Magyarország pedig nettó kedvezmènyezettje az EU újraelosztásnak. 2004 óta kb 45- 50 milliárd euro nettó forrás èrkeztett , ami törtènelmileg pèldátlan lèptèkű

Boldeone Bull 2021.07.30. 12:03:17

@A Joda visszatér: Nyugodj meg, hogy annak idején dekára kiszámolták, hogy megéri nekik a posztszoci országokat bevenni. Tisztán gazdasági érdekből.."
A politikai èrdekek , stabil , demokratikus " Kelet - Európa " lètrehozása túlmutat a gazdasági èrdekeken
A volt keleti blokk országainak ha nem lennènek EU- tagok , akkor is a nyugat diktálna pl. vámok tekintetèben ( ahogy Szerbiával is vámmentessèg van ..Az export ,80%- a nyugati kèzben van..
Egy elit klubban lehetünk , ami nagy privilègium , hiszen belülről tudjuk befolyásolni a döntèshozást ès nettó forráskedvezmènyezettek vagyunk

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.07.30. 12:10:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"a PISA teszteredmény szerint a 15 éves magyar gyerekek 25%-a funkcionális analfabéta"

Először arra gondoltam, hogy ebből a 25%-ból sacc/kábé 15-20% lehet a római gyerekek aránya (ennyi az arányuk a korosztályukban is), a fennmaradó 5-10% a nem római származású magyar gyerek. De a római gyerekek közül kevesen járnak középiskolába, ahol a PISA teszteket végezni szokták, így viszont még szomorúbb a helyzet.

Serény Vélemény 2021.07.30. 12:16:08

@Boldeone Bull: "Magyarország pedig nettó kedvezmènyezettje az EU újraelosztásnak."
Ja, meg elit klub. Te még hiszel a mesékben?
Néha azért a "független objektív sajtó" is átenged a "nemcenzúrán" keresztül olyan információmorzsákat, amelyek az EU-ról valami elképesztő bizonyítványt állítanak ki.
Terrorista módon megölt újságíró, aki a maffia és a politika kapcsolatát vizslatta. Például.
Hol?
Az elitklubban, Hollandiában. (Nem a magyar lediktatúrázott valóságban, hanem a demokrácia fellegvárában.)

Boldeone Bull 2021.07.30. 12:29:01

@Serény Vélemény: Terrorista módon megölt újságíró, aki a maffia és a politika kapcsolatát vizslatta. Például."

De, ennek mennyi köze van az Európai Tanácshoz, a Bizottsághoz vagy a Parlamenthez , enbloc az EU- hoz? Nagyjából semmi..
Ez EU egy politikai közössèg is egyben : a nyugat- európai típusú demokráciát a nyugat- európai típusú gondolkodást vallók közössège. Mi csatlakoztunk hozzájuk , mi vettük át onnan a társadalmi modellt ès nem fordítva! Ha ez Orbánnak nem tetszik , lèptesse ki az országot, de egy 450 milliós közössèg nem fog hozzá igazodni!

A Joda visszatér 2021.07.30. 12:29:39

@Boldeone Bull: Hülyeség. A gazdasági érdek az első. Ugyanezért nem fogják soha komolyan érinteni a kohéziós pénzek folyósítását jogállamisági álproblémák. Hiába reménykedtek ebben.
A német nagytőke képviselői leülnek szépen Angelával és Ursulával és elmagyarázzák nekik, hogy hogyan lesz majd.:D

Serény Vélemény 2021.07.30. 12:52:24

@Boldeone Bull: "De, ennek mennyi köze van az Európai Tanácshoz, a Bizottsághoz vagy a Parlamenthez , enbloc az EU- hoz? Nagyjából semmi.."
ÉS amikor az EU olyan szabályokat hoz, és akar leerőszakolni a tagállamok torkán amelyek egyértelműen a maffiát tőkésítik fel, nem is kicsit? Akkor is semmi közük hozzá?
Pl, amikor a "bevándorlásról" mint emberi jogról van szó, akkor az azoknak a maffiózó-hálózatoknak hoz bevételt, amelyek az embereket rabszolgakereskedő módjára csempészi az unió határaihoz.
Tehát vagy annyira nagyon hülyék, hogy véletlenül a maffiát segítik önként és dalolva, vagy? Mi a "b" verzió?

Serény Vélemény 2021.07.30. 12:56:05

@A Joda visszatér: Ja igen, majd jól befagyasztják a pénzt, a magyar gazdasági növekedés visszaesik, Viktor meg azt mondja, hogy bocs, akkor nincs pénzünk új tankokat venni. Ami tankok gyártása a német nehézipari melósok bérét és ebből fizetett adóit, - és főleg a gyárat tulajdonló konzorcium profitját jelentik nagyjából évekre...

Kampfer 2021.07.30. 13:10:09

@Boldeone Bull: "a magyarországi cègek is vámmentesen exportálhatnak az EU- ba szabadon , köszönhetően az integrációnak..."

Ugye döntően azokról a 'magyarországi' (jól mondtad: nem magyar!) cégekről beszélünk, amiket a döntően 'unijós' és 'ámerikái' cégek szarért-babért vásároltak föl '90 után, illetve a valóban magyar cégeket hazavágva kifosztva. Nos ez így nagyon szép és korrekt folyamatnak tűnik! Ja, nem...

"Ugyan , milyen alkupozíciója lenne egy iyen kis országnak ( 1% az EU- n belüli össz GDP) az EU- n kívül, vámok terèn ? Nagyjából semmilyen ..."

Egyrészt teória. Másrészt emlékeim szerint magyar motorvonatok, buszok, traktorok dolgoztak ám a határon túl is Ázsiától Dél-Amerikáig. Mezőgazdasági exportunk is volt bőven. Hogy az elmúlt 31 év hogyan alakult volna a mi nagy 'ajrópéer' 'megmentőink' nélkül, ez már csak fikció.

"Az egysègesített munkaerőpiacnak is a magyar állampolgárok kedvezőbb helyzet, hiszen lehetősègük van 3-4 x - es áron eladni a munkaerjüket nyugaton."

Ez egy gusztustalan nagy 'ajrópéer' hazudozás! Egyrészt konzerválta a gazdasági, társadalmi egyenlőtlenségeket, másrészt a gerjesztett elvándorlással tovább fokozta azokat. Miközben gyakorlatilag a 'zunijó' készen kapott képzett és azonnal bevethető munkaerőt is. A kivándorlónak miért érdeke, hogy nem a hazájában, a családja mellett és a szülőföldjén boldogul? Az, hogy milyen pénzért tud kint munkát vállalni, ez egyrészt nem is volt kérdés, másrészt ahogy @A Joda visszatér: társunk is említette, ezzel tisztában is voltak 'azok' ott kint! Grammra, dekára, fillérre, másodpercre ki volt számolva az, hogy nekik ez az egész projekt bőven megéri pénzügyileg! Persze leszarva mindezek itteni társadalmi-gazdasági hatásait.

