mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

Orwell Viktor állatfarmja

2021. március 20. - p.a

orwell0.jpg

A minapi installáció sokkal találóbb, mint azt elsőre gondolnánk.

ORWELL VIKTOR – virított a Gellért-hegy oldalán az odavetített szöveg egyik este. Szellemes – ennyivel intézte el a sajtó nagy része. Nem tudjuk, nem is kell tudnunk, mire gondolt az akció kiagyalója, de a legtöbb embernek valószínűleg az 1984 jutott eszébe, George Orwell 1948-ban írt disztópiája. A Nagy Testvér diktatúráját és a Gondolatrendőrséget bemutató regény ma már nem csak irodalmi, hanem popkultúrális klasszikus is. 

orwell4.jpgSzellemesnek szellemes, de az 1984 nem jó, legalábbis nem kizárólagos megoldás. Ez a blog a kormányellenes diktatúrázást mindigis túlzónak és kontraproduktívnak tartotta. Van egy sokkal jobban illeszkedő asszociáció: Orwell (a George, nem a Viktor) második leghíresebb regénye, az Állatfarm. 

Úgy tanítják, hogy a kisregény a sztálini rendszer leírására, bemutatására született, de a mai magyar olvasónak egész biztosan nem ez jut eszébe. Megdöbbentő, hogy az Állatfarm történéseinek szinte minden egyes eleme megfeleltethető a mostani viszonyainknak. 

Ha valaki nem emlékezne a gimnáziumi olvasmányára (vagy valamiért kihagyta az Állatfarmot): Egy farmon az állatok elűzik az őket kihasználó idegen urat és saját, önálló társadalmat hoznak létre, új, igazságosabb törvényekkel. A disznók (a farm legokosabb állatai) hamar felfedezik a kiemelkedés lehetőségét, a többi állatot manipulálva átveszik a farm irányítását és egyre több jogot biztosítanak maguknak, folyamatosan módosítva a kezdeti törvényeket, kiüresítve vagy simán csak átírva azokat. Érinthetetlenné válnak – mindezt a farm szabadságának eszméje alatt. Végül még az arcuk is olyan lesz, mint a korábban elűzött embereké, illetve egy idő után a többi állat már nem tudja megkülönbözteti, ki az ember és ki a disznó. A rabszolgasorba került állatok csodálkoznak ugyan, de ennél többre nem képesek. 

orwell3.jpg

A regény leghíresebb mondata, mottója tökéletes leírást ad a 2021-es Magyarországról (minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél), de ennél sokkal-sokkal több a párhuzam. Íme néhány elem, de messze nem a teljes lista: 

*Egyszerű szlogenekre betanított birkák bégetnek olyan hangosan, hogy lehetetlen másnak megszólalni mellettük (trollok, irányított egyensajtó)

*A farmon történő problémákat, szerencsétlenségeket a vezetők minden esetben a farmról korábban elmenekült Hógolyó nevű disznó folyamatos aknamunkájának, gonoszságának tulajdonítják, ezzel mesterséges ellenségképet generálnak, gyűlöletet szítanak (Soros)

*A vezér kisdisznóinak a többiekétől eltérő oktatás jár, lehetőségeik már születésüktől kezdve elmondhatatlanul jobbak, miközben a farm vezető pozícióiba csupa megbízható disznó kerül (nem kell magyarázni)

*A disznók propagandája szerint a többi farmon is hasonló folyamatok indultak, mint náluk, de természetesen ez nem igaz (illiberalizmus megállíthatatlan terjedése)

*Az egyszerű, szerény élet kívánatosságát hirdető disznók valójában részeg tivornyákba csapó hedonista életet élnek (itt olyan sok példa lenne, hogy felesleges válogatni)

*Nem lehet nem csodálkozni azon, amikor a disznók a korábbi elveket felrúgva beköltöznek a volt gazda házába, a fényűzés megvetendő épületébe, kifejezve ezzel is a felsőbbrendűségüket (vár, Karmelita kolostor)

*A farmot elhagyó, propagandára nem fogékony, szomszéd farmra szökő kanca kifejezetten jól él, jól érzi magát a szökés után, de az Állatfarmon erről nem vesznek tudomást (elvándorlás)

*A szomszéd farmokkal való kapcsolattartás mindig a disznók aktuális érdekein alapul, miközben a többi állatnak elmagyarázzák, hogy mélyen erkölcsi szempontok szerint megy minden, illetve másnap az ellenkezője is (reálpolitikának, praktikus politikának nevezett, egyensúlyozó külpolitika)

*Pattogó, mindent megmagyarázó kis propagandadisznó (mindenki tudja a megoldást)

*A törvények szépen lassan, de folyamatosan módosulnak, valahogy mindig olyan irányba, hogy a disznóknak jó legyen (az alkotmánytól kezdve) 

orwell5.jpg

Az Állatfarm könnyen olvasható és rövid könyv, de nagyban segít megérteni, mi is történik körülöttünk. Érdemes újraolvasni vagy pótolni a hiányt. 

Felmerül, hogy Orbánék már a kezdetektől bibliának használják és maguk is csodálkoznak, hogy mennyire bejön minden, amit ez alapján intéznek. De nekem sokkal rosszabb sejtésem van: Ma még megmagyarázhatatlan módon Orwell (a George, nem a Viktor) tudta, hogy mi lesz itt 2021-ben és nem Sztálinról írta kisregényét, hanem Magyarországról. Most már azt is elképzelhetőnek tartom, hogy írói álnevét (eredeti neve ugyanis Eric Arthur Blair) is az Orbán név eltorzításából alkotta meg, azaz a Gellért-hegy felirata nem is szellemes, hanem csak egy időhurok következménye. Olyan időhuroké, amelybe az Állatfarm állatai véglegesen beragadtak. Lehet, hogy mivelünk is ez történt.

orwell6.jpg

Figyelem: a bejegyzés egyáltalán nem minősíti, hogy az Állatfarm rendszere jó vagy rossz, csak a párhuzamokra hívja fel a figyelmet.