"A politikai èrdekek , stabil , demokratikus " Kelet - Európa " lètrehozása túlmutat a gazdasági èrdekeken."

Te mos mindenkit hülyének nézel? A politikai érdek az az Ő ÉRDEKEIKET jelenti. A stabil és demokratikus pedig azt jelenti, hogy kussol és úgy táncol, ahogy a mieink fütyülnek nekik. Ez az 'ajrópéerek' érdek-demokráciája! Egy hazug bullshit az egész.

"A volt keleti blokk országainak ha nem lennènek EU- tagok , akkor is a nyugat diktálna..."

Vagy nem. De ez már ismét fikció, teória.

"Egy elit klubban lehetünk , ami nagy privilègium..."

Ahol a férfiak is szülhetnek??? Ahol alapjog a migráció??? Ahol betegbogarak okítanak szexualitásra óvodásokat? Ahol az őshonos kisebbségeket intézményes szinten leszarják? Ahol simán főbelőnek újságírókat, lekéselnek, legázolnak polgárokat az utcán? Ahol egy határvédelmi objektum aszerint náci vagy szükséges, hogy ki építette? Nos, tudod mit? B@szd meg te az ilyen 'elitklubot'!!! Ez egy söpredék fertő, nem elit! Ezek ostoba libbant betegbogarak. Nem utolsó sorban tolvaj korrupt senkiháziak, akik ilyen mivoltukban ugatnak felénk! Szerintem a 'zunijó' egy beteg szartenger, a vezetői pedig ótvadék szaremberek! Igyekeztem mérsékelt és higgadt maradni...
Kamp.

A Joda visszatér 2021.07.30. 13:16:54

@Serény Vélemény: Az ő felfogásukban az embercsempészetet úgy szüntetnék meg, hogy jó nagyra kinyitnák Európa kapuit. Az EU-s "határvédelem" valójában logisztikai menedzsment lenne csupán ha rajtuk múlna pihenőpontokkal, útbaigazítással. Nem pedig valódi határvédelem.

Serény Vélemény 2021.07.30. 13:24:40

@Kampfer: "Másrészt emlékeim szerint magyar motorvonatok, buszok, traktorok dolgoztak ám a határon túl is Ázsiától Dél-Amerikáig. Mezőgazdasági exportunk is volt bőven."

AAAZ még hagyján! Nemhogy "mezőgazdasági exportunk is volt bőven", hanem ez a mezőgazdasági export egy több száz évre visszamenő folyamatos tradíció. Még/már a középkorban is magyar szürke marhákat tereltek Bécsbe és azon is túl, igen-igen jelentős volt a húsexport. A magyar agráriumot még a szocializmus alatt sem sikerült úgy szétverni, mint ahova az uniós csatlakozás után került. (Hagymából pl mindig is önellátóak voltunk, csak kb az utóbbi 6-8 évben fordul elő az, hogy fele annyi hagyma sem terem Mo-n, amint amennyit fogyasztunk.) Magyar marhahús export hova lett? Vagy a magyar birkahús és az exportja? Jézusom, azt hogy "cukor" azt le se merem írni, mert annyira gáz! Még a monarchia korából eredő siker széria volt!

Önmagában az, hogy egy EU egy olyan dolgot, - ami egyébként a térségünkre jellemző évszázados tradíció - szétver intő jel, hogy jó lenne nagyon-nagyon vigyázni vele!

Boldeone Bull 2021.07.30. 13:42:31

@Kampfer: Ugye döntően azokról a 'magyarországi' (jól mondtad: nem magyar!) cégekről beszélünk, amiket a döntően 'unijós' és 'ámerikái' cégek szarért-babért vásároltak föl '90 után, illetve a valóban magyar cégeket hazavágva kifosztva"

Nem volt más lehetősèg, mint a gyors privatizáció akkor , mert a volt szoci piac összeomlott, a magyar vállalatok többsège pedig tőke - ès technológia hiányos volt

Egyrészt teória. Másrészt emlékeim szerint magyar motorvonatok, buszok, traktorok dolgoztak ám a határon túl is Ázsiától Dél-Amerikáig. Mezőgazdasági exportunk is volt bőven. Hogy az elmúlt 31 év hogyan alakult volna a mi nagy 'ajrópéer'"

Ne viccelj már ! Az ország 10 legnagyobb export partnere között nincs afrikai - ázsiai ország . Emlèkeim szerint a rendszerváltáskor sem volt. Hogy hogyan alakult volna az elmúlt 31 èv az EU- nèlkül? Kb úgy nèznènk ki mint Szerbia , infrastruktúra fejlettsèg terèn! Az infrastruktúra - fejlesztèsek 90%- a uniós pènzből valósult meg!
Magyarország csóró, tőkeszegèny , önálló fejlődèsre kèptelen egyedül!

kivándorlónak miért érdeke, hogy nem a hazájában, a családja mellett és a szülőföldjén boldogul? "
Azèrt , hogy normális pènzt keressen , ne magyar bèreket! Pl Ausztriában van 13. ès 14. havi fizetès ès 3x - os bèr , ezèrt növekszik a magyar munkavállalók száma

politikai érdek az az Ő ÉRDEKEIKET jelenti. A stabil és demokratikus pedig azt jelenti, hogy kussol és úgy táncol, ahogy a mieink fütyülnek nekik."
A közös politilai unióhoz csatlakoztunk , a liberális , plurális demokráciák közössègèhez
Az Orbán - kormány normasèrtèseit többször kimondta 450 millió EU állampolgár kèpviselete, az EU Parlament!

Boldeone Bull 2021.07.30. 13:45:47

@Kampfer: A volt keleti blokk országainak ha nem lennènek EU- tagok , akkor is a nyugat diktálna..."

Vagy nem. De ez már ismét fikció, teória." - Szerinted teória , a közgazdasági realitás pedig az, hogy a jóval nagyobb piac diktál, ahonnan érkeznek a befektetők, akik beintegrálják a magyar gazdaságot a világgazdaságba! Magyarorszag 1% - os törpe marginalitás
!

eßemfaßom meg áll 2021.07.30. 13:47:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 16éves korig kötelező az iskola szóval a rómaiak prímán le tudják húzni a vizeletteszt eredményét.

Boldeone Bull 2021.07.30. 13:53:10

@Kampfer: Ezek ostoba libbant betegbogarak. Nem utolsó sorban tolvaj korrupt senkiháziak, akik ilyen mivoltukban ugatnak felénk!
Ez is vèlemèny , a szèlsősègek vèlemènye! Ha már korrupcióról beszèlünk ...Orbán családtagjai milliárdos megbízásokat akvirálnak , sőt , jelentős rèszben az államból èlnek . Lölő dollármilliárdos , a NER- elit egyre nagyobb vagyonra tesz szert, így jogos beszèlni Crony - kapitalizmusról. Korrupció mindenhol van többè- kevèsbè, csak nem rendszerszintű ès annyira kiterjedt ,mint Magyarországon ( mèg Románia , Bulgária aspiráns lehet ..)
A "kelet " tagországok jóval elmaradottabbak mentalitásban is , mint a nyugat!

eßemfaßom meg áll 2021.07.30. 14:02:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egyébként a 2019-es teszt eredménye kicsit javult a korábbiakhoz képest, a mélypont 2015ben volt amit imádnak orbán nyakába varrni, pedig aki akkor a tesztet írta az a Jó Demokrata Okatási Rendszerben tanult meg írni olvasni számolni (2006ban volt elsős) és 2012-ig nem nagyon nyúltak hozzá az oktatáshoz a Patásék.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.07.30. 14:11:28

@Serény Vélemény:
Az EU kialakulása és államszerűsödése semmiben nem különbözik egy állam hasonló szervezetének kialakulásától. Ha az EU emiatt diktatúra, akkor az állam is az.