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9916471456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Weißkopf 2021.03.24. 14:15:24

@s: A SZÁMLA arra volna jó, hogy azon vezetnék a dolgozó/munkavállaló stb. befizetett nyugdíjjárulékát. Ezt ígérte Varga Mihály, miután Orbán felszámolta a magánnyugdíjpénztárak vagyonát.

s 2021.03.24. 14:46:01

@MAXVAL birсaman közíró: Nyomtatott pénzért lófasz kapsz, nem terméket. Pörög az infláció, a pénz értéktelenné válik. Azzal az állam nem old meg semmit. Nem értesz a gazdasághoz.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.03.24. 14:48:10

@s: Az állam itthon nem hogy nem old meg semmit, hanem jelentős szerepe van az infláció felpörgésében. Baj lesz ebből.

s 2021.03.24. 14:53:24

@Weißkopf: "A SZÁMLA arra volna jó, hogy azon vezetnék a dolgozó/munkavállaló stb. befizetett nyugdíjjárulékát." :-D
A pénz meg arra volna jó, hogy abból fizetnék a nyugdíjakat.

Ember, nincs pénz, mert elbaszták. Most akkor legyen kimutatás is, hogy mennyit basztak el? Minek? Én tudom, hogy mennyit fizettem be. Ott van a bérszámfejtő lapomon. Mindenkinek ott van. Az más kérdés, hogy bebasztuk egy feneketlen kútba. Soha, senki nem fog ezzel elszámolni. Lenne pár ötletem, hogy hogyan számoljanak el mégis, de ez kimeríti a csoportosan, felfegyverkezve elkövetett garázdaság büntetőjogi definícióját. Ezért inkább egy kis időre még visszafogom magamat. Ki tudja meddig.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.24. 14:54:14

@s:

A modern pénz nyomtatott.

Nyulván nem lehet korlátlanul nyomtatni pénzt, de ésszerű korlátokon belül lehet.

A pénz nem értéktekendik el, ha képes gazdasági növekedést eredményezni. Inflácioó akkor van, ha az egyensúly megszűnik a pénz és az áru között.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.03.24. 14:59:17

@MAXVAL birсaman közíró:
A modern pénz nem nyomtatott. A modern pénz hitelpénz és csak egy könyvelési tétel. Ki is lehet nyomtatni persze.
Az infláció ennél jóval bonyolultabb, mert nyitott gazdaságban nem csak a kereslet-kínálat befolyásolja, hanem a deviza árfolyamok, amik viszont egyéb szabályok szerint mozognak.
Azért fontos ez, mert a jelenlegi inflációs problémánk részben az árfolyamokból adódik.

s 2021.03.24. 14:59:32

@MAXVAL birсaman közíró: "ésszerű korlátokon belül lehet"
Így van. Csakhogy ide ennél több pénz kell. Hiányzik a megtermelt érték. Azon kívül pedig ez nem egy rövid időszak, amit át kellene hidalni (pl. egy gyors lefolyású pénzügyi válság). Szerkezeti probléma van, a gazdaság alapvetően nem hatékony és túl sok az inaktív eltartandó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.24. 15:03:46

@p.a:

A lényeg: ez egy bonyolult rendszer, s nem igaz, hogy enm lehet belenyúlni. Lehet, csak óvatosan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.24. 15:06:02

@s:

Az ortodox közgazdasági elméletek nemigen műkodnek. Bátor hozzáéllás kell.

Ezt a "hiányzik az érték" szóveget 30 éve papagájkodják aballib "szakértők", de marhaság,

Weißkopf 2021.03.24. 15:21:44

@MAXVAL birсaman közíró: "A bolsevizmus = leninizmus. Hol van Mo-on leninizmus?"
Akkor pontosítok: nemzeti bolsevizmus = orbánizmus.

konrada 2021.03.24. 15:22:22

@s:
A manyup azért volt hülyeség Magyarországon, mert nem volt meg hozzá a háttere.

Se az az alap, ami a 0 összegű nyugdíjellátásból a személyes megtakarítássá váló rendszert építette ki a manyupos rendszerű országokban. (Ti. addig az idősebb korú népességnek vagy volt saját vagyona, vagy eltartó családja, mert egyébként a munkapad mellől dobozolták be, vagy éhen halt.)

Se az a masszív állami többletbevétel, aminek egy befektetési formája lett volna a TB mellett kiépített manyup. (Ti. egy arab olajállam eldöntheti, hogy a bevételi többletet km-nél magasabb toronyra költi, vagy befektetési számlát nyit életjáradéki alapon a polgárainak.)

Ezek hiányában a következő probléma lépett fel:
A lakosságnak nem volt olyan felesleges jövedelme, melyet befektethetett volna, többek közt azért, mert a nyugdíjrendszerünk társadalombiztosítási alapú, így azt az államnak kellett helyettük befizetni.
(Tudom, népszerű szöveg az, hogy azt az állampolgár fizeti be, de!:
a polgár áttételesen a saját szülei, nagyszülei havi megélhetését fizeti ki, akik szintén ugyanezt tették, így félre tenni nem tudtak. ...tán a manyup pártiak megtehetnék, hogy a nyugdíjkorú rokonaiktól elveszik azt, amit azok kapnak nyugdíj címén, így abból nyugodtan tudnának önyuppozni....)

Az államnak se volt rá pénze, mert ők nem tehetik azt meg, hogy azoknak nem fizet, akik életükön át dolgoztak-fizettek, hogy legyen mit betenni a manyupposok magánszámláira, hisz az állam önmagától is deficites volt.

Így a manyup egy deficites országban igazi pilótajáték volt: 20-30 évig adóból, vagy hitelből kellett volna a TB nyugdíjasokat fizetni, ami átlagban az éves GDP 1,5%-a körül volt. Ennek is köszönhető többek közt, hogy az eladósodottság annyival nőtt a manyup fennállása alatt, hiszen nem volt rá pénz.

...s mi az egészből a legdurvább?: Az, hogy a számok alapján tényleges megtakarítás akkor se lett volna, hiszen az így keletkezett 30-40%-os GDP arányos hitelnövekedésnek a kamata lazán annyi lett volna évente, mint amit megtakarítani lehetett volna a nyugdíjszámlán, révén, hogy a magasabb adósságszinthez magasabb felár is jár.
Azaz a befizető polgár terhei nem hogy kisebbek, de nagyobbak lettek volna az erre szedett adók miatt.