@Kampfer:
Azért szabnak "újabb és újabb" feltételeket, mert megunták, hogy a pénzek nem arra mennek, amire adják.
De, ez az ő pénzük. Ezt nyugati adófizetők dobják össze. És nem, nem kompenzáció, hanem felzárkóztatási támogatás. Azért is van úgy megállapítva, hogy minél szegényebb egy régió, annál több jár neki.
Az csak a Fidesz egyik hazugsága, hogy valami hátrány ér minket és ezt kompenzálják.

Az EU-s csatlakozás nem specifikált olyat, hogy bizonyos kérdésekről nem születhetnek közös EU-s döntések. Olyat viszont igen, hogy a közös EU-s döntéseket minden országnak végre kell hajtania.
Multilaterális szervezetnél nincs olyan, hogy "kétoldalú" tárgyalások. Az ilyesmire ott az EU parlament, ott tárgyalják meg őket az összes országgal.

Mit áldoztunk be? Azzal, hogy megengedtük a németeknek, hogy jól fizető munkahelyeket hozzanak ide? Ne röhögtessük már ki magunkat! Szerinted, ha az EU-n kívül lennénk, akkor a magyar gazdaság versenyképesebb lenne? Ugyan már.

Pont az probléma, hogy a közös pénzügypolitikához nem társul közös gazdaságpolitika. Ezt ismerték fel a görög adósságválság során és ezért kezdték el erőltetni az integrációt.

Serény Vélemény 2021.07.30. 14:20:32

@Lord_Valdez: "Mit áldoztunk be? Azzal, hogy megengedtük a németeknek, hogy jól fizető munkahelyeket hozzanak ide? "

Hát, tényleg jó lenne, ha nem röhögtetnéd ki magad, ők nem a mi két szép szemünkért hoznak ide "jól fizető munkahelyeket" hanem azért, mert a profit a nálunk foglalkoztatott munkaerő után némileg nagyobb, mint ha a saját munkavállalóikat kellene foglalkoztatniuk, a miénkénél kb háromszor-négyszer akkora bérért!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.07.30. 14:20:41

@Kampfer: " De aztán ráébredtem, hogy nekem nem is kell bujkálnom." - Szóval a pánikbetegségedet kezelő pszichiátered szólt hogy már nem járok arrafelé.

Serény Vélemény 2021.07.30. 14:26:15

@Boldeone Bull: "Ez is vèlemèny , a szèlsősègek vèlemènye! " A te véleményed sokkal-sokkal szélsőségesebb, és ami riaszt ebben az az abszolút egysíkú, kizárólagosságot magának vindikáló, szinte - vagy már nem is szinte - fanatikus bigottság.

"A "kelet " tagországok jóval elmaradottabbak mentalitásban is , mint a nyugat!"

Ilyet például szerintem egy valamit is magára adó ember nem ír le, főleg, hogy a "nyugat" mentális "fejlettsége" például nagyszerűen megnyilvánul a férfiak szüléshez való jogában, és abban, hogy ha valaki férfi létére mégis teherbeesik, akkor nem lehet hátrányosan megkülönböztetni például azzal, hogy ő tulajdonképpen akkor mégiscsak nemférfi, hanem nő...

Boldeone Bull 2021.07.30. 14:42:22

@Serény Vélemény: A te véleményed sokkal-sokkal szélsőségesebb, és ami riaszt ebben az az abszolút egysíkú, kizárólagosságot magának vindikáló, szinte - vagy már nem is szinte - fanatikus bigottság."

Konkrètan mi a fanatikus bizottság az èn vèlemènyemben? Minden igaz ès igazolható azok között , amit leírtam. Valójában , pont fordítva igaz : a kormánypártiak kèpviselik a fanatikus, konzervatív bigottságot , a többsègi európai vèlemèny azzal szinte mindenben ellentètes ( lsd számos EU Parlamenti határozat ) ès Magyarországon is csak a relatív többsèg áll csak mögötte!
Nem vèletlenül hagyta ott a Fidesz ( vagy hagyatták ott inkább ) a Nèppartot ! A Fidesz az európai szèlsősèget , a szèlsőjobboldalt kèpviseli !

Boldeone Bull 2021.07.30. 14:44:07

Termèszetesen : "bigottság " ès nem bizottság ...:)

Serény Vélemény 2021.07.30. 14:52:50

@Boldeone Bull: "Konkrètan mi a fanatikus bizottság az èn vèlemènyemben?"

pontosan ez: " Minden igaz ès igazolható azok között , amit leírtam. "

Nem, nem igaz. :) Pont ez benne a vicc! TE igazságnak érzékeled azt, ami csak egy torzított valóság. Lásd még: a valóság a migrációval kapcsolatosan (a maffia feltőkésítése), vagy az igazság a magyar gazdasági előnyökkel kapcsolatosan, (ami hatványozottan előny a nyugaton, és így tovább.

arthurthedent 2021.07.30. 14:53:00

@Boldeone Bull: "Magyarország csóró, tőkeszegèny , önálló fejlődèsre kèptelen egyedül!"

Egyetlen ország sem képes "egyedül" fejlődni a modern világban. Még a legfeljettebbek sem. A legtöbb ország még etetni sem lenne képes az állampolgárait "egyedül".

Szerencsére van ám erre megoldás, úgy hívják, hogy "üzlet". Valahogy úgy működik, hogy "hé, Hanzi, van egy bányám, ha adsz pénzt, akkor megduplázzuk a termelését és rüsztölünk, mit szólsz hozzá?"

És akkor jön a Hanzi, lesz bánya, lesz pénz és egyikük sem élcelődik azon, hogy "egyedül nem mentél volna semmire".

Serény Vélemény 2021.07.30. 15:00:03

@Boldeone Bull:
"A Fidesz az európai szèlsősèget , a szèlsőjobboldalt kèpviseli !"

És ott az azonnali kirekesztés: a széljobb plecsni. Tudod mit, kultúrember nem ragadja meg, és nem használja ezt a stemplit - főleg úgy, hogy a magyar - "szivárvány" - mások szerint inkább moslék - ellenzéki koalíció legnagyobb pártja az pont egy széljobbról gyurcsányizált párt... amelyiknek a szélsőségesen homofób és antiszemita tevékenysége nemrégiben még kicsapta ugyanott és ugyanazoknak a biztosítékait, akik most éppen a leginkább a szekerüket tolják...

arthurthedent 2021.07.30. 15:04:52

@Boldeone Bull: "Fidesz az európai szèlsősèget , a szèlsőjobboldalt kèpviseli !"

Európában a baloldal szinte egyeduralkodó, nem nagyon van jobboldal vagy jobboldali szélsőség. A fidesz meg még csak véletlenül sem jobboldali párt, egészen kozépen helyezkedik el. Az a helyzet, hogy a baloldal szereti szélsőségezni a jobboldalt, valójában azonban az európai politika szélsőségesen baloldali.

Magyarországon például a szovjet megszállás alatt alakított bábállam maradványpártjai és maradványpolitikusai számítanak mérvadónak, az európai politika őket támogatja. A magyar szocialista munkáspárt egy kis névváltoztatás után szépen kompatikibilissá vált a mainstream európai politikával, mi ez, ha nem szélsőbal?

Ha sztálin tudta volna, hogy csak várni kell egy kicsit és aztán simán csatlakozhat a szocialista európához... :(

Boldeone Bull 2021.07.30. 15:06:58

@arthurthedent: Csakhogy az üzletet " Hanzièk csinálják Magyarországon is , mivel az export 80%- át a nagy külföldi multik bonyolítják , a pedig NER- elit...A magyar tőkefelhalmozó kèpessèg mèg mindig nagyon alacsony , azaz : nagyban rá vagyunk szorulva a külső szubvenciókra ès tőkebefektetèsekre!

Boldeone Bull 2021.07.30. 15:15:50

@Serény Vélemény: Nem, nem igaz. " Mi a nem igaz ?
Amit leírtam , az minden igaz , nem került megcáfolasra egyik állítás sem !
A migracióról nem is volt szó nálam eddig, de ha már megemlítetted : özönlenek a migránsok Ausztriába , a magyar kerítèsen is átmennek , hiába a sok ezer katona ès a hármas kerítès , nem tudta megállítani a migrációt!

Európában a baloldal szinte egyeduralkodó, nem nagyon van jobboldal vagy jobboldali szélsőség. A fidesz meg még csak véletlenül sem jobboldali párt, egészen kozépen helyezkedik el. "

Az Európai Parlament legtöbb pártjától a Fidesz jobbra van ideológiai èrtelemben, főleg politikai cselekedeteiben , nem vèletlenül estek ki a Nèppartból , a mèrsèkelt jobbos közössègből!
Tehát nem a politikai közèp, hanem a szèl.

birka menet 2021.07.30. 15:19:31

@arthurthedent: A fidesz meg még csak véletlenül sem jobboldali párt, egészen kozépen helyezkedik el.

Na baszki, mejött A NAP HÜLYÉJE!

Boldeone Bull 2021.07.30. 15:25:13

@arthurthedent: valójában azonban az európai politika szélsőségesen baloldali."

Az európai politika a 2vh utáni bèkèn , a szociális piacgazdaságon, a társadalmi osztályok közötti megegyezèsen alapul . Ennek politikai következmènye a liberális , plurális demokrácia . A többsèg inkább a mèrsèkelt politikai erőket támogatja , nem a radikális jobboldali pártokat.
Ideológiai szempontból pedig Habermas , a Frankfurti Iskola , ès Karl Popper az irányadó. ..A konzervativizmus elmèleti szinten sem tartotta a versenyt a 2vh utáni haladó iskolákkal
Európa ( nyugat) progresszív gondolkodású túlnyomóan , az a tèny , ezen nem nagyon lehet változtatni

Boldeone Bull 2021.07.30. 15:28:38

@arthurthedent: Ha sztálin tudta volna, hogy csak várni kell egy kicsit és aztán simán csatlakozhat a szocialista európához... :"

"Szocialista Európa " nincs ! Ellenben van szociális Európa : a legnagyobb általános szociális biztonság a Föld országai között! Mi ezzel a problèma?

Kampfer 2021.07.30. 15:55:12

@Boldeone Bull: "Nem volt más lehetősèg, mint a gyors privatizáció akkor , mert a volt szoci piac összeomlott, a magyar vállalatok többsège pedig tőke - ès technológia hiányos volt"

Szerintem hazudsz! Pofátlanul! Hazudsz, mert volt választás. A csehek is védték az iparukat és a gazdaságukat, de nekik nem kellett megküzdeniük a saját 'szadeszükkel' és a 'tomlantosok' sem pofázhattak bele a dolgaikba! Ellentétben velünk. HAZUDSZ! Volt választásunk. A tőkehiány ellenére is! Nem éltünk vele...

"Az ország 10 legnagyobb export partnere között nincs afrikai - ázsiai ország . Emlèkeim szerint a rendszerváltáskor sem volt."

'60-as, '70-es években Dutrákat, motorvonatokat adtunk el nem egy országnak. Argentinára konkrétan emlékszem, de a buszok értékesítése, mezőgazdasági termékek értékesítése, gyógyszeripar már akkor is jelentős volt. És ugye a MEV-et is sikerült 'véletlenül' leégetni akkoriban. Meglepő... Ja, nem az!

"Hogy hogyan alakult volna az elmúlt 31 èv az EU- nèlkül? Kb úgy nèznènk ki mint Szerbia..."

Ostoba teória! Persze, a délszláv háborúk ugye meg se kottyantak a szerbeknek! O.m.g.!

"Magyarország csóró, tőkeszegèny , önálló fejlődèsre kèptelen egyedül!"

Akkor fogd magad és húzz el innen! Mert a magadfajtákkal csak többen vagyunk, ahogy a történelemben már annyiszor. Persze kiderült néha, hogy épp ti vagytok a gyenge láncszem...

"Azèrt , hogy normális pènzt keressen , ne magyar bèreket! Pl Ausztriában van 13. ès 14. havi fizetès ès 3x - os bèr , ezèrt növekszik a magyar munkavállalók száma"

Szövegértés, cicabogár! Nem arra volt kihegyezve a mondóka, hogy a melósnak érdeke többet kapnia a melóért, hanem épp arra, hogy ezt kihasználva a söpredék 'unijód' szépen kihasználta és elszívta a régióból a versenyképes munkaerőt. Amit ők pontosan tudtak. Azt is, hogy a magyar melósnak az volna az érdeke, hogy otthon is boldogulhasson. Mert ugye ez volna egy stabil társadalom és demokrácia alapja és nem a buziházasság! Ennyit nehéz egy magadfajtának megértenie?

"A közös politilai unióhoz csatlakoztunk , a liberális , plurális demokráciák közössègèhez"

Csúsztatás! Akkor le voltak írva a kondíciók és a hatáskörök. Amit azóta folyamatosan kóstolgat a 'zunijód'! Ez a zsarolás és a sunyiskodás. De szerintem ezt is értetted.

"Az Orbán - kormány normasèrtèseit többször kimondta 450 millió EU állampolgár kèpviselete, az EU Parlament!"