...mind erre persze az a válasz: hogy de tudja mennyi pénze lesz öregkorára, míg a TB-s nem.
S ebben félig van igazság: Ami rajta van a számlán, az derülátó szvsz. több mint 50% eséllyel rajta lesz akkor is. (Mert bár sokan hiszik azt, hogy a kapitalizmusban csőd nem létezik, és egy magáncég nem tesz olyant soha, hogy feléli, elcsődöli a befektetett pénzt, ha nincs meg az elvárt hozama, főleg egy olyan cégnél, amelynek évtizedeken keresztül csak bevétele van, és viszonylag hirtelen, egyszerre jelenik meg a bevételhez képest nagyobb tömegű kifizetés.)
De akármilyen pozitív vagyok is, attól még ismerem a történelmet, és tudom, mi volt 30-40 éve, mennyit ért a forint akkor és most.
...s messze nem vagyok biztos, ha az akkori nominál befizetésem alapján kapnék ma nyugdíjat - még akkor is, ha az adott időszak átlagos hozamával növelten is - Őrülnék neki...

...azt már inkább csak halkan kérdem: miből gondolja azt a kedves manyuppos, hogy ha az ország valóban akkora trében lesz addigra, akkor a manyup-ot kezelő cég még prosperálni fog világítótoronyként kilógva, azaz lesz abban bőven pénz, miközben máshol nem?

...s azt miből gondolja, hogy a TB-s nyugdíjas éhen hal majd?
Ennek átgondolására 1 adat: már ma több nyugdíjas van, mit ahányan legtöbben szavaztak 1 pártra a rendszerváltás óta. Azaz gyakorlatilag ők magukban el tudják dönteni, ki kormányozzon. Szerintük lesz olyan párt valaha is, amely ellenük kormányozhat???
Nyugodjatok bele: inkább rólunk, adófizetőkről húznak le még egy bőrt: ezért annak igaza lesz, aki pangást jósol.
...de a pangás időszaka nem jó egy olyan befektetéshez, mely pénzt gyűjtöget...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.24. 15:28:16

@Weißkopf:

Íme a beszélgetésünk paródiája:
- Ma reggel ettem egy náci szendvicset.
- Mi volt benne a náci?
- Reggelizős náci volt.

white999 2021.03.24. 19:12:39

@nincs1agy: hvg.hu/eurologus/20210324_Szigoritasok_Belgiumban

Tudod, ez az az ország akitől tegnap még sokkal jobbak voltunk szerinted de ma már nem. Ott így védekeznek és nem nyitásról konzultálnak a világ legrosszabb számai mellet, mert a vakcina senkit nem támaszt fel és sajnos a full beteggel teli üzemek se nagyon tudnak kinyitni hiába akarja a kretén működtetni a gazdaságot. A vírus nem néz m1-et és nem olvas origót és a birkózó miniszterelnök is hidegen hagyja.

s 2021.03.24. 19:39:54

@konrada: Ezek nagyrészt azok az érvek, amiket rendszeresen felsorolni szoktak a manyup ellenében. Millió és egy alkalommal adták ezek cáfolatát, amit most tőlem kérsz, hogy legyek a millió + 2. cáfolatot adó. Teljesség (ha az kell, böngéssz utána) nélkül.

"Se az a masszív állami többletbevétel, aminek egy befektetési formája lett volna a TB mellett kiépített manyup."
Az állami TB-be fizetett pénz 25% -a ment manyupba. Ennyit okos beosztással el lehet bírni, több is folyt már el máshova azóta. Az átállás fokozatos lett volna, tehát ami hiányzik a pillanatnyi ellátásból, az később megtérül azzal, hogy nem kell a népeknek állami nyugdíjat fizetni.

"s mi az egészből a legdurvább?: Az, hogy a számok alapján tényleges megtakarítás akkor se lett volna"
Ha öreganyámnak kerekei lettek volna, akkor ő lett volna a hatos villamos. Hagyjuk ezt a mi lett volna dolgot! Nem az lett, és most már senki nem fogja kitalálni, hogy mi lett volna. Egyébként a hozamok simán lehettek volna magasabbak, mint a kamatok. De legalábbis akkorák, mivel a tőke nagyon magas részét állampapírba kellett tennie a pénztáraknak. (Törvény írta elő.) Voltaképpen a pénztárak az államadósság nagy részét vásárolták fel, ezért is történt az, hogy miután bedarálták őket, már csak a külföldi alapkezelőkre számíthatott az államadósság kezelő. Ami vagy megvette a geci jó magyar adósságot, vagy nem. Voltak itt is szép történetek.

"egy magáncég nem tesz olyant soha, hogy feléli, elcsődöli a befektetett pénzt,"
Bankokkal hogy állsz? Betetted már az összes lóvét a befőttes üvegbe, a paradicsom püré és a szilvalekvár közé?

"ha az akkori nominál befizetésem alapján kapnék ma nyugdíjat - még akkor is, ha az adott időszak átlagos hozamával növelten is - Őrülnék neki..."
Hülye. Nem forintban tartják. Kötvényben, (állampapírban, sajnos), részvényben. Jelenárasításról olvastál már? Hagyjuk inkább . . .

"ha az ország valóban akkora trében lesz addigra, akkor a manyup-ot kezelő cég még prosperálni fog világítótoronyként kilógva, azaz lesz abban bőven pénz, miközben máshol nem?"
Volt egy nagy rész, amit állampapírban kellett tartani. Mivel ezek intézményi befektetők, ha ez nincs kifizetve, az államcsőd. A te állampapíroddal ellentétben, aki magánszemélyként a hitelezési sor végén kullog, tehát te csak simán egy jó fej (faszfej) hazafi voltál, aki így járt. Ellenben ha államcsőd van, akkor állami nyugdíj sincs, gondolom ez eléggé egyértelmű.
A másik rész a világ egyéb vállalkozásainak kötvényeiből és részvényeiből állt. Gondolod, ha mi megbaszódunk, akkor mindenki más is? Még a koronavírus járvány sem csinál ilyet. Tönkremennek a szállodák, éttermek, de az IT és a gyógyszerkutatás hasít. Valami mindig megy. Sosem áll le a világ egyszerre.