Ami nem hatásköre. Mivel olyan törvényekkel kapcsolatosan állást sem foglalhat, ami tagállami hatáskör! Erről ennyit. A többiről most inkább ne nyissunk vitát, mert az a parlament a szaremberek, balliba söpredékek és szivárványhányások pöcegödre!

"Szerinted teória , a közgazdasági realitás pedig az, hogy a jóval nagyobb piac diktál, ahonnan érkeznek a befektetők"

Befektetők nem ugatnak bele családpolitikai kérdésekbe, te szerencsétlen! Azok befektetnek és profitot realizálnak. Fölmérik az infrastuktúrát, munkaerőt, közterheket, politikai stabilitást és ennyi. De nem ugatnak bele törvényhozási és igazságügyi kérdésekbe. Ezt föl tudod fogni?

"Ez is vèlemèny , a szèlsősègek vèlemènye!"

Ettől még legitim és valid. És nagyjából pont leszarom, hogy hogyan vélekedsz róla. Én a tiédről nem azt mondom, hogy szélsőséges, egyszerűen csak azt, hogy ostoba és hülye. Ettől még lehet az a baromság a véleményed, ami. Mellesleg, annyira szélsőséges a véleményem, hogy '18-ban támogattam először a Fideszt.

"A "kelet " tagországok jóval elmaradottabbak mentalitásban is , mint a nyugat!"

Ha nem tetszik, fogd magad és húzz el innen. Már le sem géppuskáznak a határon! Irány a haladás, hajrá! Nekünk is jobb lesz, neked is.
Kamp.

Serény Vélemény 2021.07.30. 15:57:10

@Boldeone Bull: "Európa ( nyugat) progresszív gondolkodású túlnyomóan , az a tèny , ezen nem nagyon lehet változtatni"

Mondjuk ez is egy kapitális hazugság, de mindegy. A franciák pl milliós tömegtüntetést tartottak a melegházasság ellen, mégis ledugták a torkukon. Valójában az emberek konzervatívabbak, csak van egy pedofil-drogos-homokos elit, amelyik lenyomja a médián keresztül, meg az olyan önjelölt hamis prófétákon keresztül mint te, a véleményét és a világnézetet a plebsz torkán.

Még egyszer: hazugság az, amit állítasz. Itt van, konkrétan történelmi eseménnyel cáfoltam.

Ennyi.

Serény Vélemény 2021.07.30. 16:01:30

@Boldeone Bull: ""Nem volt más lehetősèg, mint a gyors privatizáció akkor""

VOLT más lehetőség: az államcsőd pl. Ez nyomorral járt volna és egy darabig lehet hogy instabilitással, de alapjárati hazugság, hogy nem volt más lehetőség.

MINDIG van más lehetőség.

Csak ez a hálózatok embereit és a magyar gazdaságból addig is nagyon jól megélő nyugati tőkét érzékenyebben érintette volna, gyakorlatilag _ezért_ maradt el az igazi rendszerváltás.
A hálózatok meg megmaradva gazdasági hatalommá konvertálták a párthűséget, és ehhez a kommunista gyökereitől soha meg nem fosztott közméda és sajtó a 90-es években is tökéletesen asszisztált.

És te, ezt az agymosó narratívát tovább is folytatod.

Kampfer 2021.07.30. 16:10:22

@Lord_Valdez: "Azért szabnak "újabb és újabb" feltételeket, mert megunták, hogy a pénzek nem arra mennek, amire adják."

Vagy nem 'azoknak', akiket ők inkább patronálni szeretnének!

"De, ez az ő pénzük. Ezt nyugati adófizetők dobják össze. És nem, nem kompenzáció, hanem felzárkóztatási támogatás. Azért is van úgy megállapítva, hogy minél szegényebb egy régió, annál több jár neki."

A nyugati adófizetők bérei mögött pedig kizárólag a nyugati melós munkája a fedezet, igaz??? Na, ne röhögtessél már! Persze, nincs mögötte a lengyel, magyar, cseh, szlovák, szlovén, horvát leányvállalatok melósainak nyomott, alacsony bére, túlmunkája és a munkahelyeikre kapott adókedvezménye, igaz? Ezt ne nekem próbáld bemesélni, német-amerikai tulajdonú cégnél dolgozom, előtte német tulajdonúnál voltam a leányvállalatnál. 4 évig voltam ÜT tag, jó kis infók jöttek néha az óvatlan európai ÜT ülésekről. Akkora 'adóoptimalizálás' és leglaizált gyarmattartás az egész, mint ide Kanada!

"Az csak a Fidesz egyik hazugsága, hogy valami hátrány ér minket és ezt kompenzálják."

Ezt a vitát folytasd le a Günther Öttingerrel... Ő nem erre utalva nyugtatta a sajátjaid odahaza!

"Az EU-s csatlakozás nem specifikált olyat, hogy bizonyos kérdésekről nem születhetnek közös EU-s döntések. Olyat viszont igen, hogy a közös EU-s döntéseket minden országnak végre kell hajtania."

Hát persze-persze. Ahogy a túlzottdeficit-eljárásoknál is, igaz? Idézet a klasszikus (részegállat) kiskutyától: 'Kérem, Franciaország az Franciaország...!'
A sztorit ismered... Szerintem az állításod nyugodtan mehet is ugyanarra a szemétdombra, ahová annak a patkánynak hullania kellene már!

"Mit áldoztunk be? Azzal, hogy megengedtük a németeknek, hogy jól fizető munkahelyeket hozzanak ide?"

Erről már írtam neked. Ezen munkahelyek döntő részének épp az az értelme, hogy költségeket optimalizálnak, illetve az anyacég-leányvállalat közötti tranzakciókon is szépen kaszálnak. Ott adóznak, ahol kisebb a kulcs, illetve a számlázgatásokkal is hasznot realizálnak.

"Ne röhögtessük már ki magunkat! Szerinted, ha az EU-n kívül lennénk, akkor a magyar gazdaság versenyképesebb lenne? Ugyan már."

Nem valószínű, de nem tudhatjuk biztosan. Tény, hogy minket már az 'induláskor' is nyomott az a teher, amit örököltünk és amit a lengyelek le tudtak dobni magukról, miközben rajtunk még egy szarházi 'tomlantos' is gebeszkedett és vezérelte az első kormányt.

"Pont az probléma, hogy a közös pénzügypolitikához nem társul közös gazdaságpolitika. Ezt ismerték fel a görög adósságválság során és ezért kezdték el erőltetni az integrációt."

Inkább az, hogy a közös monetáris politikához (pénzügypolitikához) nem társul közös fiskális politika (vagyis költségvetési fegyelem). Nem a közös gazdaságpolitika, hanem a közös költségvetési fegyelem az, amit hiányzik. Szerintem a görög válsággal kapcsolatban is ezt vonták le tanulságul az EKB-n és az IMF-en belül.
Hogy ez megoldható-e egy egységes állam megalakulása nélkü, ez szerintem kétséges.