"..s azt miből gondolja, hogy a TB-s nyugdíjas éhen hal majd?"
Mert ők az állam kényére-kedvére vannak bízva. A többieknek saját pénzük van.

"Szerintük lesz olyan párt valaha is, amely ellenük kormányozhat???"
Miért, olyan mindig lesz, aki tud nekik fizetni BÁRMIBŐL IS?"

s 2021.03.24. 19:44:39

@MAXVAL birсaman közíró: Elmondom, mi az ortodox. Az amit kipróbáltak, hosszú időn keresztül bevált, és működött. Elmondom azt is, mi az unortodox. Ennek az ellenkezője, tehát az összes olyan megoldás, amivel sikerült csutkára kiszopni a buciaszt, ameddig az ortodox megoldást végre nagy nehezen meg nem találták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.24. 19:53:03

@s:

Működött egy rossz társadalmi rendszer működtetésére, ez tény. De itt éppen ezen a rossz renden kellene változtatni.

nincs1agy 2021.03.24. 20:25:20

@white999: Ja, a covid halottak számában. nekünk 18900, nekik 22700.. Legközelebb olvasd el, amit belinkelsz..

nincs1agy 2021.03.24. 20:28:17

@horrorpornó bábszínház: "A kiváló magyar átoltottsági adatok mellett világrekord a magyar halálozási szám lakosságarányosan."

Belgium, Csehország és GB is megelőz minket ebben a mutatóban. A teljesség igénye nélkül..

nincs1agy 2021.03.24. 20:34:51

@horrorpornó bábszínház: "És az ugye megvan, hogy napokon át 10 ezer fölött volt a fertőzöttek száma, ami több mint a lakosság 1 ezreléke - naponta! Mutass még egy országot, ahol volt ilyen az elmúlt fél évben, te agyatlan kretén!"

Tessék te ökör :

hu.euronews.com/2021/02/18/koronavirus-dramai-a-helyzet-szlovakiaban-es-csehorszagban

"Teljesítőképességük határához érkeztek Szlovákia után a cseh kórházak is. A legszigorúbb járványügyi korlátozások ellenére kedd óta minden nap meghaladta a 10 ezret az egy nap alatt regisztrált új fertőzöttek száma."

Etniez 2021.03.24. 21:07:14

@nincs1agy: "Belgium, Csehország és GB is megelőz minket ebben a mutatóban. A teljesség igénye nélkül.."

Nem barátom. A teljesség igényével, mint már tegnap leszögeztük. Azon vergődsz itt már második napja, hogy a legrosszabb 4-ből hányadikak leszünk és jössz az oltással, ami ebbe a hullámba már érdemben nem fog beleszólni.

nincs1agy 2021.03.24. 21:12:35

@Igazamvanvagyigazamvan?: Én meg a tiédre. (Ügyes a néni egyébként..:D)

nincs1agy 2021.03.24. 21:14:23

@Etniez: Tanulj meg számolni barátom.. És láthatod, hogy az egy főre eső covid halálozások tekintetében rosszabbul állnak, mint mi..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.03.24. 21:27:37

@nincs1agy: "az egy főre eső covid halálozások tekintetében rosszabbul állnak, mint mi."

Sajnos a 7 napos mozgóátlagban már harmadik napja világelsők vagyunk. A tetejébe a csehek már túl vannak a csúcson, nálunk meg még egy hétig nő. Ondó Viktor gazdád ebben is jobban teljesít.

ourworldindata.org/coronavirus

nincs1agy 2021.03.24. 21:30:31

@_atpijkamo_: Amikor itthon lefelé megy a járványgörbe, máshol meg felfelé, akkor valamiért soha nem jössz ezzel a hét napos mozgóátlaggal. Majd a negyedik hullám idején jó nagy kussban lesz az egész banda, amikor nyugaton a gyenge átoltottság miatt sokkal durvább lesz ez a hullám, mint nálunk. Na, akkor majd hanyagoljátok a covid témát.:D

white999 2021.03.24. 21:37:08

@nincs1agy: Mivel gyengeelméjű vagy ezért leírom még egyszer hogy a csökköt agyad befogadja. Lakosságarányosan nézik a dolgot és képzeld Belgiumban többen laknak. Rendkívül szórakoztató amikor valaki ilyen szinten csinál hülyét saját magából. Ne aggódj fogsz még magas labdákat kapni, ahol ki tudsz bontakozni.

white999 2021.03.24. 21:45:27

@Etniez: Ez agynélküliegy tökéletes kretén. Egy fidesz szavazó tökéletes archeotípusa. Ha előtte van egy grafikon számokkal, akkor is képes a tökéletesen ellenkezőjét állítani, mert az agyát így kondicionálták. Persze lehet troll is és nem kapott fizetésemelést ezért égeti a megbízóit, mert én még ekkora barommal a blog világban nem találkoztam. Kizárt dolog, hogy magától valaki ilyen hülye legyen.

white999 2021.03.24. 21:49:22

@nincs1agy: Nem tom észrevetted-e, hogy nem 02.18. van hanem 03.24. Így az általad belinkelt némiképpen messze van az aktuális helyzettől. Trollokat már nem is frissítik?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.03.24. 22:06:35

@nincs1agy: "itthon lefelé megy a járványgörbe, máshol meg felfelé"

Mindegy, milyen irányban megy, a 7 napos mozgóátlagban abszolút világelsők vagyunk.

Ennek a TETEJÉBEN még felfelé IS megy a görbe. De a halálfideszesek ennek csak örülnek.

nincs1agy 2021.03.24. 22:14:12

@white999: Figyelj te szerencsétlen hülye. Egy nyomorult aránypárt ki tudsz számolni??
Segítek, te retardált. Osszuk el egymással a két ország lakosságszámát: 11,4m/9,77m=1.16. Vagyis a belgák 1,16-szor vannak többen, mint mi. Sorozzuk meg ezt a számot a magyar covid halálozási számmal: 1,16x 18952=21984. Ekkor lenne azonos szinten a két ország covid halálozás terén. ha ennél nagyobb számot látsz a Belgáknál, akkor rosszabbul állnak, mint mi. Örülök, hogy segíthettem..

nincs1agy 2021.03.24. 22:16:11

@_atpijkamo_: Nem , ennek ti szoktatok örülni, Hogyha javul a járványhelyzet, elhallgattok..

nincs1agy 2021.03.24. 22:17:37

@white999: Döbbenet, hogy téged hogy engedtek át az érettségin matekból..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.03.24. 22:28:50

@nincs1agy: "ti szoktatok örülni"

Én még soha. Te szoktál örömködni emberek halálán.

nincs1agy 2021.03.24. 22:54:54

@_atpijkamo_: Viszont most lebuktatták magukat is, hogy ez bizony egy titkosszolgálati akció volt. Nem egy sima lakossági bejelentésre mentek ki a rendőrök. akkor becsöngetett volna egy járőr.
Frank Engels? Vele kapcsolatban nincs semmi mondanivalód? Mert ugye a nyugati főniknél nincs korrupció.. Vagy mégis? :D

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.24. 23:59:40

@nincs1agy: ezzel mit akarsz mondani? A nén8 már meghalt. Halottakra is izgulsz?
Nem vagy te agyhalott? Ja, ahhoz agy is kéne. Na, ne égesd magad tovább. Szerintem a neved mindent elmond.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.25. 00:06:07

@nincs1agy: www.statista.com/statistics/1104709/coronavirus-deaths-worldwide-per-million-inhabitants/

Ízlelgesd: a belgáknál egymillió főre vetítve 14 halott volt az elmúlt héten, idehaza 131.

A belgáknál 1982 a halottak száma egymillió főre, idehaza 1914.

Úgy tűnik, még két hét, és "beelőzzük " őket. Mert Magyarország jobban teljesít!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.25. 00:08:25

@nincs1agy: tehát a vazelinos haverod azzal mentegeted, hogy odaát is van korrupció? Nem vagy te egy kicsit idióta?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.25. 00:14:09

@nincs1agy: egy főre eső halálozások száma????
EZT HOGY GONDOLTAD???
Ma meghalt 0, 014 ember???
Tökéletes példánya vagy a NER katonának. Nekrofil, buzi, agyhalott...

white999 2021.03.25. 07:31:35

@nincs1agy: index.hu/belfold/2021/03/24/magyarorszag-koronavirus-halalozas-arany/

Ha a számolás nem is megy de valami rokon aki felszokta olvasni a cikkeket segíthetne szövegértelmezésben. Ne velem vitatkozz hanem az össze statisztikussal és újságíróval. A kormánybarát index-ről linkelve, hogy még kétséged se legyen a valódisággal kapcsolatban.
Egyébként a kreténségedet bizonyítja, hogy olyan témába állsz bele, ami a tendencia miatt megnyerhetetlen,mert nagyon jó az esély hogy minden mutatóban, bármilyen értelmezésében, a halálozások számát tekintve rövid időn belül világelsők leszünk és nem csak az angolokat meg a belgákat verjük le mint a poharat. Tudomány tendencia statisztika liberális ármány nem ilyen turul magyarnak való neki elég a vak hit.

Ezért baj ha valaki nem érti és nem hisz a tendencia fogalmában. Remélem válaszolsz, hogy a többiek szórakozni tudjanak a sötétségeden, mert az nem mindennapi. Legalább annak fel kellett volna tűnni, hogy egyetlen ner társ nem áll ki melletted a témában, mert annyira kínos nekik is ez a vergődés.

konrada 2021.03.25. 08:57:57

@s:
Gondoltam, hogy hosszan válaszolok - de mikor egy befektetésre jelenárasítást írtál, és azt hiszed róla, hogy az egy hasraütött szám, nem pedig a befektetés és annak hozzáadott hozamának összege - ami vagy van, vagy nincs, akkor rájöttem, te vagy az, aki piaci hitelt vesz fel egy banktól arra, hogy náluk azt piaci kamatért betedd.

Mert neked sosem fog feltűnni, hogy a felvett hitel kamata már csak a bank költsége és haszna miatt is gyakorlatilag minden esetben magasabb, mint amit az neked a befektetésed kamataként kifizet, magyarán az veszteség lesz.
Na pont ilyen volt a manyup pótlására a nemzetközi piacról felvett hitel, amivel egy közvetítőn keresztül vásároltak állampapírt.
Nooormális??

konrada 2021.03.25. 09:12:10

@s:
Szóval te reménytelenül bizakodó vagy. Van ilyen.
Nagyon jó példa a bankba fektetett pénz: a bankoknak van egy fedezeti alapja - ami kifizeti (jó esetben) a befektetésed teljes összegét.
De az meg van neked, hogy csakis a befektetésed összegét, és csakis volumentáris értékben, a hozamot, reálértéket nem, mert az a te kockázatod.
A manyupoknak ez a magyar állam volt. Itt is leírnám, hogy nooormális volt az, aki ezt az állam részéről?, de tudható, hogy nagyon is az, mert valamiből meg kell venni a bécsi cukrászdát...

...és ott is elvagy tévedve, hogy az állami nyugdíjbiztosítási rendszer meglévő, befektetett pénzen alapul. Az olyan jelen időben befizetett pénzből fizetik ki, amely gyakorlatilag promt folyik be, így azt nem lehet leemelni a bankszámláról, másik részről meg olyan szolgáltatás, ami állami kötelezettség, azaz nem lehet a csődbiztosnak a számláról leemelni, mivel a nyugdíjas előrébb van a kifizetési sorban, mint a csődbiztos.

Az más kérdés, hogy az állam a nyugdíjak fizetésére csőd esetén csak a nyugdíjkasszát használhatja, így annak az értéke csökken, illetve szükséges lesz hozzányúlni az egyensúly érdekében a korhatárhoz - ahogyan azt Bajnaiék is megtették.

Etniez 2021.03.25. 10:22:23

@nincs1agy: Nem tudhatták előre, hogy Szájer "ereszkedni" fog.

s 2021.03.25. 10:30:14

@konrada: "te vagy az, aki piaci hitelt vesz fel egy banktól arra, hogy náluk azt piaci kamatért betedd"
Nem csináltam ilyet, mert van bennem még némi tisztesség, pedig volt rá lehetőség. Az arbitrázs tankönyvi esete. Az mnb egy ideje már tiltja, de sokan szép pénzt csináltak belőle eddig.