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Szóval a pánikbetegségedet kezelő pszichiátered szólt hogy már nem járok arrafelé."

Ugyan miért kellene érdekeljen, hogy merre járkálsz, te vérfertőzött küretmaradék??? Ki a tököm nem szarja le a fejed és a baromságaid, te nyomorult! A legjobb, amit tehettél volna, hogy beledöglesz a fertőzésbe azzal a brendelpatkánnyal együtt, hogy egymást boldogítságok a libsi pokolban, te majomfasz...! Szánalmas egy rakás szar vagy, ahogy anyád anno kirakott a pocsolyába...
Kamp.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.07.30. 16:11:54

@Serény Vélemény:

Ilyen világ alakul ki manapság, egyre agresszívabban:

"Összecsapások alakultak ki Los Angelesben annak következtében, hogy a magát nőnek képzelő férfi egy közfürdő női öltözőjét használta, ahol kislányok is voltak. Az egyik vendég szerint a „transznő" a kiskorúak előtt közszemlére tette a péniszét. A „transznő" védelmére kelő LMBTQ-, illetve radikális baloldali Antifa-aktivisták és a helyiek között tömegverekedésre került sor, mivel az ott lakók ellenezték, hogy „transznők" betegyék a lábukat női öltözőkbe."

".. az öltözőben jelen lévő egyik nő panaszt tett a fürdő alkalmazottainál, azt kifogásolva, hogy miért engedték be a magát „transznőnek" képzelő férfit a női öltözőbe. [...] A Wi Spa munkatársai azonban elutasították a vendég panaszát, arra hivatkozva, hogy a baloldali vezetésű Kalifornia állam törvényei szigorúan tiltják a transzgender személyek diszkriminációját, így A JOGSZABÁLYOK NEM TESZNEK KÜLÖNBSÉGET A NŐK ÉS A „TRANSZNŐK" KÖZÖTT, KÖVETKEZÉSKÉPPEN: A FÉRFINAK JOGA VOLT ARRA, HOGY SZABADON HASZNÁLHASSA A NŐI ÖLTÖZŐT."

www.origo.hu/nagyvilag/20210705-los-angeles-eroszakos-tuntetesek-lmbtqaktivistak-transzok.html

Serény Vélemény 2021.07.30. 16:15:22

@Boldeone Bull: "nagyban rá vagyunk szorulva a külső szubvenciókra ès tőkebefektetèsekre!"

Na, akkor elemezzük csak ezt a helyzetet! Ha a magyaroknak általában nagyon alacsony a jövedelmük, akkor nem tudnak befektetési célból megtakarítani. Mert mindent megélhetésre fordítanak.
Ugyanekkor, mivel ilyen veszély nem fenyegeti a nyugat-európai polgárokat, ők félre tudnak tenni sok-sok pénzt a nyugdíjszámlájukra, amit aztán az ő pénztáruk átad az alapkezelőnek, amit az a saját policy-ja szerint befektet jól. És mibe fektet? Nyilván saját állampapírokba, meg pl olyan k-eur-i érdekeltséggel is bíró cégekbe, amelyek pont e
k-euri befektetések miatt tudnak a saját otthoni dolgozóiknak magas jövedelmet biztosítani, a k-euri dolgozóiknak meg valamelyest magasabbat, mint az átlag, de még mindig sokkal alacsonyabbat, mint az otthoni bérszint.
ÉS akkor jössz TE, és azt mondod, hogy ennek még örülnünk is kell, mert milyen jó fejek.

Pedig a mi egy picivel jobban létünk az ő gyarapodásukat szolgálja gyakorlatilag!

Ami önmagában szerintem nem baj, de ne vicceljünk már "értékközösség" meg hasonló bullshit hülyeségekkel!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.07.30. 16:18:42

Most őszintén: Nem a nők legdurvább megalázása az, hogy bárki beteg hajlamú perverz nőnek nyilváníthatja magát és betolakodhat egy női öltözőbe?

Ezt sikerült elérnie a feminizmus által is aktívan támogatott LMBTQ...XYZ mozgalomnak. Tíz éve még a feministák tiltakoztak volna a leghangosabban egy efféle eset miatt, oszt most láthatjuk, mit sikerült elérniök.

Kampfer 2021.07.30. 16:22:31

@Serény Vélemény: Touché! Nálad a pont.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Korrekt meglátás. +1!
Kamp.

Serény Vélemény 2021.07.30. 16:22:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az ilyen szervezeteknek nagyon nagy a lobbierejük, nagyon jól fizetett ügyvédeket tudnak alkalmazni, akik gyakorlatilag bármilyen tőkeerős céget képesek nagyon megrángatni, ha akarnak. Egyik ilyen cég sem akar súlyos milliárdokat, vagy milliókat fizetni bármilyen "diszkrimináció" miatt, vagy a jól fizetett politikai aktivisták - ilyen volt egyébként a Barack Obama is - tevékenysége nyomán fellépő forgalom kiesést elszenvedni.
Gyakorlatilag becsicskáztatták őket.
És számomra az a megdöbbentő, hogy ezeket tartják némelyek "mentalitásban fejlettebbnek" - mint mondjuk a kelet-európaiakat akik még azé' kiakadnak azon, hogy ha egy nőnek farka van...

evilwolf 2021.07.30. 16:29:53

@kárárámaispj: tefajtád, tefajtád
Ja. Primitív 1sejtúséged miatt kell szégyenkeznie a rendes magyarak. A fajtázás miatt.

Kampfer 2021.07.30. 16:39:00

@evilwolf: De semmit se tudtál cáfolni abból, amit @kárárámaispj: leírt neked. Mellesleg minden hangja igaz volt. Függetlenül attól, hogy neked vagy bárki másnak mi miatt kell vagy nem kell szégyenkezned... :-/
Kamp.

GyMasa 2021.07.30. 16:49:17

@eßemfaßom meg áll:
OKé, de a 10 év az "évente" oltásnak a tizede, a negyedévente oltásnak meg negyvenede!
Ráadásul a tetanuszt csak akkor kapod meg 10 évente, ha valami történik.
Én 50 felé közeledve talán ha 2-3 tetanuszt kaptam.

Boldeone Bull 2021.07.30. 17:12:22

@Serény Vélemény: k-euri dolgozóiknak meg valamelyest magasabbat, mint az átlag, de még mindig sokkal alacsonyabbat, mint az otthoni bérszint."

A "kelet- európai" munkaerőpiaci kereslet- kínálati viszonyok határozzák meg a bèrszínvonalat: amíg megèri nekik , addig nálunk fognak befektetni , meg amíg tízmilliárdos támogatásokat kapnak , addig is. De, van elèg új jelentkező a helyünkre : Szerbia, Ukrajna, stb...Annyira nem is nagy távolságra a centrumtól
A kapitalizmus a kölcsönös èrdekeken alapul , de aki befekteti a tőkèjèt , az többet kockáztat , így többet is nyer , ami evidencia.
A magyar vidèk egyelőre fènyèvnyire van Nèmetországtól , Ausztriatól ahol fejlett kis- ès közèpvállalkozói szektor ,termelèkeny gazdaság van , nálunk viszont - főleg az ország keleti rèszèn - brutál csóróság van , ès alig kèpződik befektetendő tőke, azaz a nyugati befektetèsek kiszolgáltatottjai vagyunk ès nem fordítva. Magyarország piacnak is kicsi, ráadásul ...