Elfogadom, hogy nem egyezik a véleményünk számos dologban. Erre többnyire fogadást szoktam ajánlani, de szükségtelen. Egyrészt, mert az emberek nagy része ezen a ponton már elbizonytalanodik, másrészt, mert ez a fogadás egyébként már zajlik. Az öregkorunk anyagi biztonsága a tét. Én nem állok rosszul ebben a tekintetben, és őszintén remélem, hogy te sem.

nincs1agy 2021.03.25. 11:49:53

@Etniez: Hát azt lehet ,hogy nem. Mindenesetre egy sima csendháborítási bejelentésre nem megy ki ennyi rendőr, nincs ott "véletlenül" egy forgatócsoport, hanem kiment volna egy járőr páros , becsenget, ejnyebejnyézik egy kicsit, oszt jónapot. Kilóg a lóláb, nem kicsit, nagyon..(Hogy egy másik klasszikust is idézzek..:D)

nincs1agy 2021.03.25. 11:51:26

@Igazamvanvagyigazamvan?: Mondom, hogy segghülye vagy a matekhoz. Hogyha esetleg fizetős suliba jártál, nyugodtan menj vissza az intézménybe és követeld vissza a tandíjat, ugyanis szellemi törpét neveltek belőled..:DDD

nincs1agy 2021.03.25. 11:52:29

@Igazamvanvagyigazamvan?: Szóval te vagy a cicás nick is..Most lebuktál..:D

nincs1agy 2021.03.25. 11:58:25

@white999: Még egyszer elmondom, mert támogatom a hülyék szellemi fejlődését, hogy elosztod egymással a két ország lakosságát(a magyarral osztasz), a kapott értékkel pedig megszorzod a magyar covid halálozási számot. Ha az így kapott értéknél magasabb az összehasonlításban részt vevő másik ország covid halálozási száma, akkor rosszabbul állnak covid halálozásban. Márpedig ez a briteknél, a belgáknál és a cseheknél is így van. Az olaszok spanyolok, szlovákok szlovének egy kevéssel állnak jobban ,mint mi. De persze a lényegesen gyengébb átoltottságuk miatt őket majd jobban leveri a 4. hullám, mint minket fog. A meccs 90 percig tart, de ti valamiért kényszeresen a 68. percben akartok eredményt hirdetni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.25. 12:08:00

@cloadbuster:

Gazdag támogatókból, azaz adományokból, ami nem piaci finanszírozás.

white999 2021.03.25. 15:56:15

@nincs1agy:
www.portfolio.hu/gazdasag/20210324/mar-kulfoldon-is-felfigyeltek-a-dramai-magyar-jarvanyhelyzetre-475664?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Kedves szellemi fogyatékos barátom. Ime egy újabb hely ahol a csehek mögött másodikok vagyunk. Immár a teljes magyar netes tartalom és a külföldi is hülye szerinted.
Idáig néztem a vergődésedet de most segítek Mi lenne ha nem az általad gondolt lakosság számokkal számolnál, hanem helyes adatokat táplálnál a rendszerbe? Tudod ha szar az input akkor szar az output is. Na többet nem segítek, hogy miért egyedül neked jön ki más végeredmény mint bárhol máshol az univerzumban. Szórakoztató vagy.

A második ábrán keresd már meg Belgiumot. Ha sötét zöld vonal alatt van (segítek arrafelé keresd) akkor az azt jelenti hogy mi vagyunk a rosszabbak és nem a jobbak. Aki sötét zöld vonal felett van (nem sok ország van ilyen egyedül a csehek, ezért nem is fogod ott találni Belgiumot) az azt jelenti, hogy ők rosszabbak halálozásban.
Tényleg nem bonyolult pont ilyen kretének kedvéért találták, hogy aki nem ért a számok nyelvét az még vizuálisan el tudja képzelni a helyzetet. Másnak lehet pár másodperc neked pár óra de biztos, hogy meglesz a helyes megfejtés. Nem adom fel. Most már kihívásként tekintek rá, hiszen láthatóan tényleg nem rosszindulatból csinálod, hanem csak a képességeid korlátozottak,

Etniez 2021.03.25. 18:47:05

Ha nem emberi éltekről lenne szó azt mondanám, nagyon szórakoztató ahogy Gulyás végig hazudja az egész napot.

444.hu/2021/03/25/a-kormany-masfel-honap-elonyt-adott-a-brit-mutacionak-itt-az-eredmenye

"Tehát úgy gondolom, hogy a magyar járványkezelés intézkedései következetesek, megtervezettek, és mellőzték azt a kapkodást, amit Európa számtalan más országában láthattunk”. "

Az biztos, kedves Gergely. Elkapkodva csak a nemzeti konzultáció lett, a lezárások nem.

nincs1agy 2021.03.25. 18:59:04

@white999: Tudod ez azért van , te kis debil, mert hozzád hasonlóan nem tudnak számolni. Pedig egyszerűen csak el kell osztani a covid halálozások számát az adott ország lakosságszámával, és kijön a fajlagos eredmény.

A magyar esetben: 18952/ 9,77m=1939,81* 1/m

A belga esetben: 22763/ 11,46m=1986,3* 1/m

Ugye még te is felfogod, hogy a belga érték nagyobb?

white999 2021.03.25. 20:00:54

Belgium lakossága 11,626,323 fertőzött 22.786 magyar 9,642,435 fertőzött 19.224 friss adatok alapján. Hiába mondom hogy ha szar input akkor szar lesz az output is? Gondolom az osztás menni fog.Ha Magyarország lakosságát 15 millióra veszed Belgiumét meg Luxemburgéval kevered akkor még kedvezőbb adatokat fogsz kapni. Csak jó lenne pontos számokkal dolgozni. Amúgy tegnap Belgiumban 23 haltak meg itt meg 272 ember.
Gondolom a Belga 1960 tól nagyobb a magyar 1994
A világon mindössze 8 országban haltak meg többen mint itt abszolút értékben. Pl. a törpe államban, az USA-ban 286-an, hogy érzékeltessem mennyire kretén vagy amikor a világszintű járványvédekezés mellett érvelsz.

www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Na jó böngészést sose késő ismeret hiányt pótolni.

nincs1agy 2021.03.25. 20:57:27

hu.wikipedia.org/wiki/Belgium

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g

"Belgium lakossága 11,626,323 fertőzött 22.786 magyar 9,642,435 fertőzött 19.224 friss adatok alapján."

Te mi a rákról beszélsz? Nem fertőzött, hanem halott.

A belinkelt portfóliós listádon meg azok a számok szerepelnek, amiket a számításnál felhasználtam. Vagy magad sem tudod, hogy mit linkeltél be?

De nem ezek a nüansznyi különbségek a lényegesek, hanem hogy Magyarország a sokkal jobb átoltottságának köszönhetően elkerülheti, vagy sokkal kisebb veszteségekkel vészelheti majd át a 4. hullámot, mint a belgák, olaszok, spanyolok stb. Persze akkor majd csendben lesztek..

white999 2021.03.25. 21:07:18

@nincs1agy: Természetesen nem fertőzött hanem halott. Igaz Látom nem nézted a mellékelt linket onnan vannak a számok, Ezek egészen frissek nem egy nappal ezelőttiek.

www.worldometers.info/coronavirus/#countries

white999 2021.03.26. 09:55:59

@nincs1agy: BELGIUM +30 TOTAL /1 MILLIÓ 1962
MAGYAR +275 TOTAL 2022
Cél az első helyért cseh +87 TOTAL 2391

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.26. 23:59:43

@nincs1agy: te idióta, nem veszed észre, hogy minden adat mást mutat? Mindenki szembejön az autópályán, de nyilván te vagy a helyes oldalon...
Az a baj, hogy a butaságod határozottsággal társul. De végülis az ilyenekre van szükség a NER-ben. T gyengeelméjû, amit belinkeltem, az egymillió főre vetítve mutatja a halálozást. Innentôl NEM játszik a lakosságszám.
Egyébként téged népszámláláskor beleszámolnak a lakosságszámba?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 08:49:49

@horrorpornó bábszínház:

"Már a 80-as évek elejétől kék útlevéllel lehetett utazni bárhova, nem kellett hozzá semmilyen külön engedély."

S ezt álmodtad? 1987. dec. 31-ig NEM lehetett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 08:51:38

@horrorpornó bábszínház:

"az alapító Kövér is MSZMP-tag volt"

Sose volt az.

"meg Bayerzsóti lovag, az 5-ös számú párttagkönyv tulajdonosa is"

S ő se volt az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 08:52:28

@horrorpornó bábszínház:

"Mikola István és Martényi János mi a fasz is volt, ha nem MSZMP-tag és Fidesz-vezető"

Ők később kerültek a Fideszbe, s sose voltak több második vonalnál a Fideszben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 08:55:23

@horrorpornó bábszínház:

" ezzel hiperinflációt gerjeszteni"

Hiperinflációt az áruhiány gerjeszene.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 09:00:06

@horrorpornó bábszínház:

""A legtöbb nyugati országban az ügyészség a kormány része."
Sehol nem az."

Alapvetően a szovjet jogrend találta ki, hogy legyen az ügyészség "független" intézmény. Nyugaton ezért ez nem szokás. A legtöbb országban az igazságügyminisztérium alá van rendelve, s van ahol ő maga kormánytag.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 09:12:37

@horrorpornó bábszínház:

A piaci azt jelenti, hogy a terméket előállító megél a termékeladásból. Az, hogy egy gazdag nagybácsi állja a költségeket az nem piaci.

horrorpornó bábszínház 2021.03.28. 17:29:22

@MAXVAL birсaman közíró:
Martonyi külügyminiszter volt, te ostoba fasz, ami legnagyobb rosszindulattal is a 2. miniszteri hely a kormányban, max. a belügy áll előtte. Második vonal, mi?
Mikola meg egy jó darabig a párt elnökhelyettese volt. Második vonal, mi, faszakalap?

Bayerpatkány meg bizony MSZMP-tag volt, a Népszabinál a Pártélet rovatba írt. A másik nagy fideszes faszkalap, szintén véres szájú MSZMP-tag Bencsik András volt a rovatvezetője.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 17:53:08

@horrorpornó bábszínház:

"a 444 esetében nem gazdag nagybácsit tartja el őket, hanem az olvasók"

Mennyi az előfizetési díj? A reklámbevétel?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 17:54:02

@horrorpornó bábszínház:

"ellopja a pénzt az államkincstárból?"

Nem lopja el. A manyup-cápák próbálták ellopni a nyugdíjadót, de Orbán időben kivette a mancsukból.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 17:55:10

@horrorpornó bábszínház:

Martonyi sose volt a belső kör tagja a Fideszben. Adminisztrátor volt, nem döntéshozó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 17:56:12

@horrorpornó bábszínház:

"Bayerpatkány meg bizony MSZMP-tag volt, a Népszabinál a Pártélet rovatba írt."

Nem volt MSZMP-tag. S a Népszabadaságba a rendszerváltozás UTÁN írt, amikor nem is létezett "Pártélet" rovat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 17:56:56

@horrorpornó bábszínház:

"véres szájú MSZMP-tag Bencsik András"

Bencsik se volt MSZMP-tag. S fideszes is csak a 2000-es években lett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.28. 18:04:41

@horrorpornó bábszínház:

Kiutazási engedély kellett MINDEN utazáshoz 1987. dec. 31-ig , kivéve 5 komcsi országot. Volt rá tv. is, nézz utána, buta troll.