Boldeone Bull 2021.07.30. 17:30:32

@Kampfer: Hazudsz, mert volt választás"

Hiába rikoltozol , akkor èppen konzervatív kormány volt hatalmon , Matolcsy György volt a privatizációs biztos , a privatizációs kutatóintèzet vezetője , ès akkor úgy látták jónak ,- a konzervatív közgazdászok is - hogy jobb a gyors privatizáció
Ma már a csehek sem tartják sikernek a kuponos privatizációt, megjegyzem..
Vagyis : akkor ez egy konzervatív - liberális gazdasági döntès volt!

Az ország 10 legnagyobb export partnere között nincs afrikai - ázsiai ország . Emlèkeim szerint a rendszerváltáskor sem volt.

Ezt azèrt írom le újra , mert nem tudtad cáfolni : Magyarország már a kèsei szocializmus idejèn is a kèt Nèmetországgal, Csehországgal a Szovjetunióval, Ausztriaval kereskedett ès nem az ázsiai , afrikai országokkal elsősorban!

délszláv háborúk ugye meg se kottyantak a szerbeknek! O.m.g.!

Az összes EU- n kívüli ország bajban van gazdaságilag , akik kimaradtak, mind rosszul jártak ! Lasd : Litvánia Vs Belorus

Akkor fogd magad és húzz el innen! Mert a magadfajtákkal csak többen vagyunk, ahogy a történelemben már annyiszor"

Húzz el te innen , mocskos fideszes troll! Nem vagytok a többsèg! A társadalom relatív többsège szavazott a kormánypárta, ès most sem vagytok többsègben ( max a parlamentben )

Boldeone Bull 2021.07.30. 17:40:23

@Kampfer: Azt is, hogy a magyar melósnak az volna az érdeke, hogy otthon is boldogulhasson"

Ez, de Orbánisztánban nem tudott boldogulni egy jelentős számú embertömeg, közben Románia beèrte vásárlóerő- partitáson számított reálbèrben ! Ennyit a gazdasági" sikerekről"

Csúsztatás! Akkor le voltak írva a kondíciók és a hatáskörök"

Èppen ezeket szegte meg rendszeresen az Orbán- kormány, ezèrt ítèlte el őket az EU Parlament többsège!

Èn is leszarom a te vèlemènyed , mert sötèt vagy ès agymosott!

Kampfer 2021.07.30. 17:45:46

@Boldeone Bull: "Hiába rikoltozol , akkor èppen konzervatív kormány volt hatalmon..."

Akinek a 'tomlantos' dirigált! És megmondták, hogy 'ne is merészeljen' Magyarország a lengyelekhez hasonló opciókat akár kérni is!

"Az ország 10 legnagyobb export partnere között nincs afrikai - ázsiai ország..." "Ezt azèrt írom le újra , mert nem tudtad cáfolni..."

Szövegértés, csótányista ballibám! Hol írtam olyat, hogy akár egy afrikai ország is a 10 legnagyobb között volt? Azt írtam, hogy volt gépipar, járműipar, vegyipar, ami exportált ezekbe a régiókba is, nem csak a KGST tömbbe!

"Az összes EU- n kívüli ország bajban van gazdaságilag , akik kimaradtak, mind rosszul jártak..."

Mázli, hogy az olaszok, a spanyolok, a portugálok épp qrvajól vannak! Vagy mégsem? Várj...! Jaaa, hát persze! Qrvanagy szarban van a fiskális helyzetük, mázli, hogy nekik a boldog békeidőkből már megörökölték a létrehozott infrastuktrúrát és ipari hátteret, ami ebben a régióban ugye elmaradott és/vagy tőkeszegény volt.

"Húzz el te innen , mocskos fideszes troll! Nem vagytok a többsèg! "

Ez majd jövőre kiderül. Ha nem újabb választásokon fog eldőlni ez a kérdés, akkor az utcákon így vagy úgy. Nem fog zavarni, ha végül a sodronyon, vagy a rakparti kövön találod magad! Te nyomorult kis csótányista fattyú!
Kamp.

Kampfer 2021.07.30. 17:49:45

@Boldeone Bull: "de Orbánisztánban nem tudott boldogulni egy jelentős számú embertömeg, közben Románia beèrte vásárlóerő- partitáson számított reálbèrben !"

No persze. És épp azért mentek ki '11 májusától tömegesen, mert az Orbánék alatt adósodtak el... Nem, nem ám a fajtád ámokfutása alatt!!! Ja, de...

"Èppen ezeket szegte meg rendszeresen az Orbán- kormány, ezèrt ítèlte el őket az EU Parlament többsège!"

Olyan jelentésekre hivatkozva, amiket a fajtád firkált föl nekik egy A4-esre és ők szépen visszaolvasták. Aminek a nagyrésze már akkor is hazugság volt, amikor fölolvasták. És erre hivatkozva hoztak döntéseket olyan kérdésekben, ami nem is hatáskörük. Ennyit erről, kis csótányista.

"Èn is leszarom a te vèlemènyed , mert sötèt vagy ès agymosott!"

Ezzel nincs is baj, ez kölcsönös. Örömködni fogok a halálodon!
Kamp.

Boldeone Bull 2021.07.30. 17:50:17

@Serény Vélemény: Még egyszer: hazugság az, amit állítasz. Itt van, konkrétan történelmi eseménnyel cáfoltam."

Nem cáfoltál semmit ! A Nyugat - Európai közvèlèny , az állampolgárok többsège progresszív vagy konzervatív- liberális beállítottságú ! Ezt mutatja az Európa Parlament pártjainak egymáshoz viszonyított parlamenti aránya is.
Vagy : Nèmetországban a Zöldek , Spd , Linke együtt 40% ès kb 30% CDU - CSU
..Az AFD pedig egy 12% - on megrekedt párt!

Boldeone Bull 2021.07.30. 17:56:55

@Kampfer: Azt írtam, hogy volt gépipar, járműipar, vegyipar, ami exportált ezekbe a régiókba is, nem csak a KGST tömbbe!"

Az az export csak marginális volt az összes exporton belül orbánista" barátom"!

Mázli, hogy az olaszok, a spanyolok, a portugálok épp qrvajól vannak"

Bizony jól vannak ! Nèzd csak meg , hogy èlt az átlag spanyol ,olasz a 60- es èvekben ès látni fogod a különbsèget , mit jelentett nekik az EU!

Nem fog zavarni, ha végül a sodronyon, vagy a rakparti kövön találod magad! Te nyomorult kis csótányista fattyú!"

Pofádad befogod te Orbánista ,csicska fèreg ! Jövőre vège a náci fajtádnak! Takarodtok !

Kampfer 2021.07.30. 18:02:31

@Boldeone Bull: "Pofádad befogod te Orbánista ,csicska fèreg"

Azt majd én eldöntöm, te kis csótányista vérfertőzött!

"Jövőre vège a náci fajtádnak! Takarodtok !"

Persze-persze... De, ha esetleg nem így lesz, akkor hétfő reggel ugye nyilvánosan akasztod föl magad az újuló Lánchídon...!? Ámen!
Kamp.

Boldeone Bull 2021.07.30. 18:02:44

Kampfer

No persze. És épp azért mentek ki '11 májusától tömegesen, mert az Orbánék alatt adósodtak el... Nem, nem ám a fajtád ámokfutása alatt!!! Ja, de..."

Sikerült megint pofánfosni magad! Ausztriában konkrètan folyamatosan növekszik a kint dolgozó magyarok lètszáma! Ez elmúlt èvekben is, a nagy orbáni aranykorban is!

privatbankar.hu/cikkek/szemelyes_penzugyek/csucson-magyar-dolgozok-szama-ausztriaban-munkavallalas.html

Boldeone Bull 2021.07.30. 18:04:59

@Kampfer: Anyád volt vèrfertőzött, amikor a világra hozott , te primitív náci fèreg!

Kampfer 2021.07.30. 18:23:38

@Boldeone Bull: Ő nem, sosem volt fajtádbéli. :) És azt hiszem, nem is lehetnek olyan rossz arcok azok a nácik, ha ennyire ki vagy akadva rájuk! :D Biztos jobbak a fajtádnál, te kis abortuszmenekült...! Na, immár sajnos unalmassá váltál, felesleges lény vagy, ha már nem halsz meg (még), legalább a hétvégémből távozz, te fonalféreg! ;-) Pusztulj!!!
Kamp.
-IGNORE-

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.07.30. 18:38:06

Ööö... bocsi, de a fideszkomcsi az nem náci!

GyMasa 2021.07.30. 18:57:02

@birka menet:
Mondjuk, pont nem kellene felhozni az Ausztrálokat, mint jó példát, mert ezeket a "kiváló " eredményeket 2 dolognak köszönhetik:
- Hogy egy kiszabott nagy szigeten vannak rohadt messzire mindentől, és emiatt az országon kívüli mozgást rettentő könnyen tudták ellenőrizni
- Ezen kívül a legsötétebb, fasiszta rendőrállamokat idéző intézkedésekkel.
(Most ilyenekre gondolok, hogy napi program volt a civilek vegzálása és szó szerintei elverése, és letartóztatása, kijárási tilalom, meg fegyveres őrökkel biztosított ellenőrzőpontok az utakon, illetve, hogy több emberre facebook posztok miatt rúgták rág az ajtót...)
Persze, nem várom, hogy felfogd, amit írok, mert erre te értelmileg teljesen képtelen vagy, csak kikívánkozott belőlem ez a dolog.
És, semmi szükség nincs rá, hogy az idióta, személyeskedő paneljaidat újból leírd itt, ahogy szoktad.
Előre is köszi!

GyMasa 2021.07.30. 18:57:37

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
De, nekik az.
Tudod, aki _ANNYIRA_ balos, annak MINDENKI nácinak tűnik.

A Joda visszatér 2021.07.30. 19:07:29

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Nem, ti vagytok a nácik. Liberálnácik. Valamint ócska kultúmarxisták. Itt ér össze, ami összetartozik..

A Joda visszatér 2021.07.30. 19:08:58

@GyMasa: Ausztriát írt, te szerencsétlen..

GyMasa 2021.07.30. 19:11:33

@A Joda visszatér: @birka menet:
OK, igaz, ezt benéztem!
Elnézést kérek miatta!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.07.30. 19:13:53

@A Joda visszatér: Nem tudom melyik voltál azelőtt de még mindig hülye vagy!

Boldeone Bull 2021.07.30. 19:47:09

@Kampfer: És azt hiszem, nem is lehetnek olyan rossz arcok azok a nácik, ha ennyire ki vagy akadva rájuk! "

Ez egy őszinte coming out- volt! Elárultad politikai szimpátiád ! Szinte az összes hozzászólásod színvonala, stílusa azt bizonyítja , hogy a társadalom legalját , az embertelen söpredèket kèpviseled !

Nem fog zavarni, ha végül a sodronyon, vagy a rakparti kövön találod magad!"

Ugyanezt kívánom neked, te önmagából kivetkőzött pszichopata, az agyhalott nácik mintapèldánya! Te bemutattad az összes arroganciát , amit a leghülyèbb kormánypárti trollok bemutattak ! Mèg hogy nem a szèlsősèget kèpviseled! Ne viccelj már , te súlyos pszichiátriai eset vagy !

A Joda visszatér 2021.07.30. 20:15:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Egykor libsi..Viktorka. "Gyurcsány apád meg KiSZ-KB titkárból lett gyáros, keddről szerdára..

eßemfaßom meg áll 2021.07.30. 21:09:34

@GyMasa:De nem életreszóló, én ennyit cáfoltam

eßemfaßom meg áll 2021.07.30. 21:14:47

Gyönyörű olvasni az európai értékrendű szabad liberális demokraták kommentjeit. Orbán köszöni szépen a támogatásukat.

GyMasa 2021.07.30. 22:43:05

@eßemfaßom meg áll:
Nem MIND életre szóló, csak ennyit cáfoltál.
Ellenben én meg valami olyasmit állítottam, hogy durva logisztikára van szükség ahhoz, hogy 10 millió embert évente 1-4 alkalommal beoltsunk.

GyMasa 2021.07.30. 23:55:34

@A Joda visszatér:
SZerintem az nem oltás lesz.
A cikk szerint a vírus elszaporodását gátolná a légutakban.
Tehát, nem a saját immunrendszer védekezne.
Bár, nyilván tévedhetek is, mivel nem orvos vagyok.

A Joda visszatér 2021.07.31. 12:18:18

@GyMasa: Igen, de ez is hatékony, A vírus behatolását akadályozza a hámsejtek stimulálásával, így további immunválaszra nem is lesz szükség.

eßemfaßom meg áll 2021.07.31. 19:26:53

@GyMasa: Persze, hiszen az volt az állításod. Egyébként nem kell ahhoz olyan hatalmas logisztika ha ki van alakulva a rendszer, nem pedig kampányszerűen kell egy járvány közepén minél gyorsabban minél nagyobb számot elérni.

GyMasa 2021.07.31. 20:43:01

@A Joda visszatér:
Ez tök jó hír, de ez akkor sem oltás!

GyMasa 2021.08.01. 01:10:47

Nocsak!
Matyika szabadságon volt, vagy mi?

Serény Vélemény 2021.08.01. 20:35:45

@GyMasa: Pedig. Kivételesen érveket is írt. Igaz, hogy nem jó érveket, sőt, iszonyatosan szar, logikátlan érveket de azé' érvek voltak...
süti beállítások módosítása