Hiába volt kék útleveled, azzal önmagában kiutazásu engedély nélkül NEM utazhattál.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.29. 22:22:08

@MAXVAL birсaman közíró: a fokozott pénzkiáramlás is inflációt gerjeszt. Semmi köze az áruhiányhoz. Lásd még: pénzügyi válságok.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.29. 22:25:22

@MAXVAL birсaman közíró: 1978 lesz az, birka.
"1978-ban a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsa rendeletben mondta ki, hogy törvényes jognak tekinthető az utazáshoz való jog, így egyre nagyobb tömegek indultak útnak. Az érvényes útlevélhez maximum 70 dollárt lehetett kiváltani, ha valakinél többet találtak, bűncselekménynek számított. A vásárolt valuta mennyiségét az útlevél mellékleteként szolgáló valutalapon tartották nyilván.[2"

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.29. 22:28:38

@MAXVAL birсaman közíró: néhány személyes élmény: 1976-ban az egész családot kiengedték rokonlátogatásra, egy hónapig voltunk az USA-ban.
1981-ben már engedély nélkül vágtunk neki a barátaimmal Ausztriának, Németországnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.29. 22:31:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Az érvényes útlevél NEM adott jogot az utazásra, kellett bele kiutazási engedély is ami egy pecsét volt. Egészen 1987 végéig.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.29. 22:33:17

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Rosszul emlékszel. Kiuatási engedély nélkül nem léphettél át a magyar-osztrák határon.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.29. 22:35:11

@MAXVAL birсaman közíró: Sokan kritizálták a Népszabadság 1986. október 17-i számába írt, Érzelmi kötődés című cikke miatt, melyben a Magyar-Szovjet Baráti Társaságról és a magyar fiatalok szovjetbarát ideológiai nevelésének fontosságáról ír.[4][5

1986-ban már megtörtént a rendszerváltás? Akkor még durvább, hogy Anris komád a fiatalok szovjetbarát neveléséről írt....cumi.
Baj van a naptáraddal. Ja, nem, csak hazudozol.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.29. 22:37:15

@MAXVAL birсaman közíró: idióta, átléptünk. Vízum kellett, amit viszont a másik fél állít ki. Tehát beutazási engedély. De ott idéztem te elmebeteg a
dátumot, mikortól eltörölték.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.29. 22:42:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ha átléptetek, akkor VOLT kiutazási engedélyetek.

Vízum viszont NEM kellett, vízummentesség volt a 2 ország között a 70-es évek eleje óta.

A kiutazási engedély eltörlése 1988. január 1-jén lépett hatályba, az 1987-ben elfogadott Grósz-féle útlevéltörvénnyel.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.30. 21:28:25

@MAXVAL birсaman közíró: az NDK-val volt vízummentesség. Az NSzK -val 1990 -től. Idióta vagy, de következetes.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.30. 21:34:14

@MAXVAL birсaman közíró: "Ausztria - Konzuli Szolgálat

Magyar állampolgárok számára 2004. május 1 -jétől teljesen megszűnt a vízumkötelezettség, függetlenül attól, mi a beutazás célja és "

Tudom, te az osztrák hatóságoknál is okosabb vagy...
Birka, inkább bégess.

Tudod, kivel szemben szűnt meg a vízumkötelezettség az 1970-es években? A szovjetekkel.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.30. 21:36:41

@MAXVAL birсaman közíró: Ùgy, te idióta, hogy azt állítottad, a haverod sosem volt a kommunizmusban a Népszabadság újságírója.
Igaz, egy cikkében a szovjet típusú nevelést dícséri....

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.03.30. 21:38:34

@MAXVAL birсaman közíró: úgy, te gyengeelméjű, hogy abba kötöttél bele, hogy Ausztriában és az NSZK- ban jártam, kiutazási engedély nélkül, de vízummal. Ilyen gyorsan felejtesz? Eszik az agyad a prionok!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.30. 21:44:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Se Ausztriában, se az NSZK-ban nem járhattál kiutazási engedély nélkül magyar útlevéllel 1987 előtt.

Ausztriába nem kellett vízum a 70-es évektől, az NSZK-ba kellett (kivéve Nyugat-Berlint).

white999 2021.04.01. 10:21:14

@Etniez: Nem felejtettem el ezt a blogot (nincs agy majd kap egy üzit pár hét múlva), mert ebben az ütemben a csehek is foghatók két héten belül és szégyenszemre a még a mikro államok is meglehetnek. Főleg ha ez büdös tahó paraszt tényleg visszakényszeríti a gyerekeket a suliba a járvány csúcspontján.

Etniez 2021.04.01. 10:35:59

@white999: az elmúlt két napban 3 ember halt meg a falumból, tegnap hívtak. Kis falu, 4500 lakos.
Két ötvenes és egy 36 éves.
De most már kiderült, miért 2,5m oltás után nyitunk Orbán szerint: annyi a nyugdíjasok száma. A többiekért nem kár, úgy tűnik.

white999 2021.04.01. 11:49:11

@Etniez: Kollégám vékony alkatú, hegyi kerékpáros hobbival. Ha elmegy az kb 4 óra, most télen is, szóval nincs rossz állapotban. A családból egyedül ő került kórházba kétoldali tüdőgyulladással a felesége asztmával nem, a szüleik sem, akiknek már minden bajuk van alapból a kor miatt. Pár nap rosszul léttel átvészelték. Neki 92 szaturációja volt amikor bevitték de a 1 hetet bent töltött, ez kb. 40 napja volt, még a béke időben. Most ilyennel már nem visznek be max. kivizsgálásra és haza zavarják az illetőt hogy gyógyuljon otthon. Azután ha már vért köp akkor viszik be esetleg megint. A helyi kórházban szinte 0 eséllyel lehet lejönni a lélegeztetőről de már be is csak tényleg akkor viszik az embert, ha végképp reménytelen az otthoni gyógyulás.
Amikor a kretén Cecilia mondja, hogy ne halogassák a kórházba menetelt mindig ökölbe szorul a kezem. Nem halogatják hanem nem viszik őket. Nejem unokatesóját kilenc nap láz és hányás után bevitték délután, este meg szóltak a covidos szarul levő férjének, hogy vigye haza mert csak kicsi a tüdőgyulladás ezzel az értékkel lehet otthon is gyógyulni.
Pár túlélő ismerősöm mondta, hogy kb. az mentette meg, hogy egy külön szobában rakták és a szobatárs tartotta benne a lelket, mert egy nagy kórterembe csak azt hallgatta, hogy sírnak, levegőért kapkodnak és haldoklanak az emberek. Annyira lehúzza azt aki bent van, hogy sokan lelkileg nem tudnak kitartani. Nem csodálom, hogy nem engedik forgatni a stábokat. Az idős krónikust meg régen túlhaladta a dolog, tegnap már 8% volt akinek nem volt alapbetegsége és idős sem volt. Ez a majom még tegnap volt ilyen életbölcsességeket megosztani, hogy már annyira terjed, hogy sajnos ezt csak az oltás állítja meg.
süti beállítások módosítása